soms
“Mag ik even naar de W.C, meneer?” Vraagt Peter. “Nee, ga zitten” antwoord zijn docent nors. “klootzak” mompelt Peter als hij terug loopt naar zijn tafel, dan hoort hij de stem van zijn leraar achter hem; “wat zei je daar meneer Hashoff?” Peter draait zich om en kijkt naar zijn docent, “Ik zei dat u een klootzak was meneer, en nu ik toch bezig ben zal ik daar graag aan toevoegen dat u best wel eens onder de douche mag.” De klas barst in lachen uit, terwijl de leraar rood aanloopt van woede. “Verlaat nu onmiddellijk dit lokaal, meneer Hashoff,” schreeuwt hij. Peter loopt terug naar zijn tafel pakt zijn tas, loopt naar de deur en smijt deze hard dicht. In plaats van naar de conrector te lopen kiest hij ervoor om zijn fiets te pakken en even langs de coffeeshop te fietsen.
Als Peter weer terug is op school word hij aangeschoten door de rector, “loop je even mee Peter?” Zegt hij terwijl zijn hand op Peter’s schouder legt. Peter voelt dat er iets mis is. Ze lopen naar de kamer van de rector, door het raam ziet hij twee mensen zitten, KUT! dat zijn me ouders, dan zou het nu wel goed mis zijn, denkt hij. Als de rector de deur open doet ziet hij dat zijn moeder in tranen uitbarst, en tussen snikken door denk een “waarom?” te verstaan. “ga maar even zitten jongen” zegt Klaas Uilenborg, de rector van zijn school het St. Anna college. Peter gaat op de vrije stoel naast zijn vader zitten die hem teleurgesteld aankijkt.
“Peter,” begint de rector “Peter, Peter, je vraagt je vast af wat we hier doen?” Peter wil antwoorden maar de meneer Uilenborg steekt zijn rechterhand op; “Ik praat jij luistert knul, jij hebt namelijk wel genoeg gezegd vandaag.” Als Peter hem aan kijkt gaat hij verder “Soms zit het mee in het leven jongen, maar soms zit het ook echt tegen, en vandaag heb jij zo’n dag.”
en nu moet het verder...... Maar hoe? Kritiek ben ik dol op