Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
We kregen onlangs een cd thuisgestuurd. Ik haalde het uit de verpakking. Op de cd zelf was een soort foto afgedrukt van 2 zoenende mensen.
Ik keek goed en zag dat het 2 bekenden waren mijn ouders. Uit nieuwsgierigheid zette ik die cd op. Vervolgens werd er aangekondigd dat ze gingen trouwen. Alles werd vermeld zoals waar ze bijv. gingen trouwens en hoelang ze bij elkaar waren. Zelfs met een leuk muziekje op de achtergrond. Echt heel leuk gedaan en vooral orgineel maar is het niet een beetje overdreven ?! ![]() |
![]() |
|
nah 10.000 euro is fors..
maar wat er precies allemaal bij zit weet ik natuurlijk niet... een beetje huwelijksreis kost al aardig wat... en er zijn natuurlijk ook aspecten als wat voor receptie hoeveel gasten en hoeveel extra's... maar ik zou 't er ook voor over hebben, denk ik...
||
![]() |
Citaat:
maar misschien denk ik daar later anders over.. we zullen zien ![]() |
![]() |
|
ik heb dat er wel voor over. Ben het dan ook met Secreet eens, ik vind het belangrijk dat dat een heel mooie dag wordt
![]() Ik ben eigenlijk ook wel zo dat ik zeg dat iedereen die wil komen mag komen (naar de receptie dan ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() een beetje trouwjurk kost tegenwoordig meer dan 1000 € hoor...
|
Nou, ik vind dat een trouwerij vooral comfortabel moet zijn. Voor het bruidspaar, voor de aanwezigen - lichamelijk en geestelijk comfortabel.
Gezien het feit dat ik me verre van comfortabel zou voelen in een witte roomtaart jurk die een paar duizend euro heeft gekost, zou ik veel liever een sari dragen, of iets moois dat ik zelf heb samengesteld. 't mag best wat kosten, maar ik wil niet een hele dag benauwd zijn om m'n kleren vies te maken. Ik zou het bv. ook vertikken om op oncomfortabele pumps te gaan lopen ofzo. comfortabel gaat ook voor de aanwezigen. Ik zou de zenuwen krijgen als er 400 mensen stonden te staren, plus de helft van m'n familie is nou ook weer niet *zo* leuk om erbij te hebben, dus ik zou alleen m'n meest hechte vrienden en familie erbij willen. Geen stijve ceremonies of domme rituelen, maar gewoon een lekker feestje 'savonds, met misschien een accoustisch bandje. Oh ja, en geen domme toneelstukjes. Een trouwerij vind ik iets zijn dat een stel moet vieren met hun intiemste vrienden en familie, niet met oud-tante Edna die toch alleen maar zit te zeuren over dat de jurk niet wit genoeg is en dat die vrienden zich zo onbehoorlijk gedragen.
|
Ik ben het met secreet eens. Een bruiloft is gewoon ook duur als je er een feest bij wilt geven. Maar ik heb het er voor over. Als ik ga trouwens is het ook maar echt voor 1 keer. En ja dan doe ik liever een jaartje ff rustig met me geld zodat ik kan sparen om de perfecte dag te hebben dan een dag wat niet zo speciaal is.
|
![]() |
|
€10.000,- is wel veel denk ik, maar mijn trouwjurk zal zeker niet een van de goedkoopste zijn (€2.250,- zal ik er best aan uitgeven). En de rest, tja er moet nog wat afgehuurd worden, auto gehuurd worden, ik wil mooie bloemen enz. Ja, dat zal best een dure dag worden..
|
Zoiets heb ik natuurlijk niet alleen voor het zeggen, maar als ik met mezelf moest trouwen (bij wijze van spreken) zou het allemaal niet zo nodig hoeven... Tegenwoordig lijkt het wel of trouwen, 50 jaar worden, kinderen krijgen etc. meer om commercie/status bewijzen gaat dan om het feest zelf. Heeft het bij jou 10.000 euro gekost? Oh, dan moet mijn feestje 15.000 euro gaan kosten...
Laat mij maar gewoon naar het gemeentehuis gaan en het saampjes gezellig maken
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wil wel een mooie trouwdag hebben. Niet teveel mensen, maar wel iedereen waar ik van houd. En een mooie jurk, een mooie kerk...ik hoef niet zo nodig duur op vakantie ofzo..zolang het maar met m'n man is enzo vind ik eht goed genoeg. Maar ik wil wel een bruidstaart en een receptie en een feest. En dat wordt duur..misschien moet ik alvast gaan sparen...nee geintjeh oor..ik hoef pas op m'n 23e of 24e ofzo te trouwen, dus nog iets van 8 of 9 jaar.
|
Verwijderd
|
Ach als het dat kost om er de perfecte dag van te maken, dan moet dat maar.... maar ik zou liever iets kleinschaligs doen en dat alles dan perfect geregeld zou zijn (gewoon alles van de beste kwaliteit) dan met megafeest/recepte enzo... Alleen directe familie en Hele goede vrienden...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zijn gewoon allebei 'standaard-dingen' om te doen. Het is een keuze. Het moet niet, je hoeft geen kerstmis te vieren, maar bijna iedereen die het christelijke geloof aanhangt viert kerstmis (en ook zát mensen die niet eens gelovig zijn doen het). Maar ik wil er ook een groot feest van maken. Het moet ook weer niet te groot zijn, want omdat ik het míjn dag is (en die van m'n man) wil ik ook nog een paar dagen met hem weg. Dus daar moet dan nog wel geld voor zijn he, en niet als ik thuiskom dat ik dan kweetnie hoeveel rood sta. Als ik het me kan veroorloven, dan geef ik het uit ook, want als het goed is trouw je maar 1 keer in je leven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat gedoe is echt helemaal niets van mij. Het feit dat je trouwt maakt het een mooie dag, en niet al dat gezeik met familieleden, dansgelegenheden veel geld uitgeven en een nét te dure en niet te vreten taart... EDIT typotje
||
Citaat:
|
![]() |
zou het er wel voorover hebben, ben wel zo iemand die een perfecte trouwdag moet hebben met mooie jurk, leuk feestje (het belangrijkste natuurlijk)
en natuurlijk een mooie honeymoon haha. dus ja ik geef het er wel voor uit, nu eerst even mijn ventje overhalen, hij is het hier geloof ik niet echt mee eens!!! groetjes marleen xxx
||
Citaat:
op je trouwdag zit je toch niet te wachten op al dat gezeur met mensen waar je toch geen zin in hebt om ze te zien enzow... hou het lekker simpel
|
|