Advertentie | |
|
![]() |
|
het kkan wel, maar voor dual-boot is het het handigste dat je eerst 98 installeerd en dan pas XP
http://www.geocities.com/merijn_bell...8dualboot.html andersom is mogelijk (eerst XP dan 98), ik weet even niet hoe zal ff zoeken, maar is een geklooj en werkt niet zo goed en idd je kan gewoon dan je comp opnieuw opstarten en zal hij vragen welke win je op wil starten
|
![]() |
Ik wadeer jullie hulp heel erg, maar et klinkt allemaal erg moeilijk. Wat et nou is, ik heb Xp Pro der net, zeg.... 3 weke gelede opnieuw opgezet, dus ik laat em der liever op nu.. Want ik heb al men bestande gehoude (Op een andere schijf gezet) en dat heb ik al 2x gedaan, en das toch best lijpe shit. Want ik kom elke keer weer dinge tege die ik kwijt ben. Maarja, ik heb XP op C: en dan heb ik nog partities van, E: F: en G:
G: heb ik al ingebruik voor games... Dus kan 98 dan op E of F? En der zei iemand hier dat je dan gewoon opnieuw kan opstarte en kan kieze, bij ons op school hebbe ze zo'n progje, Bootmagic ofzo..? Verder heb ik de xp pro cd, en 98 cd en heb partition magic 8.0. Wat kan ik nu et beste gaan doen? |
![]() |
|
Windows 98 kan alleen FAT32 en FAT16 lezen, niet NTFS.
Windows XP/2000 kan FAT16, FAT32 en NTFS gebruiken. XP kan ook NTFS v3.1 gebruiken. Verder ontgaat me het nut van 5 partities. Maak er gewoon 2: één voor elk OS. Op je C wat dan FAT32 is maak je gewoon een directory Games, waar je alle spellen in zet. Het scheiden van bestanden doe je met directories, niet met partities.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik wilde nu 98 + xp op men comp zette.. Ik heb nu op partitie E: men spulle die ik wou behouden, en op C: heb ik windows XP pro staan, en nog wa andere rotzooi die eraf mag.. Nou wou ik via de 98 cd men c: formatere... Maar dat ging niej.. Met boot schijfjes ook niet.. Wat moet ik doen? Om C: geformateerd te krijge, 98 daarop te krijge, en xp of op C: ook of op een andere partitie te krijge.. Please help..
Greetz, |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Watvoor bestandssysteem is C? Als dit NTFS is kun je daar niet Windows 98 op installeren. Dan moet je deze of omzetten naar FAT32 met Partition Magic of herpartitioneren naar FAT32.
Mijn advies: begin met een schone lei, herpartitioneer je hardeschijf in het volgende: C: FAT32 voor Windows 98 D: NTFS voor Windows XP Dat laatste kun je met de Windows XP CD doen, maar eerst moet je Windows 98 installeren. Start op met een bootdisk en start fdisk. Hiermee kun je je partities verwijderen, dit kun je overigens ook gemakkelijk met de rescuedisks van Partition Magic doen. Na het verwijderen partitioneer je opnieuw, neem hiervoor de helft van de ruimte van je hardeschijf voor C, zodat de helft overblijft voor D. Hierna herstarten, weer booten met bootdisk en met Windows 98 CD win98 installen. ![]() Hierna kun je met Windows XP cd booten en D aanmaken en WinXP installen. Let er wel op dat herpartitioneren betekent dat je alle gegevens op je hardeschijf kwijtraakt.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
C in elk geval FAT32. D heb je de keuze tussen FAT32 of NTFS, wat jij wilt. NTFS is beter, maar Windows 98 kan geen NTFS lezen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ok, vergeet dat gedoe ff met fat32 enzo.. Want ik heb nu Windows 98 op men C: staan, maar het volgende.. Ik heb een luie broer die geen zin heb om mij te helpe.. Maar ik wil dus internet.. Hoe moet ik alles instelle? Ik zit nu btw op een andere comp bij ons.. Anyway.. Ik moet netwerk instellingen doen.. Alleen snap ik der geen zak van
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |