Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 17:58
charly not
charly not is offline
gedaan?
bevallen?
overweeging?

VERTEL!
Oud 19-02-2003, 21:27
Mariebel
Mariebel is offline
Een vriendin van mij zit op dit moment voor een jaar in de VS en het valt haar een beetje tegen. Ze heeft weinig te doen, mag niet uit, school is superstreng, zusje in dat gezin zit steeds aan haar spullen enz. Andere vriendin van mij is er vorig jaar geweest en ook die verveelde zich en zat op een strenge school.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:42
Multilot
Multilot is offline
Oke, dan zal ik even een leuk verhaaltje vertellen: 3 vriendinnen zitten momenteel in het buitenland, 1 in autralie en 2 in amerika (nee niet bij elkaar) en ze hebben het alle 3 onwijs naar hun zin. De gastfamilies bevallen in amerika, en het meisje wat aan het backpacken is heeft het ook super!
Als je het kunt en wilt, moet je het direct doen, zo'n kans krijg je nooit weer!!! DOENDOENDOEN!!!!
Oud 20-02-2003, 17:35
xcorienx
xcorienx is offline
Bezig...
Het bevalt me prima, als ik niet wil, hoef ik niets te doen, als ik wel wil heb ik veel mogelijkheden en nederland lijkt vanuit hier eigenlijk een behoorlijk belachelijk land (veel drukte om weinig).

De overweging was: ik ben geslaagd voor m'n VWO op m'n 16e en was erg jong om op mezelf te gaan wonen om te kunnen studeren wat ik wil studeren (180 km van huis). Verder altijd al geinteresseerd geweest in een bepaald deel van de wereld en daar maar een plek in gekozen waar ik nu zit.

De VS vallen heel vaak tegen, omdat gastgezinnen en uitwisselingsorganisaties meestal behoorlijk streng zijn.
Oud 20-02-2003, 20:27
Silverstorm
Silverstorm is offline
als je naar australië wilt moet je kunnen aantonen dat je 3200 euro op je rekening hebt staan als je een visum aanvraagt, en daar komt nog een vliegticket bovenop en werk je je daar suf omdat je van 3200 euro nog niet rond komt...

dan denk ik: laat maar...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:30
Genja
Genja is offline
ik zit er ook over na te denken..zoals zovelen.. maar aangezien ik al een keer ben blijven zitten en na vwo wel wil studeren, weet ik niet of een jaar weg ertussen past.. ist echt de moeite waard?
Oud 20-02-2003, 20:59
Verwijderd
Ik ben van de zomer een maand naar een zomerschool in San Diego geweest. Een jaar vond ik te lang en ik had me ook al ingeschreven voor mijn huidige school...Maar ik vond het echt heel erg leuk. Ik zat op de campus, en daar mochten eigenlijk geen feestjes gegeven worden, maar toch was er op de een of andere manier elke avond een...Vooral de excursies die er iedere week waren, waren erg leuk en ik heb ook heel wat beleefd (LA: naar Universal Studios/Hollywood-sign/Walk of Fame, Las Vegas: geweldige stad, duur, maar echt de moeite waard en een vlucht over de Grand Canyon, Mexico: bekogeld met stenen door boze taxichauffeurs omdat we met een eigen bus waren en dus uiteindelijk nog met de taxi moesten in kleine groepjes ). Ik moest dan wel door de week 3 uurtjes Engels volgen per dag, maar dat vond ik niet zo'n probleem aangezien ik dat toch hartstikke simpel vond. Het weer was er ook geweldig, iedere dag zo'n 30 graden. Het enige wat ik lastig vond waren de afstanden; alleen al naar de supermarkt was 45 minuten lopen :-/ (heuveltje op, heuveltje af). Ook heb ik heel wat vrienden gemaakt uit o.a. Duitsland, Italie, Japan, Taiwan, Frankrijk en Spanje. Dus, resumé overflakkée: absolute aanrader
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 23:27
scala
scala is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
Bezig...
Het bevalt me prima, als ik niet wil, hoef ik niets te doen, als ik wel wil heb ik veel mogelijkheden en nederland lijkt vanuit hier eigenlijk een behoorlijk belachelijk land (veel drukte om weinig).

De overweging was: ik ben geslaagd voor m'n VWO op m'n 16e en was erg jong om op mezelf te gaan wonen om te kunnen studeren wat ik wil studeren (180 km van huis). Verder altijd al geinteresseerd geweest in een bepaald deel van de wereld en daar maar een plek in gekozen waar ik nu zit.

De VS vallen heel vaak tegen, omdat gastgezinnen en uitwisselingsorganisaties meestal behoorlijk streng zijn.
euhhh zit jij heeel toevallig in estland?? beetje vreemde vraag maar volgens mij heb ik jou es ontmoet op een YFU dag ergens in Ned ik herken je msn-naam en verhaal! Je kent me vast niet meer, ik ben iig Marleen en was de enige die naar Australie ging(zomerprogramma) nouja hoe is het daar in estland, bevalt het een beetje? anyway erg toevallig weer, op 't forum!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 23:08
Eva*
Eva* is offline
Niet ik, maar mijn zus is toen zij 16 was een jaar in Slowakije geweest met de jongerenreisorganisatie YFU. Ze was nog niet klaar met haar school, maar wilde eens wat anders.
Het is haar over het algemeen erg goed bevallen. In zo'n jaar in het buitenland leer je natuurlijk stevig in je schoenen te staan en maak je contact met veel mensen uit andere landen die ook met deze organisatie reisden.
Mijn zus vond YFU een erg prettige organisatie, waar ze op kon rekenen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:46
load_harmony
load_harmony is offline
ik ga met YFU naar NOORWEGEN!! lekker kunstzzinnig doen.. ;-)

Vooral mijn ouders zijn errug blij, omdat het lekker duur is.. :-P
Oud 25-02-2003, 20:24
Thomas
Thomas is offline
Ik zou het niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:47
Verwijderd
Voor de mensen die het willen weten (waarschijnlijk niemand, maar toch), ik was met EF...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:44
load_harmony
load_harmony is offline
vertel stefano...
Oud 25-02-2003, 22:57
Tóney
Tóney is offline
Ik heb het wel overwogen, maar ik vond het toch zonde van mijn tijd. Het lijkt me ook best lastig om je na een jaar weinig gedaan te hebben (want je doet meestal weinig in het buitenland, qua opleiding dan) na je middelbare school, er weer toe te zetten om te gaan studeren of een vervolgopleiding te doen, je komt niet bij je leeftijdsgenoten terecht over het algemeen.
En oud-klasgenote van mij is na haar gymnasium gehaald te hebben een jaar naar Amerika gegaan en ze heeft het daar wel leuk, leert wel goed Engels (Amerikaans), maar doet/leert verder niets nuttigs. Ook kost het veel geld.
Ik wil misschien het Master-gedeelte van mijn opleiding in het buitenland doen als dat mogelijk is, of deel nemen aan een studiereis. Dat lijkt me veel nuttiger dan een jaar in het buitenland na je school, heeft ook betrekking op je vak/studiegebied.
Oud 26-02-2003, 13:24
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef:
vertel stefano...
zie boven (7e post van boven...)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 16:13
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
scala schreef:
euhhh zit jij heeel toevallig in estland?? beetje vreemde vraag maar volgens mij heb ik jou es ontmoet op een YFU dag ergens in Ned ik herken je msn-naam en verhaal! Je kent me vast niet meer, ik ben iig Marleen en was de enige die naar Australie ging(zomerprogramma) nouja hoe is het daar in estland, bevalt het een beetje? anyway erg toevallig weer, op 't forum!
eh ja gaaf...
sorry voor de late reactie
Oud 03-03-2003, 21:18
Verwijderd
Ik ga hopelijk over twee/drie jaar naar de universiteit van Barcelona, dat wil ik al vanaf m'n 15e. Lijkt me echt geweldig om voor een jaar in het buitenland te wonen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 23:18
scala
scala is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
eh ja gaaf...
sorry voor de late reactie
whaha grappig ow en maakt niet uit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 02:18
Verwijderd
Zou ik ook nog willen doen, zo'n jaartje in het buitenland.
Maar na veel denkwerk heb ik besloten, liever vrijwilligerswerk te gaan doen. En niet direct voor een jaar, maar dan voor 2 maanden of zo. Want ik ben iemand die heel vlug heimwee heeft. Ik zou geen jaar kunnen zonder mijn vrienden en familie.
Ik denk dat het trouwens raar is, om dan terug in uw eigen land te komen. Al uw kennissen zijn vervaagd en tjah, ik denk wel dat je weer een nieuwe sociale kring zal moeten opbouwen.
Mja, ik denk er nu al sinds mijn 14de over na en ik weet het nog altijd niet zo precies...het is dan ook heel duur en geld hebben we hier niet over. (mss n jobke?donno yet)

Ik ben reeds eens au pair geweest (twee keer zelfs) en de aanpassingen die je moet doen aan uw gastgezin zijn echt wel niet te onderschatten wi.

Think again...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:51
femme
femme is offline
Nou ik heb hele positieve verhalen gehoord! Een meisje uit mn vorige klas zit nu in de VS en heeft het helemaal geweldig daar! Super veel te doen en een heel leuk gastgezin! Ook op school heeft ze het heel leuk (wel moet ze meer voor school doen dan ze had gedacht, maar goed dat is niet zo'n ramp lijkt me)!
Ik ken nog een ander meisje dat net terug is van een half jaar australie en ze heeft het ook heel leuk gehad! Ze wil zo weer terug!
Ik denk dat je het echt moet doen als je het wil, tuurlijk zullen er mensen zijn die het niet zo leuk hebben gehad, maar dat is toch met alles zo?! Gewoon doen!
Ik wil het ook nog heel graag een keertje gaan doen, maar zit inderdaad ook aan vrijwilligerswerk te denken, lijkt me ook heel leuk!
Oud 28-03-2003, 22:25
peaz
peaz is offline
digging up some old topics, anyway ik ga na mijn school een jaar naar guyana (naast suriname) om daar een jaar les te geven etc...
http://guyana.drnk.nl
Reageren

Regels voor berichten