Zondag 9 maart.
A&N meeting te Utrecht.
Joostje en ik nemen de IC naar Arnhem-Nijmegen om 22:49.
Op de oranje LED-schermen staat al dat er geen treinverkeer is tussen Ede-Wageningen en Arnhem, wegens een omgevallen boom op de rails (was toen een flinke storm geweest).
Dus om 23:30 stond die trein er nóg, met inmiddels 40 minuten vertraging, en geen NS-personeel te bekennen.
Ik ben namens een groep reizigers op zoek gegaan, uiteindelijk iemand gevonden van de NS, die vertelde dat we straks zouden gaan.
Om 23:45 dan op weg (halfuursdienst, met de trein van 22:49!) naar Ede-Wageningen. Rond 0:30 in Ede-Wageningen. Rennen voor de ene bus, er staat uiteraard slechts één bus voor álle mensen naar Arnhem.
Die dag waren er werkzaamheden tussen Arnhem en Zutphen, waardoor er daar bussen zouden rijden ipv. treinen. Normaal gaat de laatste trein Arnhem-Zutphen om 0:38 uit Arnhem, toen dus een bus.
Al in Utrecht vroeg ik hoe ik toch in Zutphen moest komen, antwoord was dat de NS wel een taxi zou betalen, moest ik in Arnhem even vragen. Oké, geregeld, dacht ik...
We zaten dus in die bus naar Arnhem, stampvol, en konden de overige 250 mensen die daar nog stonden uitzwaaien.

In Arnhem aangekomen was het 1:15, de laatste NS-bus naar Zutphen was dus allang weg, 0:38.
(Volgens de dienstregeling had ik om 23:24 in Arnhem moeten zijn!

)
Reactie van een NS-dame voor het station:
"Sorry, de laatste bus naar Zutphen is weg, de volgende gaat morgenochtend om 5:30."

IK HEB ME DAAR STAAN SCHELDEN!!!
Ga ik om 22:49 uit Utrecht, verwacht om 23:24 in Arnhem te zijn, láng voor de laatste trein (die dag dus een bus) van 0:38.
Is 'ie gewoon weg!
KUT-NS, omdat ZIJ vertragingen hebben kan IK niet thuis komen!
En die NS-dame wilde GEEN taxi regelen, ik moest maar wachten tot 's ochtends 5:30!!!
Uiteindelijk stonden we daar met 15 mensen voor Zutphen, toen hadden ze weinig keuze dan een bus naar Zutphen te regelen.

Dus met een Arnhemse stadsbus, chauffeur een dame van 30 ofzo met een leren broek aan

, op naar Zutphen... Waar ik om 2:30 in de nacht een Arnhemse stadsbus door Zutphen naar het station moest loodsen...
Om 2:45 dan EINDELIJK

in Zutphen.
En wat denk je over de reiskosten-terugbetalingsregeling bij vertraging? Néé, die geldt hier niet, want het kwam door natuurgeweld!
En ik neem het mezelf niet kwalijk dat ik toen in Arnhem een NS-er heb uitgescholden, zo erg dat alle mensen me aan keken.