Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 19:02
Bianca16*
Bianca16* is offline
hay!

Ik vroeg me nog iets af heh...
Hebben jullie ook allemaal het vak ICT op school?
Dat bestaat bij ons uit drie onderdelen:
-word
-excel
-powerpoint/acces/internet
Kijk, het is niet zo moeilijk natuurlijk, maar het is WEER zo'n vak waarbij geldt: heb je het gedaan, mag je geen examen doen, blahblahblah...
Ik vroeg me dus af of het bij iedereen van jullie ook een verplicht vak is!

groetjes, Bianca.
Oud 04-04-2003, 19:48
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
je bedoelt ecdl. Dit vak gaat uiteindelijk overal verplicht worden. Ik doe een ict opleidinging heb het ook gehad anders mocht ik niet verder met de opleiding. Maar ze gaan het nu ook al verplichten op het vmbo, havo en vwo. Tis gewoon handig als je een beetje weet hoe je er mee moet werken. Heeft verder niet echt iets met computers te maken tzijn gewoon programma's die je vaak gebruikt voor school.
Oud 04-04-2003, 20:36
Ieke
Ieke is offline
Wij hebben een examenvak en een module, maar je moet het wel kiezen. Ik heb de module, maar echt leuk vind ik het niet, het is allemaal net iets te kort behandelt, het is allemaal net iets te kort om het goed te begrijpen. Het examenvak is beter naar wat ik heb gehoort. Jammer.
Oud 04-04-2003, 20:48
PV
PV is offline
ik had (ben nu anderhalf jaar van de middelbare school af) alleen in de tweede klas 1 uur informatica per week.. in 4/5 havo kon je wel een module informatica volgen, maar dat was niet verplicht.
Oud 04-04-2003, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons kan je in 4VWO en 4Havo de module informatica+ volgen, je krijgt dan excel, word, powerpoint, acces en internet. Dit is niet verplicht maar een keuzevak wat je kan volgen voor 80 studielasturen. Het is echter geen examenvak.
Oud 04-04-2003, 21:23
Balance
Balance is offline
wij hebben geen van wat hier genoemd werd, behalve het ene uurtje informatica in de eerste klas.
Dat was overigens op niveau 'hoe zet je de computer aan?' dus veel ervan geleerd heb ik niet.

Kan je trouwens als je al met die programma's kan werken er vrij voor krijgen of moet je het ook volgen als je alles al kan? Dat laatste lijkt me namelijk nogal onzinnig...
Oud 05-04-2003, 13:36
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Jeps bij ons zit dit inbegrepen in het uur informatica (waar we Access en Excel zien) en in de 2 uurtjes dactylografie (waar we Word, PowerPoint en Publisher zien), in België is het dus al jaren verplicht want ik heb het al 6 jaar (vroeger had ik 2 uur informatica + 2 uur dactylografie)
Oud 05-04-2003, 15:53
Verwijderd
WHAHAHA dat 'Informatiekunde' dat wij in de 3e kregen was zooooo grappig.
Een kwart van de leerlingen kon beter met PC's omgaan dan de (bijgeschoolde) docenten die het vak gaven

Maar nee, in het kader van de 2e fase hebben we gelukkig niet zoiets, het idee zal wel zijn dat je die vaardigheden in die 2 of 3 jaar door allerlei PO's toch wel opdoet.....
Oud 05-04-2003, 16:22
Bianca16*
Bianca16* is offline
uhm juist, ik snap het.

maar bij ons is het alleen niet zo dat we lessen moeten volgen, je moet gewoon die drie onderdelen afwerken, en dat kun je thuis doen met een bepaald boek, wat we overigens voor 15 euro ( SAY WHAT?!?!?! ) aan moesten schaffen.
Maar het is wel zo dat als je al met die programma's om kunt gaan, je natuurlijk niet thuis hoeft te oefenen, maar gewoon naar dat lokaal kunt gaan om het af te sluiten zeg maar.
Ik moet dinsdag mn laatste doen, poerpoint/acces/internet, dus ben benieuwd.

bedankt allemaal voor het reageren!

Regels voor berichten