Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 19:21
kees17
kees17 is offline
We hebben al een topic over vogels, maar deze gaat over alle wilde flora en fauna, dus heb je roofvogel of vos, of wat voor maar dier of zeldzame paddestoel of plant gezien, laat het hier weten. Het mogen ook sporen van dieren zijn.

Ik heb gisteren een dassenburcht gezien, we waren eigelijk op zoek naar adders(maar het was te heet ). Maar ook een vossenbouw met stront, veel leger en hollen van konijnen, hazen, reeen en we hebben een dode sperwer gevonden.
Oud 27-04-2003, 17:03
murwari
murwari is offline
Ik heb onlangs zeehonden in het wild gezien, niet dat dat meteen erg bijzonder is maar ik ben een stadsmensje en ik kon er heerlijk van geniet. Wel 30 op een plaat in het zonnetje, op weg naar Terschelling. Prachtig
Oud 07-05-2003, 11:03
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ik zie ook wel eens beesten in de natuur. maar das toch niet zo vreemd? dat hoort juist........al komt het steeds minder vaak voor.

mijn raarste waarneming was een grote lichtgroene slang bij een meer in Noord Frankrijk, daar waren we op vakantie. het was een vrij groot beest, dus dat was wel eng. maar hij dee nikx
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:03
kees17
kees17 is offline
Vandaag heb ik de wat gewonere dieren gezien zoals kieviten en scholeksters en wat zwarte kraaien en eksters
Oud 07-05-2003, 19:22
kwebbelmutsje
kwebbelmutsje is offline
okee, ff een andere waarneming in de natuur: mijn vader heeft mijn, met zorg gekweekte, zaadjes plategestampt!! Zien ouders nou nooit het verschil tussen een bos onkruid en het begin van een prachtige bloemenweide!!! snif snif snif
Oud 07-05-2003, 19:55
kees17
kees17 is offline
Welke soort kruiden/grassen heb je gezaait? Zijn ze inheems, zo ja kwamen ze alle soorten op, vertel er maar meer over want dit vind ik ook wel intersant. Ik weet niet hoe groot het stuk is wat je hebt ingezaait, maar als je ooit een heel groot stuk wilt in zaaien, kun ook in plaats van zaad kopen(wat ook nog wel wat centen kost) ook hooi , dat afkomstige is van natuurland, over het perceel strooien. Hou wel rekening met de schraalheid van de grond(want je kunt wel hooi strooien dat van een schrale bodem afkomt en dat huis over een stuk voedselrijker grond strooien, maar dan komen er maar weinig soorten op). Het voordeel heb je dan dat je plantensoorten hebt die bij jou in de omg. voor komen, inplaats van allemaal soorten die alleen maar aan de andere kant van Nederland voorkomen. Nu het beheer, maai het grasland 1 of 2 keer per jaar en maak er hooi van(zodat de bloemzaden zich goed kunnen verspreiden. Bij perseel waar alleen maar eenjarigen zijn ingezaait worden maar een keer gemaait(na de bloei en zaadvorming) en de grond ook nog losgemaakt. Maar maai altijd na dat de planten zaden hebt gevormt en voer het maaisel af(om de groend schraal te houden).
Oud 07-05-2003, 20:25
Agnès
Agnès is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-05-2003 @ 20:55:
Welke soort kruiden/grassen heb je gezaait? Zijn ze inheems, zo ja kwamen ze alle soorten op, vertel er maar meer over want dit vind ik ook wel intersant. Ik weet niet hoe groot het stuk is wat je hebt ingezaait, maar als je ooit een heel groot stuk wilt in zaaien, kun ook in plaats van zaad kopen(wat ook nog wel wat centen kost) ook hooi , dat afkomstige is van natuurland, over het perceel strooien. Hou wel rekening met de schraalheid van de grond(want je kunt wel hooi strooien dat van een schrale bodem afkomt en dat huis over een stuk voedselrijker grond strooien, maar dan komen er maar weinig soorten op). Het voordeel heb je dan dat je plantensoorten hebt die bij jou in de omg. voor komen, inplaats van allemaal soorten die alleen maar aan de andere kant van Nederland voorkomen. Nu het beheer, maai het grasland 1 of 2 keer per jaar en maak er hooi van(zodat de bloemzaden zich goed kunnen verspreiden. Bij perseel waar alleen maar eenjarigen zijn ingezaait worden maar een keer gemaait(na de bloei en zaadvorming) en de grond ook nog losgemaakt. Maar maai altijd na dat de planten zaden hebt gevormt en voer het maaisel af(om de groend schraal te houden).
ja blablabla
Oud 07-05-2003, 22:53
Ogthala
Ogthala is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 07-05-2003 @ 21:25:
ja blablabla
Zeg dan niks.
Dit is asociaal.
Ik ben laatst ook naar het bos geweest en de kinderboerderij, kleine geitjes kijken. Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:19
snarl
snarl is offline
umm wat ik het laatst heb gezien:

-oranjetipje (m) (v)
-snuitzweef
-eristalis horticola
-eristalis pendulus
-vuurjuffer
-landkaartje
-akkerhommel
-zwarte heidelibel
-noordse witsnuitlibel
verder al die soorten vlinders zoals dagpauwoog, citroentje en klein geaderd witje.

niet veel bijonders maar ik vind t zo leuk dat het weer zomer wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:15
Verwijderd
Moet het gaan om dieren die je ooit in het wild hebt gezien of om dieren die je vandaag of heel recentelijk hebt gezien?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:28
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-05-2003 @ 21:15:
Moet het gaan om dieren die je ooit in het wild hebt gezien of om dieren die je vandaag of heel recentelijk hebt gezien?
Het moet gaan om dieren die in het wild leven, anders krijg je van: Ik heb vandaag een olifant gezien in de dierentuin en verder van die ontzin(het liefst ook onze eigen flora en fauna). Waarneer maakt helemaal niks uit.

@ *Squarelty*
Al je het niet intreseert gelieve geen reactie, doe je je zelfs een lol mee, maar ook ons!

Toen ik nog op stage was heb ik nog een bunzing bouw gevonden.
Reageren

Regels voor berichten