Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Opvoeding, opleiding, (eventueel) mensen die zich in een vreemd, ander land niet thuis voelen, etc...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het maakt helemaal niets uit waar ik vandaan kom. Waarom mag iedereen zichzelf zijn, Met kleding, met gedrag, met taal? En waarom moet ik dan per se door de stad lopen zonder een woordje te zeggen, neeee IK moet me aanpassen aan de rest van de stad en die 2 meidjes die kunnen roepen wat ze willen als het HUN niet aanstaat?! Wat een bullshit! *Ik heb het over het feit dat wij gewoon lachend over straat liepen* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat ik het niet gewend ben, Is het dan NORMAAL?! |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja logisch dat de meeste partijen deze verkiezingen als thema "veiligheid" hadden.
maar het zijn echt niet alleen de dorpsmensen die komen "shoppen" hoor, ook gewoon mensen uit je eigen buurt. ik was bv. een keer met m'n broer aan het voetballen, ik kijk ff het veld op, komt er meteen een gast op me af: "Waarom scheld je me uit kankerlijer,he wat moet je?" maar dat ligt natuurlijk ook uit welke buurt je komt.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel nou Pa en Ma Sjaak hebben allebei geen opleiding gehad, dus helemaal geen school. Zij krijgen een kind, dat kind wordt volgens jou per definitie slecht opgevoed. Althans als ik het goed begrijp... |
![]() |
|
Waarom doen mensen al zo moeilijk als ze bepaalde dingen denken..... Ik bedoel.. als je niemand wat doet en je wordt zo behandeld, dan klopt er toch iets niet? Als je nou echt iemand uitgescholden zou hebben, tuurlijk, dan is een reactie (tot in beperkte mate) wel normaal, maar als ze zonder aanleiding dat soort dingen van je gaan denken is er met jou niks mis hoor
||
Citaat:
![]()
|
kheb het ook zo vaak gehad..
ik liep een keer door me school heen en er komt een turks meisje naar me toe lopen "blaf eens een keer voor me"ik zo rot op, ik heb hier geen zin in (vaker probs mee gehad) en wat moet je nou man! schold je me uit voor vieze turk ? HE?? hup hele bult turken achter je aan... en wat deed ik? lopen door de gang. nee mensen zelfs DAT mag niet meer. |
![]() |
|
Ik had het laatst nog, het was een mooie dag en ik zat aan het water te kletsen en van het zonnetje te genieten.
Komen er twee Marokkaanse jongens (geef ze een jaar of 12), of ik mn "kankerbek" dicht wilde houden en of ik in het water gegooid wilde worden. Of "de domme brillioot" naast me hetzelfde wilde doen. Nee? Moet je fiets dan in het water? Ze zijn uiteindelijk zelf weggegaan, maar ik snap er gewoon niet veel van, dat je zoiets doet.. Ik heb me er barweinig van aangetrokken en zelden wat gezegd, want het schiet toch niet veel op. En met terugschelden kom je al helemaal niet ver..
|
Ik was een keer aan het skateboarden en ging toen ff uitrusten en op een bankje zitten. Niks aan de hand komen er 2 kleine Turken of Marokkanen aan, ik weet niet precies, proberen ze me skateboard te jatten
![]() ![]() Ik was met een paar vrienden van me in de stad en gingen toen ff op een bankje zitten. Komen er een paar Marokkaanse jochies achter ons zitten. En 3X raden wat er was gebeurd? Mobieltje van een vriend uit zijn jas gejat Ohja.....Mijn fiets zet ik normaal altijd voor mijn deur, maar ik zet hem nooit op slot, omdat hij bijna helemaal verrot is enzo ![]() Fiets weg is eigenlijk geen probleem, want ik kan makkelijk aan nieuwe fietsen komen (gratis) ![]() Zo weet ik er nog een paar maar ik heb geen zin om te typen ![]() |
![]() |
|
Ik was laatst in de metro, staan er 2 "Noord Afrikaanse" jongens op 2 meter van me. De een kijkt naar buiten, naar een neger op het station, en die ander gelijk "Pas regarder, salle fils de pute!"
(Niet kijken, hoerenzoon!) Echt triest, die ander keek enkel door het raampje naar een ander. Ik vatte het niet en ging weer met me gsm spelen (heel verstandig in de metro) REIE
|
Mjah, je hoeft niet perse racist te zijn
![]() Ik heb genoeg vrienden die Turks of Marokkaans zijn en die zijn gewoon normaal. Sommige zijn gewoon rustiger en aardiger dan Nederlandse vrienden van me ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar je mag nix terugzeggen want dan ben je n racist ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
T komt op mij over dat 9 van de 10 mensen het ondertussen normaal zijn gaan vinden!! Komop man!
Het is toch niet normaal dat als je mensen aankijkt (waarschijnlijk omdat je gewoon duf voor je uit zit te staren) ze je gelijk een grote bek geven? en ja ik kom uit een dorp.. maar tis toch niet normaal????!!! |
![]() |
|
![]() |
Wat mij opvalt, ook al kom ik amper in de grote stad (die grote stad komt wel naar mij toe), is dat sommige 'allochtonen' rascisme aangrijpen om iemand te naaien. Het kan zijn dat ze weten dat 'autochtonen' heel erg weinig tegen de aanklacht 'discrimineren' kunnen doen, terwijl het een behoorlijk serieuze zaak is. Je kan dan hooguit zeggen dat je niets gezegd heb, maar dat zeggen echte rascisten ook. Ook opereren dat soort brutale mensen altijd in groepjes, wat dreigend over kan komen. Dat laatste geld overigens voor alle agressieve mensen die ik ken. Altijd met een behoorlijke overmacht opereren, drank en drugs, gewoon geen stijl. Ik heb ook maar een beperkt blikveld op dit soort situaties, het enige wat ik kan doen is mijn meninkje geven, een oplossing heb ik niet.
NB: 'Allochtonen' zijn vaak net zo Nederlands als wie dan ook, behalve dan dat ze een donkere huid hebben.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb niets gezegd over cultuur, alleen opgemerkt dat het wel degelijk allemaal Nederlanders zijn. Allemaal... veel. Ze voelen zich, terecht, een minderheid, een groep tegen de witten. Ze kunnen alleen de opoffering opbrengen pacifistisch er tegenin te gaan. Maar door er geweldadig tegenin te gaan bevestigen ze hun groepsidentiteit. Wat is de oplossing?
|
|