Advertentie | |
|
![]() |
|
oneens. ik word ook vaak 'alto' genoemd, maar ik kleed me echt niet zo omdat ik onzeker ben ofzo.Ik vind die kleren echt leuk en ze zitten ook lekker. En wat is opzichtig kleden? als ik een meisje zie met legerpofbroek,puntschoenen en beenwaremers, dan vind ik dat ook erg opzichtig, maar omdat het mode is mag het.
Natuurlijk heb je er mensen bij die zich op een bepaalde manier kleden om bij een groep te horen, maar die mensen vind je bij alle groepen, niet alleen bij gothics en alto's.
||
![]() |
Citaat:
|
jeetje al dat gezeik over kleding ook altijd, je mag jezelf tog wel uiten in kleding? je mag toch comfortabele kleding dragen als je dat zelf wil? tis jou lichaam en als jij die wil verneuken moet je dat maar doen, en wat hebben andere mensen daarover te zeggen dan?
sorry hoor
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik trek aan wat ik wil met zegt dat ik op een skater lijk maar dat boeit mij persoonlijk niets. Ik draag wat ik draag en dat draag ik! Probleem er mee? Jou probleem niet de mijne! ![]() ![]() ![]() Laterzz, Rik
||
Citaat:
![]()
|
Ik snap mensen die zichzelf in een hokje proppen en zich daar ook helemaal volgens gaan gedragen sowieso niet.
Poeh alto, poeh gothic, jeetje wat alternatief, wat uniek, geweldig! (net als die andere 10000000000 goths/altos ![]() maarja afgezaagd onderwerp
|
![]() |
|
Alle gothics/altos/andere stijlen mensen zijn onzeker?
Wat eigenlijk met deze stelling gezegd word, is dat als je je niet kleed als een standaard persoon, je erg onzeker bent. Maar wat is in jouw ogen een standaard persoon? BrEeZaH sletjes ofzo?
|
![]() |
Zit een kern van waarheid in.
Als je opvallende kleding draagt (in wat voor zin dan ook; alto, dure merkkleding etc.) trekt de aandacht naar je kleding, en niet naar jou als persoon, en kan je het dus (bewust/onbewust) gebruiken als een afleidings manoevre gebruiken. Wat ik ook vaak zie hier in lelystad zijn muurbloempjes die van de ene dag op de andere dag veranderen in ultra gothics, en opeens krijgen ze gigantisch veel aandacht. En dan maakt ze het ze waarschijnlijk niet eens uit of het negatief of positief is, ze zijn iniedergeval niet meer onzichtbaar. Maar dat hangt dus af van de persoon. Want er zijn genoeg mensen die opvallende kleding gewoon mooi vinden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn kleding aantrekken met de gedachte "dan hoor ik bij de massa". Dat gaat onbewust, en misschien word het alleen mooi gevonden vanwege het effect wat je er mee bereikt. |
![]() |
|
Mwoah, nee. Want hoe verklaar je dan alle meisjes in disco's die schaars gekleed rondhuppelen, wanhopig in de rondte kijkend of er nou iemand naar ze kijkt?
Onzekerheid komt door alle stijlen, lagen en weetiknogmeer van de bevolking heen. En hoe je omgaat met die onzekerheid, heeft denk ik niets met je stijl te maken.
|
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Trouwens de niet alto's dragen vaak ook kledeing die door iedereen geaccepteerd wordt omdat ze er graag bij willen horen en er niet buiten willen vallen. Iedereen is onzeker, wat doe je er aan, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om.
|
![]() |
Mee eens
Een klasgenoot van mij werkt in een jongerencentrum wat voornamelijk alternatieve mensen trekt. Ze heeft op een drukke avond onderzoek gedaan, en 80% van de (alternatieve) aanwezigen was vroeger gepest. Ik weet natuurlijk dat dat niet representatief is voor heel Nederland, of wat dan ook, maar toch. Ik denk wel zeker dat alternatieve mensen aandacht willen, ben het helemaal met Nare man eens. Vind trouwens niet dat je kan zeggen: ze zetten zich af van de massa, ze durven anders te zijn *bla bla*, daarom zijn ze niet onzeker, want anders durven ze het toch niet. Onzin, kijk om je heen....alle alternatieven zien er hetzelfde uit, en om nou te zeggen dat ze zeldzaam zijn: nee....Dus zo gedurft is het nou ook weer niet om er anders uit te zien. |
![]() |
||
Citaat:
|
Oneens. Er is gewoon een 'alternatieve mode' die eigenlijk net zo loopt als de 'gewone mode'. Ik denk dat iedereen gewoon kiest voor die stroming die bij hem/haar past. Uiteindelijk zit iedereen in een hokje.
Je hebt natuurlijk ook wel mensen die gewoon een stroming achter na rennen (bijv. uit onzekerheid), maar die heb je volgens mij net zo goed bij ieder ander hokje. Maar ik vind het wel heel triest als 'alto's' heel hard gan roepen dat ze zichzelf zijn. Ze kiezen de kleding die bij hen past. Net zo als ieder ander dat doet. Iedreen is over het algemeen zich zelf toch? Of nouja, in de puberteit is iedereen dan hard opzoek..
Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 19:26. |
![]() |
|
![]() |
Ja natuurlijk, dat was toch al bekend? Hoe stoerder en hoe raarder, hoe onzekerder ze eigenlijk zijn. Je kunt beter flink schoppen tegen de mainstream, dan erg je best doen maar er toch net niet bijhoren.
Anti-heldendom. Maar dat geldt toch voor (bijna) iedereen die zich afzet tegen iets wat op dat moment de consensus is? Op een paar misantropen na die gewoon zo'n hekel aan de rest van de wereld hebben dat ze er daarom niet bij wíllen horen ook al zouden ze het kunnen.
|
Oneens:
Mensen die zich echt opzichtelijk kleden zijn vaak wat zekerder van zichzelf en willen zich graag uitten in hun kleding of dragen het gewoon omdat ze het mooi vinden. Mensen die zich semi-opzichtig kleden zijn vaak wel onzeker omdat ze denken zich zo toch ergens bij aan te kunnen sluiten. Mensen die onzeker zijn hebben naampjes voor dingen nodig zoals alto, kakker, skater, punker, gabber, manisch depressief, ongesteld mja allemaal dingetjes die je als reden op kunt geven voor bepaald gedrag en bepaalde uitingen. Veel mensen die zich alternatief kleden vallen al niet meer echt op, die worden geien als weer zo'n alto of wat ook vaak word gezegd over kakkers: weer zo'n kakker. Mensen die echt hun eigen stijl hebben qua kleding (wat opzichtig is) vallen echt op, dat weten ze en ze kunnen d'r ook niet mee zitten omdat ze lekker in hun vel zitten. En dan heb je natuurlijk nog de groep die d'r tussenin hangt, die draagt gewoon iets dat hij of zij mooi vind en kan het ook echt niet schelen in wat voor groep hij/ zij zit. Ik denk eigenlijk dat dit zelfs mischien wel de grootste groep is. De mensen die vaak ook genoeg hebben van dat hokjes geblaat en gewoon doen wat ze doen.
|||
![]() |
Citaat:
Of die mensen proberen de aandacht op hun als persoon af te leiden door opzichtige kleding te dragen. Citaat:
Benoemingen zijn wel degelijk ergens voor nodig, als jij bij de psychiater komt omdat je je al jaren klote voelt..en hij/zij zegt.."nou ik heb er lang over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat je je klote voelt" daar heb je niks aan, zodra iemand komt met de term 'manisch depressief', weet je waar je het over hebt en waar je aan toe bent, tenzij je de term niet begrijpt. En datzelfde geld voor ongesteld zijn. En de benamingen punk,skater, kakker etc. is gewoon om 1 bepaalde stijl samen te vatten. Zonder al die termen zou jezelf duidelijk maken en normaal communiceren wel érg moeilijk worden. Dat heeft niks met onzekerheid te maken maar met duidelijkheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() bedankt ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je ver terugdenkt, er is (bijna) geen kleding die niet onder een bepaalde stijl valt. Eigenlijk kun je iedere soort kleding wel in een hokje plaatsen. Dus hoe moet je er dan in hemelsnaam uitzien als je niet onzeker bent? Er zullen ongetwijfeld mensen zijn voor wie deze stelling wel opgaat, maar ik denk niet dat je dan maar iedereen over 1 kam moet scheren. Als iemand het gewoon leuk vindt om bepaalde kleren te dragen, het gewoon mooi vindt, wat is dan het probleem? Eigenlijk snap ik sowieso niet waarom de topicstarter zich druk maakt om het feit of iemand onzeker is. Ook al probeert iemand z'n onzekerheid te verbloemen door aparte kleding te dragen; als die persoon zich er beter bij voelt is het toch alleen maar positief?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het zijn gewoon niet de populaire typetjes die zo'n manier nodig hebben om bij een groep te horen, that's my point. Bij veel (lees goed dark tish, er staat veel, dus niet alle in NL) is het een manier om te compenseren dat ze eigenlijk heel saai zijn. ![]() btw, respect voor sommige hier zoals Antartica! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Stellingen suzana | 2 | 11-05-2008 15:39 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
stellingen gothicje | 1 | 25-06-2007 10:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Liefde & Relatie |
hoe stel je je op Verwijderd | 22 | 16-08-2002 00:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :( Joyce-b | 7 | 07-01-2002 21:46 |