Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat zou mooi geweest zijn, elk jaar een 10 voor Duits op me rapport... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
sta je nu een 10 voor nederlands op je rapport???? maar die dodenherdenking hoeft voor mij niet zo nodig, ik zal wel 2 minuten stil zijn om die doden te herdenken, maar verder doet ut me eigenlijk nix |
![]() |
|
Ik ben elk jaar die twee minuten stil, simpelweg uit respect. Nu moet ik echter werken op die avond, net als vorig jaar, maar dan gaat op dat moment de muziek uit, en aangezien voor het restaurant de ceremonie wordt gehouden, ga ik daar altijd bij staan.
||
![]() |
Citaat:
![]() en dodenherdenking: jah ik ben stil, herdenk alleen meer slachtoffers huidige en recente oorlogen, zoals slachtoffers in Palestina, enz enz |
![]() |
|
![]() |
Ja, ik ben wel 2 minuten stil op 4 mei. Het mag dan meer dan 55 jaar geleden zijn, het blijven toch een heleboel doden. Ik denk tijdens de twee minuten trouwens meestal meer aan de oorlogen op dit moment dan aan 'onze' tweede wereldoorlog.
||
Citaat:
Het is maar 2 minuten stil zijn in een jaar, dat is toch niet veel gevraagd voor al die slachtoffers die er zijn gevallen en voor de soldaten die hun leven voor onze vrijheid hebben gewaagd. ik ben een keer in Limburg naar een plaatsje geweest en daar lagen heel veel soldaten begraven. Verschrikkelijk gewoon
||
Citaat:
of dacht je dat ze zo aardig waren
|
Er zijn mensen die hun eigen leven opgeoffert hebben zodat wij nu kunnen zijn wie we zijn..... Ik mag ze dan wel niet persoonlijk kennen, ze hebben me wel gemaakt wie ik ben...... En doorvoor vind ik dat ze ons respect horen te krijgen... ook door de jongeren....
|
![]() |
|
Verwijderd
|
eerder ging ik wel altijd, ofnja ben 5 of 6 jaar achter elkaar geweest. Maar de afgelopen 2 jaren geloof ik niet meer, omdat ik op dat tijdstip wat moest doen. Oppassen ofzo, en trouwens zaterdag weer. Maar ik ben wél stil. Niet dat ik nou denk aan alle overleden slachtoffers, maar meer uit respect
|
![]() |
|
Ik moet zeggen dat ik er zelf niet zoveel gevoel bij heb, maar uit respect voor degenen die wel ff stilte willen hou ik m'n mond wel ff 2 minuten dicht.
|
Ik houd absoluut mn mond die 2 min, wat zijn nou 2 min in een mensenleven... beetje respect mag wel vind ik, ik ken ook een meisje die joods is en als je hoort wat voor verdriet ze er nog van heeft...
|
Ik vind van wel, je moet toch wel kunnen herdenken aan wat er zoveel jaar trug is gebeurt. Ik vind het heel goed, meestal emt die 2 minuten ga ik buiten op de stoep zitten en daar 2 of meer minuten mijn mond dicht houden, heerlijk vind ik dat.
|
Misschien ga ik 2 minuten stil zijn (vergeet ik ongetwijfeld weer), maar als ik iets MOET (tenminste.. iets Heel Erg Van Me Verwacht Wordt), dan heb ik de vervelende gewoonte het tegenovergestelde te doen.. dus verplicht elk jaar op 4 mei mn mond 2 minuten houden is niet echt aan mij besteed..
|
Verwijderd
|
ja, hou nog wel stilte, en het gaat niet alleen over de tweede wereld oorlog, maar om oorlogsslachtoffers in t algemeen..en dan kan je wel zeggen dat je niets er mee te maken hebt of whatever, maar een groot deel van de mensen die zijn gestorven in de 2e wereld oorlog hebben er mooi wel voor gezorgd dat wij nu niet in een fascistische samenleving wonen
|
![]() |
|
Traditiegetrouw zit ik dan met de rest van 't gezin 2 minuten stil voor de Tv. Zo is 't elk jaar nog gegaan, en zo gaat 't dit jaar weer. Niet omdat het moet, maar omdat ik het helemaal niet slecht vindt om zo'n gebeurtenis 2 minuten lang in stilte te herdenken.
Dat mensen overigens die 2 minuten niet stil willen zijn, vind ik niet erg. Maar ik zie vaak genoeg dat mensen dan gewoon schreeuwend door de straat lopen, en dat is dan toch een ander verhaal. Niet willen herdenken, oke, maar een beetje respect door stil te zijn al is het niet om te herdenken, is helemaal niet zoveel gevraagd die 2 minuten in 't jaar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"De Dodenherdenking verwatert" ganralph | 60 | 14-05-2011 18:17 | |
Stop de herdenking? THC1 | 138 | 12-05-2005 01:29 | |
Dodenherdenking, wel of niet 2 minuten stil zijn? Stepsje | 56 | 04-05-2005 21:36 | |
Psychologie |
4 mei, dodenherdenking Fantôme | 60 | 10-05-2003 14:05 | |
Anti-Amerika demo bij Maastricht, 25 mei. Kubstudent | 28 | 23-04-2003 22:39 | |
Seksualiteit |
Vervolg op het topic : Wat niet te zeggen voor/tijden/na het sex !! Just Eak | 7 | 15-09-2002 13:33 |