Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 19:58
Verwijderd
Hey mensen, ik zoek een vorm van martial arts, liefst full contact om mee te beginnen en het liefst een waar je op korte termijn ook met wedstrijden mee kunt doen.
Ik heb een jaartje wu-shu gedaan, en een blauwe maandag Judo, maar judo is niet mijn ding en wu-shu is heel leuk, maar ik wil eigenlijk wel iets heftigers. evt wapnbehendigheid is wel gewenst, niet vereist

Ik vraag bij deze dan ook om kort, duidelijk advies wat nou de beste keus is, zeker omdat ik al relatief oud ben om opnieuw met een sport te beginnen. Mijn geschiedenis mbt sport is wat betreft wu-shu al 3 jaar oud, dus dat heeft nauwelijks nog waarde

alvast bedankt voor de moeite

Azaziël

P.S je, ik heb de voormalige topics mbt deze sporten wel gelezen, maar heb geen duidelijk antwoord op mijn vraag kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 12:54
Sansonnet
Sansonnet is offline
Ik denk toch dat het meeste al op die andere topics staan, maar ik wil het je best nog een keer vertellen hoor.
Karate:
- Kyokushin karate= full-contact, met wedstrijden en ook met wapens, zoals de Bo (lange stok)etc, ik doe zelf kyokushin en ben er erg enthousiast over
- Shotokan karate= niet full-contact, wel wedstrijden etc
- Tang Soo Do= Koreaans karate, niet full-contact
en er zijn nog meer vormen karate, kijk voor meer info op: www.vechtsport.pagina.nl of op www.karate.pagina.nl

Dan heb je nog jui jitsu, judo(had je al gedaan), aikido, nunchaku(=met wapen, nl de nunchak's), eskrima(is ook met wapens, veel bescherming nodig, dus met helm, etc) en kijk voor meer info op www.vechtsport.pagina.nl

Ik denk toch echt dat er verder niet veel aan toe te voegen is, maar ik hoop dat je hier iets mee kunt. Ik denk dat je sowieso maar het beste ff bij de sportschool langs kan gaan en gewoon eens een les meedoen met karate, jui jitsu of iets dergelijks. Je moet uiteindelijk toch zelf voor een sport kiezen die bij jou past.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten