Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 19:03
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Zou roken in openbare gelegenheden afgeschaft moeten worden?

Neem bijvoorbeeld de trein. Een groot gedeelte van de trein is voor rokers. Als de rest van de trein vol is, zou je daar wel willen zitten, maar het stinkt er en het is er benauwd. Bovendien als je het in de trein zou verbieden, zouden er misschien mensen zijn die minderen met roken of eventueel stoppen.

Zou het ook in discotheken moeten? Ik heb dr soms last van en bovendien wordt de kans voor 'meerokers' verhoogd, dat ze later een ziekte krijgen.

Eens/oneens?
Oud 13-06-2002, 19:14
Piccola
Piccola is offline
Uhm, moeilijk!
Wat jij allemaal zegt klinkt wel goed en logisch enzo. Maar jah, bv in de trein: er is daar een gedeelte voor rokers en niet-rokers! Dat vind ik eigenlijk wel goed zo! Helemaal verbieden vind ik aan de ene kant toch wel overdreven!
En afschaffen in de discotheek.. Tsjah ik krijg dan last van mijn ogen en moet hoesten, maar afschaffen hoeft van mij eigenlijk toch niet hoor!

Ben dus oneens toch maar.. Niet afschaffen dus!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:17
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Ik zou het niet erg vinden als roken verboden zou worden in openbare gelegenheden. Ben zelf geen roker en heb er dan geen last meer van. Maar ik denk ook dat roken, net als drinken, bij het uitgaan hoort. Je gaat uit om het gezellig te hebben en sommigen hebben daar een sigaretje bij nodig...
Oud 13-06-2002, 19:42
Shock
Shock is offline
helemaal verbieden werkt toch niet, dus ik denk dat gescheiden ruimtes de beste oplossing zal zijn.
Oud 13-06-2002, 19:55
Kezmanian Devil
Citaat:
Shock85 schreef:
helemaal verbieden werkt toch niet, dus ik denk dat gescheiden ruimtes de beste oplossing zal zijn.
Waarom zou dat niet werken???? Als het ergens niet mag, mag het niet. Klaar!
Oud 13-06-2002, 20:13
*Shorty*
*Shorty* is offline
Helemaal verbieden lukt nooit, dan komen alle rokers in opstand. In de trein verbieden vind ik ook onzin, want dan gaan mensen het stiekem doen in de gangetjes ofzo, bovendien zitten er al hartstikke weinig rook-coupés in de trein. De mensen die niet in een rookcoupé willen zitten, die kunnen dat vrijwel altijd en anders hebben ze maar 1 keertje pech.
Oud 13-06-2002, 20:17
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Uhm, moeilijk!
Wat jij allemaal zegt klinkt wel goed en logisch enzo. Maar jah, bv in de trein: er is daar een gedeelte voor rokers en niet-rokers! Dat vind ik eigenlijk wel goed zo! Helemaal verbieden vind ik aan de ene kant toch wel overdreven!
En afschaffen in de discotheek.. Tsjah ik krijg dan last van mijn ogen en moet hoesten, maar afschaffen hoeft van mij eigenlijk toch niet hoor!

Ben dus oneens toch maar.. Niet afschaffen dus!
whuh, jij zegt dat je helemaal verbieden overdreven vindt... ik vind het eigenlijk eerder overdreven dat er speciaal gedeeltes zijn voor rokers! het is toch hardstikke logisch dat dat verboden zou zijn?!?! het stinkt, is tijdens reizen toch niet nodig, je valt er andere mensen mee lastig.... tijdens uitgaansgelegenheden weet ik het niet zo goed...... zelf heb ik een hekel aan roken en de stank en wat dan ook, maar dit hoort er voor veel mensen nou eenmaal idd voor gezelligheid bij..... bovendien zou je dan ook niet meer kunnen blowen en dat vind ik toch weer iets anders (meer vergelijkbaar met alcohol) en sommige feesten gaan daar toch soms ook wel een beetje om...... nouja, dat zou natuurlijk ook niet meer zo zijn als dat verboden wordt dan he?
oke, voor afschaffen!
Oud 13-06-2002, 20:17
Shock
Shock is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

Waarom zou dat niet werken???? Als het ergens niet mag, mag het niet. Klaar!
was het maar zo makkelijk... door rood rijden mag ook niet, klaar!
Oud 13-06-2002, 20:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
*Shorty* schreef:
Helemaal verbieden lukt nooit, dan komen alle rokers in opstand. In de trein verbieden vind ik ook onzin, want dan gaan mensen het stiekem doen in de gangetjes ofzo, bovendien zitten er al hartstikke weinig rook-coupés in de trein. De mensen die niet in een rookcoupé willen zitten, die kunnen dat vrijwel altijd en anders hebben ze maar 1 keertje pech.
Lekker sociaal.

Ikke, ikke ikke, en de rest kan stikke.

Weet je hoe het is als je in de trein een uur lang op een halletje moet staan, en door de glazen deur te zien dat 3/4de van de rokersplaatsen leeg is?

En om te weten, dat als je daar gaat zitten, je de kans loopt daarna het ziekenhuis van de volgende stad te mogen bezichtigen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
utopian me schreef:
whuh, jij zegt dat je helemaal verbieden overdreven vindt... ik vind het eigenlijk eerder overdreven dat er speciaal gedeeltes zijn voor rokers! het is toch hardstikke logisch dat dat verboden zou zijn?!?! het stinkt, is tijdens reizen toch niet nodig, je valt er andere mensen mee lastig.... tijdens uitgaansgelegenheden weet ik het niet zo goed...... zelf heb ik een hekel aan roken en de stank en wat dan ook, maar dit hoort er voor veel mensen nou eenmaal idd voor gezelligheid bij..... bovendien zou je dan ook niet meer kunnen blowen en dat vind ik toch weer iets anders (meer vergelijkbaar met alcohol) en sommige feesten gaan daar toch soms ook wel een beetje om...... nouja, dat zou natuurlijk ook niet meer zo zijn als dat verboden wordt dan he?
oke, voor afschaffen!
Eens!

Helaas zegt je nick ook iets...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:25
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Lekker sociaal.

Ikke, ikke ikke, en de rest kan stikke.

Weet je hoe het is als je in de trein een uur lang op een halletje moet staan, en door de glazen deur te zien dat 3/4de van de rokersplaatsen leeg is?

En om te weten, dat als je daar gaat zitten, je de kans loopt daarna het ziekenhuis van de volgende stad te mogen bezichtigen.
Jij praat over ikke ikke en de rest kan stikken, tering.

Mensen roken, dus mogen roken vind ik. KLAAR !

Wat een fucking onzin.
Oud 13-06-2002, 20:29
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Eens!

Helaas zegt je nick ook iets...
hmmzz, zou je dat willen uitleggen? dan zal ik erover nadenken
Oud 13-06-2002, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Jij praat over ikke ikke en de rest kan stikken, tering.

Mensen roken, dus mogen roken vind ik. KLAAR !

Wat een fucking onzin.
So what?

Mensen moorden, dus vermoorden mag, vind ik. KLAAR!
Mannen verkrachten, dus verkracht mag, vind ik. KLAAR!
Mensen steken gebouwen in brang, dus gebouwen in brand steken mag, vind ik. KLAAR!

( )

Serieus... ik krijg daar astma van... laatste tijd gelukkig niet meer zo erg.

Jij bent toch ook wel ergens allergisch voor?
Misschien voor katten? Hoe zou je het dan vinden als ik een kat voor je gezicht houd, een uur lang?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
utopian me schreef:
hmmzz, zou je dat willen uitleggen? dan zal ik erover nadenken
Utopia...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:46
Ditchie
Ditchie is offline
Aan de ene kant is het heel fijn om ergens te zitten waar niet gerookt wordt als " niet- roker". Ik zou het dan helemaal niet erg vinden als het afgeschaft werd. Maar goed er zijn ook wel gewoon rokers. En bijv. discotheken ze willen het toch zo aangenaam mogelijk maken voor iedereen. Voor niet- rokers maar ook voor rokers. En in aparte ruimtes indelen werkt volgens mij ook niet.

Het is niet altijd leuk idd. Maar als die mensen er zelf voor hebben gekozen dan moeten ze het in principe doen waar ze willen. H

Trouwens vanaf 2003 is " roken in treinen" niet meer toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:49
Kezmanian Devil
Citaat:
Shock85 schreef:

was het maar zo makkelijk... door rood rijden mag ook niet, klaar!
Ik vind dit toch heel anders...het gaat om ruimtes waar anderen aanwezig zijn en waar je verblijft en niet waar je ff langskomt. Stel je maar een snackbar voor, daar zou dan bijv niet meer gerookt mogen worden(mag volgens mij al niet, maar gaat ff om het voorbeeld). Daar is altijd wel iemand van het personeel aanwezig en als er dan iemand een sigaret opsteekt, wordt er door het personeel wat van gezegd...
Oud 13-06-2002, 20:53
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Utopia...
ghehe, als het dat computerspel is.... daar heeft dit niks mee te maken, net nadat ik een nederlandse tekst over het idee utopisme heb gelezen had ik me aangemeld ik was het toen redelijk met dat hele idee eens....

Citaat:
Ditchie schreef:
Aan de ene kant is het heel fijn om ergens te zitten waar niet gerookt wordt als " niet- roker". Ik zou het dan helemaal niet erg vinden als het afgeschaft werd. Maar goed er zijn ook wel gewoon rokers. En bijv. discotheken ze willen het toch zo aangenaam mogelijk maken voor iedereen. Voor niet- rokers maar ook voor rokers. En in aparte ruimtes indelen werkt volgens mij ook niet.
maar is het dan niet raar dat het net naar de keuze van de rokers zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt?? want in discotheken, cafe's stinkt het gewoon altijd naar rook, en dat is gewoon ranzig en ongezond.
en er zijn ook gewoon veel niet-rokers, en dat is gewoon voor iedereen uiteindelijk beter, dan vind ik dat wannneer je al rookt dat maar netjes buiten moet doen of met mensen ergens die er allemaal geen last van hebben...
Oud 13-06-2002, 20:59
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

So what?

Mensen moorden, dus vermoorden mag, vind ik. KLAAR!
Mannen verkrachten, dus verkracht mag, vind ik. KLAAR!
Mensen steken gebouwen in brang, dus gebouwen in brand steken mag, vind ik. KLAAR!

( )

Serieus... ik krijg daar astma van... laatste tijd gelukkig niet meer zo erg.

Jij bent toch ook wel ergens allergisch voor?
Misschien voor katten? Hoe zou je het dan vinden als ik een kat voor je gezicht houd, een uur lang?
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken !

Lekker sociaal hoor...
Oud 13-06-2002, 21:04
Slaughterer
Slaughterer is offline
Ik ben het er wel mee eens als he tin openbare gelegenheden wordt afgeschaft. Zoals ook in de trein binnenkort. Dan hebben de rokers wel als argument dat de niet-rokers er geen lsat van hebben, maar dat is dus wel zo. Wat denk je als je een plekje zoekt en de trein doorloopt? Dan moet je ook die stinkcoupes door. En vaak genoeg komt die stank vanuit de andere coupe aanwaaien, dat ruik je dus heel erg.
Ook al die peuken op het perron is een rotgezicht. Ze gooien die dingen maar neer. Als ik een ham-kaas broodje saucijzenbroodje opheb, gooi ik dat servetje toch ook niet zomaar op de grond?! (oke, sommige mensen wel, maar dat is dus ook asociaal)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:10
MORTICIA
MORTICIA is offline
niet rokers hebben het makkelijk ...afschaffen roken in het openbaar .....tjaaa vertel da tegen een kettingroker
Oud 13-06-2002, 21:25
M@rco
M@rco is offline
Ik heb er persoonlijk geen last van als iemand rookt... en afschaffen vind ik ook weer zoiets...

Dusseh... voor mij hoeft 't niet...
Oud 14-06-2002, 02:00
beuk
beuk is offline
rokneis veis....ik rook alllen als ik droneken n, dan vind ik het oipens we fijn
Oud 14-06-2002, 06:22
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Helemaal afschaffen vind ik niet kunnen. De trein heeft tegenwoordig al vet weinig rokers coupes en h et is onzin dat daar nooit iemand zit zoals fleet admiral zegt aangezien altijd als ik in de trein zit die juist helemaal vol zitten.

Kwa werk enzo moet gewoon bepaald worden door de mensen zelf. Willen ze niet dat er gerookt word. Maak dan bijvoorbeeld een klein kamertje voor de rokers
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 06:47
Joshua
Joshua is offline
ok ik rook dus.... en van mij mogen ze het best afschaffen dat roken in openbare ruimtes... als mensen er echt zo'n last van hebben... er zijn genoeg andere plaatsen waar er wel gewoon gerookt kan worden...

btw.. lees eens iets over singapore... daar mag je alleen buiten op straat roken is best te doen....
Oud 14-06-2002, 10:08
Luca
Luca is offline
Ik rook niet. Ik heb er wel veel last van. Voor mij zou het beter zijn als alles afgeschafd werd. Maar ik heb er op zich niet zo heel veel problemen mee. Dus laat het maar zo. Ten zij het echt gaat veranderen.
Oud 14-06-2002, 10:39
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Roken in de trein vind ik vies, dat mag van mij echt afgeschaft worden.

Bij de kroeg/disco hoort een rokerig sfeertje, en mijn vader mag ook blijven roken want sigaren ruiken gezellig.
Oud 14-06-2002, 12:57
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
utopian me schreef:

maar is het dan niet raar dat het net naar de keuze van de rokers zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt?? want in discotheken, cafe's stinkt het gewoon altijd naar rook, en dat is gewoon ranzig en ongezond.
en er zijn ook gewoon veel niet-rokers, en dat is gewoon voor iedereen uiteindelijk beter, dan vind ik dat wannneer je al rookt dat maar netjes buiten moet doen of met mensen ergens die er allemaal geen last van hebben...
Dat is wel zo. Ik vind dat je ook helemaal gelijk hebt. Alleen ik kan me best voorstellen dat cafe's en discotheken daar niet aan zouden beginnen. Dan zou iedereen in en uit moeten lopen en heel veel mensen zouden waarscheinelijk daar niet eens zin in hebben. De discotheek/cafe raakt zo veel klanten kwijt. En natuurlijk zijn er ook veel niet- rokers.

Ik denk dat je er gewoon vrij weinig aan kan doen.Het zou wel ideaal zijn

En dat het ranzig is en vooral ongezond...daar zijn niet- rokers ook van op de hoogte. Zolang ze daar komen zullen ze er waarscheinelijk weinig last van hebben.

Meer afzuigkappen ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:40
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
De trein heeft tegenwoordig al vet weinig rokers coupes
Dit is onzin. ik reis elke dag met de trein en 1 op de 5 coupés is voor rokers. Das meer dan genoeg. Daarnaast is er ook 1 voor 1e-klas.

Vet weinig is dus overdreven.
Oud 14-06-2002, 15:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hmz... tja kunnen ze doen voor mensen die astmatisch zijn en andere ziektes hebben of het benauwd krijgen.
Maar van de andere kant hebben mensen die roken dan minder rechten, dus ja is een moeilijke kwestie vind ik.
Uiteindelijk zou ik toch komen op NIET afschaffen. Als mensen er last van hebben in de trein, kunnen ze toch beter ff tussen 2 coupés gaan staan waar niet gerookt wordt...
Oud 14-06-2002, 18:31
Gonzo
Gonzo is offline
Bullshit. Rokers zijn altijd de lul.

In het geval van die treinen ben ik het niet mee eens. Ik zit wel eens twee uurtjes in de trein en dan ben ik er blij mee als ik effe relaxed een peukie kan roken. Daarom zitten er toch ook altijd afscheidingen tussen roken en niet roken. Als je er niet tegen kunt, loop je effe door. Damn.

Het voorbeeld van de discotheek is btw nog onnozeler. Uitgaan is ontspanning en voor veel mensen is roken ook een onderdeel van ontspanning.
Oud 14-06-2002, 18:32
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
Knipoog*1 schreef:

Dit is onzin. ik reis elke dag met de trein en 1 op de 5 coupés is voor rokers. Das meer dan genoeg. Daarnaast is er ook 1 voor 1e-klas.

Vet weinig is dus overdreven.
Ja en vanaf 2003 mag er helemaal niet meer gerookt worden(in de trein dan ). Ik vind het nu ook wel meevallen. Het is wel goed in gedeeld zo..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:33
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Citaat:
Secreet schreef:

En in dicotheken is het meestal erg doorgelucht, en daarbij zouden ze in zo'n geval ook deodorant moeten verbieden gezien 25% van nederland daarvoor allergisch is, enz enz
Maar als ik thuis ben de dag na het uitgaan in een discotheek, ruik ik aan mn shirt en ruik een sterke rooklucht. Die rook is dus niet weggegaan uit die discotheek. Er zal dus ook een groot deel in mn luchtwegen terecht zijn gekomen.

Het is dus niet zo'n goed argument. En dat van deodorant: het hangt van de stoffen af die erin zitten.
Oud 14-06-2002, 18:33
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Ditchie schreef:

Trouwens vanaf 2003 is " roken in treinen" niet meer toegestaan.
Als dit realiteit wordt, ben ik diep teleurgesteld .
Oud 14-06-2002, 18:36
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
Gonzo schreef:

Als dit realiteit wordt, ben ik diep teleurgesteld .
Ik weet ook niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen.Maar het schijnt echt waar te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:57
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
Het voorbeeld van de discotheek is btw nog onnozeler. Uitgaan is ontspanning en voor veel mensen is roken ook een onderdeel van ontspanning.
Tja... maar als je wil zitten in de spits... gaat dat niet... :/
Oud 14-06-2002, 19:01
punkyfish
punkyfish is offline
ik denk niet dat je het in een discotheek kunt verbieden. als het alleen over de stank gaat helemaal niet, in discotheken stinkt het altijd . voor veel mensen hoort roken als het ware bij het uitgaan; veel mensen roken alleen tijdens het uitgaan oid. als je het verbied beginnen denk ik minder mensen met roken, of worden ze iig minder snel verslaafd oid, maar ik denk niet dat het zal lukken...

in treinen kun je het wel verbieden lijkt mij, of gewoon meer niet-rokersplaatsen maken dan wel-rokers, maar dat is volgens mij al... gewoon heel weinig plaatsen waar je mag roken maken, dan houdt dat meeroken als het goed is wel op.

laatst zat ik in het niet-rokers-gedeelte van dat restaurant bij de v&d, steekt er zo'n studentje heel stoer een sigaret op, in dat niet-rokers-gedeelte dus. sukkel. mja, ik heb dr iets van gezegd *voelt zich stoer*
Oud 15-06-2002, 10:28
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Zoals ik zei: roken is niet iets waar je ff een paar uur mee kunt stoppen...

Jij suggereert dus dat rokers niet uit zouden mogen gaan omdat er niet gerookt mag worden?
ik zeur niet... het gaat me erom dat mensen ziek kunnen worden door passief roken en dat zal hun eigen schuld niet zijn.

jij suggereert dus dat mensen die niet tegen rook kunnen niet uit zouden mogen gaan? (ik suggereerde dat niet, alleen kun je met roken mensen lastig vallen en das de mindere kant ervan)
Oud 15-06-2002, 14:00
Roos
Roos is offline
Ik las in de Sp!ts/Metro dat het roken in veel openbare gelegenheden wordt afgeschaft per volgend jaar.

Ik ben zeker voor.

Laat ik het zo zeggen:
Ik vind het niet erg dat mensen roken, maar ik vind dat de roker zich moet aanpassen aan de niet-roker, en niet andersom. Als er iemand zit te roken in de kantine op m'n werk, en ik heb er last van (contactlenzen), zeg ik er iets van.
Oud 15-06-2002, 14:43
Amidala
Amidala is offline
In restaurants moet het zeker verboden worden.
Je hebt nu wel van die rokers/niet rokers gedeeltes, maar dat werkt nou ook niet echt helemaal zoals het bedoelt is.
In het niet rokers deel ruik je nog steeds de walmen van de sigaretten/sigaren en daardoor gaat het eten écht niet lekkerder smaken.
In restaurants zonder die tweedeling is dat nog veel erger....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:32
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Niet alleen de roker krijgt kanker van roken, ook de niet-roker... leuk he, je rookt niet, je verafschuwt het, maar toch moet je met de consequenties leven!

Ik weet dat dit wat baud gezegd is, lang niet iedereen krijgt kanker natuurlijk, maar rokers en rook vormen echt een enorme last voor niet-rokers, en aangezien je van oorsprong niet rookt het het wel-roken dus aanleert leer je je dus aan om iemand tot last te zijn en ik vind dat de mensen, die roken, daar best eens bij stil mogen staan en zich mogen aanpassen aan niet-rokers.

Ik vind wel dat roken mag, want het bestaat nou eenmaal, en bovendien al erg lang en het blijkt rustgevend te zijn en men zegt dat het gezellig is, of stoer (bij mij roept dat dus 3 vraagtekens op), maar rokers moeten niet beweren dat ze niks fout doen als ze roken en dat niet-rokers, die aanmerkingen maken op het roken, zich aanstellen. Ik vind dan ook dat roken in openbare gelegenheden zoals stations en musea en schouwburgen niet mag, maar wel in treinen (rokers-coupe's), uitgaansgelegenheden en restaurants en zo (dit laatste omdat restaurants iets van uitgaansgelegenheden weghebben en tja, als mensen dan zoveel behoefte hebben aan roken en niet onder hun verslaving uit kunnen komen dan moet het maar).

Éigenlijk vind ik dat geen enkel kind ooit nog aan roken mag beginnen, dat is niet zo gek want een kind is niet afhankelijk van roken op zijn vroege leeftijd (tenzij hij verslaafd geboren is of zo maar dat is zo'n klein aantal), dus heeft hij geen behoefte aan een sigaret.. dus begint-ie er maar niet mee! Maar dat is natuurlijk vragen of de duivel vroom wordt
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:42
Verwijderd
In restaurants zou het verboden moeten worden. Niets is zo ranzig als roken bij het eten. Verder zou het in treinen niet verboden moeten worden, maar zou er een apart rokerstreinstel moeten komen, wat gewoon totaal afgeschermd is van de rest van de trein, en wat dus ook niet bereikbaar is vanuit andere (niet-rokers)coupés. In openbare gebouwen mag het van mij ook helemaal verboden worden...gewoon nergens meer roken, behalve thuis en op straat in de openlucht, dat vind ik een goede regel. Thuis moeten mensen zelf weten wat ze doen, en in de open lucht over roken zeuren is hypocriet, dan zou je ook autorijden en scheten laten moeten verbieden. Maar in alle gebouwen behalve huizen moet het wel verboden worden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:25
marlies
marlies is offline
In de trein vind ik dat het verboden moet worden. In uitgaansgelegenheden zou ik het graag zien, maar dat is niet te regelen..Ik vind dus allebei verbieden, maar dat gaat toch niet werken..
Oud 16-06-2002, 06:53
Verwijderd
ik vind dat in de trein rokersruimtes moeten blijven (ik rook niet), omdat je, als je roken in de trein helemaal verbiedt, treinreizigers kwijtraakt die met de auto zullen gaan. wel kan het aantal rokersplaatsen omlaag, zodat het aantal niet-rokersplaatsen omhoog kan. maar in de trein heb je ook geen last van de rook als je in een andere coupé zit.

in discotheken wordt het verbieden veel moeilijker. heel veel bezoekers zullen daar willen roken. een speciale rokerslounge zou daar kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:51
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
snees schreef:
ik vind dat in de trein rokersruimtes moeten blijven (ik rook niet), omdat je, als je roken in de trein helemaal verbiedt, treinreizigers kwijtraakt die met de auto zullen gaan. wel kan het aantal rokersplaatsen omlaag, zodat het aantal niet-rokersplaatsen omhoog kan. maar in de trein heb je ook geen last van de rook als je in een andere coupé zit.
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Zie ook mijn andere post.

Je hebt er wel degelijk last van als je in een andere coupe zit. Die lucht die verplaatst zich heel gemakkelijk van de ene coupe naar de andere. Ze zijn niet goed afgesloten, ook gaan de deuren steeds open. Als de trein rijdt is de luchtverplaatsing best wel groot en heb je er dus ook last van.
Verder, als je een plekje zoekt, dan moet je vaak door een rokerscoupe lopen om naar een andere niet-rokerscoupe te komen waar wel nog een plek vrij is, of het rustiger is.
Ook al die peuken die op het perron liggen vind ik hinderlijk. Ik gooi alles toch ook in de prullenbak! Op het perron wordt het ook verboden te roken, dus ook dat vind ik een goede maatregel.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:34
simple creed
simple creed is offline
ik vind het goed dat roken in openbare gelegenheden verboden is. En ik ozu heel blij zijn als het in de trein ook verboden wordt! Ik heb vaak best veel last van het roken. Mijn vader rookt ook maar die houdt nou rekening met mij. En dat is nou precies het punt.

Een roker heeft er voro gekozen om te roken en hij mag van mij ook zekers wel roken. Maar niet als niet rokers die daarvoor gekozen hebben er last van hebben!

En gonzo het klopt rokers zijn altijd de lul. Maar dat is wel terecht. Een niet roker heeft er voor gekozen niet te roken en als er dan een roker in de buurt is rookt hij ook of hij wil of niet!

roken is trouwens sowieso al zoiets......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten