Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 12:47
Verwijderd
Kun je de nagels van je kat, heel voorzichtig, knippen? Ik weet dat er bloedvaten in de nagels eindigen, dus je moet er maar een piepklein stukje van afknippen. Maar zijn er nog meer dingen waar je op moet letten als je het doet? Of kun je het beter door de dierenarts laten doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 13:00
Verwijderd
Ik denk dat het zelf wel kan, maar katten krabben niet voor niets overal aan... ze houden het zelf bij. Als ze te lange nagels krijgt moet ze denk ik eerder een goede krabpaal (waar ze ook echt aan krabt *lacht* Onze exkat krabte alleen aan de bank, niet aan het krabding) dan de nagels knippen...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:02
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-03-2003 @ 13:47:
Kun je de nagels van je kat, heel voorzichtig, knippen? Ik weet dat er bloedvaten in de nagels eindigen, dus je moet er maar een piepklein stukje van afknippen. Maar zijn er nog meer dingen waar je op moet letten als je het doet? Of kun je het beter door de dierenarts laten doen?
Ik knip altijd de nagels van onze hond(twee stuks maar de andere slijten wel). Ik weet niet hoe het precies met een een kat zit, maar bij onze hond kun je het duidelijk zien waar de bloedvaten zitten, dit is meestal wat roze en waar de nagel dood is is het gewoon wit. En volgens mij maakt het niet zoveel uit als je een bloedvatje kapot knip, want het bloed maar eventjes.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef op 29-03-2003 @ 14:02:
Ik knip altijd de nagels van onze hond(twee stuks maar de andere slijten wel). Ik weet niet hoe het precies met een een kat zit, maar bij onze hond kun je het duidelijk zien waar de bloedvaten zitten, dit is meestal wat roze en waar de nagel dood is is het gewoon wit. En volgens mij maakt het niet zoveel uit als je een bloedvatje kapot knip, want het bloed maar eventjes.
Maar het doet wel zeer Je gaat hem toch niet expres pijn doen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:11
Agile Anne
Agile Anne is offline
Gewoon niet in het ondoorzichtige knippen, dat LEEFT.

Hey, anders geef je dat beest gewoon een krabpaaltje ofzo.
Oud 29-03-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 29-03-2003 @ 14:00:
Ik denk dat het zelf wel kan, maar katten krabben niet voor niets overal aan... ze houden het zelf bij. Als ze te lange nagels krijgt moet ze denk ik eerder een goede krabpaal (waar ze ook echt aan krabt *lacht* Onze exkat krabte alleen aan de bank, niet aan het krabding) dan de nagels knippen...
Ze hebben een goede krabpaal, een goede krabstoel, een goede krabbank, een goede krabmuur, een goede krab'baas'...maar vooral bij de jongste heeft het allemaal geen zin en is het dus wel handig om ze af en toe een keertje te knippen (zeker als ik niet continu helemaal open wil liggen).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Agile Anne schreef op 29-03-2003 @ 14:11:
Gewoon niet in het ondoorzichtige knippen, dat LEEFT.
'k was ook niet van plan daarin te knippen.

Citaat:
Hey, anders geef je dat beest gewoon een krabpaaltje ofzo.
Die hebben ze. Ze gebruiken hem ook. En de mij, de muur, de vloerbedekking, de bank, de stoel enz., maar dat helpt dus niet voldoende, zeker niet bij de jongste.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 13:25
Agile Anne
Agile Anne is offline
Ai, dit is dus een echt probleem...daar kan ik niet bij helpen heheh
Oud 29-03-2003, 14:51
AlopiA
AlopiA is offline
ik knip ze altijd zelf,
wat je dus al wist is dat je niet in het rode gedeelte knippen, je kunt het gewoon met een nagelschaartje doen en je moet je er niks van aantrekken als ze gaan gillen. Doen de mijne ook, maar ze stellen zich aan
Oud 29-03-2003, 20:36
Verwijderd
Ik zou het de dierenarts eerst voor laten doen hoe je dat moet doen zodat je het de volgende keer zelf kan doen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:36
D@mien
D@mien is offline
Onze kat is levensgevaarlijk als we zelf de nagels knippen...zelfs de dierenarts moet et met zn 2en doen..de een wikkelt em in een doek, en de ander knipt de nagels...en dat voor een 18 jarige muts...
We moeten de nagels wel laten knippen, aangezien anders de nagels ingroeien...zelfs een krabpaal helpt neit.....
Oud 31-03-2003, 01:02
Verwijderd
Muh, wij hebben onze kattelief al bijna zeven jaar, en we hebben maar twee keer de nagels geknipt - helemaal aan het begin.. Het is een stuk beter als het allemaal op de natuurlijke wijze gebeurt, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:57
Steefjuh
Steefjuh is offline
je moet wel een speciaal schaartje daarvoor hebben. Niet zoeen als mensen ook gebruiken, want katten hebben ronden nagels.
je kan zo'n schaartje gewoon bij de dierenwinkel kopen.

Oud 31-03-2003, 18:40
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-03-2003 @ 14:04:
Maar het doet wel zeer Je gaat hem toch niet expres pijn doen?
Ahg, daar kom hij wel weer overheen, ik ben ook wel vaak over mijn bek gegaan en ik leef ook nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef op 31-03-2003 @ 19:40:
Ahg, daar kom hij wel weer overheen, ik ben ook wel vaak over mijn bek gegaan en ik leef ook nog steeds.
Ik neem aan dat je niet bewust 'over je bek' bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:47
Dark Angel
Dark Angel is offline
De dierenarts liet het me gisteren zien; hij heeft een heel handig schaartje en knipt gewoon rustig het doorzichtige puntje eraf. Wel even iemand de kat vast laten houden.

Dat soort schaartjes verkopen ze vast wel in een dierenspeciaalzaak, of anders bij de dierenarts zelf.
Oud 01-04-2003, 20:28
LJ Flem
LJ Flem is offline
klotebeesten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten