Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 22:37
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Alle doelen zijn bereikt. En de allochtone/moslim- vrouw moet maar voor zich zelf opkomen, want betutteling is niet meer van deze tijd. Heb ik gelijk of niet?

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 22:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 22:41
Verwijderd
klopt, achterhaald is het zeker. hoewel er nog altijd wel dingen zijn om aan te werken. Er zijn bijvoorbeeld nog altijd heel weinig vrouwen die leidinggevende functies vervullen (en kom nou niet met voorbeelden van 'ja maar de rector bij ons op school is een vrouw', ik heb het over het algemeen). Verder komt het nog vaak voor, dat de inkomens van mannen en vrouwen die hetzelfde werk doen verschillen. Ik vind het geen taak die weggelegd is voor de overheid/regering om dit te bestrijden, maar voor de vrouwen zelf. Hoe feministisch ik nu ook klink.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:43
Verwijderd
www.waaromwasiknogvoorjou.nl
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 18-03-2003 @ 23:43:
noé reageer nou eens een keertje zere neus meelbiet
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 18-03-2003 @ 23:45:
noé reageer nou eens een keertje zere neus meelbiet
haha maar kijk nou die site!

'Omo staat achter je'
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:50
scala
scala is offline
Citaat:
Hermione schreef op 18-03-2003 @ 23:41:
klopt, achterhaald is het zeker. hoewel er nog altijd wel dingen zijn om aan te werken. Er zijn bijvoorbeeld nog altijd heel weinig vrouwen die leidinggevende functies vervullen (en kom nou niet met voorbeelden van 'ja maar de rector bij ons op school is een vrouw', ik heb het over het algemeen). Verder komt het nog vaak voor, dat de inkomens van mannen en vrouwen die hetzelfde werk doen verschillen. Ik vind het geen taak die weggelegd is voor de overheid/regering om dit te bestrijden, maar voor de vrouwen zelf. Hoe feministisch ik nu ook klink.
helemaal met je eens. Het is op zich een discussie die wel uitgekauwd is, maar toch als je kijkt naar het aantal vrouwen in hoge functies zoals in bedrijven, politiek en wetenschap is het wel nodig. Er is gewoon een tekort aan vrouwen. Toch is de discussie tegenwoordig ook steeds meer, willen vrouwen het nog wel, zo'n soort functie? Of hebben ze daar helemaal geen behoefte aan? Echt zo'n viva onderwerp maarja
De vrouwen moeten het op zich wel zelf oplossen, maar er moeten ook mogelijkheden en keuzes zijn. Zoals kinderopvang etc.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:51
scala
scala is offline
Citaat:
ik moest er ook aan denken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 00:15
Verwijderd
Ik ben n voorstander van feminisme. Maar daar werd niet naar gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 00:36
Verwijderd
Citaat:

Wat een pokke site, doe je de persoonlijke test staat er ik en 'hij'
klopt gewoon niks van. Ik doe meer de was dan mijn moeder (niet dat ik het zo vaak doe maar toch)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 06:00
beuk
beuk is offline
genant

een vrouw hoort gewoon te koken
Oud 19-03-2003, 07:54
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
beuk schreef op 19-03-2003 @ 07:00:
genant

een vrouw hoort gewoon te koken
Oud 19-03-2003, 08:11
mcsun
mcsun is offline
Zelfs de meest geëmancipeerde types voelen zich tegenwoordig beledigd als je ze een feminist noemt: 'ik ben helemaal geen feminist!'
Beschouwen vrouwen feminisme tegenwoordig als iets negatiefs?
Oud 19-03-2003, 08:15
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
bertbart schreef op 18-03-2003 @ 23:37:
En de allochtone/moslim- vrouw moet maar voor zich zelf opkomen, want betutteling is niet meer van deze tijd. Heb ik gelijk of niet?
Er is een verschilling tussen betutteling en voor elkaar opkomen. Als iedereen alleen maar voor zichzelf moet opkomen krijg je een ontzettend individualistische (= asociale en ongezellige) maatschappij.
Je moet het voor jezelf of andere opkomen eigenlijk vóór zijn: je kunt beter naar elkaar toe komen.
Oud 19-03-2003, 09:35
Roxy
Roxy is offline
nah mijn moeder heeft nog wel dat als ze op een partij wil stemmen dat ze dan op de eerste vrouw van die partij stemt ipv ook de lijsttrekker.. ik heb eignelijk niet zo van die dingen die ik als feministisch beschouw... als ik iemand echt serieus heel gemeen hoor doen over vrouwen dan zal ik daar heus wel een discussie mee aangaan maar geld net zo goed voor homoseksualiteit of rascisme of wat dan ook...
Oud 19-03-2003, 09:38
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Roxy schreef op 19-03-2003 @ 10:35:
nah mijn moeder heeft nog wel dat als ze op een partij wil stemmen dat ze dan op de eerste vrouw van die partij stemt ipv ook de lijsttrekker.. ik heb eignelijk niet zo van die dingen die ik als feministisch beschouw... als ik iemand echt serieus heel gemeen hoor doen over vrouwen dan zal ik daar heus wel een discussie mee aangaan maar geld net zo goed voor homoseksualiteit of rascisme of wat dan ook...
da doet mijn ma owk. maja ik vint egt niet kunnen zoals vrouwen in de islam worden behandeld
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Alle doelen zijn bereikt??
Dat zou je denken ja, en toch...ik ken nog heel veel situaties waarin de vrouw ondergeschikt is aan de man.
Bv. gezinnen waarin de studie van de zonen voorrang krijgt op de studie van de dochters,
Bv. als de man én de vrouw allebei uit werken gaan, wààrom is het dan meestal wel de vrouw die de huishoudelijke taken erbovenop moet nemen?
Bv. dat vrouwen vaak nog altijd minder betaald worden dan mannen voor hetzelfde werk
Bv. dat er nog steeds zoiets als vleeskeuringen also known as missverkiezingen plaatsvinden
enzovoort enzovoort

Nog altijd vinden veel meisjes/vrouwen het normaal dat de man alles beslist, sommigen lijden daaronder, anderen niet.

Misschien is dat in Nederland veel beter hoor (wat ik wel denk), maar ik spreek vanuit mijn (belgische) bevindingen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:45
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 19-03-2003 @ 12:04:
Alle doelen zijn bereikt??
Dat zou je denken ja, en toch...ik ken nog heel veel situaties waarin de vrouw ondergeschikt is aan de man.
Bv. gezinnen waarin de studie van de zonen voorrang krijgt op de studie van de dochters,
Bv. als de man én de vrouw allebei uit werken gaan, wààrom is het dan meestal wel de vrouw die de huishoudelijke taken erbovenop moet nemen?
Bv. dat vrouwen vaak nog altijd minder betaald worden dan mannen voor hetzelfde werk
Bv. dat er nog steeds zoiets als vleeskeuringen also known as missverkiezingen plaatsvinden
enzovoort enzovoort

Nog altijd vinden veel meisjes/vrouwen het normaal dat de man alles beslist, sommigen lijden daaronder, anderen niet.

Misschien is dat in Nederland veel beter hoor (wat ik wel denk), maar ik spreek vanuit mijn (belgische) bevindingen.
Maar kind,we hebben ook zo iets als Mister Belgium (yeah,en daar kijken we natuurlijk allemaaaal naar ) .
Dat van dat werken vind ik inderdaad .
Schandalig gewoon!
Oud 19-03-2003, 14:08
Otis
Otis is offline
feminisme is/was te extreem..

als ik aan feminsten denk zie ik vrouwen met kort blond stekeltjeshaar, houthakkersblouse, ongeschoren benen en schoenen met stalen neuzen...

(of draai ik nu door??? )

Tuurlijk opkomen voor de vrouwelijke rechten is goed , maar het is nu idd achterhaald en iedereen kan nu zn eigen boontjes doppen!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
bertbart schreef op 18-03-2003 @ 23:37:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Alle doelen zijn bereikt. En de allochtone/moslim- vrouw moet maar voor zich zelf opkomen, want betutteling is niet meer van deze tijd. Heb ik gelijk of niet?
Er zijn genoeg moslim-vrouwen met een goede carrière, maar die wonen niet hier in het weste. Die blijven gewoon in hun eigen land. Moslim-mannen die hier wonen en een vrouw willen, halen uit bijvoorbeeld Marokko een boerenvrouw die niet gestudeerd heeft en zorgt ervoor dat zij voor hem kan zorgen en het huishouden kan doen.
Oud 19-03-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 19-03-2003 @ 18:01:
Er zijn genoeg moslim-vrouwen met een goede carrière, maar die wonen niet hier in het weste. Die blijven gewoon in hun eigen land. Moslim-mannen die hier wonen en een vrouw willen, halen uit bijvoorbeeld Marokko een boerenvrouw die niet gestudeerd heeft en zorgt ervoor dat zij voor hem kan zorgen en het huishouden kan doen.
dus?

zo gaat dat toch in hun cultuur? daar moeten we ons toch niet mee bemoeien? Ik vind het een beetje uit de tijd om te denken dat onze westerse opvattingen over ethiek voor de hele wereld zou moeten gelden...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:07
AtHell
AtHell is offline
Dat is toch iets voor lesbiennes ?
Oud 19-03-2003, 17:17
Otis
Otis is offline
Citaat:
AtHell schreef op 19-03-2003 @ 18:07:
dat zeg ik: korte blonde stekels en ongeschoren benen!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:34
J-roen
J-roen is offline
Als het gaat om gelijkheid is 'de vrouw' in het algemeen nog lang niet waar ze wezen moet. Dat alle doelen bereikt zouden zijn is dan imo ook onzin. Zeker als het gaat om vrouwen uit/in wat minder ontwikkelde kringen, sociaal lagere klassen..
Oud 19-03-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 19-03-2003 @ 18:07:
nee voor VU-studentes vrouwenstudies

Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:13
corduroy
corduroy is offline
ik vind dat er nog zovéél is dat veranderd kan worden. goed, de vraag is in hoeverre alle vrouwen een carriere willen nastreven et cetera, maar er zijn nog zo weinig vrouwen in de politiek en kijk eens naar muziek: vrouwen maken eigenlijk alleen lieveliedjesmuziek, of hangen overdreven de sexy vamp / rock chick uit. ik geloof niet dat dat onze enige mogelijkheden zijn en ook niet dat dat in onze natuur zit omdat we nu eenmaal vrouwen zijn, dus ik denk dat er nogheel wat kan veranderen.
Reageren

Regels voor berichten