Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
nou, vind ik wel
![]() Kijk maar naar hoeveel meisjes er op de wereld zijn die de fout zijn begaan om niet goed na te denken over of ze het kind moesten houden of niet, en nu samen met een klein kindje op straat wonen. Dat is diep triest.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
- houden + lening + ouders - niet houden + abortus + adoptie
||
Citaat:
|
Ik vind dat je pas aan kinderen moet beginnen als je zeker weet dat je financieel maar vooral geestelijk voldoende ontwikkeld bent. Daarom lijkt het me, hoe moeilijk het ook is, het beste om het niet te houden als je het niet goed kunt verzorgen.
Een kind moet ook naar mijn mening opgroeien met de ouders, niet in een dumpcenter. Het lijkt me dat je dan ook je carriere in wezen opgeeft, studeren is daar nou eenmaal moeilijk mee te combineren.
||
Citaat:
|
Voordat ik besluit iets te doen, kijk ik ALTIJD naar wat het me evt gaat kosten..
Geld speelt een grote rol in het leven. En op zo'n jonge leeftijd vind ik het niet echt verstandig, je kan wel zeggen dat je ouders meehelpen enz.. Maar dat vind ik gewoon een vorm van dat kind dumpen bij je ouders. Als je besluit een kind te houden/nemen, zorg er dan zelf voor, zonder hulp. En dan gaat het hier de hele tijd over de meisjes, wat nou als je als jongen vader word? Zo ken ik iemand die op zijn 19e vader werd, studie heeft hij nu niet afgemaakt, en als werk heeft hij nu om de maand een andere lopende band waar hij kan gaan staan. Alleen maar omdat zij besloot het kind te houden... Dat is maar een van de voorbeeldjes.. Ik vind dat jullie er veel te licht, en makkelijk over denken...
||
Citaat:
|
Het lijkt me vrij moeilijk... Toekomstige tienerouders moeten voldoende ingelicht worden over het feit dat het moeilijker kunnen krijgen dan het lijkt ofzo.
Ook de keuze van afstaan tot adoptie of abortus lijkt me zwaar te vallen! Hierop moet een begeleiding gevolg zijn... Best van als is preventie en pas kinderen als ze volledig gewenst zijn, en kunnen opgroeien in een omgeving waar de ontwikkeling van het kind kan geoptimaliseerd worden ( Want dat boven alles, is toch het doel van de opvoeding?!)
|
![]() |
|
![]() |
Mijn buurmeisje werd zwanger toen ze 15 was.
Ze is nu 17 en zorgt heel goed voor haar kindje, ze krijgt een hoop steun thuis en is dit jaar ook gewoon geslaagd voor haar examen. Als je jong zwanger raakt dan is het aan jou hoe het afloopt, het zijn je eigen keuzes hoe dan ook.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind abortus erg, maar geen moord, en ben er ook niet tegen. algemeen voorbeeld: stel nou dat je wordt verkracht, en je wordt zwanger, zou je dan ook geen abortus plegen? zodat je later met elke blik op je kind aan die man(nen) herinnerd wordt? het gaat ten koste van je kind, en ten koste van jou.. verder sluit ik me hier bij aan, geen zin om te typen ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is gewoon domheid. "Ach, ik wordt vast niet zwanger", "wat kan 1 keertje nou kwaad", "Oeps, pil vergeten", "Ah, morningafterpil is niet nodig, ik ben vast niet zwanger", "Ik heb nu geen zin meer om naar een condoom op zoek te gaan" etc etc etc. Dan nog vind ik het behoorlijk dom om het kind te houden, maar dat is een persoonlijk mening. Feit is gewoon dat minstens 75% van de tienerzwangerschappen gebeuren door nalatigheid of verkeerd gebruik van anticonceptie.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ps. Is de vader nog wel bij jou?
|
kvind het heel dom, aangezien er hier in Nederland genoeg sexuele voorlichting is op scholen, en er zat voorbehoedsmiddelen zijn. Als je dan zwanger raakt, is het je eigen schuld... Kvind het helemaaal dom als iemand zwanger raakt doordat ze dacht "ach, 1 keertje geen condoom/pil kan geen kwaad"
![]()
|
Zo lang zij maar denkt dat alles goed zal lopen, is het goed
![]() denk nu dat het gesprek over de zwangeschap van secreet moet ophouden, want het loopt toch nergens naartoe...
||
Citaat:
![]() ![]() De pil kun je niet meer gratis krijgen condooms zijn vrselijk duur, er zijn mensen die dit dus NIET kunnen betalen houd daar OOK rekening meej... Als laatste; jij past goed in deze maatschappij, geen rekening houden met een ander ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er bestaan NIET voor NIETS OPLEIDINGEN binnen een BEDRIJF... Er zijn misschien veel shows over tienermoeders ja ![]() ![]() Dat heeft er namelijk niks mee te maken, TV makers maken programma's die de MENS graag wil zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
wat ik nog wel wil zeggen is dat meisjes rond hun 18/19/20ste een soort moedergevoel beginnen te krijgen
![]() Ik wil hier niet alles mee goed praten, ik wil alleen zeggen dat FOUTEN niet DOM zijn, dat fouten menselijk zijn, hiermee schep je een leven met de ander breng je de dood ![]() wat is goed wat is kwaad?!... |
![]() |
||
Citaat:
Je krijgt te horen dat er begeleiding is na de abortus en alles. GELUL!
|
In mijn omgeving zijn nu al 3 meisjes van 16 jaar of jonger zwanger geworden..
Naja ik vind het niet normaal.. je weet toch dat jehet veilig moet doen.. Juist in deze periodes wordt dat er zo ingestampt.. Bij 1 meisje was het zelfs zo dat er niet bekend was wie de vader was.. Wat zullen die ouders wel niet denken? Op je 15e zwanger en ze weet niet eens wie de vader is! |
![]() |
|
Jeez, dat is inderdaad niet zo intelligent.
Allereerst kun je anticonceptiemiddelen juist gebruiken. Dan is er nog de morning-after pil voor als er iets mis gaat, en als je dan TOCH zwanger blijkt te zijn, is er nog mogelijkheid tot abortus.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
VMBO vs. VWO pokerguy99 | 33 | 08-08-2013 06:43 | |
Liefde & Relatie |
abortus nieny | 103 | 30-12-2010 01:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Verwijderd | 52 | 19-11-2003 19:46 |