![]() |
|
Ik zou graag meningen willen weten van jullie over de volgende dingen:
- inentingen over het algemeen. - inenting tegen de meningokok C-bacterie. Ik las op http://user.online.be/debrug/diabasis/b31vacc.htm : Twee redenen om een kind niet in te enten: 1) lichamelijk: er zijn te veel aanwijzingen dat het doormaken van een kinderziekte minder erg is dan levens- lang te lijden onder bijwerkingen van inentingen; 2) geestelijk: inentingen verharden het organisme op een zodanige manier dat de mens niet meer kán tot een inzicht komen omtrent de geestelijke wereld. Die tweede snap ik niet, maar die eerste heb ik ook wel 'ns iets van gehoord. Wat voor bijwerkingen van inentingen kunnen er zijn? Verder stond er ook het volgende: - het is voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van een kind beter is om niet ingeënt te worden - de nadelen van inentingen wegen niet op tegen de voordelen - de geneesmiddelenindustrie doet alles om ziekten gevaarlijker voor te stellen dan ze zijn om hun -dikwijls waardeloze- producten voor veel geld te kunnen verkopen aan angstige burgers en overheden. We kunnen echt niet wantrouwig genoeg zijn als we lezen (in Het Laatste Nieuws van 15 januari 2001) dat het Riziv jaarlijks 5 miljard terugbetaalt voor een overbodig medicament (tegen cholesterol). Er staat ook in dat er ongeveer 75 à 100 gevallen per jaar besmet worden (vergelijk dit 'ns met het aantal verkeersdoden of iig verkeersongelukken per jaar). Ten slotte zeggen ze: Volgens ons zou de geneeskunde zich beter toeleggen op de vraag hoe men een kind zo veilig mogelijk door- heen een kinderziekte loodst, dan met alle middelen te proberen ziekten te vermijden. Ziekten zijn er om doorgemaakt te worden. Het is een illusie om te denken dat kinderen ooit kunnen opgroeien zonder ziek te worden. Als men er al zou in slagen om de bekende zgn. ziekteverwekkers uit te roeien, dan zullen er toch nieuwe opduiken. Met dit laatste ben ik het wel eens. Maar is het dan stom om je (tegen de tijd van de oproep, september 2003) niet in te laten enten tegen die meningokok? Ik zou graag jullie mening daarover willen weten. En het liefst niet van 'ik zou het niet doen' of 'ik zou het wel doen', maar een antwoord met onderbouwing, want ik heb weinig aan of iemand 't wel of niet doet. Sorry voor alle eisen, maar ik zit er op het moment even serieus over na te denken, en dus ook of ik me wel of niet ga laten inenten. Bedankt alvast!
|
Ps sorry voor het lange bericht.
Overigens lees ik nu in een NEDERLANDS krantenbericht het volgende: Er is volgens het Zaans Medisch Centrum De Heel echter geen sprake van een stijging van het aantal ziektegevallen in de regio. Ook landelijk gezien is dat niet het geval. Het aantal patiënten schommelt jaarlijks tussen de vijf- en zeshonderd. Van hen overlijdt gemiddeld elf procent, aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. bron: http://www.parool.nl/998460802806.html
||
Citaat:
maar ik zou me idd ook schuldig voelen als ik m'n kinderen niet had ingeënt en ze wel ziek zouden worden. maar ik zou me ook schuldig voelen als m'n kind ziek zou worden na een inenting die helemaal niet nodig was geweest.
|
Verwijderd
|
Ik heb een Meningokokken C-vaccinatie gehad, en dat ding heette NeisVac.
http://www.dokterdokter.nl/thema/index.cgi?id2=243 Er staat hier nix over dat je er dood aan kunt gaan of weet ik het (zoals bij dat andere vaccin). M'n buurmeisje is eind oktober eraan overleden, als je zoiets meemaakt, en merkt hoe er in de regio steeds meer besmettingsgevallen komen, dan wil je toch de iig zekerheid van: dit wil ik niet krijgen. De ouders willen zekerheid dat ze hun kinderen niet zullen kwijtraken, want voor je het weet is het gebeurd. Er zitten bijwerkingen aan, maar damn.....overal zitten bijwerkingen aan....je voelt je toch een stuk zekerder als je wél ingeënt bent, en als degenen van wie je houdt ingeënt zijn. Om het te vergelijken met het percentage verkeersslachtoffers vind ik al helemaal belachelijk. Die Meningokok C die komt gewoon steeds vaker voor... Zodra er mensen in je buurt besmet raken dan schrik je zó, je kan het maar beter voor zijn dan... Bij dit vaccin is geen sprake van "iemand een inenting geven die misschien niet nodig was geweest". Deze inenting is gewoon noodzakelijk. Wat zou dan voor jou de reden zijn om het niet te doen...? Over andere inentingen: Naja, als er nu een kind in Nederland de hele mikmak inentingen niet zou krijgen, dan zou hij/zij toch niet ziek worden. Het kind is omsloten door een populatie die wél ingeënt is, waardoor de ziekte hier niet voorkomt. Toch zijn er landen, waar de ziektes die in NL (etc) uitgeroeid zijn, toch nog voorkomen. Op die manier zou het toch nog naar NL kunnen komen. Het is ook niet het nut van 1 kind inenten, het gaat om het geheel... naja, k heb het een beetjuh moeilijk uitgelegd maar ik hoop dat het duidelijk is. ![]() Ik ben dus voor inentingen. xxx Alicia |
![]() |
|
hey,
ik moest vorig jaar de 3 spuiten tegen hepatitis B laten zetten, maar toen ik in mei bij de dokter kwam voor het voorschrift voor de 1ste spuit, zei ze me dat ze het beter vond om me eerst te laten inenten tegen meningitis, dan minimum 30 dagen te wachten en dan pas de eerste spuit tegen hep. B te laten zetten, want die dokter had de maand ervoor 2 gevallen v hersenvliesontsteking moeten behandelen, waarvan ze voor eentje spijtig genoeg te laat opgeroepen was en het bijgevolg te laat was. !!dit heb ik dan ook laten doen en eigenlijk voelde ikme wel opgelucht erna, eerlijk waar. wat de bijwerkingen betreft : er zijn natuurlijk altijd mensen die erge bijwerkingen (in het ergste geval overlijden) krijgen op een vaccinatie, maar als je je dan indenkt hoeveel mensen hier tegenover staan die door hetzelfde vaccin NIET ziek worden en sterven, moet je toch wel ff nadenken hoor!! xELSx |
![]() |
||
Citaat:
ze hebben 't vervroegd. zo snel zijn ze dus niet. ik ben dan al 20.
||
Citaat:
correctie: krijgt een oproep om te worden ingeënt. als je niet komt opdagen gaan ze je echt niet dwingen ofzo.
|
|