Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 11:03
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Een vriend van me vertelde me gisteren dat zijn vriendin thuis al lange tijd mishandeld wordt.
Haar moeder is depressief, en heeft vaak agressiefe buien die ze op haar dochter afreageerd.

Het meisje zelf is nu ten einde raad en heeft daardoor nu zelf "depressieve gedachtes" (om het zo maar even te noemen) gekregen.
Die vriend van me weet haar wel steeds rustig te krijgen, maar de thuissituatie wordt steeds erger.

Als ik het goed begrepen heb word er nu wel via school aan gewerkt om haar uit huis te laten plaatsen, maar, hoe vang je zo iemand op?
Wat zeg je tegen zo iemand?
Hoe kalmeer je haar als ze ineens toch haar ouders gaat missen?
Of als ze toch ineens niet meer uit huis wil ofzo?

Alvast bedankt..

Liefs,

Lau.
Oud 03-04-2003, 11:43
Verwijderd
hmm moeilijk. ik zou gewoon veel met dr omgaan, aardig doen.. leuke dingen met dr gaan doen.. zeg maar dezelfde dingen die je gaat doen met iemand die depressief is en verder niet dr teveel dr aan helpen herinneren.. niet teveel drmee confronteren en ook niet te anders doen.. het is nogal irri als iemand 10 keer per dag aan je vraagt hoe het met je gaat. (ik zeg niet dat jij dit doet maar ken iemand die het bij mij doet, dat werkt juist avrechts.

ik zou haar ook laten zien hoe veel beter haar leven word en misschien als ze twijfelt dr toch proberen te laten doorzetten
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:58
Orsino*
Orsino* is offline
Als dat meisje de vriendin van een vriend van jou is, helpt die vriend haar toch wel? Of ben jij ook een vriendin van haar?
Ik moet zeggen dat ik niet met depressieve kennisen ineens leuke dingen zou doen, beetje raar ineens dan.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:03
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 03-04-2003 @ 12:58:
Als dat meisje de vriendin van een vriend van jou is, helpt die vriend haar toch wel? Of ben jij ook een vriendin van haar?
Ik moet zeggen dat ik niet met depressieve kennisen ineens leuke dingen zou doen, beetje raar ineens dan.
Ik noem niet meer zo heel snel iemand vriend/vriendin, maar laat ik het zo zeggen: ik ken haar, ga met haar om, en graag een vriendin zou willen worden van haar.
Oud 03-04-2003, 14:05
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
******** schreef op 03-04-2003 @ 12:43:
hmm moeilijk. ik zou gewoon veel met dr omgaan, aardig doen.. leuke dingen met dr gaan doen.. zeg maar dezelfde dingen die je gaat doen met iemand die depressief is en verder niet dr teveel dr aan helpen herinneren.. niet teveel drmee confronteren en ook niet te anders doen.. het is nogal irri als iemand 10 keer per dag aan je vraagt hoe het met je gaat. (ik zeg niet dat jij dit doet maar ken iemand die het bij mij doet, dat werkt juist avrechts.

ik zou haar ook laten zien hoe veel beter haar leven word en misschien als ze twijfelt dr toch proberen te laten doorzetten
thx..
Zal eens gaan nadenken over wat we zouden kunnen gaan doen enzo..

zelf kan k dr trouwens inderdaad ook niet tegen als mensen constant vragen wat er is, of hoe het gaat.
Reageren

Regels voor berichten