Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar helaas is een batterij meer scheikunde dan natuurkunde. Citaat:
vergelijk dan bijvoorbeeld de verschillende typen batterijen (AAA, AA, 4V, enz.) op het aantal kWh dat ze kunnen leveren. een 4V batterij levert meer vermogen dan een AA batterij, dus zou hij wel eens eerder uitgeput kunnen zijn. Dat kun je dan ook wel uitbreiden naar verschillende merken, maar dat moet dan niet de boventoon voeren, omdat dat weinig met natuurkunde te maken heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar gaat wel wat rekenwerk in zitten dan, maar op zich wel een goed idee. Maar hoe ga ik dat dan doen? ga ik dan overal dezelfde weerstand opzetten en kijken hoelang dat duurt ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
ik dacht et zo: stel eerst vast wanneer een batterij 'leeg' is dat moet dan voor alle soorten ongeveer dezelfde waarde zijn. sluit een gevoelige voltmeter over de batterij en een amperemeter in de stroomkring aan. ook de batterij in de stroomkring en een weerstandje. Je moet steeds dezelfde weerstand gebruiken, want als je R constant zijn in U=IR de enige variabelen de U en de I. dat moet want dan kun je met P=UI het vermogen uitrekenen en dan met E=Pt de energie. doe het de eerste keer via deze weg. de 2e en volgende testen kun je berekenen met E=UIt Dit is de enige formule, dus het rekenwerk valt mee !!! Ik weet niet zeker of het allemaal precies klopt. Overleg gewoon voor de zekerheid ff met je docent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder: E=pxt p=UI dus E=UIt dus waarom zou je dat zou doen dan? das gewoon hetzelfde ![]() Maar opzich met het vermogen aan de gang gaan is wel leuk. Als we daar nou es op voort borduren edit: en de docent wil nie zoveel zeggen ![]() Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 22:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt. Ik bedoelde dat je de energie in kWh zou gaan bepalen. Het vermogen bepalen is idd simpel: vul P=UI in en je bent klaar. Maar om E=Pt=UIt in te vullen heb je nog de 't' nodig. die moet dus bepaald worden dat valt niet te controleren met een van tevoren vastgestelde waarde uit een formule, omdat je de tijd niet hebt . dus je kunt niet kijken of er 'hetzelfde uit komt als met de formule, want de 't' is nog een onbekende variabele Mag het echt niks met scheikunde te maken hebben? Dan kun je het zo moeilijk maken als je wilt. Zo niet: dan slaap ik er nog een nachtje over |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() maar trusten ![]() |
|
|