Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 11:22
SomeDay
SomeDay is offline
heej
ik heb een verleden achter de rug van niet zonder pijnstillers en alcohol kunnen, snijden, zelfmoordneigingen etc...
ik probeer op te krabbelen en loop nou ook bij een psycholoog
het probleem is alleen dat mijn verleden me blijft achtervolgen, bij me in de klas worden allemaal kut opmerkingen gemaakt dat ik gewoon een verslaafde ben etc...
moest ook laatst naar het ziekenhuis gewoon naar de neuroloog mijn moeder kon niet mee dus ging een vriendin van mij mee, nou maakte de klas meteen allemaal opmerkingen van: je bent gek en ze kunnen je beter daar houden...
de meeste dingen die ze zeggen zijn waar maar bijna wel allemaal verleden tijd, ik vraag me ook af hoe ze die dingen weten?
ik weet onderhand niet meer hoe ik er op moet reageren ik doe zo mijn best om uit mijn depressie te raken maar op zo'n manier lukt het niet...
het gaat hun ook helemaal niks aan maar ze kwetsen me er wel mee... wat kan ik het beste doen?
liefs me
Oud 29-03-2003, 11:26
Verwijderd
Misschien kan je eens met je klasgenoten er over praten? Of misschien kan je mentor dat doen. Vragen waarom ze zo doen en waarop al die verhalen gebaseerd zijn. En uitleggen dat het verleden tijd is en waarom je graag wilt dat het stopt. Ik ken je klasgenoten niet, maar ik denk dat je zelf (eventueel samen met een vriendin en/of je mentor/een leerkracht) wel kunt beoordelen of dat kan of niet.

Probeer je er verder niet teveel van aan te trekken, hoe moeilijk dat ook is.

Sterkte en succes.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:45
Fantôme
Fantôme is offline
ja, inderdaad, ik zou ook naar je mentor toe gaan. Dan kan hij/zij (eventueel samen met jou) het aan de klas uitleggen. Als het een beetje normale mensen zijn zullen ze het begrijpen en die opmerkingen wel voor hun laten. Ik vind het ook zo stom he.... dat ze zeggen van; 'ze kunnen je beter daar houden!' Hallo!! je bent ervoor aan het werk, hebt hulp voor wat er allemaal is gebeurd en alles, je werkt er gewoon aan!!! Ik vind dat ze niet mogen zeuren hoor. Gelukkig zijn er ook nog mensen die niet zo denken (je vrienden bijvoorbeeld!!) en dat is dan weer een pluspuntje. Maargoed, naar je mentor stappen zou ik doen, en dan met de klas gaan praten.... want zo gaat dit niet langer natuurlijk.

heel veel sterkte en hug Wendy
Oud 30-03-2003, 18:39
SomeDay
SomeDay is offline
thx voor jullie reacties
hum om naar mijn mentor te gaan is niet zo simpel, mijn mentor is nauwelijks op school die man is zelf half depressief en we hebben echt niks aan hem, zelfs voor de simpelste dingen hebben we niks aan hem...
en om nou naar de coordinator te gaan nee dat ook niet, das een man zonder emotie en volgens mij ziet hij me liever gaan dan komen...
helaas kan ik er ook niet zo goed met mijn vriendinnen over praten omdat mijn verleden voor hun ook heel klote is...
en 1 goede vriendin van mij zit ook bij mij in de klas, ze weet alles van mijn verleden maar dat had toendertijd veel problemen op geleverd tussen ons dat ik nu heel erg gesloten ben tegenover haar, ze weet eigenlijk ook niet dat ik bij een psycholoog loop etc...
mijn hele leven is een poppenkast zoals mijn psycholoog zegt, ik lief zowat de hele dag door over mijn gevoelens...
daarom is het nu ook zo moeilijk allemaal
kussies
Oud 30-03-2003, 18:46
Fantôme
Fantôme is offline
mm, normaal gesproken hoor je met dit soort problemen bij je mentor terecht te kunnen, maar als een mentor niet als mentor functioneerd, dan zijn er ook andere mensen die voor je klaarstaan hoor
heb je niet een andere leraar / lerares die je vertrouwd (en die een vak geeft die jouw klas gezamelijk heeft) Dan kan je het aan hem/haar vertellen. Dan moet die maar tijdelijk die rol van mentor voor jou innemen! en anders heb je toch ook zoiets als een counselor, die kan je het ook vertellen.... zodat die het je klas uitlegt. Of die vriendin inderdaad, maar als je het daar te moeilijk mee hebt, doe dan toch maar een andere leraar of counselor

xxxxxxxxx wendy
Oud 31-03-2003, 14:22
SomeDay
SomeDay is offline
hum die couselor waar jij het over hebt is bij ons op school een coordinator, dat was dus die ongevoelige man waar ik ook over sprak, die me liever ziet gaan dan komen...
helaas heb ik ook absoluut geen goede band met leraren, ik kan ze allemaal wel schieten eigenlijk...
ik denk dat ik het nog ff aan kijk anders begin ik er gewoon zelf over, tis toch al klote dus why not?
thx voor jullie steun
Oud 31-03-2003, 16:45
The0
The0 is offline
Is er geen familie waarmee je kunt gaan praten? Die zullen je problemen misschien anders opvatten dan vriendinnen of 'mensen van school'..

Succes in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:40
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
SomeDay schreef op 31-03-2003 @ 15:22:
hum die couselor waar jij het over hebt is bij ons op school een coordinator, dat was dus die ongevoelige man waar ik ook over sprak, die me liever ziet gaan dan komen...
helaas heb ik ook absoluut geen goede band met leraren, ik kan ze allemaal wel schieten eigenlijk...
ik denk dat ik het nog ff aan kijk anders begin ik er gewoon zelf over, tis toch al klote dus why not?
thx voor jullie steun
als je het zelf zou vertellen zou ik dat echt heel heel heel dapper van je vinden en als je denkt dat je echt niks meer hebt te verliezen....
Oud 31-03-2003, 18:49
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
The0 schreef op 31-03-2003 @ 17:45:
Is er geen familie waarmee je kunt gaan praten? Die zullen je problemen misschien anders opvatten dan vriendinnen of 'mensen van school'..

Succes in ieder geval.
familie hum, voor hun verzwijg ik ook alles, ze weten dat ik bij de psych loop maar waarom weten ze niet
(shit ben ik nou echt zo moeilijk en een leugenaar)
ik heb dus ook geen goede band met hun
Oud 31-03-2003, 18:50
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
... schreef op 31-03-2003 @ 19:40:
als je het zelf zou vertellen zou ik dat echt heel heel heel dapper van je vinden en als je denkt dat je echt niks meer hebt te verliezen....
kijk het nog ffies aan, op het moment ben ik ziek en heb ik ook niet echt zin om naar school te gaan
misschein word het maar eens tijd om dapper te zijn en aan mezelf te denken (moet ik van mijn psych) maar dat ken ik niet
maar volgens mij heb ik niet echt veel te verliezen meeste ben ik kwijt
Oud 31-03-2003, 18:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
SomeDay schreef op 31-03-2003 @ 19:50:
kijk het nog ffies aan, op het moment ben ik ziek en heb ik ook niet echt zin om naar school te gaan
misschein word het maar eens tijd om dapper te zijn en aan mezelf te denken (moet ik van mijn psych) maar dat ken ik niet
maar volgens mij heb ik niet echt veel te verliezen meeste ben ik kwijt
waarom wil je niet aan jezelf denken dan?!!
dat ben jij toch ook waard
Oud 31-03-2003, 19:08
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
... schreef op 31-03-2003 @ 19:56:
waarom wil je niet aan jezelf denken dan?!!
dat ben jij toch ook waard
kijk daar gaat het nou juist om, vraag me af of ik het wel waard ben...
kheb ook altijd het gevoel alsof iedereen me voor liegt misschien omdat ik het zelf meestal doe...
ik voel me niet belangrijk en denk eerlijk gezegd eerder dat iedereen me liever ziet gaan dan komen...
Oud 31-03-2003, 19:13
Fantôme
Fantôme is offline
ohh....maar je BENT het wel waard, echt waar.
maar mensen beseffen pas hoeveel jij waard bent, als ze het zouden moeten missen. Stel, jij zegt dat je wegloopt, DAN zullen ze je tegenhouden, maar laat het maar niet zo ver komen. Ik vind het triest (niet spottend bedoeld) dat je het gevoel hebt dat niemand om je geeft......kus!
Oud 31-03-2003, 20:42
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
... schreef op 31-03-2003 @ 20:13:
ohh....maar je BENT het wel waard, echt waar.
maar mensen beseffen pas hoeveel jij waard bent, als ze het zouden moeten missen. Stel, jij zegt dat je wegloopt, DAN zullen ze je tegenhouden, maar laat het maar niet zo ver komen. Ik vind het triest (niet spottend bedoeld) dat je het gevoel hebt dat niemand om je geeft......kus!
tja het komt en gaat met vlagen, ik zeg ook altijd maar: aan alles komt een einde dus vast ook wel aan die gedachte's en gevoelens van me...
maar ben niet triest hoor, tenminste dat wil ik niet zijn (zielig voelen en overkomen sucks)
kussies en *kuffel*
thx meis
Oud 01-04-2003, 20:05
Verwijderd
Ik weet als geen ander hoe kut het is als je klas opmerkingen maakt over je verleden. Zeker wanneer je er zelf ongelooflijk veel spijt van hebt, een schuldgevoel, zoals in mijn geval. Ik vraag me af wat het ze aangaat, waarom ze er nu nog over beginnen en waarom ze het nodig vinden er iets over te zeggen. De eerste keer dat iemand er over begon heb ik het uitgelegd.. Ook omdat ik em dacht te kunnen vertrouwen. Hij heeft inderdaad verder zn mond gehouden en het beter begrepen. De tweede keer dat iemand er over begon, was het veel erger. Werd voor zielig, aandachtvrager etc. uitgemaakt en ben toen (voor zo ongeveer het eerst in mn leven) trillend van woede/verdriet uitgevallen. Uiteindelijk heb ik er voor gezorgd dat ook hij zn bek houdt (conrector). De derde keer dat er over werd begonnen was afgelopen week. Iemand zei dat ik vast Anti Depressiva's slikte omdat ik nu zo vrolijk was en eerst niet (op een lullige manier). Ik hoorde het via via, dus ben er niet op ingegaan. Heb even getwijfeld of ik tegen dat ventje moest zeggen dat als ie zich zoiets afvraagt, ie dan ook het lef moet hebben om het me rechtstreeks te vragen, maar dat heb ik maar niet gedaan.

Waar het om gaat, is dat ik wel merk dat het me de eerste twee keer erg veel deed, maar de laatste keer niet echt. Wat belangrijk is, is dat je je eigen verleden, met alle gemaakte fouten, leert accepteren. het is zo gelopen, en je hebt er spijt van. Je wilt door, en ik snap best dat die opmerkingen het erg lastig maken... Ik merk het zelf ook. Het voelt soms zo gemeen dat mensen je beoordelen op iets wat je zelf zo graag wil afsluiten. Ik wens je er in ieder geval veel sterkte bij. Je kan beter zeggen dat ze stil moeten houden, niet weten waar ze over praten, het ze niet aangaat... Of tja, praten met iemand die je daarbij kan helpen...

Beetje warrig verhaal, maar hoop dat je het een beetje snapt, er iets aan hebt of zo..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:27
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
Myself! schreef op 01-04-2003 @ 21:05:
*verhaal*
thx voor je reactie
ik heb het er nog met een vriendin van mij over gehad, ze denkt dat ze niks weten maar dat het komt omdat ik zoveel heb gespijbelt samen met haar en dat ik me er niet teveel van aan moet trekken en dat ze er voor me is
het luchtte toch wel ff op...
ben heel de week nog niet op school geweest omdat ik ziek ben, maar kreeg groetjes etc van verschillende mensen uit mijn klas en ik weet niet dat deed toch wel ff goed, dat ik er niet alleen voor sta...
ik kijk het gewoon nog ff aan en anders zeg ik er wat van maar dan niet alleen ik maar ook vrienden van me...

voor iedereen thx voor jullie steun, jullie zijn echt schatten *kuffel*
Oud 03-04-2003, 21:40
idmind
idmind is offline
Citaat:
SomeDay schreef op 29-03-2003 @ 12:22:
heej
ik heb een verleden achter de rug van niet zonder pijnstillers en alcohol kunnen, snijden, zelfmoordneigingen etc...
ik probeer op te krabbelen en loop nou ook bij een psycholoog
het probleem is alleen dat mijn verleden me blijft achtervolgen, bij me in de klas worden allemaal kut opmerkingen gemaakt dat ik gewoon een verslaafde ben etc...
moest ook laatst naar het ziekenhuis gewoon naar de neuroloog mijn moeder kon niet mee dus ging een vriendin van mij mee, nou maakte de klas meteen allemaal opmerkingen van: je bent gek en ze kunnen je beter daar houden...
de meeste dingen die ze zeggen zijn waar maar bijna wel allemaal verleden tijd, ik vraag me ook af hoe ze die dingen weten?
ik weet onderhand niet meer hoe ik er op moet reageren ik doe zo mijn best om uit mijn depressie te raken maar op zo'n manier lukt het niet...
het gaat hun ook helemaal niks aan maar ze kwetsen me er wel mee... wat kan ik het beste doen?
liefs me
Je wordt gepakt op je pijnpunten. De punten en dingen in je leven die je nog niet volledig hebt verwerkt. Alle pijn die jou wordt aangedaan zou je kunnen zien als aanknopingspunten voor dingen die je nog moet aanpakken. Dat zijn er nu veel te veel en daardoor raak je als het ware overspannen. Omdat je geen selectie weet te maken welke je het eerst moet aanpakken en omdat de druk steeds op de ketel blijft krijg je ook niet de rust om eens uit te zoeken welk probleem je het eerst moet aanpakken. Ik zou je willen adviseren om alle dingen die je meemaakt en die je een negatief gevoel geven, alle dingen waar je mee gepest wordt op te schrijven. Je mag het naar me mailen als je wilt maar je kan het ook in een kladblok schrijven. Probeer er eens een logisch of gevoelsmatig verband in te brengen. Als het ware sorteren. Probeer daarna eens te kijken of je een prioriteit kunt geven. Ga na wat voor jouw op nummer één staat om aan te pakken en begin daarmee. Hulp nodig? Mail me…

idmind@icqmail.com

Pas als de stapel van problemen wat kleiner is geworden zal je de rust vinden om andere dingen aan te pakken. Probeer jezelf te beveiligen tegen pesters. Die zuigen de energie die jij zo hard nodig hebt van je weg. Blijf jezelf ook niet telkens vertellen dat je depressief bent omdat je het daarmee ook projecteert op jezelf.

Ook jij bent het waard om een mooi leven te hebben. Ik hoop dat je de draad op kunt pakken en je eigen leven weer kleur weet te geven.
Oud 03-04-2003, 22:05
LISM
LISM is offline
eehmzz.. dat heb ik ook ervaren, zo'n verleden die je steeds achterna zit no mather wat je doet, je blijft zo'n naam 4ever houden bij mensen, oplossing voor mij was om te verhuizen, en ook accepteren dat ik nu in feite dakloos ben... maar het gaat wel beter met me, en heb eind van de maand een kamer :!

suc6 m8.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten