Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 20:15
LiZzy87
LiZzy87 is offline
Hallo,
Weten jullie of M&O nuttig is in het profiel E&M, ook als je niet zeker weet of je een beroep in de economische wereld wil.
Ik heb hier met mijn mentor over gepraat, die zegt dat het niet nuttig is en dat ik beter Duits als totaalvak kan kiezen, in plaats van M&O, maar volgens mij, en vele andere, is hij nogal bevooroordeeld omdat hij leraar Duits is.

Groetjes Lisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 21:03
Verwijderd
het is nuttig ja.. alleen ik zou het toch niet doen omdat je er veel spijt van gaat krijgen.. het is nm echt een kutvak..

het enige wat je krijgt zijn balansen, resultatenrekeningen en de binnenkant van een bedrijf.. dat krijg je ook allemaal met economie al..

tuurlijk is het wel voor even handig enzo maar na een tijdje komen al die balansnen je echt je strot uit..

ik ben btw iemand met m&o die redelijk bevooroordeeld is omdat ik een teringhekel aan talen heb en dr ook echt niks van kan
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:09
miro
miro is offline
T ligt er maar net aan wat voor richting je straks op wil. Veel mensen die ik ken hebben M&O nou heb ik op de middelbare school nooit M&O gehad, en voor mij is t vak (HBO) nu ook te doen. Dus of het echt noodzakelijk is?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:50
koelkastje
koelkastje is offline
Het ligt een beetje aan de vervolg studie, ik heb bijvoorbeeld veel profijt van M&O bij mijn stduie, en mensen die het niet hebben gehad zeggen zelf ook dat het misschien wel handig zou zijn geweest, zonder lukt het ze ook wel. (studie is btw Bedrijfseconomie)
Maar mocht je een andere, meer de commercieele kant op willen dan is vaak een tweede taal verplicht, en dan bedoelen ze dus duits1,2 of frans 1,2. Omdat ik een verschikkelijke ramp ben in talen, was voor mij de keuze snel gemaakt. Maar het aantal vervolg opleidingen was wel wat minder (niet extreem veel maar opleidingen zoals commerciele economie en communicatie vielen gelijk af) omdat ik geen tweede vreemde taal had.
Ik denk dat je ook moet kijken wat je het leukste vind, dus tja..ik kan je alleen maar mijn ervaring geven.
Oud 24-03-2003, 22:10
autodropje
autodropje is offline
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat duits2 zoveel nuttiger is, omdat je nog niet weet wat je hierna wilt gaan doen. Pas dan kan je beoordelen waar je meer aan hebt. M&O sluit goed aan op het E&M profiel, maar als je richting toerisme ofzo wilt kun je beter duits nemen.
Oud 25-03-2003, 10:04
Verwijderd
Ik heb op de havo gekozen voor M&O en Duits totaalvak in mijn vrije ruimte. Ik weet niet of dit voor jou een mogelijkheid is, neem het anders eens in overweging? Ik vond M&O een erg boeiend vak en heb er voor mijn eigen gevoel veel aan gehad. Het is echter meer een uitbreiding op economie, het vult het deels aan. Hiervan zul je gewoon in je verdere loopbaan wat meer gemak hebben met economische vakken.

succes ermee,

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:13
Thomas
Thomas is offline
Als je iets in de richten talen wil gaan doen dan zou ik toch eens bekijken om Duits te kiezen. Wil je echter iets anders doen, dan zal M&O zeker van pas komen. Ik heb er iig zeer goede ervaringen mee.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:03
hopefully
hopefully is offline
hey!
het is inderdaad zo dat je heel erg veel moet bereken bij m&o.. en het blijkt dat mij dat niet zo erg ligt.. hehe, het is meer in het verlengde van economie2, je gaat er nu veel dieper op in.. met belastingen enzo, en hoe de prijs van een product tot stand komt enzo... als je niet zeker weet of je het wel leuk lijkt, zal ik er ook in ieder geval nog een klein ander vak bij doen (ik heb ook bio1 gedaan, dus ik ga het er na dit jaar uitgoooien) dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen!
succes!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:01
Ichonama
Ichonama is offline
Gewoon kiezen wat je het leukste lijkt, maar in je achterhoofd houden dat een tweede moderne vreemde taal bij sommige studies van pas kan komen. Ik heb zelf beide en vind M&O veel leuker om te doen.
Oud 26-03-2003, 16:21
Verwijderd
Ik doe C&M met M&O. Ik vond het vak eerst wel moeilijk maar nu helemaal niet meer. Het is erg interessant vak en op zich heb je er heel wat aan, ook bijv als je misschien een eigen bedrijf wil. Maar ik kan je ook zeggen dat een vak als Duits ook een erg groot voordeel is want het is heel belangrijk om je talen te spreken ook in het bedrijfsleven. Met M&O krijg je alvast iets wat je op de universiteit nog een keer zal krijgen (welke studie?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten