Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 19:06
Isabel
Isabel is offline
Ikzelf ben 100% Nederlands, maar ben voor 50% geintegreerd in de Marokkaanse cultuur.
En ga daarom ook graag met Marokkanen om.
Val ook voornamelijk op Marokkaanse jongens.

Maar dat even terzijde.
Hoe stel jij je op tegenover allochtonen?
Ga je niet met ze om alleen door hun nationaliteit?
Of komt het door ervaringen?
Of maakt het je niets uit waar iemand (of iemands ouders) vandaan komt?

Was wel even nieuwsgierig.
Hoe anderen er over denken.
Liefs Isabel
Oud 18-03-2003, 19:06
Faery
Faery is offline
Hoe meet je dat?
Oud 18-03-2003, 19:07
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Faery schreef op 18-03-2003 @ 20:06:
Hoe meet je dat?
Wat bedoel je?
Oud 18-03-2003, 19:08
Faery
Faery is offline
Citaat:
Isabel schreef op 18-03-2003 @ 20:06:
Ikzelf ben 100% Nederlands, maar ben voor 50% geintegreerd in de Marokkaanse cultuur.
Dát.
Oud 18-03-2003, 19:13
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Faery schreef op 18-03-2003 @ 20:08:
Dát.
Bedoel het natuurlijk nie letterlijk he
Oud 18-03-2003, 19:13
Death-Britney
Death-Britney is offline
Zaai en u zult oogsten

Ik ga met ieieiedereeeen normaal om, nou zij noch met mei
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:15
Qamra
Qamra is offline
*houdt zich in* *adem in* *adem uit*

Hmm ik ga niet zoveel om met allochtonen. Mede omdat de allochtonen hier in de buurt gewoon ronduit niet de moeite waard zijn om ook maar naar te kijken. En verder ken ik er niet zoveel.. De enige echt allochtoon is een italiaan die al bijna 20 jaar in nederland woont en een marokaans meisje wat eigenlijk in nederland geboren is, opgegroeit is in marokko en nu weer in nederland is.

En ik moet er al helemaal niet aan denken om een allochtoonse vriend te hebben.. Het cultuur-cerschil is me echt te groot..
Oud 18-03-2003, 19:17
Faery
Faery is offline
Citaat:
Isabel schreef op 18-03-2003 @ 20:13:
Bedoel het natuurlijk nie letterlijk he
Ik doe verwoede pogingen 't figuurlijk op te vatten... :\
Oud 18-03-2003, 19:27
Verwijderd
Ik heb geen allochtonen in mn vriendengroep, niet omdat ik het niet zou willen, maar meer omdat ik er bijna geen ken. Op de middelbare school had ik een Bosnisch meisje en een Kroatische jongen in mn klas, en met beiden kon ik het goed vinden.
Maar nationaliteit zou me verder niets uitmaken voor vriendschap, het gaat om de persoon
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:28
AtHell
AtHell is offline
Ik respecteer de ultime ruigheid van de 12-jarige molukkertjes die buiten in de kou tegen muurtjes hangen.

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:39
Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 18-03-2003 @ 20:15:
*houdt zich in* *adem in* *adem uit*

goh...erger je je soms ergens aan
Oud 18-03-2003, 19:42
Otis
Otis is offline
Btje achterhaald allemaal weer maarjah hier komt ie:

Mijn vriendengroep is 1 grote happy-multiculti-family.
varierend van Marokkaans tot Indo(ik) en van Columbiaans tot Spaans en een beetje Moluks..En jah Er zit ook nog n snufje Nederlands in.

nu tevree?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:43
dreadlocks
dreadlocks is offline
boeie waar ze vandaan komen. ik ken bijv. zat marokkanen waar ik al heel lang bevriend mee ben en hoog opgeleid zijn enzo...

ik trek gewoon geen vooroordelen.

ikzelf ben half antilliaan half venezuelaans. heel veel mensen denken nogs teeds dat ik half nederlands ben omdat ik goed de nederlandse taal beheers en omdat ik naar hun mening 'alto' ben.

ja ach boeie. ik heb gewoon coole ouders. daarom kan ik...'alto'...zijn.
Oud 18-03-2003, 20:24
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Citaat:
AtHell schreef op 18-03-2003 @ 20:28:
Ik respecteer de ultime ruigheid van de 12-jarige molukkertjes die buiten in de kou tegen muurtjes hangen.
Hm?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:31
Verwijderd
Ik maak geen onderscheid, t interesseert me niet waar mensen die ik mag vandaan komen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:40
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
.
1. Hoe stel jij je op tegenover allochtonen?
2. Ga je niet met ze om alleen door hun nationaliteit?
3. Of komt het door ervaringen?
4. Of maakt het je niets uit waar iemand (of iemands ouders) vandaan komt?
1. Zoals tegen autochtonen, ik ben zelf allochtoon dus ik stel me niet anders op tegen andere allochtonen.
2. n.v.t.
3. ook n.v.t.
4. Maakt me niet uit nee.
Oud 18-03-2003, 20:50
jeffry
jeffry is offline
maakt tog niet uit waar mensen vandaan komen? als ze maar leuk/aardig doen.
Oud 18-03-2003, 20:52
Verwijderd
Wat jij seggen, ik jou niet verstaan.

Nee serieus, ik ga eigenlijk nooit met 'allochtonen' om. Natuurlijk zitten er wel studenten van Turkse of Marokkaanse afkomst bij mij op de universiteit, maar daaraan merk je totaal niet dat ze oorspronkelijk niet uit Nederland komen. Ze spreken perfect Nederlands, gedragen zich als de gemiddelde student en vallen verder helemaal niet op.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:54
Verwijderd
Normaal, ik behandel ze netzo als autochtonen. En soms vergeet ik wel eens dat ze "anders" zijn, zo normaal vind ik ze...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:01
Gwinnie
Gwinnie is offline
ga gewoon met ze om, maar hou toch enige afstand met de meeste marrokaanse jongens enzo. gewoon geen zin in hetzelfde gedoe als met myn beste vriendin was.
en met vriendinnen van haar.
maar op zich heb ik nix tegen ze.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:10
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Net als andere mensen,lijkt me logisch ook toch?

en waar ik woon is het grootste deel allochtoon(bijlmer) dus ja ik ben het wel gewend

zou ook wel saai zijn al die witte koppen

Rat
Oud 18-03-2003, 22:55
Infaustus
Infaustus is offline
over het algemeen ga ik niet met allochtonen om, omdat zij niet met mij om willen gaan.

ik ken welgeteld 1 relaxte allochtoon, en daar ga ik ook graag mee om.
Oud 19-03-2003, 00:26
Verwijderd
Tja mijn beste virend is van indonesische afkomst maar in niets merk je dat (alleen het eten)

En op mijn opleiding zitten alleen maar allochtonen (allemaal uitwisselingstudenten/ mensen uit het buitenland die hier komen studeren) en daar kan ik allemaal perfect mee opschieten. verder ken ik eigenlijk geen allochtonen....

Zolang iedereen een beetje zijn best doet om zich aan te passen maakt het mij allemaal niks uit
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 07:03
Verwijderd
Een goede vriendin van mij komt uit China, en daar merk je ook niet zoveel van, alleen, net zoals Alex al zei, wat betreft het eten . Verder heeft ze soms bepaalde Chinese gezegdes en gewoontes bij sommige dingen en dat is wel grappig. Maar ze spreekt vloeiend Nederlands zonder accent ofzo.
Verder zitten bij mij in de klas twee Marokkaanse jongens, en daar ga ik ook gewoon mee om zoals met andere mensen. Waarom zou ik "anders" tegen hen moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 07:33
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
mijn vriendin is allochtoon
Oud 19-03-2003, 07:41
actueel
actueel is offline
Citaat:
1. Hoe stel jij je op tegenover allochtonen?
2. Ga je niet met ze om alleen door hun nationaliteit?
3. Of komt het door ervaringen?
4. Of maakt het je niets uit waar iemand (of iemands ouders) vandaan komt?
1. een mens is een mens (en een schaap is een schaap). niet anders dan normaal.
2. neej
3. nee, heb ook wel 'slechte evaringen' met mensen van een andere 'nationaliteit'. maar ook met mensen van mijn eigen nationaliteit. verschil is er niet.
4. idd.

en als je dan toch 'goed' wil 'integreren' hebben we nog altijd inet: www.asksnoop.com
Oud 19-03-2003, 08:19
Verwijderd
Ik behandel allochtonen gewoon als autochtonen, mijn beste vriendin is half turks, mijn ex vriendin is indonesisch en op mijn werk werken veel allochtonen met wie ik het goed kan vinden en veel lol mee heb. Maar ik vind dat hele allochtonen/autochtonen gezeik sowieso crap, want we komen toch allemaal van de zelfde planeet? Wat boeit het dan waar iemand geboren is of waar zijn ouders vandaan komen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 08:30
ESCO
ESCO is offline
Kan wel met iedereen opschieten alleen met Marokanen niet.
Slechte dingen meegemaakt met een paar,maar ook met ASO nederlanders.
Verder ben ik halfbloed dus 50 % bruin 50 % wit.
Oud 19-03-2003, 10:47
)Vampje(
)Vampje( is offline
De moslimcultuur staat me niet aan, om dat maar even voorop te stellen. Ik voel me ook niet tot Marokkanen/Turken oid aangetrokken. Ik heb jarenlang doorgebracht, en dat doe ik nog steeds, met mensen die vrij racistisch zijn. Met bepaalde dingen ben ik het niet eens, maar met andere ook weer wel. Dan heb ik het wel alleen over de buitenlanders die hier in Nederland komen profiteren en/of zeik trappen.
Op bijvoorbeeld Indonesische of Surinaamse mensen heb ik absoluut niks tegen. Het ligt er gewoon aan hoe mensen zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Doen ze dat, vind ik het prima. Zo niet...Ja, dan niet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik gedraag me hetzelfde tegenover allochtonen als tegenover 'autochtonen' (wat klinkt dat vies).

Als een marokkaan vriendelijk gedraagt, ben ik vriendelijk terug, net zoals ik me vriendelijk gedraag tegenover een vriendelijke autochtoon.

Als een marokkaan mottig wil doen, ben ik mottig terug, net zoals ik me mottig gedraag tegenover een mottige autochtoon.

Me no see no difference.

Ik ben wel al een heel aantal keren lastiggevallen geweest door allochtonen, maar evenveel (en zelfs meer) door belgen, dus heb ik geen zin om vooroordelen te lanceren tegen allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:22
sunflouwer
sunflouwer is offline
kben heel lief voor allochtonen. Mijn vriend is Nederlands, maar zijn ouders zijn Pools en hebben hem totdat hij naar school ging ook pools opgevoed, maar ik kan het met zijn hele familie goed vinden. Ik heb ook chinese en vietnamese vrienden. Ik heb niks tegen allochtonen, maar ze moeten zich niet zo gaan gedragen van: wij zijn lekker allochtoon en vormen onze eigen groep, en zich te veel vasthouden aan tradities en taal. Die mogen ze best houden, maar ze moeten zich wel aanpassen aan Nederland
Oud 19-03-2003, 11:36
substantial
substantial is offline
ik ga niet anders met marokanen om dan anderen als ze ook niet anders met mij omgaan... en dat geld voor elk cultuur

een cultuur of land van herkomst wil niks zeggen over de persoonlijkheid
Oud 19-03-2003, 11:53
Steefjuh
Steefjuh is offline
Ik heb geen problemen met allochtonen, maar ik heb er wel een hekel aan als ze geen nederlands spreken en dan loop je langs zo'n groep hoofddoekjes en dan is het enige wat je hoor:"Gammele hdogs jrusm kdripsov". Nou sorry, daar moet je echt niet mee aankomen.

En dit is wel een grappig voorbeeld van iemand die niet zo goed Nederlands kan:

Ik werk bij Verhage, dat is een fastfood-restaurant. En daar komt best vaak een vrouw en die is super-irritant, die spreekt namelijk geen Nederlands en ze doet ook geen moeite om het te proberen.
Dan wil ze iets bestellen:"Ik wil kiphamburger".
En dan wij:"Ja, mevrouw het is of een kipburger of een hamburger, maar niet kiphamburger. Wat wilt u nou precies?"

En dan gaat ze hoor:
*"Kip, kip, kip, kip!!! "
#"O, u wilt een halve kip?"
*"Neeee, kip, kip, kip!!!!"
#"Een kipburger?"
*"Ja, kiphamburger"

Oke, daar maken wij dus uit op dat ze ene kipburger wil.

5 minuten later: #"Mevrouw uw kipburger is klaar."

En dan zie je dat hele gezicht al wit wegtrekken en dan ook zoiets:
En dan gaat ze weer hoor:
*"Nee, nee, nee, kipburgermenu, menu, menu!!!"

#"Nou mevrouw, u zei echt kipburger, geen menu hoor!!"
En ons gezicht is dan ook ongeveer zoiets:

*"Nee, niet kipburger, kipburgermenu!!"

#"Nou dan zal ik dat nog even gaan klaarmaken voor u"

Maar met patat erbij is het duurder (duh!!)
En dat begrijpt ze dan weer niet:

#"Mevrouw, zal ik dan nog even met u de patat afrekenen??!?"
*" "
#"Ik krijg nog geld van u."
*"Geld?? Geld?? Neeee, nee, geen geld!!!"
#"Jawel mevrouw, want met patat erbij is het duuder!!"

Nou en ze blijft terugkomen.
Vind je het raar dat ik er dan een hekel aan heb dat ze geen nederlands kunnen spreken??
Ik niet hoor...
Oud 19-03-2003, 12:01
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 19-03-2003 @ 06:53:
Ik heb geen problemen met allochtonen, maar ik heb er wel een hekel aan als ze geen nederlands spreken en dan loop je langs zo'n groep hoofddoekjes en dan is het enige wat je hoor:"Gammele hdogs jrusm kdripsov". Nou sorry, daar moet je echt niet mee aankomen.
Ik heb al veel domme redenen gehoord om een hekel te hebben aan allochtonen, maar dit is werkelijk waar wel een heel domme. Mensen hebben het RECHT om waar ook ter wereld in hun eigen taal te praten als ze dat zelf willen!! Zo'n snotneus van 15 zal wel even zeggen dat ze dat niet mogen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:06
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
ADHD schreef op 19-03-2003 @ 13:01:
Ik heb al veel domme redenen gehoord om een hekel te hebben aan allochtonen, maar dit is werkelijk waar wel een heel domme. Mensen hebben het RECHT om waar ook ter wereld in hun eigen taal te praten als ze dat zelf willen!! Zo'n snotneus van 15 zal wel even zeggen dat ze dat niet mogen
Ik zeg toch niet dat ze het niet mogen, maar het is wel irritant!!

En als wij in Frankrijk ofzo op vakantie zijn, moeten wij toch ook Frans praten omdat hun ons ander sook niet verstaan als we iets zeggen???
Als ze thuis zitten, prima, maar als ze in het openbaar zijn, en ze willen iets kopen ofzo, dan mogen ze wel een beetje verstaanbaar zijn.
En het is geen reden om een hekel te hebben aan allochtonen, ik heb namelijk geen hekel aan ze. Dus niet zeuren jij!
Oud 19-03-2003, 12:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 19-03-2003 @ 12:53:

En dit is wel een grappig voorbeeld van iemand die niet zo goed Nederlands kan:

Ik werk bij Verhage, dat is een fastfood-restaurant. En daar komt best vaak een vrouw en die is super-irritant, die spreekt namelijk geen Nederlands en ze doet ook geen moeite om het te proberen.
Dan wil ze iets bestellen:"Ik wil kiphamburger".
En dan wij:"Ja, mevrouw het is of een kipburger of een hamburger, maar niet kiphamburger. Wat wilt u nou precies?"

En dan gaat ze hoor:
*"Kip, kip, kip, kip!!! "
#"O, u wilt een halve kip?"
*"Neeee, kip, kip, kip!!!!"
#"Een kipburger?"
*"Ja, kiphamburger"

Oke, daar maken wij dus uit op dat ze ene kipburger wil.

5 minuten later: #"Mevrouw uw kipburger is klaar."

En dan zie je dat hele gezicht al wit wegtrekken en dan ook zoiets:
En dan gaat ze weer hoor:
*"Nee, nee, nee, kipburgermenu, menu, menu!!!"

#"Nou mevrouw, u zei echt kipburger, geen menu hoor!!"
En ons gezicht is dan ook ongeveer zoiets:

*"Nee, niet kipburger, kipburgermenu!!"

#"Nou dan zal ik dat nog even gaan klaarmaken voor u"

Maar met patat erbij is het duurder (duh!!)
En dat begrijpt ze dan weer niet:

#"Mevrouw, zal ik dan nog even met u de patat afrekenen??!?"
*" "
#"Ik krijg nog geld van u."
*"Geld?? Geld?? Neeee, nee, geen geld!!!"
#"Jawel mevrouw, want met patat erbij is het duuder!!"

Nou en ze blijft terugkomen.
Vind je het raar dat ik er dan een hekel aan heb dat ze geen nederlands kunnen spreken??
Ik niet hoor...
Hmm 't is maar dat ik fastfood-restaurants een stuk irritanter vind dan wat jij noemt.
Verder: wat ADHD zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:18
substantial
substantial is offline
klinkt mischien weer erg rascistisch maarrem in een fastfood-restaurant moet een allochtoon toch goed te verstaan zijn
Oud 19-03-2003, 12:48
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
substantial schreef op 19-03-2003 @ 13:18:
klinkt mischien weer erg rascistisch maarrem in een fastfood-restaurant moet een allochtoon toch goed te verstaan zijn
bedoel je daarmee dat er alleen allochtonen in fastfood-restauranten werken?? Het is een BIJBAANTJE van mij...

Maar goed het zal allemaal wel. Ik heb mijn mening gegeven als iederene dat nou doet en niet zo op anderen gaat lopen zeuren, is iedereen tevreden...
Oud 19-03-2003, 12:56
substantial
substantial is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 19-03-2003 @ 13:48:
bedoel je daarmee dat er alleen allochtonen in fastfood-restauranten werken?? Het is een BIJBAANTJE van mij...

Maar goed het zal allemaal wel. Ik heb mijn mening gegeven als iederene dat nou doet en niet zo op anderen gaat lopen zeuren, is iedereen tevreden...
dude, sarcasme
Oud 19-03-2003, 13:04
Mindfields
Mindfields is offline
Tja, ik weet het niet, op mijn eigen school zitten bijna geen allochtonen, echt op 1 hand te tellen. Bij mij in de klas zit een Chinese jongen, in mijn vorige klas een Pools meisje, maar beiden spreken perfect Nederlands enzo.
Ik ken daarom bijna geen allochtonen, dus ik heb ze ook niet in mijn vriendengroep.

Dus ik kan er weinig over zeggen.
Oud 19-03-2003, 13:24
Verwijderd
Citaat:
substantial schreef op 19-03-2003 @ 13:18:
Grappig bedoeld, maar in de praktijk is het helaas niet zo. Moet je voor de gein maar 'ns naar de Burger King op Utrecht Centraal komen en iets bestellen. Er werkt daar wérkelijk níemand die normaal Nederlands spreekt. Zelfs de zogenaamde filiaalmanager, die er dan heel netjes uitziet met z'n witte overhemdje en z'n keurig geknoopte das, kon mij pas verstaan toen ik 20 cm van z'n oor was en elk woord driemaal herhaald met een belachelijk duidelijke articulatie.

Dat vind ik dus echt slecht. En het interesseert mij geen reet of ik bij de BK geholpen word door een witte, een zwarte, een gele of een rode werknemer, ik verwacht wel dat ze me kunnen verstaan, kunnen ze dat niet dan merk ik dat ook op 'Jezus, leer Nederlands man!'.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:08
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
In de BK in amsterdam leidseplein savonds precies het zelfde
Oud 19-03-2003, 14:25
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb opzich niets tegen ze.
maar het grootste gedeelte allochtonen op mijn school behandelt me als minderwaardig, zo doe ik dan uiteraard ook terug.. maar ik ga geen "onschuldige" (oftewel, zo ver ik weet, iemand die mij gewoon met rust laat.) allochtoon schoppen of uitschelden omdat ie allochtoon is.
op mn vorige school was zelfs een van mn beste vriendinnen Turks.. en ook nu heb ik een vriendin die Turks is, en nog wat half-Surinaamse mensen, dat soort dingen.
toch moet ik zeggen dat Marrokanen mij niet zo liggen.. maarjah, die zoeken ook sneller ruzie met mij..
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:30
Taeke
Taeke is offline
De enige buitenlanders die ik weleens spreek, zijn de mannen van de shoarma tent. Daar kan ik wel mee opschieten (zolang ik daar blijf komen uiteraard).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 15:00
Laïs
Laïs is offline
Ik heb eigenlijk geen buitenlandse vrienden,omdat ik er gewoon geen ken. Persoonlijk toch niet.
Oud 19-03-2003, 15:04
Isabel
Isabel is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 19-03-2003 @ 13:06:
Ik zeg toch niet dat ze het niet mogen, maar het is wel irritant!!

En als wij in Frankrijk ofzo op vakantie zijn, moeten wij toch ook Frans praten omdat hun ons ander sook niet verstaan als we iets zeggen???
Als ze thuis zitten, prima, maar als ze in het openbaar zijn, en ze willen iets kopen ofzo, dan mogen ze wel een beetje verstaanbaar zijn.
En het is geen reden om een hekel te hebben aan allochtonen, ik heb namelijk geen hekel aan ze. Dus niet zeuren jij!
Jahoor, tuurlijk, dus als jij bijvoorbeeld in Kroatie op vakantie gaat, en daar in een restaurant zit, ga jij dan maar Kroatisch praten alleen om je aan te passen? Beetje vergezocht he... Tsss... Groetjes van Isabel, DE TOPICSTARTER
Oud 19-03-2003, 15:07
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Isabel schreef op 19-03-2003 @ 16:04:
Jahoor, tuurlijk, dus als jij bijvoorbeeld in Kroatie op vakantie gaat, en daar in een restaurant zit, ga jij dan maar Kroatisch praten alleen om je aan te passen? Beetje vergezocht he... Tsss... Groetjes van Isabel, DE TOPICSTARTER
Eh,sorry,die mensen die zij bedoelt zijn waarschijnlijk niet op vakantie.
En mensen die in de horeca werken o i d hebben toch wel een taalcursus gehad?Frans of Engels is toch wel haalbaar zeker.
Dus het is niet vergezocht vind ik.
Oud 19-03-2003, 15:43
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Laïs schreef op 19-03-2003 @ 16:07:
Eh,sorry,die mensen die zij bedoelt zijn waarschijnlijk niet op vakantie.
En mensen die in de horeca werken o i d hebben toch wel een taalcursus gehad?Frans of Engels is toch wel haalbaar zeker.
Dus het is niet vergezocht vind ik.
Ja, inderdaad. Dat bedoelde ik ja!! Bedankt!!

En dat als je in de BK in Amsterdam ofzo komt en ze spreken daar geen Nederlands vind ik ook wel errug raar!! Mijn baas zou zo iemand niet eens aannemen...

Maar goed...praat allemaal lekker verder, ik kap met deze topic. Jullie hebben de sfeer een beetje verpest met te veel commentaar op mij. Niet echt sportief ook.
Oud 19-03-2003, 16:05
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef op 19-03-2003 @ 15:08:
In de BK in amsterdam leidseplein savonds precies het zelfde
Haha.

Maar goed, dat is eigenlijk precies hetzelfde als een frietje bestellen in Maastricht: sommige van die limbo's mogen ook wel ondertiteld worden, die zijn ook niet te verstaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:17
AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
hmmm ik heb bijna geen 100% nederlandse vrienden, want ik woon net 1 jaar hier in ned. Mijn vrienden zijn allemaal half nederlands of gewoon antiliaans of venezulaans of...van allesss

ik zelf ben half nederlands half spaans.
Reageren

Regels voor berichten