Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn moeder heeft een bijna doodervaring gehad..zoals bij andere ervaringen zag ze haar lichaam en dat van mijn vader. Zeg maar uit een zwevend perspectief. Ook zag ze en voelde ze het licht waar je dan door word aangetrokken....ze noemde het het ultieme geluk en rein enzo, maar ze wou wel op aarde verderleven
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Kan je ook in een dier of ander wezen komen? Of op een andere planeet? Enne waarom zouden al die 3e wereld kinderen dan voor die gezinnen kiezen niet voor rijke en gezonde families?.... Klinkt mooi allemaal ik hoop dat het zo is maar ik denk het niet....:\ Citaat:
![]() Citaat:
Toch geloof ik er niet in maar het klink wel geloofwaardiger als een hemel ofzo. En alles is beter als helemaal niks na de dood ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En over dat stuk van Ranonkel, het is jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad, maar het lijkt mij volledig de visie uit het 10e inzicht te zijn. Misschien eens interessant voor je x2_Shade? De celestijnse belofte en Het tiende inzicht van James Redfield. Heel verrijkend en leerrijk, ook al geloof je er niet in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is echt heel moeilijk uit te leggen, het is een heel boek. Eerst lezen en dan moeilijke vragen stellen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Helaas want ik hoop echt dat er iets is na de dood...
|
![]() |
Ik denk heel vaak dat er na de dood niets is... gewoon net als je slaapt en niet droomt ....
toch heb ik ook een gevoel dat als je eenmaal dood bent het niet afgelopen KAN zijn. je kennis, gevoelens, liefde enzovoort zomaar verloren gaan? ik denk niet dat dat gebeurd.... maar wat er wel gebeurd weet ik niet.... ik wacht wel af ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
gelooft er niemand in Hemel en hel? ik hoor zo af en toe wle mense over de hemel, maar over dehel heeft niemand het. als je het alleen over de hemel hebt kan ik me voorstellen dat het onwerkelijk klinkt. maar als je zegt dta mensen het verzonnen hebben omdat ze iets willen. welke gek wil er nou een hemel? ik geloof er in, maar echt niet omdat ik het wil ofzow....
|
![]() |
|
nee....ik geloof niet in dingen die mensen zelf verzinnen, zoals de hemel, god, geesten.....vinnik allemaal onzin...
vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was en dat zonsverduisteringen en kometen enzo door goden kwamen Ofwel wat mensen niet begrijpen verzinnen ze iets voor, zo gaat dat volgens mij ook met god enzo Er zijn zoveeeel geloven dat betekent dus dat hoe dan ook 99% niet waar is. Maar ik denk 100% Alleen reincarnatie lijkt me wel mogelijk Maar ik weet het verder gewoon niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je dachty dat het geloof overal antwoord op geeft heb je t helemaal fout. af en toe heb k t idee dat t nog meer vragen oproept dan antwoorden... |
![]() |
|
nee tuurlijk niet...waarom zou ik? Als ik dingen verzin wordt het alleen maar zoals ik het graag zou willen hebben en zo ontstaan geloven ook....
op die manier geloof je eigenlijk alleen maar in wat iemand heel vroeger ook heeeeeel ongeveer geloofde. Want sinds 2000 jaar is er zoveel veranderd in het geloof, geen enkel verhaal zal meer precies hetzelfde zijn als toen het voor het eerst geschreven werd en bedacht werd. Alles veranderd, geloof splijt zich op, die krijgen ruzie, meer oorlogen, leuk hoor....
|
![]() |
|
Ik geloof er dus wel in dat er een hemel en een hel is, maar dat betekent niet dat ik me goed gedraag. Dat is net als...weten dat je een tentamen hebt, maar toch niet leren, en dus een onvoldoende halen (als je dit altijd doet, zakken). Alleen volgens mijn geloof is er geen "herkansing".... Maar goed, keep smiling!
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ja lijkt me wel maf om dan ineens als een heeeel ander wezen ergens miljoenen lichtjaren weg van aarde te zijn Mischien was ik in een vorig leven wel een alien niet voor te stellen.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
om hetgene wat ze niet begrijpen te verklaren of als steun maar ik erken liever dat we het gewoon niet weten waarom geloven als je zonder net zo goed af bent en er totaal geen bewijs of enige dingen zijn die me over zouden halen te geloven... ik leef tussen aardig wat gelovige mensen en ik leef even goed en gelukkig als hun zonder dat ik geloof.
|
ik vind dat als je gelooft in iets na de dood, je alleen maar geruststelling zoekt zodat je niet het gevoel hebt dat je alles voor niets doet en daarom ben ik ervan overtuigd dat als je dood gaat je dood gaat. Je hersenen worden uitgeschakelt, je bent weg, je bent niet meer en je lichaam is klaar om te verotten totdat er niets meer van je over is dan wat gedachten in de hoofden van anderen.
|
argh moet dat nou....:\
Helaas geloof ik dat ook..... En ik ben met je eens dat mensen die er anders over denken gerustelling zoeken want er is gewoon niemand die het echt weet.... maar ik hoop toch wel dat er iets (leuks) na de dood is....
|
Kijk, daar ben ik dus ook bang voor
![]() Op school hebben we zelfs geleerd dat zoiets als verliefdheid gewoon een soort chemische reactie is van een soort drugs (zit ook in chocolade, is echt aangetoond) waar je dan helemaal hoteldebotel van wordt. En als je dat dan weet vraag je je toch af, als zelfs verliefdheid iets van je lichaam is, bestaat je ziel dan wel??? Wat is dat dan? Ik hoop natuurlijk dat jullie mensen mij kunnen overtuigen dat er wel iets na de dood is, want dittis geen pretige ged8e.
||
Citaat:
Uitkomst klinkt wazig. Maar genoeg mensen denken diep van binnen dat ze nu leven omdat ze dan na de dood iets beters zullen vinden, ook al zullen zeggen dat ze bang zijn voor de dood, omdat ze t niet zeker weten.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben ooit begonnen in de celestijnse belofte maar dat sprak mij toen niet zo aan. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met je na de dood? Volk | 272 | 04-01-2010 13:32 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Is er leven na de dood? BrunetJuh | 76 | 09-12-2005 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Leven na de dood Verwijderd | 8 | 13-03-2004 14:52 | |
Waar komt de behoefte vandaan om te denken over na de dood? Insane Juggalo | 36 | 21-03-2003 15:05 |