Advertentie | |
|
![]() |
|
Niet ik, maar mijn zus is toen zij 16 was een jaar in Slowakije geweest met de jongerenreisorganisatie YFU. Ze was nog niet klaar met haar school, maar wilde eens wat anders.
Het is haar over het algemeen erg goed bevallen. In zo'n jaar in het buitenland leer je natuurlijk stevig in je schoenen te staan en maak je contact met veel mensen uit andere landen die ook met deze organisatie reisden. Mijn zus vond YFU een erg prettige organisatie, waar ze op kon rekenen. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het wel overwogen, maar ik vond het toch zonde van mijn tijd. Het lijkt me ook best lastig om je na een jaar weinig gedaan te hebben (want je doet meestal weinig in het buitenland, qua opleiding dan) na je middelbare school, er weer toe te zetten om te gaan studeren of een vervolgopleiding te doen, je komt niet bij je leeftijdsgenoten terecht over het algemeen.
En oud-klasgenote van mij is na haar gymnasium gehaald te hebben een jaar naar Amerika gegaan en ze heeft het daar wel leuk, leert wel goed Engels (Amerikaans), maar doet/leert verder niets nuttigs. Ook kost het veel geld. Ik wil misschien het Master-gedeelte van mijn opleiding in het buitenland doen als dat mogelijk is, of deel nemen aan een studiereis. Dat lijkt me veel nuttiger dan een jaar in het buitenland na je school, heeft ook betrekking op je vak/studiegebied.
||
Citaat:
![]() sorry voor de late reactie
|
Verwijderd
|
Zou ik ook nog willen doen, zo'n jaartje in het buitenland.
Maar na veel denkwerk heb ik besloten, liever vrijwilligerswerk te gaan doen. En niet direct voor een jaar, maar dan voor 2 maanden of zo. Want ik ben iemand die heel vlug heimwee heeft. Ik zou geen jaar kunnen zonder mijn vrienden en familie. Ik denk dat het trouwens raar is, om dan terug in uw eigen land te komen. Al uw kennissen zijn vervaagd en tjah, ik denk wel dat je weer een nieuwe sociale kring zal moeten opbouwen. Mja, ik denk er nu al sinds mijn 14de over na en ik weet het nog altijd niet zo precies...het is dan ook heel duur en geld hebben we hier niet over. (mss n jobke?donno yet) Ik ben reeds eens au pair geweest (twee keer zelfs) en de aanpassingen die je moet doen aan uw gastgezin zijn echt wel niet te onderschatten wi. Think again... |
![]() |
|
![]() |
Nou ik heb hele positieve verhalen gehoord! Een meisje uit mn vorige klas zit nu in de VS en heeft het helemaal geweldig daar! Super veel te doen en een heel leuk gastgezin! Ook op school heeft ze het heel leuk (wel moet ze meer voor school doen dan ze had gedacht, maar goed dat is niet zo'n ramp lijkt me)!
Ik ken nog een ander meisje dat net terug is van een half jaar australie en ze heeft het ook heel leuk gehad! Ze wil zo weer terug! Ik denk dat je het echt moet doen als je het wil, tuurlijk zullen er mensen zijn die het niet zo leuk hebben gehad, maar dat is toch met alles zo?! Gewoon doen! Ik wil het ook nog heel graag een keertje gaan doen, maar zit inderdaad ook aan vrijwilligerswerk te denken, lijkt me ook heel leuk!
|
digging up some old topics, anyway ik ga na mijn school een jaar naar guyana (naast suriname) om daar een jaar les te geven etc...
http://guyana.drnk.nl
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Een jaar in het buitenland? Scoot | 17 | 22-02-2010 08:55 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland Ellen_x | 11 | 25-11-2009 11:16 | |
Algemene schoolzaken |
studeren in het buitenland Liedewiet | 3 | 04-08-2008 14:37 | |
Algemene schoolzaken |
Deel studie in het buitenland ^M_chelleeeH^ | 12 | 17-08-2006 10:21 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen, maar alleen een half jaar naar het buitenland (stage) ekki | 22 | 27-11-2003 15:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Werken in het buitenland.... bonkesone | 4 | 18-06-2003 14:39 |