Advertentie | |
|
![]() |
|
als je al je vijhanden aan kan : mbv wat dan ook (wapens enz.) dan beteknd dat dat je d heersende soort van je planeet bent!! dat is toch normaal en je wordt er denk ik niet lui van. mischien wil je je wel op trekken aan anderen die het nog beter hebben als jij en zet je je daardoor juist harder in!
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Dus wanneer je buiten de samenleving en al z'n afhankelijkheden kunt leven, dan kom je denk ik in de buurt van vrijheid. Het is dan echter wel een flinke uitdaging om te leren overleven. Maar goed, ik weet niet of ik je verhaal goed begrepen heb, dit is in ieder geval mijn visie erop. Heej veel geluk Nate! Doei! fil |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net zoiets als, wel naar school gaan en de regels opvolgen, maar niet naar de leraar willen luisteren. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje krom... heb je je nooit afgevraagd waarom die wetten er zijn (10 geboden)? |
![]() |
||
Citaat:
ik zeg alleen dat ik denk dat de 10 geboden zoals niet stelen, niet moorden enz. wel eeuwige regels zijn die overal en altijd van toepassing moeten zijn maar dat andere regels die in de bijbel staan zoals 1x per dag bidden en 1 god aanbidden niet eeuwig zijn omdat dat gewoon van het land, je cultuur en je geloof afhangt!
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
In de hierarchie bij wolven heb je bijvoorbeeld enkele agressieve leiders en underdogs. Beide houden door oneerlijke machtsmechanismen hun positie. Ook bij de mens zagen we dit ten tijde van de Middeleeuwen. Daarnaast maak je nauwelijks vooruitgang bij onderdrukking. Mocht er geen sterke onderdrukking zijn dan zal het Es zegevieren, met alle gevolgen van dien. REIE
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, dat geloof je níet, terwijl je de 10 geboden wel eeuwige regels vindt? En voor de rest hangt je geloof maar van cultuur etc af, want allemaal veranderlijk is? Denk je dat wat er na de dood gebeurd ook telkens anders is? Dat de boedhisten van nu reincarneren en de christenen naar de hemel gaan? |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
sorry toen ik je eerste bericht las moest ik gelijk aan deze tekst denken:
We love to kiss the Dalai Lama's ass, because he is such a holy man. Free to eat and drink anything, free to fuck from paris to beijing. So we protest about human rights, Worship obesity as our birthright. But Freedom of Speech won't feed my children |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
je bent onzeker over wat er na de dood gebeurt omdat je alles in eigen handen wilt nemen. En de dood heb je niet in de hand, dat is toch eigenlijk harstikke eng? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je het dan wel erg vind omdat het te ver gaat.. dan heb je toch iets nodig om te vergelijken? Anders vind je het 1 niet minder goed of slecht. ik begrijp je punt wel hoor, je wilt er liever ook niet teveel over nadenken denk ik wat hierna gebeurd? Of wel? Denk je dat strax ineens alles ophoudt? dat alles wat we doen in ons leven voor niets is geweest? Dan heeft het hele leven dus geen nut? KLopt toch eigenlijk niet? .. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Volgens mij is het juist geen revolutionair standpunt wat ik noemde m.b.t. de vrijheid, want reeds 10.000 jaar geleden leefden mensen zonder (grootschalig georganiseerde) samenlevingen, zonder geld, zonder politie, kortom zonder de afhenkelijkheden die we nu hebben. Ik zou datgene wat ik noemde eerder een irreëel standpunt willen noemen, omdat we (vooral het Westen) al zo diep in de afhankelijkheid zitten, dat er nauwelijks nog sprake is van vrijheid. Dat ik met vrijheid iets anders bedoel dan wat jij met vrijheid bedoelt is geloof ik wel duidelijk ![]() Vrijheid om een vijand te kiezen??? Volgens mij hebben we niks te kiezen. Wanneer ik een wandelingetje wil maken in een bos en ik kom in het territorium van een beer, dan denk ik dat de vrijheid om een vijand te kiezen nou niet zo heel groot is. Maar dat neemt niet weg dat wij mensen graag geilen op controle, en daardoor nog grager (huh?) denken dat we veel vrije keus hebben. In de natuur hebben we niet veel te zeggen, hoe graag we het tegendeel ook denken. En in de dierenwereld is er inderdaad 'hiërarchie' en is er inderdaad sprake van een 'leider' die ongetwijfeld meer 'macht' heeft dan de 'lageren' in de 'hiërarchie'. Maar om dit nu regels te noemen? De zwaartekracht is toch ook geen regel? [edit]of wel?[/edit] ![]() Viel gluck! Doei! fil Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 21:11. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden Verwijderd | 39 | 13-09-2006 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Identificeren of boete 2250 Euro! jannuhthapannuh | 49 | 10-03-2003 17:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling : vrijheid is per definitie kwetsbaar Not for Sale | 7 | 13-09-2002 17:02 |