Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je begrijpt dat Fortuyn als premier niet bepaald bevorderlijk zou zijn geweest voor het niveau van de politiek in Nederland.
||
Citaat:
||
Citaat:
Pim had datzelfde charismatische als, b.v Troelstra ook had. Ook hij kreeg door zijn duidelijke toespraken het volk achter zich. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Van liberalen van voor 1970 kent bijna niemand meer de namen, en van de jaren daarna alleen van de simplist Wiegel.
|
Balkenende is helemaal niet ongeschik als premier van Nederland. Hij is door het volk gekozen, wie balkenende niet als premier wilde, moest niet op het CDA stemmen, mensen hebben dat toch gedaan met als gevolg dat we nu aan ‘‘de man die nooit naar de kinky kapper zal gaan’’ zijn verbonden. Toen men het uitvond noemde men het: D E M O C R A T I E. En wie is dan wel geschikt? (Van het CDA dan?)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarom hebben veel mensen een fout gemaakt toen ze op LPF stemden, ze stemden op Fortuyn en niet op de partij. Toen Fortuyn werd vermoord stortte LPF als een kaartenhuis in elkaar. |
![]() |
||
Citaat:
En tja, lmd dat jp ongeschikt is, alle argumenten zijn al genoemd. Bos was beter geweest, al is die ook nog lichtelijk onervaren, maar jammer dat ie t zelf niet wilt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En wie er dan beter is? Nou, waarschijnlijk "henchman" Donner, die me inderdaad redelijk geschikt lijkt. Heeft wat meer ervaring, is rustiger en ook wat serieuzer...
|
Verwijderd
|
Ik vraag me ook werkelijk af waarom Balkenellende zo populair is. Misschien omdat hij vertrouwen en intelligentie uitstraalt, iets waar men behoefte aan heeft in een tijd van vallende kabinetten, vervelende allochtonen, politieke moorden en een slechte economie.
Maar Balkenende is allerminst betrouwbaar en intelligent. Hij flirt eerst uitbundig met de VVD en slijmt nu bij Wouter Bos. Hij draait idd altijd om de kern van de zaak heen, geeft nooit eens duidelijk een mening en zelfs Mat Herben kan nog debateren dan deze apathische goudvis. En dat terwijl het volk zo wegliep met wijlen Pim Fortuyn omdat hij zo duidelijk z'n mening durfde te geven. Hij heeft idd z'n kabinet niet in de hand en is zeer zwak bij Kamervragen. |
![]() |
|
Ik heb um gisteren dik uit zitten lachen in dat debat over Magherita. Hij kon het gewoon niet aan..hij moest telkens geholpen worden met zijn beargumentatie.
En dat noemt zich dan premier van Nederland? Ik wil een nieuwe.. Maar jah dat zal er toch wel niet van komen..
||
![]() |
Citaat:
Over het demissionair zijn ben ik het deels eens, maar wat moet er dan met het land gebeuren?Balkenende past alleen maar op de winkel, maar er wordt een beetje rotzooi gemaakt, waar hij niets aan kan doen omdat dat deels voor zijn tijd er lag, maar hij moet het wel opruimen. Het feit dat hij niet direct riep: leuk, PvdA tweede partij: zullen we morgen de boel gelijk kortsluiten is logisch. Het is natuurlijk kiezersbedrog als je ze een kabinet CDA-VVD voorhoudt, en dan nog geen uur na de uitslag roept: CDA-PvdA. Dat is misleiding, en zeer onhandig. Ik heb het idee dat Jan-Peter Balkenende op dit punt het nooit goed kan doen. Zegt 'ie wel PvdA dan zijn er mensen die zich misleid voelen, en zegt hij het niet, dan zeggen mensen weer: hij luistert niet naar de kiezer. In de debatten is hij in mijn ogen niet slecht, behalve gisteren, maar moet je iemand op één fout bestraffen? De kwestie Margarita is een zeer lastige, die door niemand goed op te lossen is, iedereen had hier kritiek op gekregen, ook Wim Kok, ook Pim Fortuyn, ook Job Cohen. En de opmerking over een links georienteerd persoon: lijkt me helemaal het ultieme kiezersbedrog:ach, Balkenende is partijleider van de grootste partij van Nederland, er hebben miljoenen mensen(meer dan 2,5) op hem gestemd maar nee: hij moet niet gaan formeren ![]() René
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik vind Jan-Peter Balkenende geen geschikte premier. Hij zal nooit zoals Wim Kok een premier van ons allemaal worden. Hij is daarvoor te duidelijk een CDA-man, terwijl we als premier iemand nodig hebben die boven de partijen weet te staan. Bovendien is Balkenende niet overtuigend en weet hij vaak niet waar hij over praat. Nee, doe mij nog maar 4 jaar Wim Kok. En als dat niet kan, lijkt Donner me geschikter als premier dan Balkenende. Donner heeft, vind ik een sympathieke, rustige uitstraling. Bovendien lijkt het me iemand met verstand van zaken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal je wel eens vertellen waarom ik zo provoceer, omdat ik gewoon schijtziet word van die hele trieste kortzichige LPF-kliek. Pim is verdomme dood, geef het nou eens op. Het Fortuynisme zal nooit een volwaardige politieke stroming worden, het experiment-LPF in de Kamer is een enorm fiasco geworden, over vijf jaar is iedereen die kerel vergeten behalve een paar mensen met een plaat voor hun kop. Verder: ik verheerlijk de dood van Pim helemaal niet. Volkert heeft vanuit zijn perspectief ook zijn burgerplicht gedaan. Als iemand opstaat om bepaalde groepen in de samenleving te mobiliseren (in dit geval laagopgeleide, kortzichtige, xenofobe mensen) dan kan dat heel beangstigend zijn. Gezien de opmars van Fortuyn waren er hoogstwaarschijnlijk ook wel meer mensen die Pim zouden hebben kunnen omleggen. Er zijn gewoon veel parallellen te trekken tussen Fortuyns opkomst en wat er in het verleden in andere landen is gebeurd. Een sterke, charismatische leider, die de onderklasse massaal achter zich krijgt en met een beetje geluk de macht krijg om zijn wil door te drukken. Dat is niet de bedoeling. Hij was gewoon gevaarlijk dus is het heel goed te verklaren dat er mensen waren die dachten hun burgerplicht te moeten doen. Dat maakt het feit dat er een mens is doodgeschoten zelf niet minder verwerpelijk, maar onder omstandigheden kan het zeker te rechtvaardingen zijn, vooral wanneer de samenleving voor langere tijd ontwricht dreigt te raken. En nu eens op houden met dat teerhartige gezeur. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind dat Balkenende nog geen echte kans heeft gehad om zijn regeerkunsten te laten zien. Vrijwel meteen nadat hij daarmee een poging deed, kwam er gedonder in het kabinet met de LPF, had hij dan meteen moeten zeggen, dit gaat niet, regeren met zo'n onervaren partij en had het kabinet dan al na anderhalve maand moeten vallen? Dat was ook niet eerlijk geweest tegenover de LPF en vooral niet tegenover haar kiezers. Dus Balkenende deed veel moeite de boel bij elkaar te houden, maar op een gegeven moment was er geen houden meer aan en viel het kabinet toch.
En dan dat zogenaamde flirten met de VVD. Ergens is het toch ook logisch: de formatie was net afgerond, het CDA is blijkbaar van mening dat bezuiningingen nodig zijn en de VVD is het daar als enige partij mee eens. Bovendien was er dan een snelle formatie gekomen op basis van het strategisch record (dus wie zegt dat het CDA een snelle formatie belemmerd?) De zaak Margeritha: Balkenende moet iets goedpraten wat eigenlijk krom is (om het koninklijk huis nog een beetje te beschermen) en al helemaal iets over een zaak waar hij in feite niks mee te maken heeft (gehad). Daarnaast heeft Balkenende het ook nog druk met het vraagstuk Irak + met de nieuwe formatie, dus ik vind het helemaal niet zo raar dat hij af en toe niet zo goed is in het debat. En wat is er op tegen dat hij geholpen wordt door iemand van zijn eigen partij die iets meer thuis is dan hij in de rechten? Dat vind ik heel logisch, je kan niet op alle gebieden thuis zijn. Ik ben als linkse stemmer heel blij dat het een centrum-linkse coalitie 'lijkt' te worden, maar ik ben ook heel blij dat het cda net de grootste partij is geworden (hoewel Cohen me ook een heel geschikte premier leek) maar omdat Balkenende naar mijn idee nog een kans verdiende na die dramatische maanden met de LPF. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoelang blijf je nou nog rondlopen met dat zielige ideetje over Pim de Grote Messias? Tot je afgestudeerd bent? Ik mag hopen dat je ooit nog eens wat normale opvattingen krijgt over samenleving en recht, want met ideeën zoals jij die nu hebt zul je nooit boven het niveau van een zielig rechts balletje uitkomen. Maar op zich kan ik het wel begrijpen. Je werd natuurlijk altijd gepest, was als rechtenstudent mislukt, en toen ineens kwam Pim. Iemand met makkelijke woorden, Jip-en-Janneke taal, simpele zinnen waarbij geen twijfel bestond over de juistheid ervan. Je hoefde geen vragen te stellen over rechtvaardigheid, niet te moeilijk doen: gewoon die kutmoslims de schuld geven. Allemaal het land uit, da's het makkelijkst... Wat moet het toch een heerlijk gevoel zijn, zo simpel te zijn als jij ![]() Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 19:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede: zijn koers was met de VVD, maar hij sloot BIJ VOORBAAT al de PvdA uit, terwijl hij niet eens de verkiezingsuitslag kende. Nu moet ie alsnog met de PvdA samen en blijkt dat ze toch wel degelijk er uit kunnen komen. Kortom, Balkenende schreeuwde moord en brand om niets. Ten derde: welke duidelijke meningen? Als ik Balkenende hoor praat ie alleen maar in clichés en praat ie er om heen. Hij durft geen ja of nee te zeggen. Het is nooit: nee, want... of: ja, want... Maar dat kan ook aan het CDA liggen. Ten vierde: het voorbeeld van Herben was om aan te geven dat Balkenende niet sterk is in debatten. Dat je zelf toegeeft dat Herben idd niet zo'n hele goede debater is geeft al aan dat ik gelijk heb. Een goede premier moet z'n zegje klaar hebben. Ten vijfde: Balkenende had toch zorgvuldiger met deze crises om moeten gaan. Hij slaat als premier gewoonweg een modderfiguur door zo slecht voorbereid een Kamerdebat in te gaan en zo slecht z'n ministers in het gareel te houden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
helemaal mee eens..
het feit dat hij echt superveel lijkt op de vreind van mn moeder aan wie ik een teringhekel heb zegt al genoeg voor andere mensen lijkt hij alleen maar op harry potter, bij mij lijkt hij op harry potter EN vriend van mn moeder verder is hij gewoon zooo saai..hij heeft neit echt een duidelijke mening voor wat ik dr van weet en wil alleen maar bezuinigen.. leert de geschiedenis je dan helemaal niets?? vlak voor de 2e wereldoorlog hebben we precies hetzelfde gehad, we waren 1 van de laatste landen die weer de crisis te boven was omdat we ook zo n president hadden toen, alleen maar bezuinigen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Om toch nog maar even inhoudelijk te reageren: Balkenende heeft het inderdaad zwaar gehad met zijn kabinet, dat valt niet te ontkennen. Hij was onervaren en vele ministers waren onervaren. Dat het kabet toentertijd gevallen is, valt hem niet helemaal te verwijten, al had hij misschien wat beter kunnen reageren en aansturen. Ik herinner me nog nota bene het kaartje dat de ministerraad stuurde met de boodschap dat alles goed was, terwijl de hele zaak toen al uit de hand liep. Snel daarna was het gedaan met CDA-VVD-LPF. Had hij misschien niet beter wat nuttigs kunnen doen in plaats van het uitzoeken van een mooi kaartje? En om een wat recentere crisis te bekijken: een koningshuis is een maand lang bezig zichzelf op te heffen. En wat doet Balkenende? Niets! Pas toen het echt de verkeerde kant op ging, reageerde hij met allerlei uitspraken die nu alweer achterhaald zijn. Dat lijkt me toch ook hoogst eigenaardig.. Nee, ik geloof nog steeds niet dat hij geschikt is ![]()
||
![]() |
Citaat:
Laat je toch niet zo uitlokken...... Ik ben inhoudelijke bijdragen gewend, op deze manier verlaag je je tot de ondoordachte, ongefundeerde emotionele op de persoon gerichte praat van mensen waar je op reageert. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
zó onverwacht ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
[QUOTE]nare man schreef op 14-03-2003 @ 19:55:
En dat zeg jij, vuile LPF-zak. Ik ga niet eens meer met jou in discussie, jij en jouw soort zijn gewoon te triest voor woorden. Het liefst zou ik jou naar een heropvoedingskamp sturen,dat is de plek waar landverraders als jij thuishoren! Hoelang blijf je nou nog rondlopen met dat zielige ideetje over Pim de Grote Messias? Tot je afgestudeerd bent? Ik mag hopen dat je ooit nog eens wat normale opvattingen krijgt over samenleving en recht, want met ideeën zoals jij die nu hebt zul je nooit boven het niveau van een zielig rechts balletje uitkomen. Wie is hier het balletje? Met jouw opvattingen wordt het hier een Moslimstaat, met dure wijken voor de blanke elite, waar jij overduidelijk bij hoort. Maar op zich kan ik het wel begrijpen. Je werd natuurlijk altijd gepest, was als rechtenstudent mislukt, en toen ineens kwam Pim. Iemand met makkelijke woorden, Jip-en-Janneke taal, simpele zinnen waarbij geen twijfel bestond over de juistheid ervan. Je hoefde geen vragen te stellen over rechtvaardigheid, niet te moeilijk doen: gewoon die kutmoslims de schuld geven. Allemaal het land uit, da's het makkelijkst.... Ten eerste ken je me helemaal niet en ten tweede is Rechten een studie voor luilakken die uit de belastingpot willen snoepen. Een soort super-ambtenaren. Natuurlijk waren mensen zoals jij bang voor Pim, want hij wilde immers jullie incestueuze luie wereldje aanpakken. Onder het mom van "wij zijn zo aardig voor Moslims" proberen jullie je corrupte leventje in stand te houden, alles tegenhoudend dat ruikt naar verandering. Wat moet het toch een heerlijk gevoel zijn, zo simpel te zijn als jij ![]() Jij moet het gevoel toch wel kennen, dat blijkt toch wel uit je reacties ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Met jouw opvattingen wordt dit een alnd vol met getto's waar allochtonen met 20 in tochtige vochtige krotten wonen. Nee, dan ben je lekker bezig... Citaat:
![]() ![]() ![]() Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dat weet je denk ik zelf ook wel... Citaat:
![]() Ik vind nare man een stuk beter en genuanceerder posten dan jij.
Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 16:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Balkenende flirtte veel te opzichtig met de VVD, hij moest niets van de PvdA hebben. Althans, ik vind dat ik dat uit zijn uitspraken kon opmaken. En de Algemene Beschouwingen, ach dat is voorgekauwd door z'n partijmedewerkers. En over mijn vijfde punt: het was gewoon een beschamende vertoning voor een premier, Balkenende kan de formatie toch wat langzamer laten verlopen voor een onderwerp van zo'n groot belang. Het had hem de kop kunnen kosten hoor. |
![]() |
||
Citaat:
Maar Balkenende is allerminst betrouwbaar en intelligent. Hij flirt eerst uitbundig met de VVD en slijmt nu bij Wouter Bos<----klopt duidelijk antwoord geven: heb ik ook nog nooit gehoord dat politici duidelijk antwoord geven. CONCLUSIE: BALKENENDE = NOG DOMMER DAN MIJ!!! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
is goed zal ik doen ![]()
|
![]() |
|
|