Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnet heb ik ze stofvrij gemaakt, maar dit heeft niet geholpen. ![]() Dit is trouwens dat kl*teding: http://213.159.6.47/pagesiene/produkten/pclancard.html |
![]() |
|
ik (naja, mn moeder eigenlijk) heb percies dat zelfde kaartje. en bij mij deed die het gewoon meteen. misschien is er toch gewoon wat mis met dat kaartje. da's natuurlijk altijd de laatste optie als de rest allemaal goed is geinstaleerd. kan je'm evt. in een andere laptop proberen??? dan weet je iig wat dat niet aan je PCMCIA ports ligt.
-de postbode-
||
![]() |
Citaat:
Ik ken niemand verder die ook een notebook heeft dus ik kan het niet in een andere laptop uitproberen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*denkt toch dat het aan sloten ligt* |
![]() |
||
Citaat:
in de BIOS alle securityopties gewoon op DISABLED zetten. Security wil zeggen dat de BIOS een bepaald apparaat zoals PCMCIA gewoon vergrendeld. Ik weet niet of dat zo is op jouw notebook maar op mijn Armada kan ik het op zo'n manier instellen, ik had eerst problemen met infrarood (zijn nu ook opgelost) Bij mijn LTE kan ik PCMCIA gewoon aan of uit zetten, maar afijn, ff terug naar jouw probleem, wat je ook kunt doen is dit: - 32 bits ondersteuning aanzetten in Win 98, dwz. gewoon het PCMCIA icoon aanklikken in Win 98 en de rest wijst vanzelf. - Check of er in het configuratiescherm, bij 'systeem', geen kruisje staat of een geel uitroepteken bij PCMCIA-apparaten. Als er een kruisje staat moet je het apparaat inschakelen. Dit zou het probleem moeten oplossen. -Probeer te kijken of er een nieuwe driver beschikbaar is voor zoveel je PCMCIA-controller of je PCMCIA-netwerkkaartje. Suc6! P.s: Ik heb wel eens gehad dat ik een bepaald apparaat niet op een oudere notebook kon installeren omdat het MMX nodig had (ja, vaag!) Dit kun je wel omzeilen door gewoon een andere driver te downloaden want MMX voor een netwerkkaart of modem is een beetje onzin ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maarja dat wat jij zegt zou ik natuurlijk eens kunnen proberen. |
![]() |
|
![]() |
Network PCMCIA Safeway 10/100 PC-Card Euro30,61
10/100Mbit PC-kaart LAN adapter Standaard IEEE802.3u 100BASE-TX, 32-bit cardbus, Netwerk connector: 1 RJ-45 voor autodetectie 100/10M, Line speed: full/half-duplex mode ![]() --- Specificaties van mijn notebook: http://docs.euro.dell.com/docs/dta/_titan/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() -de postbode-
||
Citaat:
![]() ga eens naar configuratie scherm, staat daar iets van een icoontje van die PCMCIA dingen>? zo niet dan naar apparaat beheer, klik die PCmbla dingen aan en kijk bij de drivers (die er waarschijnlijk niet zijn als ie niet geinstaleerd is. kijk of daar iets staat om ze te instaleren. als dat allemaal niets oplevert moet je even op de site van de maker van je flaptop ding kijken en zien of er daar misschien wat staat. misschien dat andere mensen je verder kunnen helpen. -de postbode-
|
Kun je het niet met PageUp of Pagedown (probeer anders met pijltjes, spatie of enter) aan en uitzetten in de BIOS (dan bedoel ik dus de PC card optie.
Btw, ik zie dat je PCMCIA geïnstalleerd is in Windows, maar niet in de Bios. Ik had dit probleem ook met mijn infrarood, maar toen ik het eenmaal in de bios had geïnstalleerd werkte het perfect! ![]() Als het dan nog niet lukt, probeer dan een biosupdate te krijgen via de site van Dell (dat is me met mijn oude Compaq Pentium 100 notebook ook gelukt, en ik heb nu ondersteuning tot 6gb hdd's en bovendien heb ik m'n bios volledig nederlandstalig) Wat zijn trouwens de specs van je notebook en heeft je PCMCIA ooit wel gewerkt?? Zoja, dan kun je er zeker van zijn dat 't niet aan je hardware ligt! |
![]() |
|
[QUOTE]vortex schreef:
[B]Kheb wat (onduidelijke, komt door slechte kwaliteit van m'n webcam) foto's gemaakt van BIOS instellingen. Ik kan trouwens nergens security options vinden... ![]() QUOTE] Het is goed te zien hoor. ![]() En de security options zijn eigenlijk niet bij elk notebook standaard, een Compaq notebook heeft een andere bios dan een Dell, zo simpel ligt dat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb mijn kaartje bij CCC gehaald in Aken samen met ome Loc. Werkte direct, PnP idd. Als ik 'm opstart of ik duw 'm erin maakt-ie een geluidje en dan werkt ie ![]() PhoenixBIOS 4.0. Ik kan ook nergens in mijn BIOS iets van PCMCIA instellen. Het is overigens ook niet nodig.
||
Citaat:
![]() -de postbode- ps. misschien moet je gewoon even naar de lokale computer toko mosschien kunenn ze je daar wat meer vertellen
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En trouwens, die locale computertoko's doen niet veel meer aan een notebook dan een ander harddiskje inbouwen, dat is ook het enigste wat je aan een laptop kan doen als je geen moederboorden van dat type tot je beschikking hebt die in een bepaalde laptop passen. Da's niet zo vreselijk moeilijk, een ander moederboord in een notebook inbouwen. ![]() P.s: hoe oud is je notebook eigenlijk.. Stof en/of slecht contact kan ook best wel n's de oorzaak zijn. Als het een elektronicaprobleem is kun je het wel schudden, en dan heb ik het niet over een los contact of iets dergelijks. Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 14:33. |
![]() |
|
|