Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 11:37
Verwijderd
Ik hoorde vanochtend van een collega dat mensen uit zijn vriendenkring doorgaans 10.000 EURO en zelfs meer uitgeven aan hun trouwdag. Dit is iets waar ik nogal van schrok en me haast niet voorstellen kan .. als ik zou trouwen, zou ik er echt niet zo'n duur verhaal van maken

Ik zie het trouwen meer als een formaliteit .. kun je beter ff ondertekenen en dan een weekje met z'n 2-en op vakantie gaan, is veel beter

Wat vinden jullie? Zouden jullie bereid zijn zoveel geld voor die ene dag te besteden (dus aan eten, feest, huwelijksjurk, taart, etc, etc .. al die bullshit) *?*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2002, 11:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Collega van mij ook zoiets ja

Zou ik inderdaad bijvoorbeeld liever 2 weken luxe op vakantie gaan. Of nóg beter, 6 weken iets minder luxe
Oud 14-06-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:
maar alleen al om dat ik denk dat trouwen 1x in je leven en iets heel moois moet zijn...
Waarom moet dat per se?

De trouwdag van mijn ouders was ook heel simpel: even beiden ondertekenen .. en de portier was getuige (een getuige was verplicht .. vind ik ook maar vaag hoor) :/

Daarna gingen ze lekker uit eten .. en dat was het Het is en was niet meer dan een formaliteit .. ze woonden al bijna 5 jaar samen, dus ja.

Ik vind het zelf echt geldverspilling om er zo een verhaal van te maken :/
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:17
Luca
Luca is offline
Ik hoef niet zo nodig te trouwen.
Oud 14-06-2002, 12:42
Ditchie
Ditchie is offline
We kregen onlangs een cd thuisgestuurd. Ik haalde het uit de verpakking. Op de cd zelf was een soort foto afgedrukt van 2 zoenende mensen.

Ik keek goed en zag dat het 2 bekenden waren mijn ouders. Uit nieuwsgierigheid zette ik die cd op. Vervolgens werd er aangekondigd dat ze gingen trouwen.

Alles werd vermeld zoals waar ze bijv. gingen trouwens en hoelang ze bij elkaar waren. Zelfs met een leuk muziekje op de achtergrond. Echt heel leuk gedaan en vooral orgineel maar is het niet een beetje overdreven ?!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:47
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik zou nooit zo'n parade trouwerij willen. Gewoon, leuke comfortabele kleding, clubje vrienden en familie, korte ceremonie en dan een lekker feestje.
Oud 14-06-2002, 12:54
Paulaah
Paulaah is offline
Woohoow!

Van die 10.000 euro kan ik hele andere leuke dingen doen
Leuke vakantie ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:50
Paperz
Paperz is offline
nah 10.000 euro is fors..
maar wat er precies allemaal bij zit weet ik natuurlijk niet...
een beetje huwelijksreis kost al aardig wat...
en er zijn natuurlijk ook aspecten als wat voor receptie hoeveel gasten en hoeveel extra's...

maar ik zou 't er ook voor over hebben, denk ik...
Oud 14-06-2002, 13:54
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik hoorde vanochtend van een collega dat mensen uit zijn vriendenkring doorgaans 10.000 EURO en zelfs meer uitgeven aan hun trouwdag. Dit is iets waar ik nogal van schrok en me haast niet voorstellen kan .. als ik zou trouwen, zou ik er echt niet zo'n duur verhaal van maken

Ik zie het trouwen meer als een formaliteit .. kun je beter ff ondertekenen en dan een weekje met z'n 2-en op vakantie gaan, is veel beter

Wat vinden jullie? Zouden jullie bereid zijn zoveel geld voor die ene dag te besteden (dus aan eten, feest, huwelijksjurk, taart, etc, etc .. al die bullshit) *?*
weet niet echt wat ik ooit misschien ga doen...op dit moment vind ik het onzin, beetje veel geld uitgeven, beetje je de hele dag druk lopen maken of iedereen het wle naar zijn zin heeft, etc.

maar misschien denk ik daar later anders over..

we zullen zien
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik zou nooit zo'n parade trouwerij willen. Gewoon, leuke comfortabele kleding, clubje vrienden en familie, korte ceremonie en dan een lekker feestje.
Dat heeft ook wel wat
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Luca schreef:

We zijn er voor je op Psychologie...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ikzelf heb geen idee...
Zie ik dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:52
Monica
Monica is offline
ik heb dat er wel voor over. Ben het dan ook met Secreet eens, ik vind het belangrijk dat dat een heel mooie dag wordt

Ik ben eigenlijk ook wel zo dat ik zeg dat iedereen die wil komen mag komen (naar de receptie dan ), maar misschien zitten daar dan wel mensen tussen die ik niet eens zien wil ofzo.. Naja zie ik dan wel, ga er nog maar niet vanuit
Oud 14-06-2002, 19:53
Verwijderd
mjah daar kom je toch snel aan hoor:
denk maar aan de kleding, dat is ook hoger dan 100 euro, feestzaal huren, fotograaf, make-up, kerk huren of hoe t ook moet.
Huwelijksreis....

je bent er zo bij hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:07
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
mjah daar kom je toch snel aan hoor:
denk maar aan de kleding, dat is ook hoger dan 100 euro, feestzaal huren, fotograaf, make-up, kerk huren of hoe t ook moet.
Huwelijksreis....

je bent er zo bij hoor.
kleding hoger dan 100 €?

een beetje trouwjurk kost tegenwoordig meer dan 1000 € hoor...
Oud 14-06-2002, 21:20
Dark Angel
Dark Angel is offline
Nou, ik vind dat een trouwerij vooral comfortabel moet zijn. Voor het bruidspaar, voor de aanwezigen - lichamelijk en geestelijk comfortabel.

Gezien het feit dat ik me verre van comfortabel zou voelen in een witte roomtaart jurk die een paar duizend euro heeft gekost, zou ik veel liever een sari dragen, of iets moois dat ik zelf heb samengesteld. 't mag best wat kosten, maar ik wil niet een hele dag benauwd zijn om m'n kleren vies te maken. Ik zou het bv. ook vertikken om op oncomfortabele pumps te gaan lopen ofzo.

comfortabel gaat ook voor de aanwezigen. Ik zou de zenuwen krijgen als er 400 mensen stonden te staren, plus de helft van m'n familie is nou ook weer niet *zo* leuk om erbij te hebben, dus ik zou alleen m'n meest hechte vrienden en familie erbij willen.

Geen stijve ceremonies of domme rituelen, maar gewoon een lekker feestje 'savonds, met misschien een accoustisch bandje. Oh ja, en geen domme toneelstukjes.

Een trouwerij vind ik iets zijn dat een stel moet vieren met hun intiemste vrienden en familie, niet met oud-tante Edna die toch alleen maar zit te zeuren over dat de jurk niet wit genoeg is en dat die vrienden zich zo onbehoorlijk gedragen.
Oud 14-06-2002, 21:45
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik ben het met secreet eens. Een bruiloft is gewoon ook duur als je er een feest bij wilt geven. Maar ik heb het er voor over. Als ik ga trouwens is het ook maar echt voor 1 keer. En ja dan doe ik liever een jaartje ff rustig met me geld zodat ik kan sparen om de perfecte dag te hebben dan een dag wat niet zo speciaal is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:49
Denise84
Denise84 is offline
€10.000,- is wel veel denk ik, maar mijn trouwjurk zal zeker niet een van de goedkoopste zijn (€2.250,- zal ik er best aan uitgeven). En de rest, tja er moet nog wat afgehuurd worden, auto gehuurd worden, ik wil mooie bloemen enz. Ja, dat zal best een dure dag worden..
Oud 14-06-2002, 23:05
de abt van sion
de abt van sion is offline
Een gekte, ja. En zet die enorme bedragen dan eens af tegen de kansen die het huwelijk maakt om te overleven...
Men kan beter investeren in de ware liefde, en een hoge geestelijke prijs betalen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 23:31
Signy
Signy is offline
Ik zou noooooit zoveel uitgeven om te gaan trouwen, áls ik überhaupt trouw. Al die poeha hoeft voor mij echt niet.
Oud 15-06-2002, 12:36
Shock
Shock is offline
Zoiets heb ik natuurlijk niet alleen voor het zeggen, maar als ik met mezelf moest trouwen (bij wijze van spreken) zou het allemaal niet zo nodig hoeven... Tegenwoordig lijkt het wel of trouwen, 50 jaar worden, kinderen krijgen etc. meer om commercie/status bewijzen gaat dan om het feest zelf. Heeft het bij jou 10.000 euro gekost? Oh, dan moet mijn feestje 15.000 euro gaan kosten...
Laat mij maar gewoon naar het gemeentehuis gaan en het saampjes gezellig maken
Oud 15-06-2002, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Luca schreef:
en als het ik al doe, doe ik het simpel, zonder trouwkleding, grote bruidstaart, luxe feest, enz. een hype om alleen officieel op papier te hebben staan dat jij en je vriendin bij elkaar horen, lijkt me niet goed voor je.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:

kleding hoger dan 100 €?

een beetje trouwjurk kost tegenwoordig meer dan 1000 € hoor...
leesbrilletje kwijt? t was sarcastisch bedoelt hoor
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 18:32
sase
sase is offline
Ik wil wel een mooie trouwdag hebben. Niet teveel mensen, maar wel iedereen waar ik van houd. En een mooie jurk, een mooie kerk...ik hoef niet zo nodig duur op vakantie ofzo..zolang het maar met m'n man is enzo vind ik eht goed genoeg. Maar ik wil wel een bruidstaart en een receptie en een feest. En dat wordt duur..misschien moet ik alvast gaan sparen...nee geintjeh oor..ik hoef pas op m'n 23e of 24e ofzo te trouwen, dus nog iets van 8 of 9 jaar.
Oud 15-06-2002, 18:34
Geraldine
Geraldine is offline
mjah, ik wil wel een mooie trouwjurk, een lekkere taart, een leuke huwelijksreis, een groot feest, en een hoop lol.
maar t moet natuurlijk niet al te veel geld gaan kosten...
Oud 17-06-2002, 00:15
Verwijderd
Ach als het dat kost om er de perfecte dag van te maken, dan moet dat maar.... maar ik zou liever iets kleinschaligs doen en dat alles dan perfect geregeld zou zijn (gewoon alles van de beste kwaliteit) dan met megafeest/recepte enzo... Alleen directe familie en Hele goede vrienden...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 05:28
Frida
Frida is offline
Ik stond vorige week nog met een gordijn over me hoofd te trouwen met m'n knuffel

OmG

Nah, kvind het ook overdreven hoor,aan de andere kant, ik kan er wel inkomen...
Oud 17-06-2002, 10:39
Verwijderd
Hoe ziek kunnen mensen zijn. 10000 euro voor een trouwerij zeg, jezus.

Ik zou inderdaad dan lekker op vakantie gaan. En ook wat langer dan van dat geld
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Waarom moet dat per se?

De trouwdag van mijn ouders was ook heel simpel: even beiden ondertekenen .. en de portier was getuige (een getuige was verplicht .. vind ik ook maar vaag hoor) :/
Ja maar das hetzelfde als 'waarom vier je kerstmis'?
Het zijn gewoon allebei 'standaard-dingen' om te doen. Het is een keuze. Het moet niet, je hoeft geen kerstmis te vieren, maar bijna iedereen die het christelijke geloof aanhangt viert kerstmis (en ook zát mensen die niet eens gelovig zijn doen het).

Maar ik wil er ook een groot feest van maken. Het moet ook weer niet te groot zijn, want omdat ik het míjn dag is (en die van m'n man) wil ik ook nog een paar dagen met hem weg. Dus daar moet dan nog wel geld voor zijn he, en niet als ik thuiskom dat ik dan kweetnie hoeveel rood sta. Als ik het me kan veroorloven, dan geef ik het uit ook, want als het goed is trouw je maar 1 keer in je leven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 13:52
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
******** schreef:
Waarom moet dat per se?

Daarna gingen ze lekker uit eten .. en dat was het Het is en was niet meer dan een formaliteit .. ze woonden al bijna 5 jaar samen, dus ja.

Ik vind het zelf echt geldverspilling om er zo een verhaal van te maken :/
zo zijn mijn ouders ook getrouwd (op het uit eten gaan na, ik was er zelf bij en die avond hebben ze toch écht zelf gekookt ... en zo wil ik ook trouwen mocht het er ooit van komen..

dat gedoe is echt helemaal niets van mij. Het feit dat je trouwt maakt het een mooie dag, en niet al dat gezeik met familieleden, dansgelegenheden veel geld uitgeven en een nét te dure en niet te vreten taart...

EDIT typotje
Oud 17-06-2002, 13:54
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Een gekte, ja. En zet die enorme bedragen dan eens af tegen de kansen die het huwelijk maakt om te overleven...
Men kan beter investeren in de ware liefde, en een hoge geestelijke prijs betalen.
ergens heb je wel gelijk. Alleen concludeer ik uit je verhaal dat je beter helemaal niet kunt investeren in liefde...
Oud 17-06-2002, 13:54
marleentjuh
marleentjuh is offline
zou het er wel voorover hebben, ben wel zo iemand die een perfecte trouwdag moet hebben met mooie jurk, leuk feestje (het belangrijkste natuurlijk)
en natuurlijk een mooie honeymoon haha.

dus ja ik geef het er wel voor uit, nu eerst even mijn ventje overhalen, hij is het hier geloof ik niet echt mee eens!!!

groetjes marleen xxx
Oud 17-06-2002, 13:56
Shock
Shock is offline
Citaat:
Tampert schreef:

zo zijn mijn ouders ook getrouwd (op het uit eten gaan na, ik was er zelf bij en die avond hebben ze toch écht zelf gekookt ... en zo wil ik ook trouwen mocht het er ooit van komen..

dat gedoe is echt helemaal niets van mij. Het feit dat je trouwt maakt het een mooie dag, en niet al dat gezeik met familieleden, dansgelegenheden veel geld uitgeven en een nét te dure en niet te vreten taart...

EDIT typotje
ja psies, daar zou ik het ook mee doen
op je trouwdag zit je toch niet te wachten op al dat gezeur met mensen waar je toch geen zin in hebt om ze te zien enzow... hou het lekker simpel
Oud 17-06-2002, 21:31
simple creed
simple creed is offline
waarom voor mij wel zo'n grote bruiloft

- onwijs veel gezelligheid
- een dag om nooit te vergeten
- als het goed is doe je het 1 keer... en als ik iets doe doe ik het goed
- enz.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:36
Verwijderd
Citaat:
saffie schreef:
Ja maar das hetzelfde als 'waarom vier je kerstmis'?
Neee

"Hoe vier je kerstmis?"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:20
Sommetje
Sommetje is offline
Ik wil best in stijl trouwen, maar ik zal zeker niet te duur maken.
Oud 18-06-2002, 19:52
Tampert
Tampert is offline
trouwens... op dit moment zie ik trouwen als een puur administratieve zaak.
Reageren

Regels voor berichten