Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
lijkt me sterk.. |
![]() |
||
Citaat:
Je rijdt door de stad. Het is druk, dus je rijdt langzaam, zeg 25 km/h. Een fietser steekt plotseling de weg over, rijdt tegen je bumper aan, breekt z'n been, bekrast jouw lak en z'n fiets is verrot. Ach, de automobilist betaalt.
||
![]() |
Citaat:
En hij/zij heeft zn been gebroken, denk je dan dat ie blij is omdat de automobilist betaalt? ik denk eerder dat ie meer aan zijn been dnekt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De kans daarop is minimaal, bijna onmogelijk en mocht het gebeuren dan krijg je schadevergoeding als automibilist, ja echt waar, want dat zijn gevallen die haast nooit voorkomen en zo duidelijk aantoonbaar zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
dat hebben ze gedaan, omdat fietsers zich niet hoeven te verzekeren en automobilisten wel. Ik ben het er wel mee eens, zo kan het nooit voorkomen dat een fietser die een ongeluk veroorzaakt voor alle kosten moet opdraaien. En voor de rest van zijn leven moet ploeteren voor die kosten.....Ga eens vertellen dat je daar tegen kan zijn?!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Stel je voor: Jij bent de automobilistin dit verhaal.
Een man springt strontlazerus vanuit de kroeg op de fiets. (promilage van 6 ofsow, is wel overdreven, maargoed) Hij slingert als een bezetene over de weg. Hij slingert de verkeerde weghelft op en stiert een kruispunt over, en een automobilist(jij dus) schrikt zich de tering(onverwachte situatie) en trapt kijhard op zn rem. Tevergeefs. Je knalt tegen die dronken fietser aan, en hij moet naar et ziekenhuis. Jij krijgt alle schuld van het ongeluk. Fair? NEE!
||
![]() |
Citaat:
![]() De verzekering betaalt. Als die fietser moet gaan betalen issie wel een jaar bezig, bovendien zijn deze regels er omdat fiietsers zich niet hoeven te verzekeren, anders zouden er wel wat minder fietsen zijn in Nederland en meer file's en luchtvervuiling. Prima wet(ten?) ![]() |
![]() |
|
als het zo is omdat fietsers zich niet hoeven te verzekeren..
laat fietsers zich dan maar verzekeren! ik betaal elke maand braaf mijn premies voor de verzekering en autobelasting, en nu zal zo'n klote fietser ff tegen mijn auto aanrijden, en nog geld uitgekeerd krijgen ook?! ja daag..! ik denk dat veel mensen, juist nu, gaan doorrijden na een ongeluk. Of dat iemand zo pissed is, dat ie uitstapt, en die fietsers ff helemaal in elkaar gaat staan te slaan.. zulke dingen ga je voortaan meemaken. en het is nog niet eens zo gek ook... wat me wel weer eens opvalt, is dat het altijd dezelfde lui hier zijn die het met de meest vreemde ideeen eens zijn.. hopelijk springen die een keer voor de auto ![]()
|
en er word hier wel lekker gepraat over automobilisten, schade ed..
maar het lijkt me dat een motorrijder ook gaat vallen onder deze wet.. dus als een fietser een motorrijder aanrijd, dan is die echt helemaal de lul. niet alleen flinke schade, maar als die valt, kan er ook een been gebroken worden. en nogsteeds is de fietser onschuldig.. op deze manier krijg je trouwens ook dat verzekeringen duurder worden, en dat meer mensen onverzekerd, of niet goed verzekerd rond gaan rijden. als je dan schade krijgt, kan je ook als fietser naar je geld fluiten lijkt me..
||
![]() |
Citaat:
Wat boeit het als die fietser moet gaan betalen in het geval dat hij schuldig is? Is toch zijn eigen domme fout. Fietsers dienen zich net als automobilisten aan de regels te houden. Het zou eigenlijk wel raar zijn, je rijdt zonder licht, daar krijg je een bekeuring voor, want dat is strafbaar. Vervolgens word je aangereden (omdat je geen licht hebt) en dan is de automobilist schuldig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar wat vergeten word is dat de ambulance die de gewonde fietser komt halen ook bestuurd word door een automobilist.. Volgens mij komt die nooit op tijd bij het ongeluk, omdat hij erg voorzichtig rijd, zodat ie geen brokken zal maken, en daardoor nog meer onschuldige mensjes de grote fietsers-hemel in zal rijden... Hierdoor zal ook de politie minder snel ter plaatse zijn, en heeft de auto meer kans om ongezien te ontkomen ![]() ![]() goede wet!
||
![]() |
Citaat:
Eerst je huiswerk doen (de krant lezen bijvoorbeeld), dan pas reageren! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zeer slechte ontwikkeling, dit. Het leidt tot een 'vervlakking' van wetgeving. Namelijk, door vooraf al de schuld van de automobilist aan te nemen maak je de mogelijkheden op een eerlijke lastenverdeling kleiner. Er zijn naturlijk wél gevallen te bedenken waarin de fietser/voetganger in kwestie alle blaam treft, en dus alle of de meeste schade moet dragen, en waarin de automobilist redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt. In dat soort situaties zou een automobilist nu tóch moeten betalen, en dat is onwenselijk.
Ik vind deze ontwikkeling nogal op gespannen voet staan met het in onze (straf)rechtsorde geldende adagium: 'geen straf zonder schuld'. |
![]() |
|
ik ben het eens, alleen begrijpt de verzekering vand e man die mij in december aanreed dat niet echt.
*wacht nog steeds op schadevergoeding ![]()
|
nou nou nou maar als je als fietser in het verkeer zit, vooral als er geen fietspaden zijn, dan komt er ook van alle kanten vanalles op je af van auto's
![]() ![]() Eva (die door de stad zwalpt helemaal gek geworden door het ontwijken van gekken van chauffeurs 'die plots opduiken')
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben toch al schuldig, dus waarom niet zorgen dat ik ECHT schuldig ben? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|