Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 12:36
Verwijderd
Hoi.

Ik heb een programma op CD staan, ingepakt als multipart ZIP-archive (.ZIP t/m .Z63). Je zou dus verwachten dat het uitgepakt kan worden met WinRAR of WinZIP. Nee dus. Als ik de .ZIP open, krijg ik een melding 'Archive damaged or corrupted'. Als ik de .Z01 open, kan wel de bestandsnamen en directorystructuur zien, maar als ik wil extracten krijg ik de melding 'Error: either broken or multipart archive'.

Als ik 'm met WinACE probeer uit te pakken krijg ik ook meteen CRC errors, hoewel hij wel de bestandsnamen en mapstructruur uit de .ZIP kan lezen.

De fouten treden op bij alledrie CD's (het bestaat uit drie delen van in totaal anderhalve Gb). Het wil er bij mij niet in dat al die drie delen corrupt zijn: als er een bitfout bij het comprimeren zou zijn opgetreden, zou dat pas halverwege komen, de kans dat het bij alle drie meteen aan het begin staat is vrijwel nul.

Volgens mij gebruik ik dus gewoon de verkeerde uitpakker, welke programma's bestaan er eigenlijk nog meer naast WinRAR, WinZIP en WinACE?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 12:39
Talon
Talon is offline
pkunzip
Oud 16-03-2003, 12:45
niemand
niemand is offline
probeer eens het laatste archive te openen
bij opsplitsen over meerdere zip's herinner ik me dat je altijd de laatste moest hebben
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:22
Verwijderd
Ik krijg bij alle files, inclusief de .ZIP, de melding dat het een corrupt archief is...dus alleen bij de .Z01 kan ik de bestandsstructuur zien, maar daar geeft hij meteen bij het openen al aan 'Unexpected end of archive'.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:56
Orion
Orion is offline
Misschien werk powerarchiver

http://www.powerarchiver.com/
Oud 16-03-2003, 14:13
dystopia
dystopia is offline
Volgens mij is het zo dat wanneer zo'n zip archive van meerdere delen er 1 van stuk is dat je het dan kunt vergeten (remember waarom pars nuttig zijn ). Misschien dat WinRar slechte foutcorrectie heeft en een unpacker betere. Maar aangezien ze op CD staan en ik aanneem dat ze werkte toen ze gefikt zijn kan het ook aan de CD liggen. Hapert de CD? Wat je zou kunnen proberen is: kopieer eens alle .zip's naar de HDD en kijk of dat allereerst mogelijk is en kijk dan of je ze vanaf daar kunt unpacken.
Oud 16-03-2003, 14:22
Verwijderd
Ik heb SmartPAR en FSraid al geprobeerd, die geven gewoon aan dat de set compleet en foutloos is...dat is ook het rare!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 15:16
dystopia
dystopia is offline
Weird dus er zitten ook pars bij? Ik bedoel je hebt het net over .zip en .z01 enzo.. nu over pars. Maar pars kunnen ook niet gefixed worden wanneer de zaak op CD staan (logisch).
Oud 16-03-2003, 16:02
Verwijderd
Nee, dat snap ik wel, maar ook als ik ze naar harddisk kopiëer, dan checkt hij alle files en geeft gewoon aan dat alles goed geverified is...ik heb er 25% PARs bij, maar die had ik dus helemaal niet nodig, want hij vindt geen fouten...

Vaagheid.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:14
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ze moeten iig in dezelfde directory staan, en pas vanaf Winzip 8.1 ondersteund 'ie het opsplitsen van bestanden.
Reageren

Regels voor berichten