Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik kan je zeggen dat ik hetzelfde ook eigenlijk heb.. het gevoel dat je graag iemand wil hebben, en dan vind je iemand leuk niet perse leuk-leuk) en dan begin je iets meer voor die persoon te voelen, en dan denk je, van jah is dit nou echt, of komt het omdat ik het zo graag wil...?
En heb er ook al wel eens een topic over geopend.. maar dan krijg je ook van die adviezen, en de meeste komen er op neer, dat je het toch weer eigenlijk zelf moet gaan proberen.. en er dan achter te komen hoe je je nou werkelijk voelt... Omdat het bij jou een goede vriendin is, zou ik als ik jou was, eerst voorzichtig beginnen met polsen hoe zij zich voelt, zonder iets over je eigen gevoelens te zeggen, en als zij jou leuk blijkt te vinden, dan zou ik er idd voor, als zij laat merken dat ze je alleen als een goede vriend beschouwd, dan zou ik het daarbij laten, anders riskeer je je vriendschap en dat is volgens mij ook niet de bedoeling... nou succes ermee! groetjes hopefully |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Doet me denken aan een onderzoek waarover ik tijdje gelee over gelezen had, dat wanneer een jongen zijn aandacht de hele tijd op een meisje vestigt hij er over het algemeen vanzelf verliefd op wordt, dan wel het gevoel krijgt dat hij haar leuk vindt.
Weet niet of dit ook andersom is met meiden naar jongens toe
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Er is wel meer verschil tussen vriendschap en een relatie dan alleen sex... in een relatie zie je elkaar vaker, kun je ook gewoon lekker in elkaars armen liggen, is het vanzelfsprekend dat je liever bij elkaar bent dan ergens anders, en heb je dat fantastische recht om te zeggen 'en dit is nu mijn vriend(in)'.
Ik ken dat gevoel, dat ik niet weet of ik echt verliefd ben of dat ik het alleen maar zou willen zijn. Als ik daar later op terugkijk dan blijkt steeds dat ik op dat moment bezig was verliefd te worden. Misschien is het ook zoiets bij jou? Dan kun je haar mee vragen ergens naar toe, en haar laten beslissen of het een afspraakje is of een vriendschappelijk uitje, en dan gewoon je 'beginnende liefde' cultiveren en hopen dat er bij haar ook zoiets gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
2) Sommige vriendschappen zijn ook zo 'klef'. Bovendien houdt niet iedereen van die 'klefheid' in een relatie. 3) Die vanzelfsprekendheid moet toch érgens uit bestaan? 4) Daar zit wat in, maar je kunt ook bij vriendschappen zeggen "dit is 'mijn' vriendin". 'k vind het een slap iets om daar een relatie voor aan te gaan. ![]()
||
Citaat:
Grrrr: "'k houd ook van vriendinnen, maar ja, anders he" ![]() *zoekt nog maar even verder dan*
|
![]() |
wat mij als ik je stukje lees nog het meest opvalt is dat je het verliefd zijn zelf meer een probleem vind dan wat het verliefd zijn kan doen met je vriendschap. Ik heb zelf ook een goede vriend waar ikzelf nix voor voel maar ik krijg wel steeds meer het idee dat hij wel iets vn mij wil. Hierdoor gaat onze vriendschap eigenlijk stuk.
Wat ik hiermee dus eiglijk wil zeggen is dat vriendschap iets heel anders is dan een relatie hebben.. think about it |
![]() |
||
Citaat:
![]() @eitje: moeilijke situatie. kzou ook ni weten wa doen. vriend/vriendin van haar in vertrouwen nemen? of klinkt dat kinderachitg?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Verschil alleen is dat hij mij eerst leuk vond en ik hem niet, maar naar mate ik hem beter begon te leren kennen dacht ik eigk alleen maar heel erg vaak: wat issie toch leuk ![]() Daar komt bij dat ik de afgelopen maandag een paar x best wel ben *teleurgesteld* en dat ik steeds meer afga op innerlijk en hoe goed je bij iemand past. Dus écht past.. en als je dan ziet hoe goed ik het met hem kan vinden... Plus dat ik aan mezelf ben gaan twijfelen en misschien ook wel gewoon graag een vriendje wil.. Dus ik leef helemaal met je mee Methuselah..
||
Citaat:
![]() Ik leef ook met je mee hoor, I know the feeling... ![]()
|
ik heb 1,5 week geleden tegen een goede vriend van mij gezegd dat ik hem wel meer dan leuk vond. Hij bleek dat niet zo sterk voor mij te voelen. Hij vond me wel leuker dan anderen meiden maar niet zo leuk. Maar wij gaan nu nog net zo met elkaar om als er voor....
ik ben er zeer blij mee ![]() dus het kan wel he! ik zou zeggen go for it |
![]() |
|
Probleem bij mij is (en bij jou denk ik ook Methulesah voor zover ik dat kan opmaken uit je verhaal) dat ik bang ben dat het een bevlieging is. Dus als het dan niet wederzijds is heb ik mn vriendschap verpest voor zo'n bevlieging en dat vind ik het toch niet waard.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tja, zoiets heb ik ook, alleen ik heb bijna 6 maanden verkering met hem. Altijd als ik bij hem ben vind ik hem geweldig en prachtig, maar als ik niet bij hem ben slaat de twijfel toe. Hij woont 300km verderop, dus meestal ben ik niét bij hem.
In telefoon- en msngesprekken doet-ie altijd zo afstandelijk, alsof hij er genoeg van heeft. Doen (sommige) jongens dat om stoer te zijn ofzo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zelf heb er ook vaak last van dat ik heel anders overkom via msn gesprekken of telefoon enzo en dat ik veel afstandlijker overkom terwijl ik dat probeer om niet te doen. en dat is echt een erge eigenschap van me wat ik graag zal willen veranderen
|
@ Methuselah (zo goed geschreven?
![]() Ik kan alleen maar zeggen: word niet verliefd op iemand (of beter, denk niet dat je verliefd op iemand wordt) omdat je zo graag een relatie wilt. Heb precies hetzelfde gehad, alleen vond hij me leuk, ik helemaal, o kan dat (ja m'n zelfvertrouwen was toen echt 0 ongeveer) maar goed, ik was vereerd en dacht, ik kan het proberen, misschien is hij wel leuk... en ja hij was wel leuk, maar niet meer... en dan krijg je spijt... dus probeer er eerst achter te komen of je haar echt leuk vindt en dan echt leuk leuk... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik weet 't, daarom dak haar eerst nog wat beter wil leren kennen, eens gewoon uitgaan zonder bijbedoelingen enzo... tnx for the advice ![]()
|
Verwijderd
|
Ik kan niet vertellen wat je voelt, verliefdheid of niet.
Dat kan je alleen zelf. Maar ik heb hier ook best vaak last van. Dat ik gevoelens opblaas. Dan hou ik mezelf voor dat ik verliefd ben enzo ![]() En dat is zeg maar fout ![]() Maar als je elke keer weer die kriebels voelt als ze online komt, als ze belt of als ze sms't. Dan kan ik je zo goed als verzekeren dat je verliefd bent ![]() En ook hier is geduld weer een schone zaak ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() pfrt, Love, it's such a hard game ![]() *zuchtje*
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|