Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 09:19
Verwijderd
Vorig jaar juni kreeg ik voor het eerst last van nierstenen. eerst plaste ik puur bloed en een paar dagen later lag ik op de grond de rollen en te janken van de pijn.
Nu heb ik er weer last van. Ik heb wel zetpillen gekregen voor het geval ik pijn krijg, maar daar mee zijn de nierstenen nog niet weg.
Ik heb 1 keer een steentje uitgeplast.

Heeft iemand ervaring met nierstenen en / of vergruizen, zo ja hoe ging dat en had je er veel last van?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 10:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Naojan schreef op 17-03-2003 @ 10:19:
Vorig jaar juni kreeg ik voor het eerst last van nierstenen. eerst plaste ik puur bloed en een paar dagen later lag ik op de grond de rollen en te janken van de pijn.
Nu heb ik er weer last van. Ik heb wel zetpillen gekregen voor het geval ik pijn krijg, maar daar mee zijn de nierstenen nog niet weg.
Ik heb 1 keer een steentje uitgeplast.

Heeft iemand ervaring met nierstenen en / of vergruizen, zo ja hoe ging dat en had je er veel last van?
Juh; ik heb ook een niersteen gehad paar jaar geleden. Ik stond zondag 18 april, op de verjaardag van mijn broer op om 8:00 en om 8:15 lag ik rollend in weer mijn bed van de pijn. 10 minuten daarna de echtgenoot van mijn moeder aan z'n jas getrokken (mijn moeder was weg) en gezegd dat er iets niet goed was in m'n lichaam en dat ik naar de dokter wilde. T'heeft 4 uur geduurd voordat ik eindelijk spierverslapper kreeg toegediend. In die 4 uur verging ik van de pijn, wist niet hoe ik het moest verminderen, wilde telkens bewegen, gaf ik over zonder dat ik me echt misselijk voelde, etc.

Ik heb hem niet vergruist; er is maar een vergruizer in nederland (toendertijd) en die was geloof ik zelfs maar een half jaar in nederland ofzo. Er is ook een enorm grote wachtlijst wat ik begrepen had.

Ik heb hem pas na 6 weken pas eruit geplast. In die tijd leefde ik dus op paracetamol en die troep, en heb maar 2 keer een zetpil genomen. (Sorry hoor maar ik vond het maar niks, die zetpillen. Ik voelde me echt homo en had niet het gevoel dat het helpte)

Wat wel helpte was bv een speaker tegen me aanzetten en dan een zware bas door m'n nier heenjagen. Dat voelde lekker, ofzo. :/

In ieder geval; ik heb sindsdien geen niersteen meer gehad. Nierstenen ontstaan in je nieren, waarschijnlijk omdat er zoveel rotzooi uit je bloed gezuiverd word dat er een opstopping komt in je nieren. Kortom; veel water drinken en weinig rotzooi eten en drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:43
poesiefox
poesiefox is offline
Onze kat kreeg een speciaal dieet, waarin minder magnesium en nog wat mineralen zit, en toen was ze er wel vanaf. Niet dat je aan het kattevoer moet, maar let dus op je voeding. Waarschijnlijk weet een diëtiste wel welke dingen je beter kunt laten staan. Dit wil je vast niet nog een keer meemaken!
Oud 17-03-2003, 12:34
Verwijderd
dieetist is een hele goeie!!!!

en veel drinken mag ook weer niet, want dan komt er teveel druk op het steentje waardoor je juist pijn krijgt..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 12:37
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Naojan schreef op 17-03-2003 @ 13:34:
en veel drinken mag ook weer niet, want dan komt er teveel druk op het steentje waardoor je juist pijn krijgt..
Het gaat erom dat die er zo snel mogelijk uit komt zodat je niet zo lang hoeft te lijden, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:20
karamba
karamba is offline
Alleen als ik eraan denk krijg ik alweer pijn. 'Dat mag wel, en dat mag nie.' Al dat gezeur in die tijd. En ik plaste ook gewoon puur bloed uit. Het was pas na 2 maanden helemaal over. Ik werd gewoon bang van mezelf toen ik mezelf bloed zag plassen. Ik had het als heel jong kind en schaamde me kapot om het te vertellen. De WC werd een ramp voor mij, ik haatte gewoon de wc. Ik ben er gelukkig over heen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten