Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een pokke site, doe je de persoonlijke test staat er ik en 'hij' klopt gewoon niks van. Ik doe meer de was dan mijn moeder (niet dat ik het zo vaak doe maar toch) |
![]() |
|
Zelfs de meest geëmancipeerde types voelen zich tegenwoordig beledigd als je ze een feminist noemt: 'ik ben helemaal geen feminist!'
Beschouwen vrouwen feminisme tegenwoordig als iets negatiefs?
||
Citaat:
Je moet het voor jezelf of andere opkomen eigenlijk vóór zijn: je kunt beter naar elkaar toe komen.
|
nah mijn moeder heeft nog wel dat als ze op een partij wil stemmen dat ze dan op de eerste vrouw van die partij stemt ipv ook de lijsttrekker.. ik heb eignelijk niet zo van die dingen die ik als feministisch beschouw... als ik iemand echt serieus heel gemeen hoor doen over vrouwen dan zal ik daar heus wel een discussie mee aangaan maar geld net zo goed voor homoseksualiteit of rascisme of wat dan ook...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Alle doelen zijn bereikt??
Dat zou je denken ja, en toch...ik ken nog heel veel situaties waarin de vrouw ondergeschikt is aan de man. Bv. gezinnen waarin de studie van de zonen voorrang krijgt op de studie van de dochters, Bv. als de man én de vrouw allebei uit werken gaan, wààrom is het dan meestal wel de vrouw die de huishoudelijke taken erbovenop moet nemen? Bv. dat vrouwen vaak nog altijd minder betaald worden dan mannen voor hetzelfde werk Bv. dat er nog steeds zoiets als vleeskeuringen also known as missverkiezingen plaatsvinden enzovoort enzovoort Nog altijd vinden veel meisjes/vrouwen het normaal dat de man alles beslist, sommigen lijden daaronder, anderen niet. Misschien is dat in Nederland veel beter hoor (wat ik wel denk), maar ik spreek vanuit mijn (belgische) bevindingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat van dat werken vind ik inderdaad ![]() Schandalig gewoon!
|
feminisme is/was te extreem..
als ik aan feminsten denk zie ik vrouwen met kort blond stekeltjeshaar, houthakkersblouse, ongeschoren benen en schoenen met stalen neuzen... (of draai ik nu door??? ![]() Tuurlijk opkomen voor de vrouwelijke rechten is goed , maar het is nu idd achterhaald en iedereen kan nu zn eigen boontjes doppen! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
zo gaat dat toch in hun cultuur? daar moeten we ons toch niet mee bemoeien? Ik vind het een beetje uit de tijd om te denken dat onze westerse opvattingen over ethiek voor de hele wereld zou moeten gelden... |
![]() |
|
Als het gaat om gelijkheid is 'de vrouw' in het algemeen nog lang niet waar ze wezen moet. Dat alle doelen bereikt zouden zijn is dan imo ook onzin. Zeker als het gaat om vrouwen uit/in wat minder ontwikkelde kringen, sociaal lagere klassen..
|
ik vind dat er nog zovéél is dat veranderd kan worden. goed, de vraag is in hoeverre alle vrouwen een carriere willen nastreven et cetera, maar er zijn nog zo weinig vrouwen in de politiek en kijk eens naar muziek: vrouwen maken eigenlijk alleen lieveliedjesmuziek, of hangen overdreven de sexy vamp / rock chick uit. ik geloof niet dat dat onze enige mogelijkheden zijn en ook niet dat dat in onze natuur zit omdat we nu eenmaal vrouwen zijn, dus ik denk dat er nogheel wat kan veranderen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 |