Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1)het is een paradoxaal stukje 'dichtwerk'...enerzijds is het proza...anderzijds is het een stukje poezie...de zinsafbraak lijkt willekeurig, maar heeft wel degelijk een functie ..wanneer je de woorden taalkundig catagoriseert snap je me beter... (let bijv op de werkwoorden, voorzetsels en dergelijke) 2)in mijn werk staat elke zin op zichzelf...elke zin heeft een (in mijn optiek) allesomvattende boodschap...de enjambementen voeren inderdaad de spanning op. Het laat de lezer (om het even wie en vanuit welk perceptievermogen/perspectief) de neiging hebben om verder te lezen (als spannende passages in een roman als het ware) Overigens heb ik lak aan de conventionele schema's, dit benauwt namelijk de dichterlijke vrijheid (maar dat is een hele andere discussie) 3) hoogdravend/lyrisch taalgebruik staat bij mij inderdaad hoog in het vaandel ![]() 4) is dat niet bij elk gedicht zo? Lyrische bewoordingen, metaforen, symboliek en stijlfiguren worden immers ook niet geschuwd in romans of wat dan ook...men is bezig met taal en wil zijn/haar gedachtengoed zo 'mooi' mogelijk bewoorden 5)..uuhm tja.... *~annûh~*....thanx for the support ![]() PS. Hajo, weet je wel waar het gedicht over gaat? greetz
Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 22:24. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
(het grappige van beargumenteerd comentaar is dat je het vaak pas krijgd als je iets negatiefs gaat roepen, maar ik ben inmiddels ook van mening dat het onder de poezie geschaard mag worden.)
||
![]() |
Citaat:
die moeilijke woorden spacen we er zaterdag wel af ![]() koel?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
En ik vrees de actualiteit acuut ook! Ratatouille | 2 | 28-10-2011 16:16 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
actualiteiten lijst swolha | 1 | 26-05-2004 19:27 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Website - bekende mensen uit de actualiteit lso | 2 | 25-05-2004 23:28 | |
Verhalen & Gedichten |