Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 10:07
VoRaZ
VoRaZ is offline
Nu ben ik zelf geen fan van toekomstvoorspellingen, maar dit wil ik toch ff kwijt:

Ik denk dat (een van) de volgende mijlpa(a)l(en) in de menselijke geschiedenis zal zijn dat er een revolutie komt tussen twee groepen:
- conservatieven, die vinden dat het menselijke lichaam iets heiligs is en dat er niet aan geknutseld mag worden. Vanuit een religieus standpunt, bijvoorbeeld.

- hun tegenstanders, ik heb geen naam bedacht voor ze ofso Zij vinden dat onze genetica de trap naar goddelijkheid kan zijn, een manier om het menselijke lichaam te perfectioneren. We zouden intelligenter kunnen zijn, sneller, aggressiever, goedaardiger, sterker. De groepen die de verschillende veranderingen zouden willen maken kan je zelf ook bedenken.

Wat denken jullie hiervan?
Oud 18-03-2003, 14:47
Isa
Isa is offline
Ik denk dat het een beetje een heisa is, we weten eigenlijk nog helemaal niks van die genen en bij mensen die genetisch veranderd zijn om een ziekte weg te krijgen stierven of kregen andere ziektes als resultaat. Het toekomstscenario van je ligt dus nog verder weg dan jij denkt, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:49
VoRaZ
VoRaZ is offline
Het is niet bedoel als heisa... ik voorspel het einde van de wereld niet en ik denk dat het nog een hele tijd duurt. Maar hier is het forum toch voor
Oud 18-03-2003, 17:27
moonchild
Ik denk dat dit wel zou kunnen gebeuren, maar ik weet niet of er ook een (wereld)revolutie van zal komen. En als het zou gebeuren denk ik iets ingewikkelder en over een hele tijd pas.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:04
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik denk dat ik het met je eens ben. Volgens mij zal er inderdaad een ontwikkeling in die richting komen.

Hier zit ik zelf ook al een tijdje aan te denken. Het begon met een reclame op tv voor gekleurde lenzen. Toen begon ik me pas echt te realiseren wat voor kant dit opgaat. Hoe iets na een tijdje algemeen geaccepteerd is, en we weer een stapje verder gaan. Waar zal het eindigen..?
Oud 19-03-2003, 21:14
VoRaZ
VoRaZ is offline
Mij lijkt genetische modificatie geen slecht idee op zich. Dat wil zeggen... het verbeteren van de mens lijkt me goed. Het probleem is dat er verschrikkelijk veel tests aan vooraf moeten gaan, en dat is een groot minpunt. Maar als mensen nu intelligenter gemaakt kunnen worden, met telepathische mogelijkheden geboren worden, met nieuwe immuniteiten geboren worden of bijv. dat ledematen overnieuw beginnen te groeien als je die kwijtraakt zoals bij sommige dieren... Dat soort dingen zouden de moeite waard zijn...
Oud 20-03-2003, 13:23
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 19-03-2003 @ 22:14:
Mij lijkt genetische modificatie geen slecht idee op zich. Dat wil zeggen... het verbeteren van de mens lijkt me goed. Het probleem is dat er verschrikkelijk veel tests aan vooraf moeten gaan, en dat is een groot minpunt. Maar als mensen nu intelligenter gemaakt kunnen worden, met telepathische mogelijkheden geboren worden, met nieuwe immuniteiten geboren worden of bijv. dat ledematen overnieuw beginnen te groeien als je die kwijtraakt zoals bij sommige dieren... Dat soort dingen zouden de moeite waard zijn...
Als door genetische veranderingen mensen gezonder zouden kunnen worden, zal dat inderdaad wel gebeuren in de toekomst. En ik hoop van harte dat, wanneer de geneeskunde zover is, men zulke veranderingen niet gaat gebruiken om zichzelf mooier te maken ofzo. Als genetische ingrijpen voordelig blijken te zijn, zullen ze inderdaad ook wel uitgevoerd worden.
Reageren

Regels voor berichten