Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 14:20
Diovai
Diovai is offline
Ik zoek IETS! Gewoon iets om te doen.
Ik houd vooral van veel dingen niet. Ik doe weinig dingen graag. Ik ga niet met mensen om, want dat wil ik niet. Ik heb geen vrienden, geen relatie. Daarom ben ik niet zielig, ik ben zelfs heel gelukkig van binnen. Echter, wil ik van buiten wel iets te doen hebben. Mijn geest is heel gelukkig, maar mijn lichaam zit hier de hele dag maar, niets doend. Hobby's heb ik niet. Meestal computer ik de hele dag waar ik met mensen chat en forum. Soms kijk ik TV, soms fiets ik een uurtje op de hometrainer. Soms schrijf ik wat, op de computer. Van de computer wil ik af. Ik wil de computer niet meer gebruiken als mijn tijdverdrijf. Maar als ik niet kan computeren, sta ik maar in mijn kamer. Dan ga ik zitten, sta ik weer op, drink ik wat water, kijk ik naar buiten en zo maar door. Ik heb niets te doen. Ik zoek iets om te doen. Iets om mij bezig te houden, iets om mij mee bezig te houden. Van lezen houd ik ook niet meer zo, heeeel soms vind ik dat leuk, maar die bui is zelden. Mijn studie klassieke talen verveelt me vreselijk. Ik doe er niets aan en vind het ook niet zo leuk meer. Muziek is irritant geworden en heb ik meestal niet meer aan. TV-kijken wil ik ook niet de hele dag doen, zeker niet nu met die Irak crisis, overal op de TV. Ik wil wel blijven sporten, maar hier wil ik ook geen al te grote hobby van maken. Ik wil gewoon iets hebben om mijn gedachten, en mijn hersenen bezig te houden. Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 14:28
m'neer
m'neer is offline
Focus je voortaan op 't maken van alinea's.

Even serieus; ik kan wel talloze tijdsverdrijven opnoemen, maar of ze je bevallen is weer iets heel anders. 't Kan ook zijn dat je in 'n tijdelijk dipje zit...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:29
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
m'neer schreef op 21-03-2003 @ 15:28:
Focus je voortaan op 't maken van alinea's.

Even serieus; ik kan wel talloze tijdsverdrijven opnoemen, maar of ze je bevallen is weer iets heel anders. 't Kan ook zijn dat je in 'n tijdelijk dipje zit...
Ik heb dit al 4 jaar.

Alleen toen ik nog veel naar school ging en af en toe huiswerk maakte, had ik er niet zo'n last van. Maar het zit nu in me.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:37
Diovai
Diovai is offline
Het moet nu ophouden.

Geef me een droom.

Alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:44
Orsino*
Orsino* is offline
Ja, die kunnen wij je niet ineens geven. Die je moet je zelf maken/hebben.
Je hebt toch wel meer interesses dan muziek en sport? Kijk eens om je heen, wat je vind je leuk, wat vind je mooi, je zou maar zo ergens op kunnen komen.
Het lijkt me niks om zo te leven, steeds hetzelfde, altijd weer.. niks nieuws. Is het in ieder geval niet even handig om met iemand te praten over je studie? Want als dat echt niet verder wil moet je iets anders verzinnen.
of je kunt gaan werken.. maar ja, dan moet je er weer achterkomen wat je leuk vind om te doen. Succes.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:46
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Het is moeilijk om iets voor jou te noemen, want wij weten niet wat jij écht leuk zou vinden.

Maar waarom vind je je studie niet meer leuk? En hoe lang moet je nog? Want als je daar klaar mee bent kan je een baan zoeken.
En als je achteraf liever iets anders had gestudeerd, kan je zelfs dat nog gaan doen. Of je gaat er iets naast studeren, dat is ook nog een mogelijkheid.

Om je gedachten bezig te houden is filosofie wel goed. Maarja, daar moet je dan wel net van houden.
Maar nogmaals, de enigste die weet wat jij leuk vindt om te gaan doen, om een hobby van te maken, dan ben jezelf.
Oud 21-03-2003, 14:47
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 21-03-2003 @ 15:44:
Ja, die kunnen wij je niet ineens geven. Die je moet je zelf maken/hebben.
Je hebt toch wel meer interesses dan muziek en sport? Kijk eens om je heen, wat je vind je leuk, wat vind je mooi, je zou maar zo ergens op kunnen komen.
NIETS! Niets vind ik leuk!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:50
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 15:47:
Nou dat geloof ik niet. Je chat, dus je houd van chatten neem ik aan? Hou je van praten? Kijk naar buiten, hou je van bloemen? Weet ik veel, er is zooo veel.
Beheerst dit eigenlijk je leven of laat je het leven zeg maar? Want als je er echt mee zit lijkt het me openbarend om er met iemand over te praten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:52
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 15:47:
dat ga je niets doen
maar dat vind je dus blijkbaar ook niet leuk..

maar goed, ik geloof dus ook niet dat er niks is wat je leuk vind.
Iedereen heeft zijn of haar interesses.
Als jij ze op dit moment niet weet, ga dan eens op zoek.

Kijk op internet, kijk in boeken, in de bieb. Kijk naar buiten, op straat. Zoek naar sporten, hobby's, vraag wat rond etc etc. Ga zoeken, je vindt vast wel iets..
Oud 21-03-2003, 14:54
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 21-03-2003 @ 15:50:
Nou dat geloof ik niet. Je chat, dus je houd van chatten neem ik aan? Hou je van praten? Kijk naar buiten, hou je van bloemen? Weet ik veel, er is zooo veel.
Beheerst dit eigenlijk je leven of laat je het leven zeg maar? Want als je er echt mee zit lijkt het me openbarend om er met iemand over te praten.
Ik houd van praten, maar alleen over internet. In het echte leven niet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:56
Orsino*
Orsino* is offline
Nou, zoek hulp? Als je toch uit het raam staart kun je wel even langs de dokter gaan.. als je er mee zit tenminste.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:57
Verwijderd
Jij lijkt me zo'n type dat buiten rondloopt en planten bestudeert .. iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:59
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 21-03-2003 @ 15:56:
Nou, zoek hulp? Als je toch uit het raam staart kun je wel even langs de dokter gaan.. als je er mee zit tenminste.
Ja, maar de dokter zal mij doorverwijzen naar een psycholoog waar ik een keer mee kan gaan praten. De psycholoog zal zeggen adt ik vrienden moet maken om dingen mee te gaan doen en wanneer ik zal zeggen dat ik daar niet van houd, zal hij me door verwijzen naar de psychiater. Ik zoek geen hulp voor mijn geest, ik zoek hulp bij het vinden van een hobby, en volgens mij is de psychiater daar niet voor.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:00
Verwijderd
Diovai,

ik heb dat ook, ik heb ook de behoefte van me luie reet af te komen, om iets te doen... maar net als jij vind ik alles óf saai, óf niet leuk of weet ik veel wat....
ik wil bijv ook gaan werken..... dat wil ik echt... want ik wil geld hebben... maar ik vind gwoon alles saai of niet leuk
hier heb je waarschijnlijk weinig aan... maar weet je tenminste dat jij niet de enigste bent...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:00
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
******** schreef op 21-03-2003 @ 15:57:
Jij lijkt me zo'n type dat buiten rondloopt en planten bestudeert .. iets voor jou?
Ja, ik denk als ik daar kennis van zou hebben, dat zoiets me heel erg bezig zou kunnen houden. Ware het niet dat om kennis op te doen, leren nodig is, en daar heb ik strontgenoeg van!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:02
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef op 21-03-2003 @ 16:00:
Diovai,

ik heb dat ook, ik heb ook de behoefte van me luie reet af te komen, om iets te doen... maar net als jij vind ik alles óf saai, óf niet leuk of weet ik veel wat....
ik wil bijv ook gaan werken..... dat wil ik echt... want ik wil geld hebben... maar ik vind gwoon alles saai of niet leuk
hier heb je waarschijnlijk weinig aan... maar weet je tenminste dat jij niet de enigste bent...
Wat fijn om te horen! Ik hoef gelukkig niet te werken, ik krijg voldoende studiefinanciering en heb voldoende geld van mijn familie gekregen voor de studie, en bovendien geef ik alleen aan eten veel geld uit (omdat ik veganist ben is dat wat duurder). Verder koop ik zelden wat.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:04
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 15:59:
Ja, maar de dokter zal mij doorverwijzen naar een psycholoog waar ik een keer mee kan gaan praten. De psycholoog zal zeggen adt ik vrienden moet maken om dingen mee te gaan doen en wanneer ik zal zeggen dat ik daar niet van houd, zal hij me door verwijzen naar de psychiater. Ik zoek geen hulp voor mijn geest, ik zoek hulp bij het vinden van een hobby, en volgens mij is de psychiater daar niet voor.
Misschien is er wel iets ernstig mis met je geest als je geen hobby's hebt? Ja, nogmaals, alleen als je er mee zit is een psycholoog misschien een uitkomst, als je het maar laat hangen niet.
Maar wat wou jij dan, je dacht dat hier iemand een hobby voor je had?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:06
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 21-03-2003 @ 16:04:
Misschien is er wel iets ernstig mis met je geest als je geen hobby's hebt? Ja, nogmaals, alleen als je er mee zit is een psycholoog misschien een uitkomst, als je het maar laat hangen niet.
Maar wat wou jij dan, je dacht dat hier iemand een hobby voor je had?
Mijn geest is heel gelukkig. Juist daarom heeft mijn lichaam weinig nut, en verval ik in ledigheid.

En ja, ik dacht op zijn minst dat mensen met ideeën zouden komen. Soms vind ik het wel leuk om werelden vol met mensen en intriges te bedenken of gezelschapsspellen ofzo, maar daar ben ik ook niet de hele dag mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:19
Orsino*
Orsino* is offline
Ja ik kan wel met ideeen komen maar als jij al bij voorbaat zegt dat je NIETS leuk vind, waar begin je dan aan..

Maar ehm, als je gelukkig bént, wat is het probleem dan? Waarom laat je alles niet zo?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:25
Ilona1
Ilona1 is offline
Ga op de grond liggen en ga wolkjes tellen..
Ga op straat zitten en rode auto's tellen
Ga de verschillen tussen een mier en een spin zoeken
Ga waterdruppels met elkaar vergelijken
Ga papier in stukjes scheuren en weer inelkaar zetten
Ga fietsen!
Oud 21-03-2003, 15:28
Ilona1
Ilona1 is offline
Stuck between a
wall or four, five
and have you
seen my heart
today
will I ever change
I wonder and
I ask for just a
challenge - there's
no future right
for me, stuck
between a
wall or four, five
stuck in the
game of life

Dit gedicht had je geplaatst bij Dansen op Papier zag ik...Ga gedichten schrijven!!! En hieruit maak ik op dat je niet bepaald gelukkig bent?! Nouja..beetje raar!
Oud 21-03-2003, 15:35
Fantôme
Fantôme is offline
idd, ga dichten!! ga verhalen schrijven, je houd ook van praten op internet, dus waarom zou je geen verhalen kunnen schrijven?!!
Oud 21-03-2003, 15:44
Diovai
Diovai is offline
Ik heb al een gedicht of 75 geschreven,
en houd een dagboek bij en ben aan een boek bezig. Maar ik heb daar ook niet altijd zin in. Een gedicht schrijf je ook in 2 minuten, en dat schrijven is altijd op de computer. Ik heb genoeg van dat stinkapparaat, ik wil em niet meer!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:53
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ja, zorg dat je aan geld komt, en ga dan reizen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:58
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 21-03-2003 @ 16:53:
Ja, zorg dat je aan geld komt, en ga dan reizen.
Ik heb wel geld, maar ik houd niet van reizen. Wat is er nou aan reizen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 16:02
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 16:58:
Ik heb wel geld, maar ik houd niet van reizen. Wat is er nou aan reizen?
Jongen, je weet niet wat je zegt. Je moet eens weten wat er voor een wereld buiten nederland is. Begin in azie je reis, daar is zoveel mee te maken. Alleen reizen door een vreemde wereld... Je gaat van het leven houden man, trust me

En anders doe je een ander werelddeel. Het leven moet je ervaren, en het leven buiten de materialistische wereld kan zo mooi zijn..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:03
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 21-03-2003 @ 17:02:
Jongen, je weet niet wat je zegt. Je moet eens weten wat er voor een wereld buiten nederland is. Begin in azie je reis, daar is zoveel mee te maken. Alleen reizen door een vreemde wereld... Je gaat van het leven houden man, trust me
Ik ben graag thuis.
Wat moet ik nou in dat buitenland?
En waarom zou ik in het buitenland dingen meemaken die ik hier niet meemaak? Ik houd niet van het bezichtigen van cultuur, dus wat doe ik dan de hele fucking dag in het buitenland?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:05
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 17:03:
Ik ben graag thuis.
Wat moet ik nou in dat buitenland?
En waarom zou ik in het buitenland dingen meemaken die ik hier niet meemaak? Ik houd niet van het bezichtigen van cultuur, dus wat doe ik dan de hele fucking dag in het buitenland?
een fucking change of normal day reality, compleet
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:06
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 21-03-2003 @ 17:05:
een fucking change of normal day reality, compleet
Waar heb je het over?
Stel ik ga naar het buitenland, vliegtuig pakken, dan naar een hotel
en DAN?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:08
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 17:06:
Waar heb je het over?
Stel ik ga naar het buitenland, vliegtuig pakken, dan naar een hotel
en DAN?
En dan Check je uit, dan fix je een taxietje daar van zo'n gast en dan zeg je "take me to the north" ADVENTURE MAN. Dan zie je wel wat er op je pad komt. Je gaat dingen zien en meemaken die je hier nooit van je fucking leven kan meemaken. Het is een ervaring, het is een bevrijding. Als je door de natuur rijdt in azie, zit je daar maar een beetje, je bent blij je bent tevreden je bent bezig je hebt tijd om na te denken, het is gewoon een gevoel.
En het is haast niet uit te drukken in woorden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:10
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 21-03-2003 @ 17:08:
En dan Check je uit, dan fix je een taxietje daar van zo'n gast en dan zeg je "take me to the north" ADVENTURE MAN. Dan zie je wel wat er op je pad komt. Je gaat dingen zien en meemaken die je hier nooit van je fucking leven kan meemaken. Het is een ervaring, het is een bevrijding. Als je door de natuur rijdt in azie, zit je daar maar een beetje, je bent blij je bent tevreden je bent bezig je hebt tijd om na te denken, het is gewoon een gevoel.
En het is haast niet uit te drukken in woorden
Nou in Azië zal ik nooit komen, omdat ik niet met het vliegtuig wil. Maar ik weet niet hoor, of ik wel van de natuur kan genieten. De hele dag maar een beetje rondrijden? Nee ik wil iets om mezelf mee bezig te houden man, in mijn hoofd. Een uitdaging, een probleem, whatever!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:13
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Je gaat toch niet begrijpen wat ik bedoel totdat je zelf gaat reizen.

Ga iig weg van je kamer, een mens wordt gek als ie binnen 4 muren zit de hele dag. JIJ ook
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:37
m'neer
m'neer is offline
't Is misschien een long-shot, maar wellicht moet je iets doen, of je het nu leuk vind of niet. Misschien ontbreekt de motivatie om iets te beginnen wel, maar rol je er vanzelf in. Onderneem een wereldreis

...aangezien praktisch de hele maatschappij gebaseerd is op sociale relaties zal het niet gemakkelijk voor je worden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:08
fil
fil is offline
Ha Diovai!

"Niets doen, dat is het hoogste!" zei Harry Jekkers eens in 1 van z'n voorstellingen. Dat was het eerste wat me tebinnen schoot bij het lezen van je verhaal.

Het 2e wat me tebinnen schoot was een studie over het vitamine gehalte in de hersens bij veel veganisten. Die schijnt nogal snel anders te kunnen zijn, met bijbehorende gevolgen.

Het 3e is dat ik enorm gefascineerd ben door jouw verhaal. Bijna alle mensen die niets willen doen, doen dit uit negativiteit. Maar bij jou is het juist vanuit positiviteit. Ik zou bijzonder graag eens willen lezen wat jij nou in dat boek hebt geschreven! Lijkt me heel intrigerend!

Als laatste punt 'iets' om te doen, of eigenlijk niets om te doen: Wat zou je ervan vinden om eens een paar maanden in het nergensland te zijn, waar er helemaal geen input meer is van buitenaf. En daar gewoon doen wat je nu toch al doet -> niets. Het enige verschil is dat die input van buitenaf wegvalt. Want volgens mij 'moet' dat iets wat je zoekt niet van buitenaf opgelegd worden, maar voortkomen uit het tegenovergestelde -> 'alles' van buitenaf ff wegnemen en dan eens kijken wat er gebeurt! Beetje gek misschien, maar wie weet. Heej geluk jongen! Geniet van het zonnetje! Doei! fil
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:10
Gothic
Gothic is offline
Een droom... Er bestaat een geweldig meisje wat je hele leven zin geeft... Er bestaan landen die zo mooi zijn, dat je niet meer weg wilt... Er bestaan dingen, waar je nooit meer mee op zou willen houden.

Het enige wat jij 'moet' doen, is het vinden...
Oud 21-03-2003, 18:16
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, je moet het gewoon vinden denk ik.
Je vindt vanzelf wel iets dat je leuk vindt, en waar je mee bezig kan zijn. Het hier vragen heeft niet zoveel zin, niemand hier kent je echt, of heeft een goed idee ofzo... nouja, veel succes iedergeval
Oud 21-03-2003, 18:19
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
grappig hoor.... Diovai
en voordat je dit als negatief ziet, zeg ik er even bij dat ik het herken. Alleen mezelf bezighouden lukt me wel. (pc tv etc)
Wat ik echt leuk vind weet ik niet zo, ik heb maar voor mezelf afgesproken dat ik bepaalde dingen interessant vind en daarom leuk. De rest valt onder catogorie nuttig/verplicht.
maar oke, ik ben maf.
em over grappig..
A je bent heel gelukkig
...
B Je wil iets doen maar vind niets leuk.
C je schrijft behoorlijk wat opzich, kijkt tv maar doe je liever niet, je zit achter de pc maar je verafschuwd het ding bijna. (en ook het kleine beetje sociale contact dat je hebt?)
D Wij moeten iets voor jouw verzinnen
maar je vind niks leuk.
E school bevalt je niet -> A
D vier jaar. en nog steeds -> A

maar oke.
Hier maak ik me dan wel zorgen om:
Citaat:
Ik houd vooral van veel dingen niet. Ik doe weinig dingen graag. Ik ga niet met mensen om, want dat wil ik niet. Ik heb geen vrienden, geen relatie. Daarom ben ik niet zielig, ik ben zelfs heel gelukkig van binnen.
je bent heel gelukkig van binnen ? ?
maar je zoekt iets...

denk eens wat langer na...
volgens mij is dat iets iig geen extra hobby die je zoekt, tenminste dat zoek je wel maar wil je niet.

laat ook maar, ik ben vaag
Oud 21-03-2003, 18:21
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Datgene wat jij moet vinden is motivatie.
Oud 21-03-2003, 18:37
Verwijderd
ga schilderen, schrijf een boek, ga tekenen, ga naar buiten..

maar vooral dat laatste.. het is niet echt normaal dat je helemaal niet van mensen houd.. maar ok, als je niet van praten houd..

neem een huisdier, misschien is dat wat.. ewn neem dan geen goudvis maar een hond, je kan wat dr mee doen wanneer je maar wil.. je hoeft er geen aandacht aan te geven, dat beest houd toch wel van je.. en zo krijg je ook wel wat contacten met andere mensen.. en dat beest zit niet de hele dag in de tuin, maar dat beest zit toch aan je voeten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:37
elledc
elledc is offline
Ik denk dat je een vriendin nodig hebt!
Die je in alles motiveert. Simpel om ze te vinden is het niet maar ik denk dat dit wel een gedeeltelijke oplossing is. Je zegt dat je niet graag praat met mensen of niet graag met mensen bent en dat heb ik ook. Ik ben graag alleen en dat thuis op mijn kamer.
Ik heb geen vrienden noch vriendinnen want heb er zelf voor gekozen en zonder me graag af maar heb wel een vaste vriend die me daarin begrijpt.
En geloof me, dat is een grote steun. Probeer toch wat open te staan voor mensen, ookal is het 1 persoon en het begrip is wederzijds dan ben ik er zeker van dat je de wereld beter zult aankunnen. En misschien zul je in veel meer dingen interesse hebben want zo te lezen is het nu niet zo denderend
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:50
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-03-2003 @ 19:37:
Ik denk dat je een vriendin nodig hebt!
Die je in alles motiveert. Simpel om ze te vinden is het niet maar ik denk dat dit wel een gedeeltelijke oplossing is. Je zegt dat je niet graag praat met mensen of niet graag met mensen bent en dat heb ik ook. Ik ben graag alleen en dat thuis op mijn kamer.
Ik heb geen vrienden noch vriendinnen want heb er zelf voor gekozen en zonder me graag af maar heb wel een vaste vriend die me daarin begrijpt.
En geloof me, dat is een grote steun. Probeer toch wat open te staan voor mensen, ookal is het 1 persoon en het begrip is wederzijds dan ben ik er zeker van dat je de wereld beter zult aankunnen. En misschien zul je in veel meer dingen interesse hebben want zo te lezen is het nu niet zo denderend
Het is zo moeilijk iemand van gelijke stemming te vinden. Ik ga op zich heel makkelijk met mensen om, maar ik doe het gewoon niet graag. Veel mensen hebben mij niets te bieden. Ik zou alleen met mensen om willen gaan die mij iets te bieden hebben, en blijkbaar zijn die moeilijk te vinden. Naar een vriendin ga ik maar niet meer op zoek. Ik denk niet dat dat lukt. Ik zou haar eerder tegenkomen. Dat is mijn droom, een gelijkgestemde geest tegenkomen die me volledig begrijpt en ik haar. Ik denk niet dat dat erin zit voorlopig.

********: ik heb vijf huisdieren. 4 katten, 1 hond. Ik kan ook niet de hele dag met de hond wandelen, natuurlijk. Dan zit je daar ook maar buiten, of je loopt.

Citaat:
Een droom... Er bestaat een geweldig meisje wat je hele leven zin geeft... Er bestaan landen die zo mooi zijn, dat je niet meer weg wilt... Er bestaan dingen, waar je nooit meer mee op zou willen houden.

Het enige wat jij 'moet' doen, is het vinden...
Nou, ik geef mijn eigen leven zin, niemand kan dat voor mij doen. Anderen kunnen me natuurlijk inspireren, maar een meisje mag nooit degene zijn die mijn leven zin geeft.
Sterke geesten zijn niet van plaats afhankelijk voor hun goed verwijlen!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:55
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
fil schreef op 21-03-2003 @ 18:08:
Ha Diovai!

"Niets doen, dat is het hoogste!" zei Harry Jekkers eens in 1 van z'n voorstellingen. Dat was het eerste wat me tebinnen schoot bij het lezen van je verhaal.

Het 2e wat me tebinnen schoot was een studie over het vitamine gehalte in de hersens bij veel veganisten. Die schijnt nogal snel anders te kunnen zijn, met bijbehorende gevolgen.

Het 3e is dat ik enorm gefascineerd ben door jouw verhaal. Bijna alle mensen die niets willen doen, doen dit uit negativiteit. Maar bij jou is het juist vanuit positiviteit. Ik zou bijzonder graag eens willen lezen wat jij nou in dat boek hebt geschreven! Lijkt me heel intrigerend!

Als laatste punt 'iets' om te doen, of eigenlijk niets om te doen: Wat zou je ervan vinden om eens een paar maanden in het nergensland te zijn, waar er helemaal geen input meer is van buitenaf. En daar gewoon doen wat je nu toch al doet -> niets. Het enige verschil is dat die input van buitenaf wegvalt. Want volgens mij 'moet' dat iets wat je zoekt niet van buitenaf opgelegd worden, maar voortkomen uit het tegenovergestelde -> 'alles' van buitenaf ff wegnemen en dan eens kijken wat er gebeurt! Beetje gek misschien, maar wie weet. Heej geluk jongen! Geniet van het zonnetje! Doei! fil
1: Niets doen, is misschien wel het hoogste. Maar ja, ik wil mijn geluk dat van binnen zit ook graag met anderen delen. Ik wil de wereld verbeteren. Ik weet alleen nog niet hoe.

2: Volgens mij krijg ik op het moment zeker voldoende vitaminen!!

3: Ik zou graag eens een hele week buiten op een hei zitten in de schone lucht. Met niemand om mij heen, mij niet bekommerend om eten of slaap.

Alles van buitenaf is idd geen slecht idee. Zoals ik denk; om de geest optimaal te laten werken, neem ik graag alles van buitenaf (het lichaam) weg. Misschien is om alle impuls van mensen van buitenaf weg te nemen best een goed idee! BEdankt!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:17
elledc
elledc is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 19:50:
Veel mensen hebben mij niets te bieden. Ik zou alleen met mensen om willen gaan die mij iets te bieden hebben, en blijkbaar zijn die moeilijk te vinden.
Ik ken dat, ik stel mezelf steeds de vraag wat ik eraan heb om met iemand een avond te spenderen en iets te gaan drinken bijvoorbeeld en kom dan steeds tot de conclusie dat ik er dus helemaal niks aan heb. Ik schaam me soms om mijn gedachten maar zo ben ik en voel me er dus wel het beste bij.
Gewoon om te zeggen dat je niet de enige bent Soms als ik in de les zit dan verlang ik er naar alleen te zijn op mijn kamer, met een boek of voor tv, niemand die me stoort, niemand die me deert... Want ik ben mensen of de omgang ermee zo snel beu.

Citaat:
Naar een vriendin ga ik maar niet meer op zoek. Ik denk niet dat dat lukt. Ik zou haar eerder tegenkomen. Dat is mijn droom, een gelijkgestemde geest tegenkomen die me volledig begrijpt en ik haar. Ik denk niet dat dat erin zit voorlopig.
Op zoek gaan is inderdaad niet zo'n goed idee want dan lukt het meestal niet. Laat het gewoon op je afkomen, een mooie droom is het beslist wel
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:27
poesiefox
poesiefox is offline
Sturm und Drang en das Leiden des jungen Werthers. Wat heb jij last van de klassieke verschijnselen, zeg!

Je verveelt je. Jongens in jouw positie gingen vroeger naar zee, of naar het vreemdelingenlegioen, of ze werden missionaris.

Als het wegnemen van prikkels niet helpt, moet je het juist opzoeken. Een maand in de woestijn hielp voor de profeten misschien, maar die waren geen negentien. Jouw lichaam wil wat te doen hebben!

Een van mijn neven is nu al anderhalf jaar de hort op, hij stuurt het thuisfront e-mails in internetcafes all over the world. Wij vreten ze, door het plezier en enthousiasme wat er afspringt. En thuis was hij niet te genieten...

Op jouw leeftijd kun je nog weg, breken met de sleur.

Kom voor mijn part over een paar jaar pas weer terug, en ga dan iets nuttigs doen. Wordt veearts, of gewoon mensendokter, die krijgen vanaf de eerste collegedag geen kans om zich te vervelen. Je hebt het juiste profiel, toch?

Groots en meeslepend wil je leven, nou, dat komt niet vanzelf. Dat zal je in de wijde wereld moeten gaan zoeken.

Gelukkig kun je als jonge man overal naar toe, zonder angst voor verkrachting of zwangerschap of zelfs maar de maandelijkse ongemakken.

Ik ben nou al jaren heel gelukkig samen met iemand die hetzelfde probleem als jij heeft, we voelen elkaar goed aan, alleen laat ik me er minder door meeslepen, daarvoor ben ik te optimistisch. En hij is net een paar graadjes slimmer, is dus sneller verveeld.
We hadden geluk, dat we elkaar tegenkwamen, verzuchten we wel eens. Want inderdaad, dat maakt het verschil.
Oud 21-03-2003, 20:09
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ga een muziekinstrument bespelen..
Zoek een baantje..
Ga elke ochtend een rondje joggen..
Probeer goed te worden in fotografie..
Ga op zoek naar een vriend of vriendin..
Neem een huisdier..
Ga af en toe naar de bioscoop..
Zorg dat je goed wordt in een bepaalde sport..
Ga kleren naaien ..
enz enz

Er is zoveel te doen!!

xxx Kronkel
Oud 22-03-2003, 16:21
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 21-03-2003 @ 21:09:
Ga een muziekinstrument bespelen..

Heb ik aan gedacht. Ik wil alleen piano. Past hier niet in huis.

Citaat:

Zoek een baantje..

Nooit!!!

Citaat:

Ga elke ochtend een rondje joggen..

Hardlopen sucks...

Citaat:

Probeer goed te worden in fotografie..

Verdomd, dat is een goed idee. Vind ik nog leuk ook! Hey bedankt!!

Citaat:

Ga op zoek naar een vriend of vriendin..

Nou nee bedankt!

Citaat:

Neem een huisdier..

Ik heb er 5!

Citaat:

Ga af en toe naar de bioscoop..

Gessieeeee

Citaat:

Zorg dat je goed wordt in een bepaalde sport..

Nah

Citaat:

Ga kleren naaien ..

Ik heb vroeger gebreid, best leuk!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:54
Verwijderd
ik heb alles gelezen, en jij bent gewoon een saaie nurt. Sorry er is niks aan te doen, rot maar weg achter je nurtcomputer
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:01
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 22-03-2003 @ 17:54:
ik heb alles gelezen, en jij bent gewoon een saaie nurt. Sorry er is niks aan te doen, rot maar weg achter je nurtcomputer
En jij zit in de ICT business? Kijk naar jezelf man.

Trouwens; ik vraag mij af welke zwakte of leemte in jou jou zulke vervelende uitlatingen doet doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:05
tuttebel
tuttebel is offline
Wat nou als je je computer wegstopt..je hoeft hem niet direct uit het raam te gooien ofzo.
Haal er een of ander dingetje uit, dat ie het niet meer doet, en verberg dat ergens.

Dan wordt je wel gedwongen om iets anders te doen.
Oud 22-03-2003, 17:11
Verwijderd
Je loopt te zeuren dat je niets leuk vindt..misschien is initiatief nemen een leuk begin. Gewoon iets ondernemen... het komt echt niet naar je toe vliegen hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten