Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik bedoelde ook dat het de bedoel is dat we samen moeten zorgen voor onderlinge afspraken en elkaar helpen of voor elkaar zorgen ofzo,
maar dat gebeurt niet echt: we maken elkaar eerder af (bij wijze van spreke) ![]() ![]()
|
in nederland hebben we voor zo ver ik weet wel een samenleving. we zijn hier met meerdere culturen en die leven toch wel vrei vredig naast elkaar. natuurlijk is er wel discriminatie en ruzie maar er is geen oorlog en niet op dusdanige schaal dat het een leving zou moeten worden genoemd! ik ben met je eens dat er gebieden zijn waar dat wl het geval is!
||
Nogmaals:
Citaat:
Waarom dan behoort ruzie hebben niet bij samenleven? Net zoals je _samen_ leuke dingen doet, ruzie je _samen_.
||
Citaat:
![]() ![]() Veel nederlanders hebben een hekel aan buitenlanders en ik vind nou niet dat de buitenlanders zich goed gedragen hier!! ![]() maar met dat broer en zus en familie gedoe is wat dichterbij, maar ik bedoel meer in het algemeen, meer over de wereld gezien, of in nederland....
||
Citaat:
en ik had het net erover dat discriminatie niet zo heel erg was hier in nederland ![]() maargoed ik denk dat bijna iedereen voor zichzelf spreekt omdat we allemaal in een ander milieu leven waar anders met buitenlanders om wordt gegaan. niemand heeft volgens mij een goed totaal beeld van hoe het staat met de verhouding tussen de verschillende culturen in nederland. ik woon in een klein dorpje (niet super klein maar wel een dorp) en iemand die in een grote stad woont zal waarschijnlijk een heel ander beeld hebben van buitenlanders dus of je echt kunt zeggen: in nederland spreek je van een leving of in nederland spreek je van een samenleving weet ik niet. ik denk dat dat al te grootschalig is laat staan als je het over de wereld hebt! ![]()
|
ja is ook weer waar!!
![]() maar ik heb ook in Rotterdam gewoont en mn hele familie woont daar dus daar kom ik vaak. Maar als je het verschil ziet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Behalve een enkeling die zich afzondert, leven we toch wel in een samenleving. Als mensen heb je veel te veel met elkaar te maken, om van een 'leving' te spreken.
||
![]() |
Citaat:
Verder zit het hem in de mentaliteit van mensen en niet in hun land van afkomst of ze op een makkelijkere/snellere/slimmere/etc. manier aan hun geld kunnen komen of niet. Als laatste punt voor nu: moet jij je eens voorstellen dat je voor 5 cent per uur Nike Air schoenen in mekaar zit te naaien (die hier trouwens voor al gauw 100 euro worden verkocht!!!) en je krijgt te horen dat je in een landje genaamd Nederland voor minstens 8 euro per uur al heel makkelijk werk kunt doen, en dat je bovendien in sommige gevallen (vroeger veel meer dan nu) een uitkering kunt krijgen, dan hoef je toch geen 2 keer na te denken??? Heej geluk! Doei! fil |
![]() |
|
ja hallo, ik weet wel dat ze hier komen omdat ze het in hun land slecht hebben ofzo, maar daar gaat het nu niet om!!!
![]() het gaat erom dat ze zich hier misdragen en zich niet als gasten gedragen!!! ![]() ![]() en het ligt er ook aan in welk milieu wij leven, maar dat betekend niet dat mensen kunnen onkennen dat ze zich misdragen, want dat is gewoon een feit!!! En ja, ze worden ook buitenlanders genoemd, maar hoe moet je ze dan noemen??? asielzoekers klinkt ook weer zo negatief.... ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn genoeg Nederlanders die zich misdragen, dat valt alleen minder op omdat 1. je er minder op let 2. er minder publiciteit over is en misschien nog wel meerdere redenen. Sommige zijn bijna verplicht zich te misdragen omdat ze het zo slecht hebben. Ze kwamen hierheen omdat ze daar met de dood worden bedrijgd en hier hebben ze niks, geen huis, geen familie, geen geld en ga zo nog maar even door. Vind je het gek dat ze zich gaan misdragen. Ik zeg hiermee niet dat het acceptabel is wat er wordt gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 09-10-2006 08:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |