Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm...over het algemeen vind ik geen enkel dialect echt mooi. De échte, 'diepe' dialecten zijn altijd zo overdreven...denk aan onverstaanbare Limbo's, platpratende Amsterdammers en brouwende Grunningers.
Meestal kan ik nog wel waardering opbrengen voor de 'zachte' varianten van een dialect...een béétje horen waar die persoon vandaan komt is juist wel leuk, met als mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk gematigd Brabants ![]() |
![]() |
||
Citaat:
nog iets te melden over Mol, buiten het feit da daar de missbelgiëkweekschool ligt?
||
Citaat:
![]() ![]() wa wilt ge nog meer? ![]()
|
kijk... late we et ff duidelijk maken...(hehehe
![]() ![]() alleen et grappige is dat et rotterdams haags en amsterdams wel gwoon normaal is ![]() persoonlijk vink ut nie erg..heb zelf ook een aardig accentje gehad vroeger.. en nu .. lang leve plat gouds... ![]() zo.. ik heeft gesproken ..hehe
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik kwam laatst een of andere achterlijke tegen die me niet kon verstaan
![]() ![]() ![]() Ik praat zeer duidelijk hoorbaar Utregs als ik niet oplet ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik vind Limburgs en Brabants nog wel mooi, Gronings, Achterhoeks etc. eigenlijk heel lelijk. Maar 't klinkt wel weer schattig. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik heb het ook niet zo op dialecten, hoewel je aan mij volgens buitenstaanders wel een beetje kunt horen dat ik uit Rotterdam kom.. Een beetje Brabants vind ik nog wel leuk, maar bijvoorbeeld Twents ofzo vind ik echt afschuwelijk.. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
ik stoor me er nooit aan, vaak vind ik het zelfs wel leuk, als je maar een beetje verstaanbaar en begrijpelijk blijft praten tenminste
|
![]() |
Dialecten zijn wel leuk vind ik.het heeft wel iets...... t zou echt saai zijn als iedereen precies hetzelfde sprak...
Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik me, doordat ik limburg kwam en dus een zeer zachte gggggggg heb, soms een beetje uhmm simpel voel als ik met iemand praat zonder de zachte ggggg... ![]() hm, maar ik krijg em niet afgeleerd..... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar aan die brabo taal kan ik me bijvoorbeeld echt heel erg ergeren ![]() Overigens praat ik zelf nooit in dialect. |
![]() |
||
Citaat:
De enige dialecten die ik niet vervelend vind, zijn Leids, en een beetje Rotterdams. Echt Rotterdams is verschrikkelijk plat, ik vraag me altijd af waarom die mensen niet hun best doen ietsje netter te praten. Ikzelf praat redelijk ABN, kheb een beetje een afwijkende R en af en toe een rare O. Dat boerse/Twentse dialect vind ik heel vervelend, ik vind het vooral bij meisjes heel plat klinken, niet erg stijlvol. Het is toch logisch dat mensen uit de Randstad dat sneller vinden? Zij komen het immers nooit tegen, je hoort hier nooit iemand zo boers praten als in het noorden van het land.
|
Haha kijk eens wat ik vind
![]() CURCUS-BRABANTS-VOOR-BEGINNERS,SUCCES: Dit Behoort Tot De Mogelijkheden! >Dè Ken! Hieromtrent Kunnen Wij U Geen Enkele Zekerheid Bieden. >We Witten Ut Nie. Zou U Dat Nog Eens Willen Herhalen? >Wa? Zulks Ben Ik Geenszins Van Plan! >Denk 'K Toch Nie! Ligt Dat In De Lijn Der Verwachtingen? >Zou Dè? Hiermee Verwacht Ik Geen Problemen Te Ondervinden? >Hendig Zat! Dit Wordt Door Mij Als Bijzonder Spijtig Ervaren. >Dès Sunt. Hetgeen U Vertelt, Verbaast Mij Ten Zeerste! >Wa Zidde Nou? Deze Informatie Is Geheel Nieuw Voor Mij. >Da Wee'k Niks Van. Het Leven Van Een Brabander Gaat Niet Over Rozen! >Tis Wa. >Ligt Dat Binnen Het Kader Van Uw Bevoegdheden? Madde Gij Dè Wel? >Kunt U Mij Een Prognose Geven Van De Winstcijfers? Wa Schuift Dè? Ik Denk Dat Het Verstandig Is Om Onze Samenwerking Te Beëindigen. >Houdoe Hè! Pardon, Ik Heb U Niet Goed Verstaan, Kunt U Dat Herhalen? >Welluk?
|
Ik zelf kom uit Overijssel en ik woon er ook nog steeds. Maar mensen vragen wel aan mij of ik niet uit het westen kom.
Je kunt niet echt aan mij horen dat ik uit Overijssel kom. Daar ben ik blij om. Ik heb een grote hekel aan 'plat' praten of Twents praten. Ikzelf kan het niet en het is erg onverstaanbaar. Vind ik.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben het met je eens.
Ik kom zelf uit de achterhoek en ik heb gewoon een accent. Daar kan ik nix aan doen en ik vind het zel fook niet echt charmant klinken. Majah.. afgelopen jaar op vakantie zei een jongen gewoon tegen mij: (hij woont in leiden met een rollende 'r' VERSCHRIKKELIJK!!) ik luisterniet naar je want je komt echt onintelligent over met je accent. terwijl ik mavo had gedaan net als hij.. en hij was ook nog us een paar jaar jonger wurg wurg en toen benk maar met een super overdreven rollende R gaan praten om hem te pesten... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Nou
ik vind Engelse accenten echt heerlijk .. of Iers, ooeeh, daar kick ik gewoon op!! Kwil met een Ier trouwen later ![]() En Nederlandse accenten .. ik praat dan toevallig ABN, maar kvind bijv. zo'n Limburgs accent wel weer mooi, en dat boers gewoon grappig .. geen moeite mee ofzo
|
|