Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:48
Shade
Shade is offline
(Op mutants verzoek maar wil ik ook wel weten, interresant onderwerp )

Wat gebeurt er als je doodgaat volgens jullie?

Ik heb gewoon totaal GEEN idee....
Maar ik geloof toch het meest dat er gewoon helemaal niks is....dat je niet kan denken of bewegen of wat dan ook, dat je er gewoon niet meer bent. Zoals een droomloze droom ongeveer.

IK HOOP HET TROUWENS NIET!!!!
Ik hoop dat je ziel verder leeft ofzo, dat je een nieuw leven kan beginnen, in een nieuwe wereld komt of in de hemel ofzo
Helaas geloof ik er niet zo in, maar ik hoop et wel

Edit:
Vast al eerder topic over geweest maar ook ff voor de nieuwe in dit forum (zoals ik ) en omdat we anders ergens offtopic erover moeten praten en dat is helemaal niet de bedoeling lijkt me
Oud 19-05-2003, 20:02
Verwijderd
Je luistert wel erg goed naar me he

Ik geloof in reïncarnatie. We zullen net zolang opnieuw in het leven staan tot we zelf helemaal tevreden zijn met hoe het verlopen is. Pas als we geen spijt meer hebben van hoe bepaalde dingen verlopen zijn en we dus niets nieuws meer kunnen leren in dit leven, zullen we over mogen gaan naar de andere wereld als een andere entiteit. Hoe en waar dit zal zijn, heb ik geen idee over, kan me er met geen mogelijkheid een voorstelling van maken, misschien is het opnieuw een leerwereld, maar op een ander niveau.

Ik geloof niet dat de toestand na de dood afhangt van de manier waarop je je leven hebt geleid. Ik denk dat de toestand na de dood afhankelijk is van ons eigen leven, er is geen scheiding tussen goed en kwaad, simpelweg omdat wij zelf deze regels hebben gemaakt, waar we ook naartoe gaan, het zal totaal anders zijn dan wat wij hebben bepaald hoe het zal zijn, om de eenvoudige reden dat we niet meer zullen zijn wat we nu zijn. Ík geloof niet in straffen en wraakzuchtige goden, alles is relatief en ik herhaal dat wat wij nu slecht of goed noemen slechts een weerspiegeling is van ons huidige leven. Voor andere entiteiten bestaan andere regels. Er is wel de beloning van de overgang, maar pas als je je losmaakt van het aardse en wereldlijke en geen spijt hebt van je leven. Maar wat er na die overgang volgt en of dit een beloning is naar onze huidige maatstaven, weet ik niet.

Zo (komt eigenlijk weer uit die enquete, is te gek om alles opnieuw te typen als ik het als eens heb neergeschreven he )
Oud 19-05-2003, 20:03
Verwijderd
Niks.
Oud 19-05-2003, 20:41
ranonkel
ranonkel is offline
Na je dood krijg je een terugblik op je leven en kun je zien of je de dingen die je op aarde wilde doen,ook gedaan hebt. Je ziet je leven als een soort film voor je. Daarin voel je ook heel duidelijk wat andere mensen hebben ervaren toen ze met je omgingen.

Daarna onstaat een periode van loutering, daarna komt iedere ziel in de'hemel' .Daar is het onbeschrijflijk mooi en je kunt er onvoorwaardelijke liefde ervaren. Zielen krijgen er een rustperiode. Toch verlangt iedere ziel weer naar een leven in een fysiek lichaam omdat er nog nieuwe ervaringen moeten worden opgedaan.
Met je beschermengel stippel je een leven uit met daarin je levenslessen.Ook kies je het gezin uit waar je geboren wil worden en een nieuw leven op aarde kan beginnen.
Oud 19-05-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 19-05-2003 @ 21:41:
Na je dood krijg je een terugblik op je leven en kun je zien of je de dingen die je op aarde wilde doen,ook gedaan hebt. Je ziet je leven als een soort film voor je. Daarin voel je ook heel duidelijk wat andere mensen hebben ervaren toen ze met je omgingen.

Daarna onstaat een periode van loutering, daarna komt iedere ziel in de'hemel' .Daar is het onbeschrijflijk mooi en je kunt er onvoorwaardelijke liefde ervaren. Zielen krijgen er een rustperiode. Toch verlangt iedere ziel weer naar een leven in een fysiek lichaam omdat er nog nieuwe ervaringen moeten worden opgedaan.
Met je beschermengel stippel je een leven uit met daarin je levenslessen.Ook kies je het gezin uit waar je geboren wil worden en een nieuw leven op aarde kan beginnen.
Het 10e inzicht gelezen?
Oud 19-05-2003, 20:56
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
Mijn moeder heeft een bijna doodervaring gehad..zoals bij andere ervaringen zag ze haar lichaam en dat van mijn vader. Zeg maar uit een zwevend perspectief. Ook zag ze en voelde ze het licht waar je dan door word aangetrokken....ze noemde het het ultieme geluk en rein enzo, maar ze wou wel op aarde verderleven Er is wel iets...maarwat? Ik noem het de hemel, maar meer om het een naam te geven
Oud 19-05-2003, 21:24
Shade
Shade is offline
Citaat:
Ook kies je het gezin uit waar je geboren wil worden en een nieuw leven op aarde kan beginnen.
En hoe zit het dan met dieren volgens jou?
Kan je ook in een dier of ander wezen komen? Of op een andere planeet?

Enne waarom zouden al die 3e wereld kinderen dan voor die gezinnen kiezen niet voor rijke en gezonde families?....

Klinkt mooi allemaal ik hoop dat het zo is maar ik denk het niet....:\

Citaat:
Je luistert wel erg goed naar me he
Ja je verzint ook van die goeie onderwerpen

Citaat:
Ik geloof in reïncarnatie.
Tsja ik zie dat een beetje als dat je ziel ergens in je hoofd zit als soort geest ofzo die je lichaam bestuurd. En dat je hersenen alleen maar voor de herinneringen zijn. Dan als je doodgaat gaat alleen je ziel uit je lichaam en komt in een andere waardoor je je hersenen dus niet meer hebt en je je dus niks van je vorige leven kan herinneren.
Toch geloof ik er niet in maar het klink wel geloofwaardiger als een hemel ofzo.
En alles is beter als helemaal niks na de dood
Oud 19-05-2003, 21:52
Verwijderd
Niets.
Oud 19-05-2003, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Ja je verzint ook van die goeie onderwerpen
Dank

En over dat stuk van Ranonkel, het is jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad, maar het lijkt mij volledig de visie uit het 10e inzicht te zijn. Misschien eens interessant voor je x2_Shade? De celestijnse belofte en Het tiende inzicht van James Redfield. Heel verrijkend en leerrijk, ook al geloof je er niet in.
Oud 20-05-2003, 11:40
Shade
Shade is offline
nooit van gehoord....
Oud 20-05-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-05-2003 @ 12:40:
nooit van gehoord....
Daarom raad ik je het ook aan Het is gewoon te lezen als een roman zelfs.
Oud 20-05-2003, 14:59
Shade
Shade is offline
mischien na m'n examens in de heerlijk lange zomervakantie
Hebben ze wel bij die bieb denk ik
Oud 20-05-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-05-2003 @ 15:59:
mischien na m'n examens in de heerlijk lange zomervakantie
Hebben ze wel bij die bieb denk ik
Elke zichzelfrespecterende bieb die inspringt op de opleving van het spirituele heeft op zijn minst die boeken in huis En anders heb ik de Celestijnse Belofte wel eens te leen voor je .
Oud 20-05-2003, 16:24
Roytjuh
Roytjuh is offline
Citaat:
Ook kies je het gezin uit waar je geboren wil worden en een nieuw leven op aarde kan beginnen.
oh? Dus die mensen in afrika die van de honger dood gaan hebben daar zelf voor gekozen?
Oud 20-05-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Roytjuh schreef op 20-05-2003 @ 17:24:
oh? Dus die mensen in afrika die van de honger dood gaan hebben daar zelf voor gekozen?
Als je het 10e inzicht lees, begrijp je dat, het is hier wat uit zijn context getrokken. De ziel kiest een leven uit waarin hij zoveel mogelijk zal groeien en zoveel mogelijk zal leren om tot een bepaald niveau te komen om zoveel mogelijk te kunnen betekenen voor de wereld. Alleen als je herboren wordt, vergeet je wat je doelstelling was en kan het zijn dat je je doel voorbijschiet (moordenaars bijvoorbeeld slaan door in hun doel enzo).
Het is echt heel moeilijk uit te leggen, het is een heel boek. Eerst lezen en dan moeilijke vragen stellen .
Oud 21-05-2003, 09:53
Verwijderd
na de dood, gaje gwoon op in het niets, maar dit is moeilijk voor mensen om te begrijpen dus verzinnen ze, al zolang ze bestaan, andere dingen ervoor, om het te kunnen begrijpen, en zijn ze hier nog in gaan geloven ook.
Oud 21-05-2003, 14:26
Shade
Shade is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 21-05-2003 @ 10:53:
na de dood, gaje gwoon op in het niets, maar dit is moeilijk voor mensen om te begrijpen dus verzinnen ze, al zolang ze bestaan, andere dingen ervoor, om het te kunnen begrijpen, en zijn ze hier nog in gaan geloven ook.
Ja denk ik ook...
Helaas want ik hoop echt dat er iets is na de dood...
Oud 22-05-2003, 10:59
gewoon niemand
gewoon niemand is offline
Ik denk heel vaak dat er na de dood niets is... gewoon net als je slaapt en niet droomt ....

toch heb ik ook een gevoel dat als je eenmaal dood bent het niet afgelopen KAN zijn. je kennis, gevoelens, liefde enzovoort zomaar verloren gaan? ik denk niet dat dat gebeurd.... maar wat er wel gebeurd weet ik niet....

ik wacht wel af
Oud 22-05-2003, 16:13
duifeltje
duifeltje is offline
.
Oud 22-05-2003, 18:08
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-05-2003 @ 16:13:
.
Ja..wat nou punt????
Oud 22-05-2003, 18:46
Verwijderd
gelooft er niemand in Hemel en hel? ik hoor zo af en toe wle mense over de hemel, maar over dehel heeft niemand het. als je het alleen over de hemel hebt kan ik me voorstellen dat het onwerkelijk klinkt. maar als je zegt dta mensen het verzonnen hebben omdat ze iets willen. welke gek wil er nou een hemel? ik geloof er in, maar echt niet omdat ik het wil ofzow....
Oud 22-05-2003, 19:39
Shade
Shade is offline
nee....ik geloof niet in dingen die mensen zelf verzinnen, zoals de hemel, god, geesten.....vinnik allemaal onzin...

vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was en dat zonsverduisteringen en kometen enzo door goden kwamen

Ofwel wat mensen niet begrijpen verzinnen ze iets voor, zo gaat dat volgens mij ook met god enzo
Er zijn zoveeeel geloven dat betekent dus dat hoe dan ook 99% niet waar is. Maar ik denk 100%

Alleen reincarnatie lijkt me wel mogelijk
Maar ik weet het verder gewoon niet
Oud 22-05-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
dreetje schreef op 22-05-2003 @ 19:46:
gelooft er niemand in Hemel en hel? ik hoor zo af en toe wle mense over de hemel, maar over dehel heeft niemand het. als je het alleen over de hemel hebt kan ik me voorstellen dat het onwerkelijk klinkt. maar als je zegt dta mensen het verzonnen hebben omdat ze iets willen. welke gek wil er nou een hemel? ik geloof er in, maar echt niet omdat ik het wil ofzow....
Ik geloof niet in een hemel en een hel, zoals ik al schreef, geloof ik niet dat je gestraft wordt voor je gedrag. Ik geloof in reïncarnatie, maar niet voor eeuwig, uiteindelijk denk ik dat de ziel overgaat naar een hoger niveau dat wij niet kunnen waarnemen.
Oud 22-05-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 20:39:
nee....ik geloof niet in dingen die mensen zelf verzinnen, zoals de hemel, god, geesten.....vinnik allemaal onzin...

vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was en dat zonsverduisteringen en kometen enzo door goden kwamen

Ofwel wat mensen niet begrijpen verzinnen ze iets voor, zo gaat dat volgens mij ook met god enzo
Er zijn zoveeeel geloven dat betekent dus dat hoe dan ook 99% niet waar is. Maar ik denk 100%

Alleen reincarnatie lijkt me wel mogelijk
Maar ik weet het verder gewoon niet
ben je zelf nou ook niet bezig om iets te verzinne voor wat je niet begrijpt?
als je dachty dat het geloof overal antwoord op geeft heb je t helemaal fout. af en toe heb k t idee dat t nog meer vragen oproept dan antwoorden...
Oud 22-05-2003, 20:17
Shade
Shade is offline
nee tuurlijk niet...waarom zou ik? Als ik dingen verzin wordt het alleen maar zoals ik het graag zou willen hebben en zo ontstaan geloven ook....

op die manier geloof je eigenlijk alleen maar in wat iemand heel vroeger ook heeeeeel ongeveer geloofde. Want sinds 2000 jaar is er zoveel veranderd in het geloof, geen enkel verhaal zal meer precies hetzelfde zijn als toen het voor het eerst geschreven werd en bedacht werd. Alles veranderd, geloof splijt zich op, die krijgen ruzie, meer oorlogen, leuk hoor....
Oud 22-05-2003, 20:27
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Ik ben bang dat je in dit leven nooit verder zult komen dan:

Niks

of

Iets.
Oud 22-05-2003, 20:54
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Ik geloof er dus wel in dat er een hemel en een hel is, maar dat betekent niet dat ik me goed gedraag. Dat is net als...weten dat je een tentamen hebt, maar toch niet leren, en dus een onvoldoende halen (als je dit altijd doet, zakken). Alleen volgens mijn geloof is er geen "herkansing".... Maar goed, keep smiling!
Oud 22-05-2003, 20:57
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 21:17:
nee tuurlijk niet...waarom zou ik? Als ik dingen verzin wordt het alleen maar zoals ik het graag zou willen hebben en zo ontstaan geloven ook....

Weet je wat ik ervan vind? Ik denk (de meeste gelovigen ook) dat die geloven in het begin veeeeeeel anders waren als dan dat ze tegenwoordig zijn. (aanrader: kijk naar de film "Stigmata" als je hem niet gezien hebt, daar gaat ie over )

op die manier geloof je eigenlijk alleen maar in wat iemand heel vroeger ook heeeeeel ongeveer geloofde. Want sinds 2000 jaar is er zoveel veranderd in het geloof, geen enkel verhaal zal meer precies hetzelfde zijn als toen het voor het eerst geschreven werd en bedacht werd. Alles veranderd, geloof splijt zich op, die krijgen ruzie, meer oorlogen, leuk hoor....
dat bedoelde ik dus...had het niet helemaal gelezen..
Oud 22-05-2003, 20:58
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
ow Chips...this niet helemaal gelukt wat ik van plan was...wat in die tekst staat, 2 alinea is dus van moi..
Oud 22-05-2003, 21:17
Shade
Shade is offline
ja ik dacht al....what the....
Je kan ook editen he? FF dat je het weet
Oud 22-05-2003, 23:25
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-05-2003 @ 21:03:
Niks.
Spannend
Oud 22-05-2003, 23:31
Shade
Shade is offline
nee best kut eigenlijk
maar wel waarschijnlijker....en logischer
Oud 23-05-2003, 21:31
Victor
Victor is offline
Op een onklinische wijze wordt de geest van het lichaam gescheiden, ontdaan van persoonlijke ervaringen en gereedgemaakt voor een nieuw tehuis - een embryo.
Oud 23-05-2003, 21:39
Shade
Shade is offline
zou kunnen ja....
beter als helemaal niks iig

Maar dan zou het dus ook kunnen gebeuren dat je op een hele andere planeet opnieuw geboren wordt
Oud 24-05-2003, 01:46
Verwijderd
Weet je dat ik daar nog niet eens heb aan gedacht... wow... ik geloof in reïncarnatie maar ik geloof ook in buitenaards leven... hmmm dit wordt ingewikkeld. Het 10e inzicht heeft het daar ook niet over Hier moet ik eens over nadenken .
Oud 24-05-2003, 07:32
hodelahitie
hodelahitie is offline
Ik geloof niet dat er na de dood nog iets is eigenlijk. Want anders had je dat nu toch moeten weten? En als het dan zo zou zijn, waarom weet je nu dan van niets, dus heb je er toch ook niets aan na de dood.
Oud 24-05-2003, 14:00
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 22:17:
ja ik dacht al....what the....
Je kan ook editen he? FF dat je het weet
Dank U dank U ....
Oud 24-05-2003, 16:11
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-05-2003 @ 02:46:
Weet je dat ik daar nog niet eens heb aan gedacht... wow... ik geloof in reïncarnatie maar ik geloof ook in buitenaards leven... hmmm dit wordt ingewikkeld. Het 10e inzicht heeft het daar ook niet over Hier moet ik eens over nadenken .
mooi zet ik jou ook eens aan het denken
ja lijkt me wel maf om dan ineens als een heeeel ander wezen ergens miljoenen lichtjaren weg van aarde te zijn

Mischien was ik in een vorig leven wel een alien
niet voor te stellen....
Oud 24-05-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 21:17:
maar jij kan het geloof niet begrijpen en daarom verzin jij (tenminste zo komt t op mij over) maar de 'theorie' dat religies maar verzinsels zijn voor iets wat men niet kan verklaren....
Oud 24-05-2003, 21:39
legatus
legatus is offline
Ashes to ashes, dust to dust.
Oud 25-05-2003, 00:27
Verwijderd
Citaat:
NVIP schreef op 23-05-2003 @ 00:25:
Spannend
Alles behalve. Hoezo deze loze reactie?
Oud 25-05-2003, 14:26
Shade
Shade is offline
Citaat:
dreetje schreef op 24-05-2003 @ 19:19:
maar jij kan het geloof niet begrijpen en daarom verzin jij (tenminste zo komt t op mij over) maar de 'theorie' dat religies maar verzinsels zijn voor iets wat men niet kan verklaren....
ik begrijp wel waarom sommige mensen geloven
om hetgene wat ze niet begrijpen te verklaren of als steun

maar ik erken liever dat we het gewoon niet weten
waarom geloven als je zonder net zo goed af bent en er totaal geen bewijs of enige dingen zijn die me over zouden halen te geloven...

ik leef tussen aardig wat gelovige mensen en ik leef even goed en gelukkig als hun zonder dat ik geloof.
Oud 25-05-2003, 18:37
nexjes
nexjes is offline
ik vind dat als je gelooft in iets na de dood, je alleen maar geruststelling zoekt zodat je niet het gevoel hebt dat je alles voor niets doet en daarom ben ik ervan overtuigd dat als je dood gaat je dood gaat. Je hersenen worden uitgeschakelt, je bent weg, je bent niet meer en je lichaam is klaar om te verotten totdat er niets meer van je over is dan wat gedachten in de hoofden van anderen.
Oud 25-05-2003, 19:15
Shade
Shade is offline
argh moet dat nou....:\

Helaas geloof ik dat ook.....
En ik ben met je eens dat mensen die er anders over denken gerustelling zoeken want er is gewoon niemand die het echt weet....

maar ik hoop toch wel dat er iets (leuks) na de dood is....
Oud 25-05-2003, 21:20
Arcades
Arcades is offline
Kijk, daar ben ik dus ook bang voor
Op school hebben we zelfs geleerd dat zoiets als verliefdheid gewoon een soort chemische reactie is van een soort drugs (zit ook in chocolade, is echt aangetoond) waar je dan helemaal hoteldebotel van wordt. En als je dat dan weet vraag je je toch af, als zelfs verliefdheid iets van je lichaam is, bestaat je ziel dan wel??? Wat is dat dan?
Ik hoop natuurlijk dat jullie mensen mij kunnen overtuigen dat er wel iets na de dood is, want dittis geen pretige ged8e.
Oud 25-05-2003, 21:29
Verwijderd
Ik denk dat de geest te complex is om bevat te kunnen worden.
En aangezien men niet kan aantonen dat de ziel bestaat of waar die zit, denk ik dat die niet afsterft met het stoffelijke lichaam...

hoop ik maar dat geloof ik ook dus...
Oud 25-05-2003, 22:01
nexjes
nexjes is offline
Citaat:
Arcades schreef op 25-05-2003 @ 22:20:
Kijk, daar ben ik dus ook bang voor
Op school hebben we zelfs geleerd dat zoiets als verliefdheid gewoon een soort chemische reactie is van een soort drugs (zit ook in chocolade, is echt aangetoond) waar je dan helemaal hoteldebotel van wordt. En als je dat dan weet vraag je je toch af, als zelfs verliefdheid iets van je lichaam is, bestaat je ziel dan wel??? Wat is dat dan?
Ik hoop natuurlijk dat jullie mensen mij kunnen overtuigen dat er wel iets na de dood is, want dittis geen pretige ged8e.
je moet gewoon je leven niet zien als een weg naar de dood. Gewoon met de dag leven en de dood zien als een onderdeel van je leven en niet als een uitkomst.
Uitkomst klinkt wazig. Maar genoeg mensen denken diep van binnen dat ze nu leven omdat ze dan na de dood iets beters zullen vinden, ook al zullen zeggen dat ze bang zijn voor de dood, omdat ze t niet zeker weten.
Oud 26-05-2003, 09:06
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-05-2003 @ 21:48:
Het 10e inzicht gelezen?
Nee,dat heb ik niet gelezen.
Oud 26-05-2003, 09:09
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-05-2003 @ 00:22:
Dank

En over dat stuk van Ranonkel, het is jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad, maar het lijkt mij volledig de visie uit het 10e inzicht te zijn. Misschien eens interessant voor je x2_Shade? De celestijnse belofte en Het tiende inzicht van James Redfield. Heel verrijkend en leerrijk, ook al geloof je er niet in.
Sorry dat het antwoord zo lang moest duren.
Ik ben ooit begonnen in de celestijnse belofte maar dat sprak mij toen niet zo aan.
Oud 26-05-2003, 09:10
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Roytjuh schreef op 20-05-2003 @ 17:24:
Die zielen hebben gekozen voor een bepaalde ervaring in een fysiek lichaam waardoor de ziel zich verder kon ontwikkelen.
Advertentie

Regels voor berichten