Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 21:33
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
Hiep hoi, er staat in de bijbel dat na deze oorlog met irak de landen iran, turkije rusland en nog 2 zich gaan keren tegen ISRAEL en dit willen veroveren. Maar deze oorlog zullen de christenen niet meer meemaken want dan is de RAPTURE al... en dan nog 7jaar en dan is het oordeel
Oud 24-03-2003, 22:31
Gatara
Gatara is offline
waar staat dat?
Oud 24-03-2003, 22:32
Sithan
Sithan is offline
Gaan we dan allemaal branden in de hel als het oordeel wordt geveld
Oud 24-03-2003, 23:32
Verwijderd
De Apocalyps is al zo vaak voorspelt....
Eerst zien, dan geloven.

buffy komt ons wel redden.
Oud 25-03-2003, 06:48
Isa
Isa is offline
Gelieve de bijbelverzen te geven.
Oud 25-03-2003, 08:10
ananas15
ananas15 is offline
Hahahahahaha hahahahahahaha hahahahahahaha,

sorry hoor, maar hoe kan dat nou in de bijbel staan, die wisten vroeger echt nog niet dat er een oorlog tegen irak zou komen hoor!
Oud 25-03-2003, 08:16
Just Johan
Just Johan is offline
Beste mensen, Bush doet in z'n vrije tijd niets liever dan bijbelstudie; alles wat hij uit laat komen van die voorspellingen doet ie opzettelijk, dus zie hier alsjeblieft geen opmerkelijk bewijs in voor het christendom. Maar als je al in openbaringen gelooft dan... ehh, ja dan ehh... veel plezier met je rapture.
Gegroet,
Johan
Oud 25-03-2003, 08:51
*Burning water*
*Burning water* is offline
Jezus is al wel honderd keer binnen enkele maanden teruggekomen...
Oud 25-03-2003, 08:58
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Dude, lul niet, de maya-kalender loopt pas rond 12 december 2012 af, als er iets te gebeuren staat gebeurt het dan en niet over een paar maanden...
Oud 25-03-2003, 09:16
Verwijderd
Maya kalender, bijbel, tuuurlijk jongens. Natuurlijk. De wereld komt gauw ten einde. Vooral omdat dat ook al zo erg gebeurde in het jaar 1000 en in het jaar 2000...
Oud 25-03-2003, 09:37
Diovai
Diovai is offline
Ik ben net zo goed Jezus als ik dat wil zijn.
Oud 25-03-2003, 09:56
poesiefox
poesiefox is offline
En wat te denken van de meteoriet die ons in 2017 gaat rammen? Als je hem ergens voor moet knijpen is dat het wel.
Oud 25-03-2003, 10:50
JJzD
JJzD is offline
kijk eens in 2 petrus voor je tijdsbepaling

daarnaast is daniel en openbaringen (waar idd teksten staan die hierop lijken) zo mystiek met zo'n vergane symboliek en achtergronden dat je nooit zelf vast kan stellen
in Johannes zegt Jezus ook dat all1 de Vader weet wanneer het oordeel plaats zal vinden

intereessanter is of je met de traditionele of chileasten meegaat in je eindtijdsvisie
Oud 25-03-2003, 11:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik wilde eerst typen:

"Dit is mooi dit is mooi...Want dit is een bewrering die makkelijk te controleren is, dus .."

Maar toen ik even verder nadacht, begon het tot me door te dringen, dat wanneer we Jezus niet zien binnen een paar maanden, dat die christnene zullen zeggen "hij is er wel, maar ondergedoken" of iets dergelijks...

Ja ze zijn vaak wel goed in het rechtpraten wat krom is

En dat was getypt zonder de overige reacties te ezen, want daar had ik geen zin in
Oud 25-03-2003, 14:25
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Dit kun je echt niet zo zeggen hoor!
Er staat wel in de Bijbel dat Jezus terug zal komen als alle landen zich tegen Israël hebben gekeerd en de aarde vol zal zijn van oorlogen en aardbevingen en dat de anti-christ de macht zal hebben. Zelf kun je niet oordelen over wat er gebeurd (is).
Lees maar eens in de Openbaring van Johannes!
En over wanneer Jezus terug zal komen:

2 Petrus 3(uit Het Boek):
8 Vrienden, u moet niet vergeten dat één dag of duizend jaar voor de Here geen verschil maakt. Sommigen denken dat Hij treuzelt, maar dat is niet zo. Hij wacht alleen met het vervullen van Zijn belofte, omdat Hij zoveel geduld heeft. 9 Hij wil niet dat er iemand verloren gaat, maar dat alle mensen tot bekering komen. 10 Maar de grote dag van de Here komt net zo onverwacht als een dief.
Oud 25-03-2003, 14:49
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef op 25-03-2003 @ 09:58:
Dude, lul niet, de maya-kalender loopt pas rond 12 december 2012 af, als er iets te gebeuren staat gebeurt het dan en niet over een paar maanden...
MAYA DE BIJ ???? MOEwahaha
Oud 25-03-2003, 14:54
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Bertine schreef op 25-03-2003 @ 15:25:
Dit kun je echt niet zo zeggen hoor!
Er staat wel in de Bijbel dat Jezus terug zal komen als alle landen zich tegen Israël hebben gekeerd en de aarde vol zal zijn van oorlogen en aardbevingen en dat de anti-christ de macht zal hebben. Zelf kun je niet oordelen over wat er gebeurd (is).
Lees maar eens in de Openbaring van Johannes!
En over wanneer Jezus terug zal komen:

8 Vrienden, u moet niet vergeten dat één dag of duizend jaar voor de Here geen verschil maakt. Sommigen denken dat Hij treuzelt, maar dat is niet zo. Hij wacht alleen met het vervullen van Zijn belofte, omdat Hij zoveel geduld heeft. 9 Hij wil niet dat er iemand verloren gaat, maar dat alle mensen tot bekering komen. 10 Maar de grote dag van de Here komt net zo onverwacht als een dief.
KLOPT !!! maar toch zou het mij nix verbazen als het niet zo heeel lang meer duurt, laat iedereen zich bekeren !!!
Oud 25-03-2003, 15:39
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 25-03-2003 @ 15:54:
KLOPT !!! maar toch zou het mij nix verbazen als het niet zo heeel lang meer duurt, laat iedereen zich bekeren !!!
Nee dank je, ik lach je liever uit als er geen ene **** gebeurt
Oud 25-03-2003, 15:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
Bertine schreef op 25-03-2003 @ 15:25:

sorry maar ik zie hier niet dat jezus terug zal komen rond deze tijd, ik zie juist dat hij niet rond deze tijd terug zal komen juist omdat jullie hem nu verwachten, terwijl er daar staat dat hij onverwachts komt.
Oud 25-03-2003, 18:02
Verwijderd
oh hiep hoi...

en wat gaat meneer Christus doen dan?
Oud 25-03-2003, 18:09
Stefan Power!
Stefan Power! is offline
alleen de christenen??
ik ben katoliek!
Oud 25-03-2003, 19:41
McCaine
McCaine is offline