Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 15:10
elledc
elledc is offline
Zij die quoten en posten op dit forum en andere fora (vergelijking met "chatten") zijn op zoek naar een soort van voldoening omdat ze deze in real life niet vinden. Het is als een soort van uitlaatklep. Je kent de mensen hier meestal toch niet dus durf je beter te vertellen wat je dwars zit of durf je meer af te reageren op de ander.
Conclusie; je bent op zoek naar aandacht. (Of anders gezegd: in real life ben je wat verlegen, maar via het net durf je meer!)

Eens of oneens? Hoe ervaar je het zelf? Waarom post je of reageer jij op iemand anders bericht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 15:15
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 24-03-2003 @ 16:10:
Zij die quoten en posten op dit forum en andere fora (vergelijking met "chatten") zijn op zoek naar een soort van voldoening omdat ze deze in real life niet vinden.
je bedoelt aandacht zoeken die je irl niet vindt?

Citaat:

Conclusie; je bent op zoek naar aandacht. (Of anders gezegd: in real life ben je wat verlegen, maar via het net durf je meer!)
Irl ben ik absoluut niet verlegen..
Alleen kan je mensen op inet makkelijker
negeren, en is het makkelijker 'vertellen',
omdat je de anderen toch niet ziet..
Maar verlegen, nee. Irl durf ik ook te zeggen wat
op 't forum over me staat. (hoewel dat ook vd persoon afhangt..)
Op zoek naar aandacht.. als 'k een topic open
is het wel fijn als er iemand reageert ja.
Maar tis niet zo da'k irl een megagebrek aan
aandacht heb, en daarom antwoord oid.
Citaat:

Eens of oneens? Hoe ervaar je het zelf? Waarom post je of reageer jij op iemand anders bericht?
Heb er niet echt een mening over,
voor de 1 zal het misschien best wel een zoektocht
naar aandacht zijn, maar het hoeft niet persé.
Reageer als 'k een mening oid ergens over heb..
Of om te chatten.
Oud 24-03-2003, 16:02
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Zij die quoten en posten op dit forum en andere fora (vergelijking met "chatten") zijn op zoek naar een soort van voldoening omdat ze deze in real life niet vinden. Het is als een soort van uitlaatklep. Je kent de mensen hier meestal toch niet dus durf je beter te vertellen wat je dwars zit of durf je meer af te reageren op de ander.

Mhh ik vind het dikke onzin!
Tuurlijk is het forum als een soort uitlaatklep
maar de mensen die posten en quoten doen dit om hun verhaal te doen en advies te vragen en ik post terug om die mensen zo goed mogelijk te helpen...

Ik durf hier net zo veel kwijt als in real life....
Ik ben ook niet meer zo verlegen als eerst.
Sommige mensen die me horen praten denken ook niet dat ik nog maar 15 ben...
Mn moeder zegt t heel vaak dat ik ouder ben als mn leeftijd zegt.
Daar heeft ze soms wel een beetje gelijk in
Tuurlijk ben ik wel es verlegen maar wie is dat niet?
Lijkt me ook heel menselijk en normaal dat je af en toe verlegen bent maar ik ben het niet te....
Ik ben het er neit mee eens dus (was al wel duidelijk denk ik)
En ik post zelf omdat ik m'n ding ff kwijt wil (die ik in real life ook goed kwijt kan....) en ik reageer om mensen zo goed mogelijk te helpen maar dat had ik al gezegd....
Oud 24-03-2003, 16:44
Nona
Nona is offline
Oneens. Zowel in real life als online kijk ik eerst de kat uit de boom om daarna voorzichtig een reactie te geven en reacties van anderen op mij te peilen. Waarom zou je plotseling iemand anders worden?

Het is wel zo, dat ik hier makkelijker kan praten met mensen die ik totaal niet ken, maar dat lijkt me redelijk normaal.
Oud 24-03-2003, 16:45
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, kijk als je post wil je natuurlijk wel antwoorden, dus dat is in zekere zin wel vragen om aandacht. Maar ik zie posten meer als dat je het erover wilt hebben, of even advies wil hebben ofzo... het is voor mij persoonlijk iig niet zo dat ik hoop dat andere mensen me zielig vinden en aandacht geven ofzo.
Ik ben het wel met je eens dat het makkelijker is om hier iets te vertellen, je ziet niet wie het leest, bent anoniem, en kan er ook nog eens over nadenken als je het typt enzo. Maar als ik ergens mee zit heb ik het er irl net zo goed over. Soms wat minder, als t bijvoorbeeld om de persoon gaat waarmee ik het er normaal over gehad zou hebben, maar ik probeer sowieso het er met iemand irl over te hebben. Op sommige gebieden hecht ik gewoon wat meer waarde aan advies van iemand die ik goed ken
Oh, ik reageer trouwens op berichten omdat ik die mensen dan wil helpen. Vrij simpel dus.
Oud 24-03-2003, 17:43
Toet0r
Toet0r is offline
Ik denk dat dit forum is om lotgenoten te zoeken en om je verhaal kwijt te kunnen (waarbij je gewoon anoniem kunt blijven)Aandacht zoeken vidn ik nogal negatief klinken. ik denk dat je hier meer naar een Luisternd oor zoekt (of in dit geval een lezend oog).
ik denk dat e rgenoeg mensen zijn die IRL niet verlegen zijn, mar gewoon via deze manier met anderen in contact zoeken en steun porberen te vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:03
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:

Oneens.
Ik kom hier omdat ik mensen wil helpen, advies geven. Ik kom hier zo wie zo niet om mn eigen gevoelens te posten/uitten of wat dan ook. De enigste voldoening die ik dus misschien krijg, is soms het idee dat je iemand een goed advies geeft. Maar dat is niet iets wat ik in real life niet kan vinden.
Ik zou het prima zonder het forum afkunnen, het is eerder een soort tijdverdrijf. Iets wat ik tussendoor even leuk vind om te doen, leuk vind om even te kijken enz. Maar als ik geen tijd heb, dan maak ik er ook geen tijd voor.

Ik ben dus ook absoluut niet op zoek naar aandacht. Ja ik vind dat woordje aandacht ook vrij negatief klinken, maar iedereen heeft aandacht nodig. Ik dus ook. Maar die haal ik niet hier vandaan.

En verder, mensen die hier wel veel topics over zichzelf posten. Voor hen zie ik het meer als een uitlaatklep, het vragen om advies en zoeken naar herkenning. En dat kan dus inderdaad zijn omdat ze die irl niet krijgen of niet vinden (of misschien niet eens willen)
Oud 24-03-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
nee, dit is onzin. ik post hier omdat ik op dit forum kan discussieren over zaken die vrienden van me niet interesseren en mij wel. het is dus op een bepaalde manier wel een uitlaatklep.
ik denk dat er wel mensen zijn die erg verlegen zijn en door hier te posten toch hun ei kwijt kunnen, maar dat is volgens mij niet de meerderheid van de bezoekers van dit forum
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Zij die quoten en posten op dit forum en andere fora (vergelijking met "chatten") zijn op zoek naar een soort van voldoening omdat ze deze in real life niet vinden
Dit is voor mij gedeeltelijk waar. Aan de ene kant is het amusement, aan de andere kant komen hier onderwerpen aan bod waar ik IRL niet over zou praten.
Citaat:
Je kent de mensen hier meestal toch niet dus durf je beter te vertellen wat je dwars zit of durf je meer af te reageren op de ander.
Ik kan idd beter vertellen wat me dwars zit, al is het alleen maar omdat ik het schrijf ipv praten. Ik kan beter over het probleem nadenken en beter verwoorden.
Afreageren doe ik IRL ook wel.
Citaat:
Volgens mij projecteer je je eigen situatie op anderen.
Citaat:
Waarom post je of reageer jij op iemand anders bericht?
omdat ik vind dat ik iets nuttigs toe te voegen heb, ik ben melig of een combinatie van deze 2.
Bovendien komen hier verschillende onderwerpen aan bod waarbij je veel verschillende meningen ziet. Ik vind het interessant om te zien hoe mensen tegen zaken aankijken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 09:28
Verwijderd
Bij mij is het gewoon puur vermaak
Alhoewel,
De mensen op het forum,
Op wie ik reageer,
Zijn ook de enige mensen die ik alleen via internet ken.
Mijn MSN lijst bijv is 99% mensen van school, tennis of weet ik veel wat. (real life dus) Das altijd makkelijk om iets af te spreken of om gewoon te buurten.
Maar hier op het forum zit ik omdak hou van discussieren,
Omdak het leuk vind om te lezen hoe andere mensen over bepaalde zaken denken
En omdat ik me verveel

Als ik mijn computer uit zet,
Dan zijn mijn gedachten over het forum weg
Dan zijn mijn gedachten over mensen die ik niet in real life ken, weggevaagd. Ik sluit me dr dus makkelijk van af en concentreer me dan weer op real life
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:30
Miracle
Miracle is offline
oneens, ik heb absoluut niet het gevoel dat ik irl iets te kort kom. Ik kom hier als ik thuis ff ontspanning nodig heb. En dat vind ik hier vaak wel. Ook vind ik het boeiend om de mening van andere mensen te horen.
Oorspronkelijk kwam ik hier ook omdat mijn schrijfstijl minimaal was. Ik kon(/kan) dingen niet goed verwoorden. Doordat ik hier veel typ, kan ik dat oefenen.
Ik denk dat het ook best wel verbeterd is.
Oud 25-03-2003, 11:27
shaya
shaya is offline
persoonlijk kan hier inderdaad meer zeggen dan dat ik in real life doe.
niet dat ik in het echte leven mijn mening niet geef en soms erg aanwezig ben, maar hier is het makkelijker. ook als ik mail naar vrienden van me die ik elke dag zie, kan ik toch meer kwijt en zeg ik meer. andere dingen vaak.
Oud 25-03-2003, 11:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:

het kan ook zijn dat er op een bepaald gebied in je omgeving niet genoeg mensen zijn met dezelfde interesse en hier wel.

Daarbij zie je de wereld wel erg zwart wit. HEt is of wel forum en geen vrienden of geen forum en wel vrienden.

NATUURLIJK kun je het hier niet mee eens zijn, zo simpel ligt het niet/nooit... Er zijn misschien wel een paar mensen waarvoor dit statement geldt, maar in zijn algemeen, nee duh
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 11:59
Eend
Eend is offline
Dat op zoek zijn naar aandacht vind ik een beetje vaag, want ik ben hier net zo als ik in real life ben en daar ken ik ook genoeg leuke mensen.
Als ik het hier niet neer had gezet, had ik t wel gewoon op een blaadje neergezet, dus tjah...
Reageren

Regels voor berichten