Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 02:26
vortex
vortex is offline
Ik heb voor mijn notebook (een Dell Latitude XPi P133ST) een Safeway LAN Adapter (10/100 Mbps - 32 Bit - Cardbus) gekocht.
Maar het ding werkt dus niet. Windows herkent niets, terwijl dat ding plug & play is. Ook als ik het ding verbindt met kabel in de hub enzo brandt er geen lampje, de kabel is in orde, daar ligt het niet aan. Ik ben al terug naar de winkel geweest en heb een nieuwe gekregen, maar hierbij hetzelfde probleem. Heb al naar hardware laten zoeken, maar helpt ook niet.
Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 09:04
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Is je pcmcia gebeuren wel juist geinstalleerd? Staat er niet iets uit in je bios met betrekking tot pcmcia kaarten?
Oud 02-08-2002, 10:46
Verwijderd
In win98 zou het meteen moeten werken, als je het kaartje ook goed aangedrukt hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:12
vortex
vortex is offline
Er draait Windows 98 SE op. Het PCMCIA gebeuren is geïnstalleerd. Het BIOS heb ik gechecked, daar staat niets over PCMCIA in. Ik heb het kaartje goed aangedrukt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 12:21
vortex
vortex is offline
Kan niemand mij verder helpen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:16
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
geprobeerd drivertje te installeren?
Oud 05-08-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Steefjuh!! schreef:
Als we jou toch niet hadden...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:42
Verwijderd
Misschien zit er stof in je PCMCIA-slot?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:34
vortex
vortex is offline
Citaat:
Steefjuh!! schreef:
Duh...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:35
vortex
vortex is offline
Citaat:
perseus schreef:
Misschien zit er stof in je PCMCIA-slot?
Hmm, ja dat kan wel. Ik zal de stofzuiger er eens bijpakken zometeen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:31
RenT
RenT is offline
Citaat:
vortex schreef:

Hmm, ja dat kan wel. Ik zal de stofzuiger er eens bijpakken zometeen.

0.0000000001% kans
Het lijkt er een béétje op dat óf je PCMCIA niet goed geinstalleerd/activereerd is... of dat het slot gewoon kapot is. Doet hij in beide PCMCIA-sloten hetzelfde?? (meestal heb je r 2)
Oud 06-08-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
RenT schreef:

0.0000000001% kans
Het lijkt er een b��tje op dat �f je PCMCIA niet goed geinstalleerd/activereerd is... of dat het slot gewoon kapot is. Doet hij in beide PCMCIA-sloten hetzelfde?? (meestal heb je r 2)
Waarom is de kans klein dat de slot het niet doet omdat er stof inzit?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 18:12
Koen
Koen is offline
Citaat:
perseus schreef:

Waarom is de kans klein dat de slot het niet doet omdat er stof inzit?
Omdat dat tot de generatie Gameboy© nog een probleem was, tegenwoordig speelt stof niet meer zo'n grote rol. (Tenzij er 4 kilo stof inhangt natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Omdat dat tot de generatie Gameboy© nog een probleem was, tegenwoordig speelt stof niet meer zo'n grote rol. (Tenzij er 4 kilo stof inhangt natuurlijk )
En maar blazen in je NES + cartridge....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:52
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:

En maar blazen in je NES + cartridge....
Dat heb ik dus bij mijn nintendo heel vaak
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 19:07
vortex
vortex is offline
Citaat:
RenT schreef:

0.0000000001% kans
Het lijkt er een béétje op dat óf je PCMCIA niet goed geinstalleerd/activereerd is... of dat het slot gewoon kapot is. Doet hij in beide PCMCIA-sloten hetzelfde?? (meestal heb je r 2)
Ik heb inderdaad 2 PCMCIA sloten, in beide werkt de kaart niet.
Daarnet heb ik ze stofvrij gemaakt, maar dit heeft niet geholpen.

Dit is trouwens dat kl*teding: http://213.159.6.47/pagesiene/produkten/pclancard.html
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:13
de postbode
de postbode is offline
ik (naja, mn moeder eigenlijk) heb percies dat zelfde kaartje. en bij mij deed die het gewoon meteen. misschien is er toch gewoon wat mis met dat kaartje. da's natuurlijk altijd de laatste optie als de rest allemaal goed is geinstaleerd. kan je'm evt. in een andere laptop proberen??? dan weet je iig wat dat niet aan je PCMCIA ports ligt.

-de postbode-
Oud 07-08-2002, 22:11
RenT
RenT is offline
kGa toch twijfelen aan je PCM-CIA-sloten.
Oud 07-08-2002, 22:52
@pie
@pie is offline
heb je m niet ondersteboven zitten?
Oud 08-08-2002, 02:04
vortex
vortex is offline
Citaat:
de postbode schreef:
ik (naja, mn moeder eigenlijk) heb percies dat zelfde kaartje. en bij mij deed die het gewoon meteen. misschien is er toch gewoon wat mis met dat kaartje. da's natuurlijk altijd de laatste optie als de rest allemaal goed is geinstaleerd. kan je'm evt. in een andere laptop proberen??? dan weet je iig wat dat niet aan je PCMCIA ports ligt.

-de postbode-
Het vreemde is dat ik het kaartje al eens naar de winkel terug heb gebracht, dit is dus het tweede kaartje...
Ik ken niemand verder die ook een notebook heeft dus ik kan het niet in een andere laptop uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 02:05
vortex
vortex is offline
Citaat:
@pie schreef:
heb je m niet ondersteboven zitten?
Nee, andersom past ie niet eens. Heb ik natuurlijk al lang uitgeprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:31
Verwijderd
Citaat:
vortex schreef:

Het vreemde is dat ik het kaartje al eens naar de winkel terug heb gebracht, dit is dus het tweede kaartje...
Ik ken niemand verder die ook een notebook heeft dus ik kan het niet in een andere laptop uitproberen.
Ik weet natuurlijk niet bij welke winkel je het hebt gekocht, maar misschien kun je ff vragen of ze daar geen notebook hebben waar ze um ff in willen pluggen?
*denkt toch dat het aan sloten ligt*
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
vortex schreef:
Kan niemand mij verder helpen?
Heb nu zelf een Armada M300 (P3 500) notebook, daar zit alles al ingebouwd, LAN, modem etc. Maar ik heb mijn oude notebook ook nog wel, een Compaq LTE5150 (P1 100) en daar heb ik ook een PCMCIA netwerkkaart inzitten. Installeren ging bij mij vlekkeloos maar wat je wel moet doen:

in de BIOS alle securityopties gewoon op DISABLED zetten. Security wil zeggen dat de BIOS een bepaald apparaat zoals PCMCIA gewoon vergrendeld. Ik weet niet of dat zo is op jouw notebook maar op mijn Armada kan ik het op zo'n manier instellen, ik had eerst problemen met infrarood (zijn nu ook opgelost)

Bij mijn LTE kan ik PCMCIA gewoon aan of uit zetten, maar afijn, ff terug naar jouw probleem, wat je ook kunt doen is dit:

- 32 bits ondersteuning aanzetten in Win 98, dwz. gewoon het PCMCIA icoon aanklikken in Win 98 en de rest wijst vanzelf.

- Check of er in het configuratiescherm, bij 'systeem', geen kruisje staat of een geel uitroepteken bij PCMCIA-apparaten. Als er een kruisje staat moet je het apparaat inschakelen. Dit zou het probleem moeten oplossen.

-Probeer te kijken of er een nieuwe driver beschikbaar is voor zoveel je PCMCIA-controller of je PCMCIA-netwerkkaartje.

Suc6!

P.s: Ik heb wel eens gehad dat ik een bepaald apparaat niet op een oudere notebook kon installeren omdat het MMX nodig had (ja, vaag!) Dit kun je wel omzeilen door gewoon een andere driver te downloaden want MMX voor een netwerkkaart of modem is een beetje onzin
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:13
vortex
vortex is offline
Citaat:
perseus schreef:

Ik weet natuurlijk niet bij welke winkel je het hebt gekocht, maar misschien kun je ff vragen of ze daar geen notebook hebben waar ze um ff in willen pluggen?
*denkt toch dat het aan sloten ligt*
Regenboog (http://www.regenboog.net) dat is een ongelooflijke kutwinkel. Koop ik niets meer voortaan. Ze hebben me al vaker genaaid.
Maarja dat wat jij zegt zou ik natuurlijk eens kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:27
vortex
vortex is offline
Ik zal gelijk ff screenshotjes neergooien van enkele instellingen.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 13:35
vortex
vortex is offline
Network PCMCIA Safeway 10/100 PC-Card Euro30,61

10/100Mbit PC-kaart LAN adapter
Standaard IEEE802.3u 100BASE-TX, 32-bit cardbus, Netwerk connector: 1 RJ-45 voor autodetectie 100/10M, Line speed: full/half-duplex mode

---

Specificaties van mijn notebook: http://docs.euro.dell.com/docs/dta/_titan/
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:41
vortex
vortex is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

- 32 bits ondersteuning aanzetten in Win 98, dwz. gewoon het PCMCIA icoon aanklikken in Win 98 en de rest wijst vanzelf.

>> Kan je me misschien uitleggen waar ik dit precies vindt, ik kan die 32 bits instellingen nergens vinden.

- Check of er in het configuratiescherm, bij 'systeem', geen kruisje staat of een geel uitroepteken bij PCMCIA-apparaten. Als er een kruisje staat moet je het apparaat inschakelen. Dit zou het probleem moeten oplossen.

>> Zie screenshot hierboven ergens

-Probeer te kijken of er een nieuwe driver beschikbaar is voor zoveel je PCMCIA-controller of je PCMCIA-netwerkkaartje.

>> Ik kan nergens een andere driver vinden. Op de website van Safeway (http://www.safeway.to) zijn de driver downloads niet bereikbaar... Wat een service..

Ik zal zometeen ook ff een plaatje van de BIOS instellingen proberen te posten. Daar valt niet veel in te stellen.

Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:55
vortex
vortex is offline
Kheb wat (onduidelijke, komt door slechte kwaliteit van m'n webcam) foto's gemaakt van BIOS instellingen. Ik kan trouwens nergens security options vinden...

Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:28
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
vortex schreef:
Kheb wat (onduidelijke, komt door slechte kwaliteit van m'n webcam) foto's gemaakt van BIOS instellingen. Ik kan trouwens nergens security options vinden...

plaatjes
ehm, het kan aan mij liggen, maar staad daar niet wat menigen al hebben gezegd??? pc card socket: not installed... instaleren dan maar

-de postbode-
Oud 08-08-2002, 19:42
vortex
vortex is offline
Citaat:
de postbode schreef:

ehm, het kan aan mij liggen, maar staad daar niet wat menigen al hebben gezegd??? pc card socket: not installed... instaleren dan maar

-de postbode-
Ehh ja, ok. Als jij me vertelt hoe....
In de BIOS kan dat nergens.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 22:01
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
vortex schreef:

Ehh ja, ok. Als jij me vertelt hoe....
In de BIOS kan dat nergens.
hmm, ok. ik zal eens wat proberen. heb het nog nooit gedaan. maar voor alles is een eerste keer.
ga eens naar configuratie scherm, staat daar iets van een icoontje van die PCMCIA dingen>? zo niet dan naar apparaat beheer, klik die PCmbla dingen aan en kijk bij de drivers (die er waarschijnlijk niet zijn als ie niet geinstaleerd is. kijk of daar iets staat om ze te instaleren.
als dat allemaal niets oplevert moet je even op de site van de maker van je flaptop ding kijken en zien of er daar misschien wat staat.
misschien dat andere mensen je verder kunnen helpen.

-de postbode-
Oud 09-08-2002, 12:48
Orion16
Orion16 is offline
Kun je het niet met PageUp of Pagedown (probeer anders met pijltjes, spatie of enter) aan en uitzetten in de BIOS (dan bedoel ik dus de PC card optie.

Btw, ik zie dat je PCMCIA geïnstalleerd is in Windows, maar niet in de Bios. Ik had dit probleem ook met mijn infrarood, maar toen ik het eenmaal in de bios had geïnstalleerd werkte het perfect!

Als het dan nog niet lukt, probeer dan een biosupdate te krijgen via de site van Dell (dat is me met mijn oude Compaq Pentium 100 notebook ook gelukt, en ik heb nu ondersteuning tot 6gb hdd's en bovendien heb ik m'n bios volledig nederlandstalig)

Wat zijn trouwens de specs van je notebook en heeft je PCMCIA ooit wel gewerkt?? Zoja, dan kun je er zeker van zijn dat 't niet aan je hardware ligt!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:51
Orion16
Orion16 is offline
[QUOTE]vortex schreef:
[B]Kheb wat (onduidelijke, komt door slechte kwaliteit van m'n webcam) foto's gemaakt van BIOS instellingen. Ik kan trouwens nergens security options vinden...

QUOTE]

Het is goed te zien hoor. Heb zelf ook zo'n webcam (Trust Spycam 300), foto's maken is een heel gedoe zonder flits..

En de security options zijn eigenlijk niet bij elk notebook standaard, een Compaq notebook heeft een andere bios dan een Dell, zo simpel ligt dat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 03:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
vortex schreef:

Ik ken niemand verder die ook een notebook heeft
ik ken jou wel

Heb mijn kaartje bij CCC gehaald in Aken samen met ome Loc. Werkte direct, PnP idd. Als ik 'm opstart of ik duw 'm erin maakt-ie een geluidje en dan werkt ie

PhoenixBIOS 4.0. Ik kan ook nergens in mijn BIOS iets van PCMCIA instellen. Het is overigens ook niet nodig.
Oud 10-08-2002, 14:11
Orion16
Orion16 is offline
Als een ander PCMCIA kaartje het nog niet doet, dan weet je zeker dat 't aan je notebook ligt. Vreemd trouwens dat je BIOS de PCMCIA-sloten niet herkend, alsof ze in feite helemaal niet aanwezig zijn!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:21
nebion
nebion is offline
Kijk eens in je Pcmcia sloten of er niet een / meerdere pinnetjes zijn verbogen..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:33
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
nebion schreef:
Kijk eens in je Pcmcia sloten of er niet een / meerdere pinnetjes zijn verbogen..
zoasl al uit het topic blijkt zit het probleem niet in de PCMCIA sloten zelf maar ligt het aan de 'not installed' PCMCIA sloten in de bios.... misschien (ik ben geen laptop expert zit er een kabeltje van je PCMCIA sloten naar je moederbord los... kan zoiets ???

-de postbode-

ps. misschien moet je gewoon even naar de lokale computer toko mosschien kunenn ze je daar wat meer vertellen
Oud 10-08-2002, 23:31
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
de postbode schreef:

zoasl al uit het topic blijkt zit het probleem niet in de PCMCIA sloten zelf maar ligt het aan de 'not installed' PCMCIA sloten in de bios.... misschien (ik ben geen laptop expert zit er een kabeltje van je PCMCIA sloten naar je moederbord los... kan zoiets ???

-de postbode-

ps. misschien moet je gewoon even naar de lokale computer toko mosschien kunenn ze je daar wat meer vertellen
Dat "Not installed" kan ie zeggen omdat contact tussen kaart & slot misschien niet goed is? Heb zelf ook laptop & zo'n soort netwerkkaartje.. Pinnetjes van de kaart willen nogal een iets buigen, waardoor contact weg is en er dus helemaal geen communicatie met dit ding mogelijk is. Je kan ze proberen ietsje naar buiten te buigen, maar wees voorzichtig! i.v.m. garantie ofzo.. Ben nu zelf ook al aan me tweede bezig, en ik doe er niet ruig mee ofzo, ben er gewoon zuinig op
Oud 11-08-2002, 14:30
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
de postbode schreef:

-de postbode-

Neen. PCMCIA zit bij alle notebooks op het moederboord geïntegreerd. Misschien kun je een jumper omzetten om PCMCIA hardwarematig te activeren maar dat lijkt me heel sterk!

En trouwens, die locale computertoko's doen niet veel meer aan een notebook dan een ander harddiskje inbouwen, dat is ook het enigste wat je aan een laptop kan doen als je geen moederboorden van dat type tot je beschikking hebt die in een bepaalde laptop passen. Da's niet zo vreselijk moeilijk, een ander moederboord in een notebook inbouwen.

P.s: hoe oud is je notebook eigenlijk.. Stof en/of slecht contact kan ook best wel n's de oorzaak zijn. Als het een elektronicaprobleem is kun je het wel schudden, en dan heb ik het niet over een los contact of iets dergelijks.

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 15:07
de postbode
de postbode is offline
k weer wat geleerd
Oud 11-08-2002, 20:29
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
de postbode schreef:
k weer wat geleerd
Astu
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 12:11
Orion16
Orion16 is offline
Kreeg de volgende e-mail:

Hallo Orion16,

Topicuppen heeft zojuist gereageerd op een aangemelde topic van jou - [Netwerkkaart] Problemen met een PCMCIA netwerkkaart voor mijn notebook - in het Hardware forum van Scholieren.com Forum

User Topicuppen ff bannen svp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten