Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 23:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
De laatste jaren neem ik steeds meer mountainbikes waar. Een droevige ontwikkeling, want ik zie ze niet alleen op het fietspad, wat nog net kan, maar ook in tuinen van particulieren en op bospaden, die voor wandelaars bestemd zijn.
Wie met een gewone fiets op een bospad wordt betrapt, moet een boete krijgen. Wie met een mountainbike wordt betrapt, moet zijn fiets inleveren en hem niet meer terugkrijgen.
Weg met alle mountainbikes. En weg met alle 4x4 terreinwagens.

Wat wordt Nederland toch weer mooi zonder mountainbikes en terreinwagens, en al die andere lawaaierige en destructieve vormen van mobiliteit die de natuur verknoeien!

Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2002, 23:18
Paperz
Paperz is offline
Onzin... fietsen is gezond...
Oud 21-05-2002, 23:20
de abt van sion
Citaat:
Paperz schreef:
Onzin... fietsen is gezond...
Heb je mij het tegendeel horen beweren?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 23:49
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat jullie?
Wat een onzin.. terreinauto's ben ik met je eens, die moeten echt niet zomaar overal kunnen komen, maar dat mag ook al niet. Slechts op sommige plekken mag het wel.

Als je mountainbiken een sport vindt die de natuur vernield dan vind ik dat een nogal bekrompen opmerking, en dat mag je best weten. Als je de natuur wilt beschermen met dit soort zinloze acties, pak dan de echte vervuilers/vernielers aan.

Mountainbiken is cool.. Dat jij dat niet vindt is geen reden het maar te gaan verbieden.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 00:42
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Heb je mij het tegendeel horen beweren?
Nee... maar jouw argumenten tegen de mountainbike staan i.m.o. in het niet tegen mijn argument... dus vind ik de uitspraak "mountainbike, allemaal naar de schroothoop" (en dan niet eens om de fout) onzin...
Oud 22-05-2002, 05:55
Amidala
Amidala is offline
Fietsen is
De auto's zouden juist daar op de schroothoop moeten liggen. Als er maar altijd auto's rond blijven rijden kan straks niemand meer fietsen omdat het milieu dan zo aangetast is dat het gewoon niet meer mogelijk is.

Vote voor FIETS!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De laatste jaren neem ik steeds meer mountainbikes waar. Een droevige ontwikkeling, want ik zie ze niet alleen op het fietspad, wat nog net kan, maar ook in tuinen van particulieren en op bospaden, die voor wandelaars bestemd zijn.
Euh? Er zijn toch heel veel bospaden die er zijn voor mountainbikers/fietsers ?
Oud 22-05-2002, 10:46
Verwijderd
Mensen die met hun mountainbikes door de stad heen gaan fietsen, das belachelijk Koop een gewone fiets!
Tzijn ook altijd LPF-stemmers. Die mensen die zogenaamd zo weinig te besteden hebben, intussen wel een BMW en een 'mountainbike' hebben voor de rest inderdaad niks hebben en dan op een partij gaan stemmen die pro particuliere zorg en pro particulier onderwijs zijn. Ik zit 'r niet mee, mijn pappie en mammie hebben zat geld, wij zitten wel goed de komende 4 jaar (als ze het al halen).
Sorrie Ik dwaal af, huh?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wie met een gewone fiets op een bospad wordt betrapt, moet een boete krijgen. Wie met een mountainbike wordt betrapt, moet zijn fiets inleveren en hem niet meer terugkrijgen.

Wat wordt Nederland toch weer mooi zonder mountainbikes en terreinwagens, en al die andere lawaaierige en destructieve vormen van mobiliteit die de natuur verknoeien!

Wat jullie?
jij hebt echt geen leven hè?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 11:23
Boogie
Boogie is offline
ik ben het met je eens dat in natuurlijke gebieden geen mountainbikers en automobilisten moeten worden toegelaten en dat als ze betrapt worden, ze een fikse boete tegemoet mogen zien. Oa bospaden worden inderdaad vernield door deze mensen.
Oud 22-05-2002, 11:28
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Tzijn ook altijd LPF-stemmers
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 11:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Genesis schreef:

Goed argument ...

Ik ben het Phreshness eens, LPF-stemmers zijn hypocriet
Oud 22-05-2002, 13:26
Methuselah
Methuselah is offline
pffff, jij hebt echt iets tegen mensen die niet doen wat jij niet wilt dat ze doen eh?

Ik bedoel, als zij daar geld aan willen geven, laat ze dan toch, wij hebben hier thuis ook een mountainbike, en die gebruik ik ook wanneer ik naar m'n tante fiets die 25 minuten ver woont, omdat die mountainbike ten eerste gemakkelijker fietst dan m'n gewone citybike, en ten tweede omdat 't gewoon leuk is om met zo'n ding te rijden. Wat kan jou dat nu in Godsnaam schelen, of ik of iemand anders ermee rondrijdt, what the hell maakt dat voor verschil uit voor jou?

volgens mij ben je gewoon jaloers op de mensen die wél een jeep of een mountainbike hebben omdat jij er geen hebt, graag wilt, niet krijgt/kunt kopen en dus gefrustreerd bent geraakt.
Oud 22-05-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat mensen in hun tuinen doen moeten ze zelf weten. Bospaden zijn zowel voor voetgangers en fietsers bestemd, tenzij anders aangegeven iirc.

Citaat:
Een mountainbike is geen destructieve vorm van mobiliteit die de natuur verknoeit.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 14:54
Verwijderd
waarom zouden MTB'ers een zwaardere straf moeten krijgen dan 'gewone' fietsers? als het pad verboden is voor fietsers zouden mountainbikers én andere fietsers een boete moeten krijgen, maar er zijn genoeg mountainbike-paden.
als je zo doorgaat gaan langzamerhand steeds meer mensen met de auto -> meer vervuiling.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 14:58
Monica
Monica is offline
Een mountainbike is in het vlakke land van Nederland in principe niet nodig, maar als iemand er nu graag op wil fietsen, wat dan nog?! Laat iedereen toch lekker in zijn waarde. Alsof ze ineens erger zijn dan een gewone fiets. Pff..
Oud 22-05-2002, 15:07
SnoopysquiD
SnoopysquiD is offline
Hoe, in hemelsnaam, kun je je nou storen aan mountainbikes n.b.?!

Jij bent denk ik wel errug snel op je teentjes getrapt...
Oud 22-05-2002, 16:38
WolterB
WolterB is offline
ik erger me meer aan die stinkende auto's
fietsen roeleert
Oud 22-05-2002, 17:03
Tampert
Tampert is offline
*proest* hoe je van een volstrekt onzinng onderwerp toch een discussie kunt maken waar mensen op ingaan... hulde!

Nou. Volgens mij moetn de mountainbikes verzameld worden en in het rijskmuseum in het meer worden geplempt...
Oud 22-05-2002, 17:15
Shock
Shock is offline
Ik begrijp even niet waarom je wel een citybike zou mogen hebben en geen mountainbike...
als je zo'n mountainbike lekkerder vindt rijden moet je er zo een nemen, als je liever een citybike/driewieler/whatever wilt hebben neem je die...
Oud 22-05-2002, 18:51
Luca
Luca is offline
Ik fiets.
Oud 22-05-2002, 20:33
M@rco
M@rco is offline
Dus jij wil mijn mooie mountainbike naar de vuilnisbelt brengen

Laat mensen toch lekker op hun mountainbike fietsen, ik zie het probleem niet? Als iemand dat nou leuk vindt... 't is niet alsof jij er last van hebt...
Oud 22-05-2002, 20:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
kmoet bijna altijd lachen om jouw stellingen.. k weet niet waarom..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:10
DutchTerror
DutchTerror is offline
Je BENT zeker zo,n stom groenlinks figuur die iemand neerknalt als ie een mier overijd

als ik ga te moutanbiken in een bos laat me dat doen is gezonder als de hele dag achter de computer zitte flipo
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:18
Martin Dude
Martin Dude is offline
zijn al 2 mountainbikes van mij gejat
maar nu toch weer zo'n ding
fietst gewoon lekker dus niet zeuren
Oud 22-05-2002, 21:22
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
Martin Dude schreef:
zijn al 2 mountainbikes van mij gejat
maar nu toch weer zo'n ding
fietst gewoon lekker dus niet zeuren

precies Martin Dude u Own

Deze gast die zich hier aan ergert komt 1 maal in de maand achter zijn computer vandaan om es in de natuur te kijken , Komt ie een Moutanbike tegen , En Ergert zich dood ga jij maar lekker weer achter je compute zitte
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:40
de abt van sion
Citaat:
Tofke_H schreef:

Euh? Er zijn toch heel veel bospaden die er zijn voor mountainbikers/fietsers ?
Díé mag men gebruiken, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:44
de abt van sion
Citaat:
Methuselah schreef:
1) pffff, jij hebt echt iets tegen mensen die niet doen wat jij niet wilt dat ze doen eh?

2) en ten tweede omdat 't gewoon leuk is om met zo'n ding te rijden. Wat kan jou dat nu in Godsnaam schelen, of ik of iemand anders ermee rondrijdt, what the hell maakt dat voor verschil uit voor jou?

3) volgens mij ben je gewoon jaloers op de mensen die wél een jeep of een mountainbike hebben omdat jij er geen hebt, graag wilt, niet krijgt/kunt kopen en dus gefrustreerd bent geraakt.
1) Nee hoor.
2) Dat kan. Het kan me niet schelen of er iemand op een mountainbike rijdt. Het kan me wel schelen waar zo iemand dat doet.
3) Zeker niet. Gelukkig relativeer je jezelf al met de woorden "volgens mij".
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:48
de abt van sion
Citaat:
******** schreef:

1) Wat mensen in hun tuinen doen moeten ze zelf weten.
2) Een mountainbike is geen destructieve vorm van mobiliteit die de natuur verknoeit.
1) Wat mensen in de tuinen van andere mensen doen mgen ze zeer zeker niet zelf weten.
2) Niet altijd, nee, maar vaak wel.

Mountainbikers zijn vaak uiterst zelfbewuste mensen die gewend zijn om altijd hun iegen gang te gaan zonder met anderen rekening te houden. En dat geldt ook voor terreinwagenrijders. Zo'n wagen is groot en dat imponeert. Het geeft een lekker "King of the Road"-gevoel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:50
de abt van sion
Citaat:
WolterB schreef:
ik erger me meer aan die stinkende auto's
fietsen roeleert
Ik ben ook niet voor auto's. Wel voor fietsen. Maar dan wel binnen bepaalde begrenzingen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:53
de abt van sion
Citaat:
DutchTerror schreef:

Je BENT zeker zo,n stom groenlinks figuur die iemand neerknalt als ie een mier overijd

Dit gaat alle perken te buiten. En, voor de duidelijkheid: het antwoordt luidt: "Nee."
Ik zou nooit iemand doden.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:58
!!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1e post: mountainbblablalabla
Zeg me dat je gewoon de knipoogsmilie bent vergeten, maar toen mensen serieus begonnen te replyen jij 4phun ook serieus bent gaan replyen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 23:14
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Ik ben het Phreshness eens, LPF-stemmers zijn hypocriet
die roloog doelde ten eerste op het ongelofelijk offtopic gaan, ten tweede op de geweldige manier waarop mountainbikers EN LPF-stemmers ongenadig over een kam worden geschoren.

ps. Ik denk dat ik maar niet meer reacties ga posten in deze zinloze topic

Genesis
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 07:32
de abt van sion
Citaat:
Genesis schreef:

die roloog doelde ten eerste op het ongelofelijk offtopic gaan, ten tweede op de geweldige manier waarop mountainbikers EN LPF-stemmers ongenadig over een kam worden geschoren.

ps. Ik denk dat ik maar niet meer reacties ga posten in deze zinloze topic

Genesis
De vereenzelviging van mountainbikers en LPF-stemmers komt niet van mij.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 07:51
Vlooienband
Vlooienband is offline
kom op zeg, mtb's zijn net zo goed en geweldig als alle andere fietsen. ook al zijn er bepaalde mensen die de bospaden onveilig maken met mtb's. mountainbiken is ook een serieuze sport, of je het nou leuk vind of niet. en de mtb'ers fietsen je meestal snel voorbij, dus je moet gewoon een beetje tolerant zijn
Oud 23-05-2002, 10:48
cmoi
cmoi is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Wat jullie?
als bv de bordjes van staatsbosbeheer bij alle paden in de kroondomeinen gaat bekijken, staat daarop:

open gesteld voor wandelaars en fietsers tussen zonsopkomst en zonsondergang
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:31
Verwijderd
HELL YEAH, ALLE FIETSEN OP DE SCHROOTHOOP!

Fietsen zijn toch maar ondingen.

ALLE FIETSEN WEG!

Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:36
REIE
REIE is offline
Tja, ik zag gisteren hoe een goede vriend een aanrijding kreeg.
Hij, een grote terreinwagen, en een sedan stonden op 1 lijn. Hij wou de hoge 4x4 inhalen, en reed frontaal op de sedan van de andere richting. Als die terreiwagen lager was geweest kon hij er vanaf z'n fiets overheen kijken en had hij de tegenligger gezien.

Ik begrijp niet wat zo leuk is aan zo'n auto, ze verspillen benzine, zijn arrogant groot, en je kan er enkel mee over verkeersdrempels crossen ipv de Afrikaanse steppen. En dit geld ook voor die Renaults Espace, Chryslers Voyager en die pick-up trucks!

REIE
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:49
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

De vereenzelviging van mountainbikers en LPF-stemmers komt niet van mij.
dat zei ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:46
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Dit gaat alle perken te buiten. En, voor de duidelijkheid: het antwoordt luidt: "Nee."
Ik zou nooit iemand doden.
ook niet als het hij of jij is?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:51
SnoopysquiD
SnoopysquiD is offline
Pure humor deze stelling.
Oud 23-05-2002, 15:48
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Nee hoor.
2) Dat kan. Het kan me niet schelen of er iemand op een mountainbike rijdt. Het kan me wel schelen waar zo iemand dat doet.
3) Zeker niet. Gelukkig relativeer je jezelf al met de woorden "volgens mij".
1)...
2)akkoord, maar mountainbikers doen maar evenveel kapot als mensen die gewoon door de bossen lopen, naast de paden. of jeugdbewegingen die in de bossen gaan 'spelen'
3)ik relativeer mezelf niet, ik geef mijn mening, wat ik over jou denk.
Oud 23-05-2002, 16:01
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
REIE schreef:
Tja, ik zag gisteren hoe een goede vriend een aanrijding kreeg.
Hij, een grote terreinwagen, en een sedan stonden op 1 lijn. Hij wou de hoge 4x4 inhalen, en reed frontaal op de sedan van de andere richting. Als die terreiwagen lager was geweest kon hij er vanaf z'n fiets overheen kijken en had hij de tegenligger gezien.

Ik begrijp niet wat zo leuk is aan zo'n auto, ze verspillen benzine, zijn arrogant groot, en je kan er enkel mee over verkeersdrempels crossen ipv de Afrikaanse steppen. En dit geld ook voor die Renaults Espace, Chryslers Voyager en die pick-up trucks!

REIE
Doe niet zo stom

als je in de bouw werkt je moet een tendemaster erachter hebben doe je niet met je sedan pfff heb je een goede jeep ofzo voor nodig of sterk busje
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:08
beuk
beuk is offline
Wat een heerlijk weer, denk dat ik zometeen de chevrolet pak en wat paupers in hun pandaatjes ga intimideren, onderwijl zoveel mogelijk uitlaatgassen creeerend met mijn afzichtelijke terreinwagen.
Oud 23-05-2002, 16:26
de abt van sion
Citaat:
beuk schreef:
Wat een heerlijk weer, denk dat ik zometeen de chevrolet pak en wat paupers in hun pandaatjes ga intimideren, onderwijl zoveel mogelijk uitlaatgassen creeerend met mijn afzichtelijke terreinwagen.
Zo gaat dat inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:34
beuk
beuk is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Zo gaat dat inderdaad.
In jouw belevingswereld.
Reageren

Regels voor berichten