Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
pfff alleen maar duits/frans 1, bij ons hebben mensen met een N-profiel ook duits/frans 2 maar kunnen daar niet op blijven zitten. Ik vind het wel goed dat je ook nog duits en frans hebt. Snap wel dat NT'ers en NG'ers meer moeite zullen moeten doen voor hun talen, maar dat moeten CM'ers ook voor wiskunde! ANW keuzevak..ja, over een jaar of 5 dus daar hebben wij op dit moment niet eens mee te maken. Maar ik geloof dat de regering er een beetje laat achterkomt dat de 2de fase niet geheel naar wens verloopt
![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet het dit was een erg nuttige post
|
![]() |
hmmz... eerst ff kijken hoor:
CM heeft als 'moeilijke vakken': anw in het algemeen deel wi a1 in het profieldeel. dat betekend dat je voor anw een 4 moet halen en voor wia1 een 5. Dan ben je geslaagd (of hebben ze dat alweer veranderd?) NT en NG hebben als 'moeilijke vakken': Engels Frans Duits allen in het algemeen deel. Dit betekend dat ze voor 2 talen een 4 en een 5 mogen hebben en voor 1 van de talen een 6..... dus is het moeilijker voor nt en ng ers om te slagen door de niet vrijwillige vakken. nu iets over de talen: het is goed dat je het krijgt. Veel aankomend techniek studenten onderschatten de hoeveelheid literatuur in het frans en duits bij technische studies. (Dat deed ik zelf ook een beetje, totdat ik het vorige trimester een literatuur onderzoek moest doen.... nouw.... dan schrik je hoor ![]() alleen is het de vraag of de vakken nu op de juiste manier gegeven worden. Want zeg nou zelf: leer je er ook maar iets beter frans en duits lezen door? zelfs de docenten zijn het er niet mee-eens. Misschien moet je gewoon de hele taal krijgen.... of iig idioom. Ga weer lekker idioom toetsen (nu mag dat officieel niet).... woordenschat vormen de basis van goed kunnen lezen.... en dan moet het minder zwaar tellen voor je slaagkans... want nu telt het net zo zwaar mee als bijvoorbeeld scheikunde en dat is wel een beetje vreemd natuurlijk.....
|
![]() |
|
|