Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2002, 18:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wie heeft er zich onlangs ook geërgerd aan het openbaar vervoer, waardoor je bij iets belangrijks te laat kwam?

Ikzelf had van de week bijna een klacht ingediend bij de NS. OK hier komt weer zo'n verhaal van die klote-treinen:

Ik heb deze week tentamenweek. Om 11 uur begon mijn tentamen en ik nam alle zekerheid door om half 10 van huis naar het station Maastricht Randwyck te lopen, zodat ik ruimschoots op school zou zijn in Sittard (10.30 uur om precies te zijn).
Op Maastricht Randwyck hoorde ik dat de trein uit de richting Sittard niet verder reed dan Maastricht. Ik moest de internationale trein uit Luik nemen om in Maastricht over te stappen op de vertraagde trein uit Sittard. Normaal gesproken zouden deze twee treinen op elkaar wachten in Maastricht. Maar juist net nu ik tentamenweek heb reed de trein aan mijn neus voorbij toen ik pas uit de internationale trein stapte.
Niet erg, ik kon over een half uurtje weer een stoptrein naar Sittard nemen. Ik wachten, wachten, wachten... 40 minuten lang... en hij kwam maar niet aan op Maastricht. En dan roepen die eikels ook nog niet eens af dat-ie vertraging heeft of uitvalt of zow.
Ik stapte maar in de Intercity naar Sittard die vlak daarna zou vertrekken. Kwart voor elf zou ik dan op het station zijn en dan was ik nog net op tijd voor mijn tentamen. Naar school lopen is het immers 15 minuten of iets minder.
Maar ook de intercity vertrok 10 minuten te laat, omdat deze moest wachten op een stoptrein uit Heerlen die vertraging had. Ik vet stressen in de trein tussen alle lui in maar dat kon me op dat moment niet interesseren. Het ging nu eenmaal erom dat ik op tijd bij mijn tentamen kon zijn, waar ik de hele week zo hard voor gestudeerd had.
5 minuten voor 11 kwam ik op station Sittard aan, ik zo hard rennen als ik kon naar school, kwam een paar minuutjes te laat voor het tentamen, dat geefde nog niet veel. Maar ach, wat heb ik me zitten ergeren aan de NS. Als ik het tentamen niet meer mocht meemaken had ik een klacht ingediend. Niet dat ik er veel mee opschoot, maar dan had ik willen zien hoe pissig ik was. Ik was zelfs voor de zekerheid vroeger weggegaan dan nodig was. Het is toch ongelofelijk dat je door andere factoren (in dit geval de treinen) en niet door je eigen schuld te laat komt ergens waardoor je misschien iets belangrijks misloopt. Daar erger ik me om. De NS, hét bedrijf van het openbaar vervoer in Nederland, moet toch op een normale manier kunnen functioneren, niet dan? Anders kan je er ook nie op rekenen.

Iemand nog zo'n stressverhaaltje over het openbaar vervoer? Zet ze hier neer!
Oud 12-06-2002, 18:12
Verwijderd
je leert het wel, die alinea's.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:13
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Leuk verhaal

Maar nee, ik ga maar een paar x met de trein per maand ergens heen en ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb nog nooit een vertraging langer dan een kwartier meegemaakt
Wel een xtje per ongeluk brandje, stond die hele wagon van binnen in rook
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:13
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Milk schreef:
Als jij hem er vaak genoeg op attendeert vast wel.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Als jij hem er vaak genoeg op attendeert vast wel.
alle kleine beetjes helpen he
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:21
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Milk schreef:

alle kleine beetjes helpen he

En nu weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:38
Dutchian
Dutchian is offline
)Ik had gister examen

Ik ga 1 uur en 3/4 kwartier van te voren weg (normaal doe ik er 1 uur over)

Ik ga van huis weg om de bus optijd te halen, de bus kwam 10 minuten te laat! Maarja, geen probleem. Bij de ene laatste halte gaat de bus opeens de andere kant op (weg was afgesloten wegens wegwerkzaamheden), dus voor het laatste stukje doet de bus er gewoon iets langzamer over, MAAR die bus kwam leuk vast te staan in het ochtend verkeer, staat de bus daar meer dan een kwartier vast!

Eindelijk bij de metro....krijg je te horen dat door een storing de metro's onregelmatig rijden (grrrr ) dus 10 minuten later als de metro aankomt staat heel het perron vol met mensen.

Eindelijk bij het overstappen naar de volgende metro, rijdt ie net weg. Dus kon ik weer leuk wachten op de volgende. Uiteindelijk kwam ik aan waar ik moest zijn en gauw een sprintje (door het winkelcentrum) naar mijn school waar ik nog net op tijd was

Normaal heb ik weinig pech met het OV, maar dit was de eerste keer dat ik zoveel pech had in 1 keer...en dat allemaal op m'n examen dag
Oud 12-06-2002, 18:41
wicce
wicce is offline
ja, echt lang leve et openbaar vervoer. Tijdens de exame periode ging ik echt een uur en een kwartier ervoor van huis om niet door et ov gebugged te worden.. En jaa, ik mocht weer 1 keer gezellie 25 minuten wachten op de metro. die ook nog een verscheidene keertjes bleef kamperen op 1 plek. En dan komen er ook van die "gezellige" kindjes de metro in die MET DE DEUREN GAAN SPELEN. en dan kan je dus niet wegrije. schreeuwen dus....
toen eindelijk naar de bus, mocht ik ook fijn lang op wachten. En dan stap ik bij amstel op, waar de bus altijd ff gezellig een kwartier of wat blijft staan terwijl de chaffeur erges in een hokkie uit zen neus zit te vrete.. en dan mag jij rennen voor je duitse examen: beter kan het tocht niet?
Oud 14-06-2002, 16:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Milk schreef:
Ja ja, hebk helemaal voor jou nu gedaan!
Oud 14-06-2002, 19:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zondag 9 maart.
A&N meeting te Utrecht.

Joostje en ik nemen de IC naar Arnhem-Nijmegen om 22:49.
Op de oranje LED-schermen staat al dat er geen treinverkeer is tussen Ede-Wageningen en Arnhem, wegens een omgevallen boom op de rails (was toen een flinke storm geweest).
Dus om 23:30 stond die trein er nóg, met inmiddels 40 minuten vertraging, en geen NS-personeel te bekennen.
Ik ben namens een groep reizigers op zoek gegaan, uiteindelijk iemand gevonden van de NS, die vertelde dat we straks zouden gaan.
Om 23:45 dan op weg (halfuursdienst, met de trein van 22:49!) naar Ede-Wageningen. Rond 0:30 in Ede-Wageningen. Rennen voor de ene bus, er staat uiteraard slechts één bus voor álle mensen naar Arnhem.

Die dag waren er werkzaamheden tussen Arnhem en Zutphen, waardoor er daar bussen zouden rijden ipv. treinen. Normaal gaat de laatste trein Arnhem-Zutphen om 0:38 uit Arnhem, toen dus een bus.
Al in Utrecht vroeg ik hoe ik toch in Zutphen moest komen, antwoord was dat de NS wel een taxi zou betalen, moest ik in Arnhem even vragen. Oké, geregeld, dacht ik...

We zaten dus in die bus naar Arnhem, stampvol, en konden de overige 250 mensen die daar nog stonden uitzwaaien.
In Arnhem aangekomen was het 1:15, de laatste NS-bus naar Zutphen was dus allang weg, 0:38.
(Volgens de dienstregeling had ik om 23:24 in Arnhem moeten zijn! )
Reactie van een NS-dame voor het station:
"Sorry, de laatste bus naar Zutphen is weg, de volgende gaat morgenochtend om 5:30."
IK HEB ME DAAR STAAN SCHELDEN!!!

Ga ik om 22:49 uit Utrecht, verwacht om 23:24 in Arnhem te zijn, láng voor de laatste trein (die dag dus een bus) van 0:38.
Is 'ie gewoon weg!

KUT-NS, omdat ZIJ vertragingen hebben kan IK niet thuis komen!

En die NS-dame wilde GEEN taxi regelen, ik moest maar wachten tot 's ochtends 5:30!!!

Uiteindelijk stonden we daar met 15 mensen voor Zutphen, toen hadden ze weinig keuze dan een bus naar Zutphen te regelen.
Dus met een Arnhemse stadsbus, chauffeur een dame van 30 ofzo met een leren broek aan , op naar Zutphen... Waar ik om 2:30 in de nacht een Arnhemse stadsbus door Zutphen naar het station moest loodsen...

Om 2:45 dan EINDELIJK in Zutphen.

En wat denk je over de reiskosten-terugbetalingsregeling bij vertraging? Néé, die geldt hier niet, want het kwam door natuurgeweld!

En ik neem het mezelf niet kwalijk dat ik toen in Arnhem een NS-er heb uitgescholden, zo erg dat alle mensen me aan keken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten