Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 17:40
light fighter
light fighter is offline
jullie weten dat ik thuis niet echt een super situatie heb.

daar zijn ze op school achter de coordinator van mijn leerjaar dan, doordat ik gigantisch liep te kloten met lullige actie naar leraren.
omdat zoort gedrag van mij te voorkomen omdat er een gevolg van spanning en stress is krijg een misschien een aangepast programma voor school wat inhoud dat ik een aantal vakken dit schooljaar niet meer hoef te volgen. maar daar zit natuurlijk een voorwaarde aan, hoe kan het ook anders: ik moet dan wel hulp in de professionele sector zoeken.

maar ik weet niet of ik dat wil of ik uberhaupt wel hulp en of ik wel een aangepast programma wil.

wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 17:46
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Waarom niet? Vind je het eng om professionele hulp te zoeken, of wil je eigenlijk geen aangepast programma omdat je bang bent dat ze niet voor vol aanzien of zoiets? Dat denk ik namelijk (ik kan het ook volledig faut hebben hoor )
(Als je er niet over twijfelde, had je geen topic geplaatst. )
Ga eens bij jezelf na wat je er voor voordelen en nadelen bij hebt. Schrijf ze op naast elkaar en kijk dan wat je wilt. Praat er eens met je coordinator of iemand anders over wat voor consequenties het zou kunnen hebben. Als je niet weet waar je moet beginnen als je professionele hulp wilt zoeken zijn dit misschien een paar handige links:
announcement Psychologie

JIP

Succes!
Jenneke
Oud 23-03-2003, 18:35
Orsino*
Orsino* is offline
Ik heb de tekst oncijferd..
Als je je slecht voelt, waardoor dan ook, zoek dan hulp. Is misschien eng maar wel het beste. Poeh, ik vind het wel een mooie deal; uiteindelijk kom jij er misschien maar wat blij uit, en je volgt minder vakken en je bent geholpen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:41
Snakeboy
Snakeboy is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 23-03-2003 @ 18:46:
Waarom niet? Vind je het eng om professionele hulp te zoeken
Misschien eng,
Maar het is tenslotte hulp, je word er dus echt beter van.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:04
light fighter
light fighter is offline
@ code name egg

het is niet dat ze me niet voor vol aanzien want ze weten wel dat ik het kan alleen nu heb ik andere dingen aan mijn hoofd wat mijn energie en aandacht vraagt/

@ de rest

Ik vind het heel eng zelfs maar dat komt ik heb hele negatieve ervaringen met een vorm van hulp verlening (counseling op school) en daarom heb ik zoiets van help.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:07
Orsino*
Orsino* is offline
Ga dan naar een andere hulpverlening, GGZ of het RIAGG bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:28
Verwijderd
Ik denk dat je je gelukkig moet prijzen met deze maatregel die ze willen nemen eigenlijk.. Ik ben zelf ooit blijven zitten omdat dat de enige manier was de druk een beetje te laten zakken, dat kostte me toch een heel jaar.

Ik begrijp dat het eng is om professionele hulp te zoeken als je slechte ervaringen hebt, maar laat 1 ding toch niet in de weg staan voor andere dingen. Als je een keer heel hard van je fiets valt ga je toch ook niet nooit meer fietsen? De andere keren gaat het namelijk wel goed, je hebt die ene keer dan net even gigantisch pech..

Zo ook met hulpverlening.. Laat je goed informeren, vraag andere mensen wat ze je aanraden, vraag je huisarts naar betrouwbare hulpverlening etc. Er is denk ik zo goed als altijd een intake gesprek, als jij je bij dat gesprek niet lekker voelt en een slecht gevoel heb, ga gewoon dan al op zoek naar iets anders enzovoorts. Bescherm jezelf en hou zelf de controle, dan lukt het vast wel om bij iets goeds terecht te komen..

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:06
light fighter
light fighter is offline
die maatregel is er juist om te voorkomen dat ik voor de tweede keer havo 4 niet haal. ik ben dus al blijven zitten.

moet nu wachten tot overmorgen dan krijg ik een nieuw rooster en dan weet ik of ik bepaalde vakken mag laten vallen voor de rest van het jaar en dus of ik hulp moet zoeken, waarschijnlijk gaat school wel daarbij helpen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef op 23-03-2003 @ 20:04:

Ik vind het heel eng zelfs maar dat komt ik heb hele negatieve ervaringen met een vorm van hulp verlening (counseling op school) en daarom heb ik zoiets van help.
ja maar dat is ook geen echte hulp.. professionele hulp is toch anders... die councelling opschool heeft heel andere belangen drbij dan proffesionele hulp.. professionele hulp wil jou ook echt helpen.. de councellingp shcool wil alleen je probleem weten en daar dan wat aan doen.

ik zou het dus toch wel doen. een aangepast rooster opzich is ook heel fijn.,. ik heb het ook (k doe nu btw ook 4havo) alleen dan wel alle vakken maar ik mag zelf weten of ik ga of niet.. ik heb nu echt veel minder last van stress enzo en het gaat nu gewoon veel beter..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:33
Fantôme
Fantôme is offline
eej,

ik zou het ook gewoon doen, minder vakken op school volgen en prof. hulp krijgen. het lijkt me op deze manier een prima oplossing, en volgens mij zijn er niet veel scholen die dit ervoor over hebben dus.. Ik zou het echt gewoon doen, misschien lukt het je dan wel havo4 te halen!!

dikke kus en knuffel, en suc-6 met de beslissing
Reageren

Regels voor berichten