Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ikke, ikke ikke, en de rest kan stikke. ![]() Weet je hoe het is als je in de trein een uur lang op een halletje moet staan, en door de glazen deur te zien dat 3/4de van de rokersplaatsen leeg is? ![]() En om te weten, dat als je daar gaat zitten, je de kans loopt daarna het ziekenhuis van de volgende stad te mogen bezichtigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helaas zegt je nick ook iets... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mensen roken, dus mogen roken vind ik. KLAAR ! Wat een fucking onzin.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Mensen moorden, dus vermoorden mag, vind ik. KLAAR! Mannen verkrachten, dus verkracht mag, vind ik. KLAAR! Mensen steken gebouwen in brang, dus gebouwen in brand steken mag, vind ik. KLAAR! ( ![]() Serieus... ik krijg daar astma van... laatste tijd gelukkig niet meer zo erg. Jij bent toch ook wel ergens allergisch voor? Misschien voor katten? Hoe zou je het dan vinden als ik een kat voor je gezicht houd, een uur lang? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Aan de ene kant is het heel fijn om ergens te zitten waar niet gerookt wordt als " niet- roker". Ik zou het dan helemaal niet erg vinden als het afgeschaft werd. Maar goed er zijn ook wel gewoon rokers. En bijv. discotheken ze willen het toch zo aangenaam mogelijk maken voor iedereen. Voor niet- rokers maar ook voor rokers. En in aparte ruimtes indelen werkt volgens mij ook niet.
Het is niet altijd leuk idd. Maar als die mensen er zelf voor hebben gekozen dan moeten ze het in principe doen waar ze willen. H Trouwens vanaf 2003 is " roken in treinen" niet meer toegestaan. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
en er zijn ook gewoon veel niet-rokers, en dat is gewoon voor iedereen uiteindelijk beter, dan vind ik dat wannneer je al rookt dat maar netjes buiten moet doen of met mensen ergens die er allemaal geen last van hebben...
||
Citaat:
Lekker sociaal hoor...
|
![]() |
Ik ben het er wel mee eens als he tin openbare gelegenheden wordt afgeschaft. Zoals ook in de trein binnenkort. Dan hebben de rokers wel als argument dat de niet-rokers er geen lsat van hebben, maar dat is dus wel zo. Wat denk je als je een plekje zoekt en de trein doorloopt? Dan moet je ook die stinkcoupes door. En vaak genoeg komt die stank vanuit de andere coupe aanwaaien, dat ruik je dus heel erg.
Ook al die peuken op het perron is een rotgezicht. Ze gooien die dingen maar neer. Als ik een ham-kaas broodje saucijzenbroodje opheb, gooi ik dat servetje toch ook niet zomaar op de grond?! (oke, sommige mensen wel, maar dat is dus ook asociaal) |
![]() |
|
Ik heb er persoonlijk geen last van als iemand rookt... en afschaffen vind ik ook weer zoiets...
Dusseh... voor mij hoeft 't niet...
|
Helemaal afschaffen vind ik niet kunnen. De trein heeft tegenwoordig al vet weinig rokers coupes en h et is onzin dat daar nooit iemand zit zoals fleet admiral zegt aangezien altijd als ik in de trein zit die juist helemaal vol zitten.
Kwa werk enzo moet gewoon bepaald worden door de mensen zelf. Willen ze niet dat er gerookt word. Maak dan bijvoorbeeld een klein kamertje voor de rokers |
![]() |
|
![]() |
ok ik rook dus.... en van mij mogen ze het best afschaffen dat roken in openbare ruimtes... als mensen er echt zo'n last van hebben... er zijn genoeg andere plaatsen waar er wel gewoon gerookt kan worden...
btw.. lees eens iets over singapore... daar mag je alleen buiten op straat roken is best te doen....
|
Ik rook niet. Ik heb er wel veel last van. Voor mij zou het beter zijn als alles afgeschafd werd. Maar ik heb er op zich niet zo heel veel problemen mee. Dus laat het maar zo. Ten zij het echt gaat veranderen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat je er gewoon vrij weinig aan kan doen.Het zou wel ideaal zijn ![]() En dat het ranzig is en vooral ongezond...daar zijn niet- rokers ook van op de hoogte. Zolang ze daar komen zullen ze er waarscheinelijk weinig last van hebben. Meer afzuigkappen ofzo ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vet weinig is dus overdreven.
|
Hmz... tja kunnen ze doen voor mensen die astmatisch zijn en andere ziektes hebben of het benauwd krijgen.
Maar van de andere kant hebben mensen die roken dan minder rechten, dus ja is een moeilijke kwestie vind ik. Uiteindelijk zou ik toch komen op NIET afschaffen. Als mensen er last van hebben in de trein, kunnen ze toch beter ff tussen 2 coupés gaan staan waar niet gerookt wordt...
|
Bullshit. Rokers zijn altijd de lul.
In het geval van die treinen ben ik het niet mee eens. Ik zit wel eens twee uurtjes in de trein en dan ben ik er blij mee als ik effe relaxed een peukie kan roken. Daarom zitten er toch ook altijd afscheidingen tussen roken en niet roken. Als je er niet tegen kunt, loop je effe door. Damn. Het voorbeeld van de discotheek is btw nog onnozeler. Uitgaan is ontspanning en voor veel mensen is roken ook een onderdeel van ontspanning.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is dus niet zo'n goed argument. En dat van deodorant: het hangt van de stoffen af die erin zitten.
||
Citaat:
|
![]() |
ik denk niet dat je het in een discotheek kunt verbieden. als het alleen over de stank gaat helemaal niet, in discotheken stinkt het altijd
![]() in treinen kun je het wel verbieden lijkt mij, of gewoon meer niet-rokersplaatsen maken dan wel-rokers, maar dat is volgens mij al... gewoon heel weinig plaatsen waar je mag roken maken, dan houdt dat meeroken als het goed is wel op. laatst zat ik in het niet-rokers-gedeelte van dat restaurant bij de v&d, steekt er zo'n studentje heel stoer een sigaret op, in dat niet-rokers-gedeelte dus. sukkel. mja, ik heb dr iets van gezegd *voelt zich stoer* ![]()
||
![]() |
Citaat:
jij suggereert dus dat mensen die niet tegen rook kunnen niet uit zouden mogen gaan? (ik suggereerde dat niet, alleen kun je met roken mensen lastig vallen en das de mindere kant ervan)
|
Ik las in de Sp!ts/Metro dat het roken in veel openbare gelegenheden wordt afgeschaft per volgend jaar.
Ik ben zeker voor. Laat ik het zo zeggen: Ik vind het niet erg dat mensen roken, maar ik vind dat de roker zich moet aanpassen aan de niet-roker, en niet andersom. Als er iemand zit te roken in de kantine op m'n werk, en ik heb er last van (contactlenzen), zeg ik er iets van.
|
In restaurants moet het zeker verboden worden.
Je hebt nu wel van die rokers/niet rokers gedeeltes, maar dat werkt nou ook niet echt helemaal zoals het bedoelt is. In het niet rokers deel ruik je nog steeds de walmen van de sigaretten/sigaren en daardoor gaat het eten écht niet lekkerder smaken. In restaurants zonder die tweedeling is dat nog veel erger.... |
![]() |
|
Niet alleen de roker krijgt kanker van roken, ook de niet-roker... leuk he, je rookt niet, je verafschuwt het, maar toch moet je met de consequenties leven!
Ik weet dat dit wat baud gezegd is, lang niet iedereen krijgt kanker natuurlijk, maar rokers en rook vormen echt een enorme last voor niet-rokers, en aangezien je van oorsprong niet rookt het het wel-roken dus aanleert leer je je dus aan om iemand tot last te zijn en ik vind dat de mensen, die roken, daar best eens bij stil mogen staan en zich mogen aanpassen aan niet-rokers. Ik vind wel dat roken mag, want het bestaat nou eenmaal, en bovendien al erg lang en het blijkt rustgevend te zijn en men zegt dat het gezellig is, of stoer (bij mij roept dat dus 3 vraagtekens op), maar rokers moeten niet beweren dat ze niks fout doen als ze roken en dat niet-rokers, die aanmerkingen maken op het roken, zich aanstellen. Ik vind dan ook dat roken in openbare gelegenheden zoals stations en musea en schouwburgen niet mag, maar wel in treinen (rokers-coupe's), uitgaansgelegenheden en restaurants en zo (dit laatste omdat restaurants iets van uitgaansgelegenheden weghebben en tja, als mensen dan zoveel behoefte hebben aan roken en niet onder hun verslaving uit kunnen komen dan moet het maar). Éigenlijk vind ik dat geen enkel kind ooit nog aan roken mag beginnen, dat is niet zo gek want een kind is niet afhankelijk van roken op zijn vroege leeftijd (tenzij hij verslaafd geboren is of zo maar dat is zo'n klein aantal), dus heeft hij geen behoefte aan een sigaret.. dus begint-ie er maar niet mee! Maar dat is natuurlijk vragen of de duivel vroom wordt |
![]() |
|
Verwijderd
|
In restaurants zou het verboden moeten worden. Niets is zo ranzig als roken bij het eten. Verder zou het in treinen niet verboden moeten worden, maar zou er een apart rokerstreinstel moeten komen, wat gewoon totaal afgeschermd is van de rest van de trein, en wat dus ook niet bereikbaar is vanuit andere (niet-rokers)coupés. In openbare gebouwen mag het van mij ook helemaal verboden worden...gewoon nergens meer roken, behalve thuis en op straat in de openlucht, dat vind ik een goede regel. Thuis moeten mensen zelf weten wat ze doen, en in de open lucht over roken zeuren is hypocriet, dan zou je ook autorijden en scheten laten moeten verbieden. Maar in alle gebouwen behalve huizen moet het wel verboden worden.
|
![]() |
|
In de trein vind ik dat het verboden moet worden. In uitgaansgelegenheden zou ik het graag zien, maar dat is niet te regelen..Ik vind dus allebei verbieden, maar dat gaat toch niet werken..
|
Verwijderd
|
ik vind dat in de trein rokersruimtes moeten blijven (ik rook niet), omdat je, als je roken in de trein helemaal verbiedt, treinreizigers kwijtraakt die met de auto zullen gaan. wel kan het aantal rokersplaatsen omlaag, zodat het aantal niet-rokersplaatsen omhoog kan. maar in de trein heb je ook geen last van de rook als je in een andere coupé zit.
in discotheken wordt het verbieden veel moeilijker. heel veel bezoekers zullen daar willen roken. een speciale rokerslounge zou daar kunnen helpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt er wel degelijk last van als je in een andere coupe zit. Die lucht die verplaatst zich heel gemakkelijk van de ene coupe naar de andere. Ze zijn niet goed afgesloten, ook gaan de deuren steeds open. Als de trein rijdt is de luchtverplaatsing best wel groot en heb je er dus ook last van. Verder, als je een plekje zoekt, dan moet je vaak door een rokerscoupe lopen om naar een andere niet-rokerscoupe te komen waar wel nog een plek vrij is, of het rustiger is. Ook al die peuken die op het perron liggen vind ik hinderlijk. Ik gooi alles toch ook in de prullenbak! Op het perron wordt het ook verboden te roken, dus ook dat vind ik een goede maatregel. |
![]() |
|
ik vind het goed dat roken in openbare gelegenheden verboden is. En ik ozu heel blij zijn als het in de trein ook verboden wordt! Ik heb vaak best veel last van het roken. Mijn vader rookt ook maar die houdt nou rekening met mij. En dat is nou precies het punt.
Een roker heeft er voro gekozen om te roken en hij mag van mij ook zekers wel roken. Maar niet als niet rokers die daarvoor gekozen hebben er last van hebben! En gonzo het klopt rokers zijn altijd de lul. Maar dat is wel terecht. Een niet roker heeft er voor gekozen niet te roken en als er dan een roker in de buurt is rookt hij ook of hij wil of niet! roken is trouwens sowieso al zoiets...... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Ook rookverbod op terras' Love & Peace | 299 | 09-11-2007 23:42 | |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie hhendrikxx | 498 | 11-03-2006 13:29 | |
Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou? hhendrikxx | 500 | 25-01-2005 20:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
"Roken" - Wat vind je er nu echt van? lapzwansruud | 464 | 22-08-2004 21:32 | |
Roken verbieden! Python | 65 | 18-02-2002 10:05 |