Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 20:39
r3nske
r3nske is offline
Hoi, hoi! Ik heb een vraag, eigenlijk meerdere: zijn er hier mensen die staaltabletten gebruiken, en waarvoor? En zijn deze tabletten alleen via een doktersrecept te verkrijgen of niet? Alvast bedankt, Renske...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:14
Verwijderd
waarvoor wil je ze gaan gebruiken?

ik weet de antwoorden op je vragen niet, maar ik weet wel dat als je ze gebruikt je last kunt krijgen van constipatie (dat je ontlasting zo hard is dat je 'm er alleen met veel pijn uit krijgt)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:22
poesiefox
poesiefox is offline
in ieder multi vitamine preparaat zit wel ijzer, en is het meteen gecombineerd met andere vitaminen die ervoor zorgen dat je lichaam dat ijzer ook kan opnemen. Het is een redelijk lage dosis, je kunt ze zonder bezwaar nemen. Er zijn ook zwaarder gedoseerde staalpillen bij de drogist te koop, maar daar loop je meer verstoppingsgevaar. Als je ernstig ijzergebrek hebt, kan de dokter ze voorschrijven, na een hb testje. Laat dat sowieso maar ens doen, het is alleen maar een prikje in je vinger en de assistente doet het even tussendoor. Voor niks staalpillen slikken zou ik niet doen.

Volkorenboterhammen en rozijntjes zijn ook prima ijzerleveranciers, en vlees natuurlijk.
Oud 20-03-2003, 14:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En appel of perenstroop bevat ook heel veel ijzer.
Oud 20-03-2003, 16:03
r3nske
r3nske is offline
Dankjewel voor jullie reacties! Om even terug te komen op de reden dat ik dit vraag; ik heb namelijk reuma en daarvoor slik ik al een hele tijd Pretnizon, ik weet niet of iemand ervaring met dit medicijn heeft maar een van de bijwerkingen is dat je er vehoorlijk wat van aankomt... Dit is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor mijn gewrichten dus ik ben al enige tijd aan het lijnen, een vriendin raadde me toen aan staaltabletten te slikken, zij is er enorm van afgevallen! Vandaar dus mijn vraag, maar na het bovenstaande gelezen te hebben (vooral dat over verstoppingen) lijkt he tmij ook verstandiger om eerst een dokter te raadplegen... Liefs...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten