Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 10:16
dragonrider
dragonrider is offline
Eigenlijk hoort dit een beetje bij games, softwaren en hardwaren, maar hier past ie volgens mij het best.

Ik wou eerst om met vrienden online te gamen een server opzetten.

Ik heb een adsl ethernet modem. En mijn ip had ik van een site gehaald, volgens mij was die wel goed.

Als iemand op mijn server via ip wilde inloggen gebeurde er nix. Ik had van iemand gehoord dat in het ethernet modem een ingebouwde firewall zit en dat je een poort moet openen.

Weet iemand hoe dit werkt en zo ja kan iemand dit uitleggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 12:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Leg eerst eens uit watvoor internetverbinding je hebt en hoe je je internet hebt aangesloten. Als je gebruik maakt van een router om internet te delen, heb je namelijk geen open ports maar zit je in een DMZ (DeMilitarized Zone), waardoor je computer niet direkt toegankelijk is van buitenaf. Hiervoor moet je een 'port forward' instellen.
Oud 23-04-2003, 14:09
dragonrider
dragonrider is offline
ik heb adsl ethernet modem zonder router of iets, gewoon aangesloten op één computer.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:28
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 23-04-2003 @ 15:09:
ik heb adsl ethernet modem zonder router of iets, gewoon aangesloten op één computer.
de spel zet de poort automatisch open, is bij alle spellen(behalve als je een firewall hebt) ik heb oko een ethernet modem. Er zit voor zover ik weet geen firewall op, want ik kan gewoon online gamen. Die andere moet pas connecten naar jou ip als jij het spel host. Dus als jij op host klikt moet en alles is ingesteld en je w8 op spelers, dan pas moet hij joinen naar jou ip
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:12
dragonrider
dragonrider is offline
i know, maar als ik wil hosten kunnen de anderen via mijn ip niet inloggen. Ik heb trouwens wel zone alarm, maar die heb ik dan uitgeschakeld
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 23-04-2003 @ 18:12:
i know, maar als ik wil hosten kunnen de anderen via mijn ip niet inloggen. Ik heb trouwens wel zone alarm, maar die heb ik dan uitgeschakeld
Je kunt zone alarm gewoon toestemming welke programma's (en dus ook spellen) toegang tot internet mogen hebben. Dan krijg je zo'n ballonetje met Yes/No.

Anyways, als je internet direkt op 1 comp is aangesloten hoef je geen port forward aan te maken, enkel firewall settings nakijken en zeker weten dat je met dat spel niets verkeerds doet. Heb je b.v. wel zelfde versie als je vrienden?
Oud 24-04-2003, 16:28
dragonrider
dragonrider is offline
het is dus een firewall in het modem! En ik weet niet hoe ik daar poorten kan openen. Het spel is up to date, dus daar kan het niet aan ligge
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:57
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 24-04-2003 @ 17:28:
het is dus een firewall in het modem! En ik weet niet hoe ik daar poorten kan openen. Het spel is up to date, dus daar kan het niet aan ligge
k weet niet zeker, maar nogmaals volgens mij klopt het niet, en anders moet je in je modem opties kijken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:10
dragonrider
dragonrider is offline
ok bedankt voor de hulp. Ik had toch maar ff het boekje opgezocht en heb een poort open gezet.

Toch nog bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten