Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 14:41
Alexander
Alexander is offline
Okee, we hebben het even ruim een half jaar aangezien. Hij was nog onervaren als premier en had dus even een gewenningstijd nodig. Het rampenkabinet, met de twee ego-trippers Heinsbroek en Bomhof, is ook niet helemaal zijn schuld (vooral de onervarenheid van de LPF heeft veel ellende veroorzaakt).
Maar nu blijkt toch wel zijn incompetentie. Let me state:
1. Hij weet zijn kabinet, dat toch echt demissionair is, niet demissionair te houden. Men verzint maar allerlei maatregelen onder zijn leiding, terwijl dat niet zou moeten.
2. Balkenende heeft Nawijn niet in het gareel kunnen houden, waardoor die allerlei (stompzinnige, imho) uitspraken heeft kunnen doen.
3. Hij overtuigt nauwelijks als de "nieuwe politiek", met zijn omslachtige manier van praten en zijn soms kinderlijke manier van doen.
4. En als crisismanager is hij al helemaal niet goed geschikt; hij heeft de hulp nodig van zijn rechterhand Piet Donner om een antwoord te geven op een vraag. Die hele zaak Margarita loopt ontzettend uit de hand, en hij lijkt er niets aan te kunnen doen.

Als je al deze zaken bij elkaar optelt, blijkt toch wel duidelijk dat hij geen echte leiderscapaciteiten heeft. Laat hem maar niet terugkomen als premier (dus geen Balkenende II) en het vuile werk overlaten aan bijvoorbeeld Donner of iets dergelijks. Het is even leuk geweest, maar het speelkwartiertje is over.

Care for reactions, anyone?
Oud 13-03-2003, 14:45
Bboy-FunkyChild
Bboy-FunkyChild is offline
F*ck Harry Potter
Oud 13-03-2003, 14:47
sportbabe
sportbabe is offline
Mwah... ik zou het op zich niet erg vinden, nog een keer Balkenende II. Maar ik denk dat hij -net zoals Zalm btw- eter is achter de schermen, als denker van de partij. Leiden kan je beter overlaten aan de Bosjes en Marijnissen van deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het was mij al heel lang duidelijk dat Harry Potter Balkenende totaal ongeschikt is als premier. Hij:
- laat zijn eerste kabinet totaal in de soep lopen, zonder er zelf veel aan te doen.
- vergeet vervolgens de betekenis van het woord 'demissionair'.
- loopt blindelings achter Bush en Blair aan, terwijl opiniepeilingen uitwijzen dat het overgrote deel van het Nederlandse volk niet zonder meer voor een oorlog is.
- omzeilt in debatten de woorden 'ja' en 'nee' en blinkt uit in vage en omslachtige formuleringen. Ook is hij soms heel erg kinderachtig ('Ik ben aan het woord, ik ben aan het woord').
- na de verkiezingen van 22 januari blijft hij een voor de hand liggende coalitie met de PvdA ontkennen. Tegelijkertijd zegt hij ook nog dat het CDA 'luistert naar de kiezer' Yeah, right.
- in de kwestie-Margarita weet hij zich ook totaal geen raad.

Het lijkt mij duidelijk. Balkenende is absoluut niet geschikt als premier. Imho trouwens niet eens als minister of staatsecretaris. Ik zou dan ook graag zien dat hij plaats maakte voor een meer links georiënteerde persoon. Dan komt er misschien ook schot in de formatie.
Oud 13-03-2003, 16:33
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 13-03-2003 @ 15:47:
Mwah... ik zou het op zich niet erg vinden, nog een keer Balkenende II. Maar ik denk dat hij -net zoals Zalm btw- eter is achter de schermen, als denker van de partij. Leiden kan je beter overlaten aan de Bosjes en Marijnissen van deze wereld.
ik heb meer vertrouwen in Cohen denk ik. Bos en Marijnissen weet ik ook niet of die nou wel zo geschikt zijn als mp.
Oud 13-03-2003, 16:37
BARON
BARON is offline
Goh; Kok draaide noooiiit ergens om heen!

Er was ook maar één man de juiste premier geweest en was het ook geworden, als een gek hem niet had vermoord.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 13-03-2003 @ 17:37:
Er was ook maar één man de juiste premier geweest en was het ook geworden, als een gek hem niet had vermoord.
Je bedoelt: zijn burgerplicht had gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:52
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-03-2003 @ 17:37:
Goh; Kok draaide noooiiit ergens om heen!

Fortuyn: een premier die niet tegen kritiek van de oppositie kan, en dan kwaad wegloopt

Je begrijpt dat Fortuyn als premier niet bepaald bevorderlijk zou zijn geweest voor het niveau van de politiek in Nederland.
Oud 13-03-2003, 16:52
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2003 @ 17:45:
kan je het niet hebben dat links de laatse 80 jaar niks meer dan halfzachte watjes heeft voortgebracht of juist medogenloze dictators?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:53
Blitzkrieg Bop
... geef daar eens een paar voorbeelden van?
Oud 13-03-2003, 16:53
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-03-2003 @ 17:52:
kan je het niet hebben dat links de laatse 80 jaar niks meer dan halfzachte watjes heeft voortgebracht of juist medogenloze dictators?
Kan jij het niet hebben dat rechts daar niets tegenover heeft gesteld?
Oud 13-03-2003, 17:10
BARON
BARON is offline
Citaat:
duyvel schreef op 13-03-2003 @ 17:53:
... geef daar eens een paar voorbeelden van?
Ik zal me even beperken tot Nederland. De laatste keer dat links een charismatisch persoon had was dat Troelstra (volgens mij nog langer dan 80 jaar geleden). Dat was iemand die nog eens een toespraak kon houden. Daarna hadden ze alleen maar zalvende dominees, zoals Den Uyl.
Pim had datzelfde charismatische als, b.v Troelstra ook had. Ook hij kreeg door zijn duidelijke toespraken het volk achter zich.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:10
BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-03-2003 @ 17:53:
Kan jij het niet hebben dat rechts daar niets tegenover heeft gesteld?
Hebben ze dus wel: Pim Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:19
Blitzkrieg Bop
Citaat:
BARON schreef op 13-03-2003 @ 18:10:
Ik zal me even beperken tot Nederland. De laatste keer dat links een charismatisch persoon had was dat Troelstra (volgens mij nog langer dan 80 jaar geleden). Dat was iemand die nog eens een toespraak kon houden. Daarna hadden ze alleen maar zalvende dominees, zoals Den Uyl.
Pim had datzelfde charismatische als, b.v Troelstra ook had. Ook hij kreeg door zijn duidelijke toespraken het volk achter zich.
Ik vond den Uyl een hele goede bestuurder, wat heeft charisma nou voor betekenis als het om het besturen van een land gaat?? Ik vind dat de beide kabinetten Drees ook behoorlijk goed werk afgeleverd hebben!
Oud 13-03-2003, 18:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-03-2003 @ 18:10:
Hebben ze dus wel: Pim Fortuyn.
Maar in de 80 jaar daarvoor dus ook niet!
Van liberalen van voor 1970 kent bijna niemand meer de namen, en van de jaren daarna alleen van de simplist Wiegel.
Oud 13-03-2003, 18:12
lukas15
lukas15 is offline
Balkenende is helemaal niet ongeschik als premier van Nederland. Hij is door het volk gekozen, wie balkenende niet als premier wilde, moest niet op het CDA stemmen, mensen hebben dat toch gedaan met als gevolg dat we nu aan ‘‘de man die nooit naar de kinky kapper zal gaan’’ zijn verbonden. Toen men het uitvond noemde men het: D E M O C R A T I E. En wie is dan wel geschikt? (Van het CDA dan?)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:16
drea
drea is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 13-03-2003 @ 19:12:
Balkenende is helemaal niet ongeschik als premier van Nederland. Hij is door het volk gekozen, wie balkenende niet als premier wilde, moest niet op het CDA stemmen, mensen hebben dat toch gedaan met als gevolg dat we nu aan ‘‘de man die nooit naar de kinky kapper zal gaan’’ zijn verbonden. Toen men het uitvond noemde men het: D E M O C R A T I E. En wie is dan wel geschikt? (Van het CDA dan?)
Als t goed is stem je op een partij vanwege haar idealen en niet vanwege haar lijsttrekker.
Daarom hebben veel mensen een fout gemaakt toen ze op LPF stemden, ze stemden op Fortuyn en niet op de partij. Toen Fortuyn werd vermoord stortte LPF als een kaartenhuis in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:20
Fritss
Fritss is offline
Citaat:
Waarom moet je nou zo provoceren?

En tja, lmd dat jp ongeschikt is, alle argumenten zijn al genoemd.

Bos was beter geweest, al is die ook nog lichtelijk onervaren, maar jammer dat ie t zelf niet wilt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:31
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 13-03-2003 @ 19:12:
Hmm.. Dus als iemand gekozen wordt, maakt dat diegene per definitie geschikt? Als een vrouw tot Miss World wordt gekozen, is die zeker ook voor iedere levende ziel een schoonheid? Natuurlijk niet. Democratie is geweldig (nou ja, ondanks de vele beperkingen... ), maar dat wil nog niet zeggen dat iedere gekozen man ook geweldig is.
En wie er dan beter is? Nou, waarschijnlijk "henchman" Donner, die me inderdaad redelijk geschikt lijkt. Heeft wat meer ervaring, is rustiger en ook wat serieuzer...
Oud 13-03-2003, 20:58
Verwijderd
Ik vraag me ook werkelijk af waarom Balkenellende zo populair is. Misschien omdat hij vertrouwen en intelligentie uitstraalt, iets waar men behoefte aan heeft in een tijd van vallende kabinetten, vervelende allochtonen, politieke moorden en een slechte economie.
Maar Balkenende is allerminst betrouwbaar en intelligent. Hij flirt eerst uitbundig met de VVD en slijmt nu bij Wouter Bos.

Hij draait idd altijd om de kern van de zaak heen, geeft nooit eens duidelijk een mening en zelfs Mat Herben kan nog debateren dan deze apathische goudvis. En dat terwijl het volk zo wegliep met wijlen Pim Fortuyn omdat hij zo duidelijk z'n mening durfde te geven.
Hij heeft idd z'n kabinet niet in de hand en is zeer zwak bij Kamervragen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:08
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik heb um gisteren dik uit zitten lachen in dat debat over Magherita. Hij kon het gewoon niet aan..hij moest telkens geholpen worden met zijn beargumentatie.

En dat noemt zich dan premier van Nederland? Ik wil een nieuwe..
Maar jah dat zal er toch wel niet van komen..
Oud 13-03-2003, 21:27
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-03-2003 @ 16:44:
Het was mij al heel lang duidelijk dat Harry Potter Balkenende totaal ongeschikt is als premier. Hij:
- laat zijn eerste kabinet totaal in de soep lopen, zonder er zelf veel aan te doen.
- vergeet vervolgens de betekenis van het woord 'demissionair'.
- loopt blindelings achter Bush en Blair aan, terwijl opiniepeilingen uitwijzen dat het overgrote deel van het Nederlandse volk niet zonder meer voor een oorlog is.
- omzeilt in debatten de woorden 'ja' en 'nee' en blinkt uit in vage en omslachtige formuleringen. Ook is hij soms heel erg kinderachtig ('Ik ben aan het woord, ik ben aan het woord').
- na de verkiezingen van 22 januari blijft hij een voor de hand liggende coalitie met de PvdA ontkennen. Tegelijkertijd zegt hij ook nog dat het CDA 'luistert naar de kiezer' Yeah, right.
- in de kwestie-Margarita weet hij zich ook totaal geen raad.

Het lijkt mij duidelijk. Balkenende is absoluut niet geschikt als premier. Imho trouwens niet eens als minister of staatsecretaris. Ik zou dan ook graag zien dat hij plaats maakte voor een meer links georiënteerde persoon. Dan komt er misschien ook schot in de formatie.
Hier ben ik het niet mee eens. In de eerste plaats kón hij er weinig aan doen dat het kabinet viel, de beide ruziemakers hadden elkaar toch de tent uitgevochten, en twee ministers tegelijk weg is een redelijk grote crisis.
Over het demissionair zijn ben ik het deels eens, maar wat moet er dan met het land gebeuren?Balkenende past alleen maar op de winkel, maar er wordt een beetje rotzooi gemaakt, waar hij niets aan kan doen omdat dat deels voor zijn tijd er lag, maar hij moet het wel opruimen. Het feit dat hij niet direct riep: leuk, PvdA tweede partij: zullen we morgen de boel gelijk kortsluiten is logisch. Het is natuurlijk kiezersbedrog als je ze een kabinet CDA-VVD voorhoudt, en dan nog geen uur na de uitslag roept: CDA-PvdA. Dat is misleiding, en zeer onhandig. Ik heb het idee dat Jan-Peter Balkenende op dit punt het nooit goed kan doen. Zegt 'ie wel PvdA dan zijn er mensen die zich misleid voelen, en zegt hij het niet, dan zeggen mensen weer: hij luistert niet naar de kiezer. In de debatten is hij in mijn ogen niet slecht, behalve gisteren, maar moet je iemand op één fout bestraffen? De kwestie Margarita is een zeer lastige, die door niemand goed op te lossen is, iedereen had hier kritiek op gekregen, ook Wim Kok, ook Pim Fortuyn, ook Job Cohen. En de opmerking over een links georienteerd persoon: lijkt me helemaal het ultieme kiezersbedrog:ach, Balkenende is partijleider van de grootste partij van Nederland, er hebben miljoenen mensen(meer dan 2,5) op hem gestemd maar nee: hij moet niet gaan formeren Balkenende is niet de ideale premier, maar die bestaat niet, ook Donner niet, ook Cohen niet, ook Fortuyn zijn geen ideale premiers. Iedereen maakt fouten, maar dat kan niet anders op een van de moeilijkste en belangrijkste posten van Nederland.

René
Oud 13-03-2003, 21:32
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-03-2003 @ 21:58:
Ik vraag me ook werkelijk af waarom Balkenellende zo populair is. Misschien omdat hij vertrouwen en intelligentie uitstraalt, iets waar men behoefte aan heeft in een tijd van vallende kabinetten, vervelende allochtonen, politieke moorden en een slechte economie.
Maar Balkenende is allerminst betrouwbaar en intelligent. Hij flirt eerst uitbundig met de VVD en slijmt nu bij Wouter Bos.

Hij draait idd altijd om de kern van de zaak heen, geeft nooit eens duidelijk een mening en zelfs Mat Herben kan nog debateren dan deze apathische goudvis. En dat terwijl het volk zo wegliep met wijlen Pim Fortuyn omdat hij zo duidelijk z'n mening durfde te geven.
Waarom is Balkenende niet betrouwbaar en intelligent? Ik vind hem zeer intelligent, en ook betrouwbaar, maar dat is gevoelsmatig. Hij heeft ook al een hoop ellende, meer dan Kok in 4 jaar, over zich heen gekregen in het afgelopen jaar. En dat flirten: kan hij anders? NEE! Zijn koers was die met de VVD. Als je dat wou moest je daarop stemmen. Nu is het CDA met de PvdA de grootste, dus moeten zij wel samen! Ik heb al wel duidelijke meningen gehoord, en Mat Herben is nog niet eens zo'n slechte debater, maar ook zeker geen goede. Het kabinet vol ongeleide projectielen is ook moeilijk in de hand te houden. Hield Kok Jan Pronk altijd in de hand?NEE! Ook hij heeft problemen met ministers gehad.
Oud 14-03-2003, 09:37
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik vind Jan-Peter Balkenende geen geschikte premier. Hij zal nooit zoals Wim Kok een premier van ons allemaal worden. Hij is daarvoor te duidelijk een CDA-man, terwijl we als premier iemand nodig hebben die boven de partijen weet te staan. Bovendien is Balkenende niet overtuigend en weet hij vaak niet waar hij over praat. Nee, doe mij nog maar 4 jaar Wim Kok. En als dat niet kan, lijkt Donner me geschikter als premier dan Balkenende. Donner heeft, vind ik een sympathieke, rustige uitstraling. Bovendien lijkt het me iemand met verstand van zaken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:41
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Wat is voor jou de lol eraan om te provoceren en mensen op hun ziel te trappen? Heb je dan werkelijk zo'n zielig leventje, dat je daar je plezier uit moet halen? Heb je geen vrienden waar je lol mee kunt gaan trappen? Of heb je een problematische jeugd gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 14-03-2003 @ 10:41:
Wat is voor jou de lol eraan om te provoceren en mensen op hun ziel te trappen? Heb je dan werkelijk zo'n zielig leventje, dat je daar je plezier uit moet halen? Heb je geen vrienden waar je lol mee kunt gaan trappen? Of heb je een problematische jeugd gehad?
Oeh, dat was ook tegen het zere been, of niet?

Ik zal je wel eens vertellen waarom ik zo provoceer, omdat ik gewoon schijtziet word van die hele trieste kortzichige LPF-kliek. Pim is verdomme dood, geef het nou eens op. Het Fortuynisme zal nooit een volwaardige politieke stroming worden, het experiment-LPF in de Kamer is een enorm fiasco geworden, over vijf jaar is iedereen die kerel vergeten behalve een paar mensen met een plaat voor hun kop.

Verder: ik verheerlijk de dood van Pim helemaal niet. Volkert heeft vanuit zijn perspectief ook zijn burgerplicht gedaan. Als iemand opstaat om bepaalde groepen in de samenleving te mobiliseren (in dit geval laagopgeleide, kortzichtige, xenofobe mensen) dan kan dat heel beangstigend zijn. Gezien de opmars van Fortuyn waren er hoogstwaarschijnlijk ook wel meer mensen die Pim zouden hebben kunnen omleggen.

Er zijn gewoon veel parallellen te trekken tussen Fortuyns opkomst en wat er in het verleden in andere landen is gebeurd. Een sterke, charismatische leider, die de onderklasse massaal achter zich krijgt en met een beetje geluk de macht krijg om zijn wil door te drukken. Dat is niet de bedoeling. Hij was gewoon gevaarlijk dus is het heel goed te verklaren dat er mensen waren die dachten hun burgerplicht te moeten doen. Dat maakt het feit dat er een mens is doodgeschoten zelf niet minder verwerpelijk, maar onder omstandigheden kan het zeker te rechtvaardingen zijn, vooral wanneer de samenleving voor langere tijd ontwricht dreigt te raken.

En nu eens op houden met dat teerhartige gezeur.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:34
BARON
BARON is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 14-03-2003 @ 10:41:
Nare Man is gewoon een klootzak; dat soort mensen heb je!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:49
NN
NN is offline
Ik heb Balkenende nooit een goede leider gevonden. (Zie mijn vele reacties in de andere discussies.)

Als er dan toch weer een CDA-premier moet komen heb ik liever dat Donner het wordt. Die man heeft er ten minste benul van hoe de overheid staatsrechtelijk in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:53
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik vind dat Balkenende nog geen echte kans heeft gehad om zijn regeerkunsten te laten zien. Vrijwel meteen nadat hij daarmee een poging deed, kwam er gedonder in het kabinet met de LPF, had hij dan meteen moeten zeggen, dit gaat niet, regeren met zo'n onervaren partij en had het kabinet dan al na anderhalve maand moeten vallen? Dat was ook niet eerlijk geweest tegenover de LPF en vooral niet tegenover haar kiezers. Dus Balkenende deed veel moeite de boel bij elkaar te houden, maar op een gegeven moment was er geen houden meer aan en viel het kabinet toch.

En dan dat zogenaamde flirten met de VVD. Ergens is het toch ook logisch: de formatie was net afgerond, het CDA is blijkbaar van mening dat bezuiningingen nodig zijn en de VVD is het daar als enige partij mee eens. Bovendien was er dan een snelle formatie gekomen op basis van het strategisch record (dus wie zegt dat het CDA een snelle formatie belemmerd?)

De zaak Margeritha: Balkenende moet iets goedpraten wat eigenlijk krom is (om het koninklijk huis nog een beetje te beschermen) en al helemaal iets over een zaak waar hij in feite niks mee te maken heeft (gehad).
Daarnaast heeft Balkenende het ook nog druk met het vraagstuk Irak + met de nieuwe formatie, dus ik vind het helemaal niet zo raar dat hij af en toe niet zo goed is in het debat. En wat is er op tegen dat hij geholpen wordt door iemand van zijn eigen partij die iets meer thuis is dan hij in de rechten? Dat vind ik heel logisch, je kan niet op alle gebieden thuis zijn.

Ik ben als linkse stemmer heel blij dat het een centrum-linkse coalitie 'lijkt' te worden, maar ik ben ook heel blij dat het cda net de grootste partij is geworden (hoewel Cohen me ook een heel geschikte premier leek) maar omdat Balkenende naar mijn idee nog een kans verdiende na die dramatische maanden met de LPF.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 14-03-2003 @ 14:34:
Nare Man is gewoon een klootzak; dat soort mensen heb je!
En dat zeg jij, vuile LPF-zak. Ik ga niet eens meer met jou in discussie, jij en jouw soort zijn gewoon te triest voor woorden.

Hoelang blijf je nou nog rondlopen met dat zielige ideetje over Pim de Grote Messias? Tot je afgestudeerd bent? Ik mag hopen dat je ooit nog eens wat normale opvattingen krijgt over samenleving en recht, want met ideeën zoals jij die nu hebt zul je nooit boven het niveau van een zielig rechts balletje uitkomen.

Maar op zich kan ik het wel begrijpen. Je werd natuurlijk altijd gepest, was als rechtenstudent mislukt, en toen ineens kwam Pim. Iemand met makkelijke woorden, Jip-en-Janneke taal, simpele zinnen waarbij geen twijfel bestond over de juistheid ervan. Je hoefde geen vragen te stellen over rechtvaardigheid, niet te moeilijk doen: gewoon die kutmoslims de schuld geven. Allemaal het land uit, da's het makkelijkst...

Wat moet het toch een heerlijk gevoel zijn, zo simpel te zijn als jij

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
rene-gn schreef op 13-03-2003 @ 22:32:
Waarom is Balkenende niet betrouwbaar en intelligent? Ik vind hem zeer intelligent, en ook betrouwbaar, maar dat is gevoelsmatig. Hij heeft ook al een hoop ellende, meer dan Kok in 4 jaar, over zich heen gekregen in het afgelopen jaar. En dat flirten: kan hij anders? NEE! Zijn koers was die met de VVD. Als je dat wou moest je daarop stemmen. Nu is het CDA met de PvdA de grootste, dus moeten zij wel samen! Ik heb al wel duidelijke meningen gehoord, en Mat Herben is nog niet eens zo'n slechte debater, maar ook zeker geen goede. Het kabinet vol ongeleide projectielen is ook moeilijk in de hand te houden. Hield Kok Jan Pronk altijd in de hand?NEE! Ook hij heeft problemen met ministers gehad.
Ten eerste: dat je aangeeft dat het gevoelsmatig is gaf ik dus al aan, omdat Balkenende er uit ziet als het braafste jongetje van de klas is hij blijkbaar zo populair.

Ten tweede: zijn koers was met de VVD, maar hij sloot BIJ VOORBAAT al de PvdA uit, terwijl hij niet eens de verkiezingsuitslag kende. Nu moet ie alsnog met de PvdA samen en blijkt dat ze toch wel degelijk er uit kunnen komen. Kortom, Balkenende schreeuwde moord en brand om niets.

Ten derde: welke duidelijke meningen? Als ik Balkenende hoor praat ie alleen maar in clichés en praat ie er om heen. Hij durft geen ja of nee te zeggen. Het is nooit: nee, want... of: ja, want... Maar dat kan ook aan het CDA liggen.

Ten vierde: het voorbeeld van Herben was om aan te geven dat Balkenende niet sterk is in debatten. Dat je zelf toegeeft dat Herben idd niet zo'n hele goede debater is geeft al aan dat ik gelijk heb. Een goede premier moet z'n zegje klaar hebben.

Ten vijfde: Balkenende had toch zorgvuldiger met deze crises om moeten gaan. Hij slaat als premier gewoonweg een modderfiguur door zo slecht voorbereid een Kamerdebat in te gaan en zo slecht z'n ministers in het gareel te houden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:36
Verwijderd
helemaal mee eens..

het feit dat hij echt superveel lijkt op de vreind van mn moeder aan wie ik een teringhekel heb zegt al genoeg

voor andere mensen lijkt hij alleen maar op harry potter, bij mij lijkt hij op harry potter EN vriend van mn moeder

verder is hij gewoon zooo saai..hij heeft neit echt een duidelijke mening voor wat ik dr van weet en wil alleen maar bezuinigen.. leert de geschiedenis je dan helemaal niets??
vlak voor de 2e wereldoorlog hebben we precies hetzelfde gehad, we waren 1 van de laatste landen die weer de crisis te boven was omdat we ook zo n president hadden toen, alleen maar bezuinigen..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 20:11
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2003 @ 19:55:
En dat... als jij
Wouter toch! Ik had toch wel gedacht dat je boven dat soort uitspraken stond. Negeer de opmerkingen die gemaakt worden en wees maar gewoon jezelf (goh, wat een provocerende en originele uitspraken toch weer ).
Om toch nog maar even inhoudelijk te reageren: Balkenende heeft het inderdaad zwaar gehad met zijn kabinet, dat valt niet te ontkennen. Hij was onervaren en vele ministers waren onervaren. Dat het kabet toentertijd gevallen is, valt hem niet helemaal te verwijten, al had hij misschien wat beter kunnen reageren en aansturen. Ik herinner me nog nota bene het kaartje dat de ministerraad stuurde met de boodschap dat alles goed was, terwijl de hele zaak toen al uit de hand liep. Snel daarna was het gedaan met CDA-VVD-LPF. Had hij misschien niet beter wat nuttigs kunnen doen in plaats van het uitzoeken van een mooi kaartje?
En om een wat recentere crisis te bekijken: een koningshuis is een maand lang bezig zichzelf op te heffen. En wat doet Balkenende? Niets! Pas toen het echt de verkeerde kant op ging, reageerde hij met allerlei uitspraken die nu alweer achterhaald zijn. Dat lijkt me toch ook hoogst eigenaardig..
Nee, ik geloof nog steeds niet dat hij geschikt is
Oud 15-03-2003, 12:41
NN
NN is offline
Citaat:
En dat zeg jij, vuile LPF-zak. Ik ga niet eens meer met jou in discussie, jij en jouw soort zijn gewoon te triest voor woorden.

Hoelang blijf je nou nog rondlopen met dat zielige ideetje over Pim de Grote Messias? Tot je afgestudeerd bent? Ik mag hopen dat je ooit nog eens wat normale opvattingen krijgt over samenleving en recht, want met ideeën zoals jij die nu hebt zul je nooit boven het niveau van een zielig rechts balletje uitkomen.

Maar op zich kan ik het wel begrijpen. Je werd natuurlijk altijd gepest, was als rechtenstudent mislukt, en toen ineens kwam Pim. Iemand met makkelijke woorden, Jip-en-Janneke taal, simpele zinnen waarbij geen twijfel bestond over de juistheid ervan. Je hoefde geen vragen te stellen over rechtvaardigheid, niet te moeilijk doen: gewoon die kutmoslims de schuld geven. Allemaal het land uit, da's het makkelijkst...

Wouter,
Laat je toch niet zo uitlokken...... Ik ben inhoudelijke bijdragen gewend, op deze manier verlaag je je tot de ondoordachte, ongefundeerde emotionele op de persoon gerichte praat van mensen waar je op reageert.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 21:26
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-03-2003 @ 20:13:
Ten eerste: dat je aangeeft dat het gevoelsmatig is gaf ik dus al aan, omdat Balkenende er uit ziet als het braafste jongetje van de klas is hij blijkbaar zo populair.

Ten tweede: zijn koers was met de VVD, maar hij sloot BIJ VOORBAAT al de PvdA uit, terwijl hij niet eens de verkiezingsuitslag kende. Nu moet ie alsnog met de PvdA samen en blijkt dat ze toch wel degelijk er uit kunnen komen. Kortom, Balkenende schreeuwde moord en brand om niets.

Ten derde: welke duidelijke meningen? Als ik Balkenende hoor praat ie alleen maar in clichés en praat ie er om heen. Hij durft geen ja of nee te zeggen. Het is nooit: nee, want... of: ja, want... Maar dat kan ook aan het CDA liggen.

Ten vierde: het voorbeeld van Herben was om aan te geven dat Balkenende niet sterk is in debatten. Dat je zelf toegeeft dat Herben idd niet zo'n hele goede debater is geeft al aan dat ik gelijk heb. Een goede premier moet z'n zegje klaar hebben.

Ten vijfde: Balkenende had toch zorgvuldiger met deze crises om moeten gaan. Hij slaat als premier gewoonweg een modderfiguur door zo slecht voorbereid een Kamerdebat in te gaan en zo slecht z'n ministers in het gareel te houden.
Het is niet alleen gevoelsmatig: ook rationeel vind ik hem de betrouwbaarste lijsttrekker/partijleider. Ik vind dat hij geen kans heeft gehad, en ontzettend veel gelazer, wat grotendeels buiten zijn schuld om is gebeurd, en waar hij dus weinig aan kon doen. En je hebt nooit goed naar Balkenende geluisterd blijkbaar: hij heeft altijd DUIDELIJK gezegd dat hij "geen partijen uitsloot, maar dat zijn voorkeur uitging naar een voortzetting van de coalitie met de VVD. Je moet nu geen feiten gaan verdraaien, en naar je hand zetten. En ik heb hem wel duidelijk meningen horen geven, hij heeft ook goede debatten gehad, zoals dat over de regeringsverklaring, de algemene beschouwingen, waar hij duidelijk uiteenzette wat het te voeren beleid van het kabinet was. En ik vind je vijfde punt duidelijk het aangrijpen van een ding om iemand omlaag te halen. Zou hij het debat super-voorbereid in zijn gegaan, dan was de formatie een stuk langzamer gegaan, en dan ga je vast daar weer over zeuren.....
Oud 16-03-2003, 21:27
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:

als het deze kant opgaat dan kunnen we deze discussie beter sluiten
Oud 16-03-2003, 21:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

zó onverwacht
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 22:52
monkee
monkee is offline
Jullie moeten niet uitsluiten dat de verkiezingsuitslag kan worden vervalst. Vertrouw het systeem nooit voor 100%. We zijn hier bijna net zo corrupt (al die fraudes) als derde wereld landen. Dus wie weet worden de verkiezings uitslag ook vervalst
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:04
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
monkee schreef op 16-03-2003 @ 23:52:
Jullie moeten niet uitsluiten dat de verkiezingsuitslag kan worden vervalst. Vertrouw het systeem nooit voor 100%. We zijn hier bijna net zo corrupt (al die fraudes) als derde wereld landen. Dus wie weet worden de verkiezings uitslag ook vervalst
Als we van valse uitslagen uitgaan kunnen we beter weer een monarchie zonder grondwet worden....
Oud 17-03-2003, 14:42
BARON
BARON is offline
[QUOTE]nare man schreef op 14-03-2003 @ 19:55:

Het liefst zou ik jou naar een heropvoedingskamp sturen,dat is de plek waar landverraders als jij thuishoren!

Wie is hier het balletje? Met jouw opvattingen wordt het hier een Moslimstaat, met dure wijken voor de blanke elite, waar jij overduidelijk bij hoort.

Maar op zich kan ik het wel begrijpen. Je werd natuurlijk altijd gepest, was als rechtenstudent mislukt, en toen ineens kwam Pim. Iemand met makkelijke woorden, Jip-en-Janneke taal, simpele zinnen waarbij geen twijfel bestond over de juistheid ervan. Je hoefde geen vragen te stellen over rechtvaardigheid, niet te moeilijk doen: gewoon die kutmoslims de schuld geven. Allemaal het land uit, da's het makkelijkst....

Ten eerste ken je me helemaal niet en ten tweede is Rechten een studie voor luilakken die uit de belastingpot willen snoepen. Een soort super-ambtenaren. Natuurlijk waren mensen zoals jij bang voor Pim, want hij wilde immers jullie incestueuze luie wereldje aanpakken. Onder het mom van "wij zijn zo aardig voor Moslims" proberen jullie je corrupte leventje in stand te houden, alles tegenhoudend dat ruikt naar verandering.

Wat moet het toch een heerlijk gevoel zijn, zo simpel te zijn als jij [QUOTE]

Jij moet het gevoel toch wel kennen, dat blijkt toch wel uit je reacties
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 17-03-2003 @ 15:42:
Het liefst zou ik jou naar een heropvoedingskamp sturen,dat is de plek waar landverraders als jij thuishoren!

Citaat:
Wie is hier het balletje? Met jouw opvattingen wordt het hier een Moslimstaat, met dure wijken voor de blanke elite, waar jij overduidelijk bij hoort.

Met jouw opvattingen wordt dit een alnd vol met getto's waar allochtonen met 20 in tochtige vochtige krotten wonen. Nee, dan ben je lekker bezig...
Citaat:
Ten eerste ken je me helemaal niet en ten tweede is Rechten een studie voor luilakken die uit de belastingpot willen snoepen. Een soort super-ambtenaren. Natuurlijk waren mensen zoals jij bang voor Pim, want hij wilde immers jullie incestueuze luie wereldje aanpakken. Onder het mom van "wij zijn zo aardig voor Moslims" proberen jullie je corrupte leventje in stand te houden, alles tegenhoudend dat ruikt naar verandering.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dat weet je denk ik zelf ook wel...
Citaat:
Jij moet het gevoel toch wel kennen, dat blijkt toch wel uit je reacties

Ik vind nare man een stuk beter en genuanceerder posten dan jij.

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
rene-gn schreef op 16-03-2003 @ 22:26:
Het is niet alleen gevoelsmatig: ook rationeel vind ik hem de betrouwbaarste lijsttrekker/partijleider. Ik vind dat hij geen kans heeft gehad, en ontzettend veel gelazer, wat grotendeels buiten zijn schuld om is gebeurd, en waar hij dus weinig aan kon doen. En je hebt nooit goed naar Balkenende geluisterd blijkbaar: hij heeft altijd DUIDELIJK gezegd dat hij "geen partijen uitsloot, maar dat zijn voorkeur uitging naar een voortzetting van de coalitie met de VVD. Je moet nu geen feiten gaan verdraaien, en naar je hand zetten. En ik heb hem wel duidelijk meningen horen geven, hij heeft ook goede debatten gehad, zoals dat over de regeringsverklaring, de algemene beschouwingen, waar hij duidelijk uiteenzette wat het te voeren beleid van het kabinet was. En ik vind je vijfde punt duidelijk het aangrijpen van een ding om iemand omlaag te halen. Zou hij het debat super-voorbereid in zijn gegaan, dan was de formatie een stuk langzamer gegaan, en dan ga je vast daar weer over zeuren.....
Gelazer waar hij niets aan kon doen? Hij had de LPF hard aan moeten pakken i.p.v. ze te laten door ruziëen, een goede premier heeft zo veel overwicht dat hij dit soort conflicten kan oplossen zonder dat het kabinet hoeft te vallen.
Balkenende flirtte veel te opzichtig met de VVD, hij moest niets van de PvdA hebben. Althans, ik vind dat ik dat uit zijn uitspraken kon opmaken.
En de Algemene Beschouwingen, ach dat is voorgekauwd door z'n partijmedewerkers.
En over mijn vijfde punt: het was gewoon een beschamende vertoning voor een premier, Balkenende kan de formatie toch wat langzamer laten verlopen voor een onderwerp van zo'n groot belang. Het had hem de kop kunnen kosten hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
rene-gn schreef op 17-03-2003 @ 14:04:
Als we van valse uitslagen uitgaan kunnen we beter weer een monarchie zonder grondwet worden....
Haha zoiets als Liechtenstein
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:29
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-03-2003 @ 21:58:

vertrouwen??? nou bij mij niet echt,
Maar Balkenende is allerminst betrouwbaar en intelligent. Hij flirt eerst uitbundig met de VVD en slijmt nu bij Wouter Bos<----klopt

duidelijk antwoord geven: heb ik ook nog nooit gehoord dat politici duidelijk antwoord geven.

CONCLUSIE: BALKENENDE = NOG DOMMER DAN MIJ!!!
Oud 17-03-2003, 20:30
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-03-2003 @ 21:24:
Gelazer waar hij niets aan kon doen? Hij had de LPF hard aan moeten pakken i.p.v. ze te laten door ruziëen, een goede premier heeft zo veel overwicht dat hij dit soort conflicten kan oplossen zonder dat het kabinet hoeft te vallen.
Balkenende flirtte veel te opzichtig met de VVD, hij moest niets van de PvdA hebben. Althans, ik vind dat ik dat uit zijn uitspraken kon opmaken.
En de Algemene Beschouwingen, ach dat is voorgekauwd door z'n partijmedewerkers.
En over mijn vijfde punt: het was gewoon een beschamende vertoning voor een premier, Balkenende kan de formatie toch wat langzamer laten verlopen voor een onderwerp van zo'n groot belang. Het had hem de kop kunnen kosten hoor.
uitgeluld!!!!!!!!
Oud 17-03-2003, 20:31
thugz-angel
thugz-angel is offline
ik bedoel rene-gn

xdelal
Oud 17-03-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 17-03-2003 @ 21:31:
ik bedoel rene-gn

xdelal
Ik dacht al Thanx
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:50
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-03-2003 @ 21:37:
Ik dacht al Thanx
u welcome

xxdelal
Oud 18-03-2003, 10:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Houden we het een beetje netjes... Ik word zo moe van bannen en waarschuwen enzo, en bovendien heb ik tentamens te leren
Oud 18-03-2003, 12:29
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 18-03-2003 @ 11:20:
Houden we het een beetje netjes... Ik word zo moe van bannen en waarschuwen enzo, en bovendien heb ik tentamens te leren
is dat voor mij bedoeld??
is goed zal ik doen
Reageren

Regels voor berichten