Hoi.
Ik heb een programma op CD staan, ingepakt als multipart ZIP-archive (.ZIP t/m .Z63). Je zou dus verwachten dat het uitgepakt kan worden met WinRAR of WinZIP. Nee dus. Als ik de .ZIP open, krijg ik een melding 'Archive damaged or corrupted'. Als ik de .Z01 open, kan wel de bestandsnamen en directorystructuur zien, maar als ik wil extracten krijg ik de melding 'Error: either broken or multipart archive'.
Als ik 'm met WinACE probeer uit te pakken krijg ik ook meteen CRC errors, hoewel hij wel de bestandsnamen en mapstructruur uit de .ZIP kan lezen.
De fouten treden op bij alledrie CD's (het bestaat uit drie delen van in totaal anderhalve Gb). Het wil er bij mij niet in dat al die drie delen corrupt zijn: als er een bitfout bij het comprimeren zou zijn opgetreden, zou dat pas halverwege komen, de kans dat het bij alle drie meteen aan het begin staat is vrijwel nul.
Volgens mij gebruik ik dus gewoon de verkeerde uitpakker, welke programma's bestaan er eigenlijk nog meer naast WinRAR, WinZIP en WinACE?
|