Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 18:41
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
?
Oud 30-05-2002, 18:42
Bikinie-meisje
haha je kan toch wel tegen een geintje hahaha
Oud 30-05-2002, 18:43
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Secreet schreef:
God moet dat nou?
same here
Oud 30-05-2002, 18:47
fruitmand
fruitmand is offline
Ik zal wel de eerste zijn die serieus post
Ik vind het eh...ff nadenken wat ik ervan vind.
2 minuten later
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt "slim" overkomen. Ik bedoel, meeste jongeren willen graag studeren, etc etc. Ik vind dat als je zwangerraakt als je nog jong bent, je toekomst wat 'baan' en opleiding betreft helemaal niets uitmaakt, en dat komt best wel naief over, omdat het eigenlijk heel erg belangrijk is. Ik wil ik ook heel graag jong kinderen, rond mn 21'e, maar als je dan al met je studie bezig bent, en alles onder controle hebt, kan het veel makkelijker, ook financieel gezien. Ik denk dat mensen van 15-19 dat nog niet echt zijn, dat ze niet echt alles onder controle hebben, financieel zeker zijn, etc. En dus ik zou er altijd wel extra goed over nadenken om ermee door te gaan of niet. Ook denk ik dat jongeren sneller "NEE" tegen abortie zeggen dan ouderen, en daar moet je ook goed over nadenken.
Oud 30-05-2002, 18:50
Bikinie-meisje
Ik keur abortus alleen maar goed als je niet van het kind kan houden op welke manier dan ook. Een kind verdient het niet om op de wereld gezet te worden zonder onvoorwaardelijke liefde. Een kind 'dumpen' en laten adopteren vind ik niet kunnen...
Oud 30-05-2002, 18:52
Bikinie-meisje
Citaat:
fruitmand schreef:
Ik zal wel de eerste zijn die serieus post
Ik vind het eh...ff nadenken wat ik ervan vind.
2 minuten later
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt "slim" overkomen. Ik bedoel, meeste jongeren willen graag studeren, etc etc. Ik vind dat als je zwangerraakt als je nog jong bent, je toekomst wat 'baan' en opleiding betreft helemaal niets uitmaakt, en dat komt best wel naief over, omdat het eigenlijk heel erg belangrijk is. Ik wil ik ook heel graag jong kinderen, rond mn 21'e, maar als je dan al met je studie bezig bent, en alles onder controle hebt, kan het veel makkelijker, ook financieel gezien. Ik denk dat mensen van 15-19 dat nog niet echt zijn, dat ze niet echt alles onder controle hebben, financieel zeker zijn, etc. En dus ik zou er altijd wel extra goed over nadenken om ermee door te gaan of niet. Ook denk ik dat jongeren sneller "NEE" tegen abortie zeggen dan ouderen, en daar moet je ook goed over nadenken.
Kinderen hebben vrij weinig te maken met een financiele situatie vind ik dan. Het gaat toch om de liefde ? Liefde voedt ons allen! Natuurlijk moet je redelijk voor je baby kunnen zorgen, maar als je ouders heb met gevoel zullen ze je vast wel meehelpen. Zodat ook JIJ je school af kunt maken, een 'carriere' op kan bouwen etc.

Trouwens; ik las eens iets over jonge moeders, ze kunnen op de leeftijd van 30 ineens weer flink stappen enzo, als je later kinderen neemt is dat ook over
Oud 30-05-2002, 18:53
Piccola
Piccola is offline
Sluit me bij fruitmand aan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 18:55
Bikinie-meisje
Citaat:
Secreet schreef:

Hey, als we 30 zijn gaan we stappen he?
Op zekerrrrrr

Naar de iT in ons strakke leren catsuit helemaaaaaaaal losss
Oud 30-05-2002, 18:57
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Kinderen hebben vrij weinig te maken met een financiele situatie vind ik dan. Het gaat toch om de liefde ? Liefde voedt ons allen! Natuurlijk moet je redelijk voor je baby kunnen zorgen, maar als je ouders heb met gevoel zullen ze je vast wel meehelpen. Zodat ook JIJ je school af kunt maken, een 'carriere' op kan bouwen etc.

Trouwens; ik las eens iets over jonge moeders, ze kunnen op de leeftijd van 30 ineens weer flink stappen enzo, als je later kinderen neemt is dat ook over
het gaat erom dat een kind een blij en gelukkig leven gaat leiden, en als je financiel diep in de shit zit, kan een kind niet "goed" leven, vind ik zelf dan. Er zijn kinderen die een dochter of zoontje krijgen, en door hun ouders op straat worden gedumpt!!! Wat doe je dan? Je kan geen geld van je ouders lenen, zelf heb je een paar honderd piek op de bank, en dat is het? Hoe krijg je geld voor eten, kleding, een huis...? Tuurlijk, de liefde voor je kind gaat boven alles, maar als je weinig geld hebt heeft je kind weinig toekomst.
Oud 30-05-2002, 18:59
Bikinie-meisje
Citaat:
fruitmand schreef:

het gaat erom dat een kind een blij en gelukkig leven gaat leiden, en als je financiel diep in de shit zit, kan een kind niet "goed" leven, vind ik zelf dan. Er zijn kinderen die een dochter of zoontje krijgen, en door hun ouders op straat worden gedumpt!!! Wat doe je dan? Je kan geen geld van je ouders lenen, zelf heb je een paar honderd piek op de bank, en dat is het? Hoe krijg je geld voor eten, kleding, een huis...? Tuurlijk, de liefde voor je kind gaat boven alles, maar als je weinig geld hebt heeft je kind weinig toekomst.
Jezus, je denkt toch ook na voordat je de keuze neemt het te houden ? Als het echt niet te realiseren is, zoek je toch wel een andere oplossing. Maar ik vind echt een sterke financiele zekerheid ofzo niet bepalend voor die keuze.
Oud 30-05-2002, 19:03
fruitmand
fruitmand is offline
nou, vind ik wel

Kijk maar naar hoeveel meisjes er op de wereld zijn die de fout zijn begaan om niet goed na te denken over of ze het kind moesten houden of niet, en nu samen met een klein kindje op straat wonen. Dat is diep triest.
Oud 30-05-2002, 19:04
fruitmand
fruitmand is offline
en wat bedoel je met "dan zoek je een andere oplossing"
Zoveel oplossingen zijn er heus niet hoor!!!!
Oud 30-05-2002, 19:05
Bikinie-meisje
Citaat:
fruitmand schreef:
nou, vind ik wel

Kijk maar naar hoeveel meisjes er op de wereld zijn die de fout zijn begaan om niet goed na te denken over of ze het kind moesten houden of niet, en nu samen met een klein kindje op straat wonen. Dat is diep triest.
Ja, DAT is triest ja ! Dat ze niet nadenken over de keuze, dat ze het onderschatten. Maar dat is iets heel anders.
Oud 30-05-2002, 19:06
Bikinie-meisje
Citaat:
fruitmand schreef:
en wat bedoel je met "dan zoek je een andere oplossing"
Zoveel oplossingen zijn er heus niet hoor!!!!
Keuze :

- houden

+ lening
+ ouders

- niet houden

+ abortus
+ adoptie
Oud 30-05-2002, 19:18
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Keuze :

- houden

+ lening
+ ouders

- niet houden

+ abortus
+ adoptie
ja, maar zoals jij of ik hebben sommige mensen niet het geluk van "goede" ouders, en vinden ze tegelijkertijd abortus EN adoptie een slecht id. Dan blijft alleen dat lening id van jou over, en dat is ook niet geweldig. Je moet een beetje realistisch nadenken, niet geloven dat een baby makkelijk is zolang je van hem/haar houdt. Je moet gewoon financiel goed zitten om een goede toekomst voor je kind te verzorgen, met school, kleding, eten, etc. Kinderen kosten duurt hoor! Nou ja...geloof wat je wilt geloven, ik wil hier niet over door gaan. Ik heb mn mening gezegd, punt uit.
Oud 30-05-2002, 20:21
Shock
Shock is offline
Ik vind dat je pas aan kinderen moet beginnen als je zeker weet dat je financieel maar vooral geestelijk voldoende ontwikkeld bent. Daarom lijkt het me, hoe moeilijk het ook is, het beste om het niet te houden als je het niet goed kunt verzorgen.
Een kind moet ook naar mijn mening opgroeien met de ouders, niet in een dumpcenter. Het lijkt me dat je dan ook je carriere in wezen opgeeft, studeren is daar nou eenmaal moeilijk mee te combineren.
Oud 30-05-2002, 20:30
Shock
Shock is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Ja, DAT is triest ja ! Dat ze niet nadenken over de keuze, dat ze het onderschatten. Maar dat is iets heel anders.
dat onderschatten moet je dus niet te licht nemen, ik denk dat jongeren daar meestal de fout maken. als je jong een kind neemt vind ik wel dat dat alle aandacht moet krijgen, dus realiseer je dan wel dat een studie ofzo er niet meer in zit. leuke financiele zekerheid heb je dan...
Oud 30-05-2002, 20:45
Talon
Talon is offline
Voordat ik besluit iets te doen, kijk ik ALTIJD naar wat het me evt gaat kosten..
Geld speelt een grote rol in het leven.
En op zo'n jonge leeftijd vind ik het niet echt verstandig, je kan wel zeggen dat je ouders meehelpen enz..
Maar dat vind ik gewoon een vorm van dat kind dumpen bij je ouders.
Als je besluit een kind te houden/nemen, zorg er dan zelf voor, zonder hulp.

En dan gaat het hier de hele tijd over de meisjes, wat nou als je als jongen vader word?
Zo ken ik iemand die op zijn 19e vader werd, studie heeft hij nu niet afgemaakt, en als werk heeft hij nu om de maand een andere lopende band waar hij kan gaan staan.
Alleen maar omdat zij besloot het kind te houden...

Dat is maar een van de voorbeeldjes..

Ik vind dat jullie er veel te licht, en makkelijk over denken...
Oud 30-05-2002, 20:53
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind het meestal een tamelijk domme indruk geven. Ik bedoel, ZO moeilijk is het nou OOK weer niet om anticonceptie middelen goed te gebruiken...
Oud 30-05-2002, 20:56
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Talon schreef:

precies
Oud 30-05-2002, 20:58
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik vind het meestal een tamelijk domme indruk geven. Ik bedoel, ZO moeilijk is het nou OOK weer niet om anticonceptie middelen goed te gebruiken...
dat is het nog niet, maar haal dan een morning afterpill als je eracterkomt dat er een ongelukje is gebeurd...sjeez
Oud 31-05-2002, 16:19
Parlaatje
Parlaatje is offline
bij mij op sgool zit een meisje van 16 dat zwanger is
dr moeder wou dat ze het hield en gaat het kind dan ook opvoede als de moeder op sgool zit
Oud 31-05-2002, 16:25
Verwijderd
moeten ze zelf weten, t kan mij helemaal niks schelen, een meisje bij mij op school waar ik weleens mee praat die is ook zwanger ze is ongeveer 17 denk ik, en ze zijn er allemaal maar blij mee! zij,der vriend zelfs hun familie!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 17:34
Vinzz
Vinzz is offline
vooral dom.. het is bijna altijd totaal onnodig geweest
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 06:46
Frida
Frida is offline
Het lijkt me vrij moeilijk... Toekomstige tienerouders moeten voldoende ingelicht worden over het feit dat het moeilijker kunnen krijgen dan het lijkt ofzo.

Ook de keuze van afstaan tot adoptie of abortus lijkt me zwaar te vallen! Hierop moet een begeleiding gevolg zijn...

Best van als is preventie en pas kinderen als ze volledig gewenst zijn, en kunnen opgroeien in een omgeving waar de ontwikkeling van het kind kan geoptimaliseerd worden ( Want dat boven alles, is toch het doel van de opvoeding?!)
Oud 01-06-2002, 14:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon veilig sex hebben, dan kan en hoeft het niet gebeuren.
Oud 01-06-2002, 14:20
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Mijn buurmeisje werd zwanger toen ze 15 was.
Ze is nu 17 en zorgt heel goed voor haar kindje, ze krijgt een hoop steun thuis en is dit jaar ook gewoon geslaagd voor haar examen.

Als je jong zwanger raakt dan is het aan jou hoe het afloopt, het zijn je eigen keuzes hoe dan ook.
Oud 01-06-2002, 14:49
zeep007
zeep007 is offline
ach, het schijnt een trend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:

wat dus ook absoluut 100% veilig is
een spiraaltje met hormonen is wel 100% veilig (aldus mijn biologieleraar) maar goed, dat past dan weer niet bij iedereen..

ik vind abortus erg, maar geen moord, en ben er ook niet tegen. algemeen voorbeeld: stel nou dat je wordt verkracht, en je wordt zwanger, zou je dan ook geen abortus plegen? zodat je later met elke blik op je kind aan die man(nen) herinnerd wordt? het gaat ten koste van je kind, en ten koste van jou..

verder sluit ik me hier bij aan, geen zin om te typen

Citaat:
iemand schreef:
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 15:19
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Secreet schreef:
wat dus ook absoluut 100% veilig is
Drie-kwart (als het niet veel meer is) van de tienerzwangerschappen zijn niet die 3% onveiligheid van de pil.

Dat is gewoon domheid. "Ach, ik wordt vast niet zwanger", "wat kan 1 keertje nou kwaad", "Oeps, pil vergeten", "Ah, morningafterpil is niet nodig, ik ben vast niet zwanger", "Ik heb nu geen zin meer om naar een condoom op zoek te gaan" etc etc etc.

Dan nog vind ik het behoorlijk dom om het kind te houden, maar dat is een persoonlijk mening. Feit is gewoon dat minstens 75% van de tienerzwangerschappen gebeuren door nalatigheid of verkeerd gebruik van anticonceptie.
Oud 01-06-2002, 16:53
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Als jij anticonceptie gebruikt geloof je niet gauw dat je zwanger bent denk ik...En wanneer je er achter komt is het daar al te laat voor..
als je de anticonceptie GOED gebruikt is er niets aan de hand. Tuurlijk, de condoom kan knappen...dan kom je daar toch al snel achter? Of als jullie geen condoom gebruikte maar je aan de pil zat, dan moet je die goed gebruiken. Zo moeilijk is het niet hoor...
Oud 01-06-2002, 16:55
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

een spiraaltje met hormonen is wel 100% veilig (aldus mijn biologieleraar) maar goed, dat past dan weer niet bij iedereen..

ik vind abortus erg, maar geen moord, en ben er ook niet tegen. algemeen voorbeeld: stel nou dat je wordt verkracht, en je wordt zwanger, zou je dan ook geen abortus plegen? zodat je later met elke blik op je kind aan die man(nen) herinnerd wordt? het gaat ten koste van je kind, en ten koste van jou..

verder sluit ik me hier bij aan, geen zin om te typen
[iemand schreef;]

[/B]
hee, ik heet niet iemand
Oud 01-06-2002, 16:56
beuk
beuk is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Mjah I don't care...

ik vind dat ongelukjes nu eenmaal gebeuren, [...........]
ik vind dat je er nogal makkelijk over doet..
Oud 01-06-2002, 17:09
Shock
Shock is offline
Citaat:
beuk schreef:

ik vind dat je er nogal makkelijk over doet..
vind ik eigenlijk ook ja... je kunt wel voor zo'n kindje gaan zorgen, maar ben je dan echt van plan om heel je leven in die bakkerij te blijven werken? tenminste, denk niet dat je met mavo alleen erg veel kan om een kindje te onderhouden....
Oud 01-06-2002, 17:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kan gebeuren tis vervelend en een stuk moeilijker op te voeden denk ik maar ja zulke dingen gebeuren nou eenmaal....
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 17:48
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

vind ik eigenlijk ook ja... je kunt wel voor zo'n kindje gaan zorgen, maar ben je dan echt van plan om heel je leven in die bakkerij te blijven werken? tenminste, denk niet dat je met mavo alleen erg veel kan om een kindje te onderhouden....
Mee eens. Er staan niet voor niets Instellingen voor tienermoeders, er zijn niets voor niets programmas op tv over tienermoeders. Vast niet omdat ze het zo goed hebben. Je gaat gewoon een moeilijke tijd tegemoet. Maar als je genoeg steun hebt van vrienden,ouders,vriendje etc. Dan zal het lukken. Ik wens je iig veel succes.

ps. Is de vader nog wel bij jou?
Oud 01-06-2002, 18:16
KazzZ
KazzZ is offline
kvind het heel dom, aangezien er hier in Nederland genoeg sexuele voorlichting is op scholen, en er zat voorbehoedsmiddelen zijn. Als je dan zwanger raakt, is het je eigen schuld... Kvind het helemaaal dom als iemand zwanger raakt doordat ze dacht "ach, 1 keertje geen condoom/pil kan geen kwaad" Ik kan geen medelijden hebben met die mensen.
Oud 01-06-2002, 21:06
fruitmand
fruitmand is offline
Zo lang zij maar denkt dat alles goed zal lopen, is het goed
denk nu dat het gesprek over de zwangeschap van secreet moet ophouden, want het loopt toch nergens naartoe...
Oud 01-06-2002, 22:39
Talon
Talon is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:
bla.
ik heb je zus niet gezien hoor op het ozzfest
wel genoeg andere freaks hehehe
Oud 27-07-2002, 23:13
pienie
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:
kvind het heel dom, aangezien er hier in Nederland genoeg sexuele voorlichting is op scholen, en er zat voorbehoedsmiddelen zijn. Als je dan zwanger raakt, is het je eigen schuld... Kvind het helemaaal dom als iemand zwanger raakt doordat ze dacht "ach, 1 keertje geen condoom/pil kan geen kwaad" Ik kan geen medelijden hebben met die mensen.
ik wil er wel even bijzetten dat deze ook geen 100% veilig zijn...zwanger kun je dus alsnog raken...

De pil kun je niet meer gratis krijgen condooms zijn vrselijk duur, er zijn mensen die dit dus NIET kunnen betalen houd daar OOK rekening meej...

Als laatste; jij past goed in deze maatschappij, geen rekening houden met een ander...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:16
pienie
Citaat:
skyscraper schreef:

Mee eens. Er staan niet voor niets Instellingen voor tienermoeders, er zijn niets voor niets programmas op tv over tienermoeders. Vast niet omdat ze het zo goed hebben. Je gaat gewoon een moeilijke tijd tegemoet. Maar als je genoeg steun hebt van vrienden,ouders,vriendje etc. Dan zal het lukken. Ik wens je iig veel succes.

ps. Is de vader nog wel bij jou?
je kunt tegenwoordig heel gemakkelijk horgerop komen in een bedrijf...

Er bestaan NIET voor NIETS OPLEIDINGEN binnen een BEDRIJF...

Er zijn misschien veel shows over tienermoeders ja...ook over mensen die vreemdgaan, ook over moorden, ook over huwelijken die mislukken, ook over allerlei afschuwelijke dingen...

Dat heeft er namelijk niks mee te maken, TV makers maken programma's die de MENS graag wil zien...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:17
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Wreed, gewoon lekker doorfokken
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:31
pienie
Citaat:
Talon schreef:
Voordat ik besluit iets te doen, kijk ik ALTIJD naar wat het me evt gaat kosten..
En op zo'n jonge leeftijd vind ik het niet echt verstandig, je kan wel zeggen dat je ouders meehelpen enz..
Maar dat vind ik gewoon een vorm van dat kind dumpen bij je ouders.
Als je besluit een kind te houden/nemen, zorg er dan zelf voor, zonder hulp.

En dan gaat het hier de hele tijd over de meisjes, wat nou als je als jongen vader word?
Zo ken ik iemand die op zijn 19e vader werd, studie heeft hij nu niet afgemaakt, en als werk heeft hij nu om de maand een andere lopende band waar hij kan gaan staan.
Alleen maar omdat zij besloot het kind te houden...

Dat is maar een van de voorbeeldjes..

Ik vind dat jullie er veel te licht, en makkelijk over denken...
het was ook zijn fout...en het was dan allebei hun fout...hun hadden erover moeten praten...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:36
pienie
wat ik nog wel wil zeggen is dat meisjes rond hun 18/19/20ste een soort moedergevoel beginnen te krijgen...

Ik wil hier niet alles mee goed praten, ik wil alleen zeggen dat FOUTEN niet DOM zijn, dat fouten menselijk zijn, hiermee schep je een leven met de ander breng je de dood...

wat is goed wat is kwaad?!...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 08:30
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
vind zwangerschappen zoie zo al nix, wil ook geen kinderen
en als die jongeren zeker weten dat ze kind willen moeten ze dat zelf wete
Oud 28-07-2002, 08:36
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Frida schreef:

Ook de keuze van afstaan tot adoptie of abortus lijkt me zwaar te vallen! Hierop moet een begeleiding gevolg zijn...

Je krijgt te horen dat er begeleiding is na de abortus en alles.

GELUL!
Oud 28-07-2002, 09:07
Paulaah
Paulaah is offline
In mijn omgeving zijn nu al 3 meisjes van 16 jaar of jonger zwanger geworden..

Naja ik vind het niet normaal.. je weet toch dat jehet veilig moet doen.. Juist in deze periodes wordt dat er zo ingestampt..

Bij 1 meisje was het zelfs zo dat er niet bekend was wie de vader was.. Wat zullen die ouders wel niet denken?
Op je 15e zwanger en ze weet niet eens wie de vader is!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 11:06
Optima
Optima is offline
ik neem de pil met stopweek

zodraer geen bloeding komt is het zwangerschapstest
ben ik zwanger dan is het abortus

over 5 jaar zou ik het houden
nu gaat mijn studie voor
Oud 28-07-2002, 11:29
PV
PV is offline
hm een meisje uit mijn klas was op dr 16e zwanger geworden en heeft t kind gehouden.. na die jongen heeft ze er alweer een paar versleten
als je een beetje verantwoordelijkheid kan dragen, ok, maar zo
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 13:56
Roos
Roos is offline
Jeez, dat is inderdaad niet zo intelligent.
Allereerst kun je anticonceptiemiddelen juist gebruiken. Dan is er nog de morning-after pil voor als er iets mis gaat, en als je dan TOCH zwanger blijkt te zijn, is er nog mogelijkheid tot abortus.
Reageren

Regels voor berichten