Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 15:48
Blisss
Blisss is offline
Hoe lang leer je gemiddeld voor een Schoolonderzoek/ tentamen (iets wat meetelt voor je Examencijfer dus)? Dan alleen gelet op vakken waarvoor je daadwerkelijk kunt voorbereiden en dus niet voor teksten e.d. ? En dus ook niet sommen maken e.d. in de les. Zelf denk ik zo'n uur of 5, voor Wiskunde en Economie wat meer, voor bijv Engels en Nederlands een stuk minder.
Advertentie
Oud 29-03-2003, 16:50
Stepsje
Stepsje is offline
Ik heb eigenlijk niet echt veel vakken waar ik echt voor moet leren, behalve geschiedenis dan. En daar ben ik denk ik wel minstens 2 á 3 uur mee bezig. ligt er ook aan hoeveel het is. Ik lees meestal alle tekst een keer door en leer de samenvatting van de lerares redelijk goed.
Oud 29-03-2003, 22:20
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik denk dat ik voor Biologie het langst ga leren, dat is de meeste theorie. Scheikunde en Natuurkunde leer ik minder lang, das vooral een kwestie van snappen en toepassen. Wiskunde..ach, daar is voor mij geen leren meer aan, ik geloof niet dat ik dat ooit nog ga snappen. Maargoed, ik waag toch elke keer weer een poging...
Duits, Nederlands en Engels valt weinig aan te leren, komt vooral neer op veel oefenen, dus ja
Oud 29-03-2003, 22:24
thunder110
thunder110 is offline
Voor Wiskunde vrij veel, zo'n tien uur intensief werken. Maar dan moet ik wel alle opgaven van alle vijf de hoofdstukken maken (plannen is niet mijn sterkste punt en wiskunde wel).

Voor M&O heel erg weinig, met acht hoofdstukken ben ik twee á drie uur bezig, maar 't is ook zo verrekte simpel.

En voor Economie, daar kan ik niet lang genoeg aan zitten, want ik vind het gewoon niet interessant.
Oud 30-03-2003, 13:14
stout!
stout! is offline
Te weinig.. ongeveer een uur of 2 denk ik, en altijd op het laatste moment ('s ochtends om 6 uur ).
Oud 30-03-2003, 13:16
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
zeker 4 uur per vak, maar het verschilt erg...
Oud 30-03-2003, 13:26
L!nk
L!nk is offline
Geen idee, veel te kort iig als ik het vergelijk met vrienden. Die zitten heet hele weekend te blokken en ik lees het hoofdstuk vandaag een keer door, morgen nog een keer en dan zie ik wel wat voor een cijfer ik krijg.
Oud 30-03-2003, 15:15
HoopStront
HoopStront is offline
Ik ook veel te kort en veel te weinig, meestal is de avond voor mijn tentamen de eerste keer dat ik het stof zie. Dan leer ik een uur, hoog uit twee... en dan zie ik wel.

Vandaar dat ik een keer bleef zitten (en nu zo oud ben voor de Havo). Laatste jaar, volgend jaar ben ik niet meer de oudste
Oud 30-03-2003, 16:20
Ichonama
Ichonama is offline
Ik probeer voor aardrijkskunde alles een keertje door te lezen, maar meestal kom ik niet verder dan de begrippen even doorkijken en de aantekeningen. Geschiedenis een keertje doorlezen. Voor economie en M&O een halfuurtje even kijken waar het overgaat. Voor wiskunde een uurtje of twee.
Oud 31-03-2003, 09:19
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
maximaal een uurtje denk ik (alle pogingen bij elkaar geteld)...
Oud 01-04-2003, 11:52
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
hangt ervan hoeveel stof het is he. varieert van 1-4 uur ofzo
Oud 01-04-2003, 13:18
Verwijderd
zo'n 2-4 uur denk ik
Oud 01-04-2003, 13:52
m@rie
m@rie is offline
Ligt aan het vak. Voor M&O ben ik ongeveer 5 uur bezig en haal dan nog een 5
Economie lees ik een paar keer door en haal dan vrij gemakkelijk een 6,5 of hoger. Ik begin iig een dag voor de toets met leren.
Advertentie

Regels voor berichten