Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 21:52
Verwijderd
Ligt dat gewoon aan mijn uitstraling datik zoiets uitstraal van:
"Hallo Ik ben een bitch, Wie ben jij? Ik heb het liefst ruzie"
Of dat gewoon de gemiddelde mens veel agressiever wordt/lijkt te gedragen??

Loop ik door de stad met wat vriendinnen
Wat te lachen
Wat te buurten
Begint er een (buitenlands) meisje tegen me aan te lullen
"JAAAA GODVERDOMME STOMME TERING HOER!"
"Ehhh?"
"Jaaaaa GVD hou je kop dicht"
"Waar heb je het in GODSNAAM over?"
"Jaaaaah dat ik van jou terug naar me eigen land moet en dat jij mij zo DOM aan kijkt en dat je me voortdurend discrimineerd met die blik van je!"
"Oke meis"
"JAAAAA gvd moet je een klap voor je kop ofzo??"
"F*ck you"
Daaaag
Einde gesprek
Sanne loopt rustig weg
Komt ze nog tierend achter me aan

En goh
Al was dit nou de eerste keer dat zoiets voorkomt
Maar zit ik op een bankje. Op het station te wachten op mijn bus.
Komen er 2 (sorry) GIGANTISCHE snollen langs lopen. Ik kijk ze aan. "JAAAAA GVD Waarom kijk je zo??"
En dan lopen ze door. Zijn ze stukje verder. Komen ze opeens terug gesprint: 'SCHOLD JIJ MIJ UIT VOOR HOER?! KUTWIJF!" Blablabla..

Oke
Bekend? Of ligt het aan mij
Wat is dit voor sh*t? Waarom is iedereen zo agressief
En vooral de meiden
Die hoeken elkaar hartstikke kapot alsof het niets is!

Verklaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 22:01
hallo?
hallo? is offline
Ik heb het een keer gehad in de metro..
ik stond daar met een paar vrienden een beetje te praten en te lachen..
komt er opeens zo'n wijf op ons af.. en begint allemaal te schreeuwen dat ze psies weet wat voor soort mensen wij zijn en
dat we een hekel aan buitenlanders hadden enzo
dus blijkbaar heeft zij de indruk gekregen dat we om haar lachten ofzo.. (en dat we dan ook gelijk racistisch zijn)
maja.. als je zo gaat reageren dan wek je alleen nog maar meer agressie op volgens mij
Oud 02-08-2002, 22:10
M@rco
M@rco is offline
Geen idee waarom dat is

Had het laatst ook... stond er aan de overkant van de straat één of andere neger waar ik per ongeluk naar keek:

"Ben jij soms iets verloren hier? Wat kijk jij!!! Jij krijgt er een paar!!!!"
"Ehh.. relax?"

(Hij was 2 meter lang en 3 meter breed dus kheb me maar ingehouden :$)
Oud 02-08-2002, 23:28
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Het is de laatste tijd wel heel erg jah, vooral in Rotterdam.. Ik ben keer keer (bijna) beroofd! :

Een keer liep ik met een vriend naar metro station Blaak en er kwamen 2 grote negers op ons afgelopen.. Dus wij hadden al een donkerbruin vermoeden.. Terwijl die ene gast het welbekende wat-kijk-je-nou? verhaal aan mij begint op te hangen, pakt die andere zo mn vriend beet en graait zo zn telefoon uit zn zak..

De tweede keer liep ik bij de bibliotheek terwijl ik aan het bellen was.. Komt er heel sneaky een scooter van achter aangereden met twee marokanen erop.. En ik was aan het bellen, dus hoorde die scooter totaal niet aankomen.. Probeert een van die gasten gewoon mn telefoon uit mn hand te trekken! Maar ik had hem gelukkig goed beet en die gasten reden snel weg..

Ik denk zelf dat agressiviteit voortkomt uit de jaloezie en de bezitterigheid van de mens..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 23:36
de abt van sion
de abt van sion is offline
Slecht onderwijs, en daardoor slechte opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 23:47
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Slecht onderwijs, en daardoor slechte opvoeding.
Blaaaaaaat, wie zegt dat dat per definitie waar is? Door slecht onderwijs een slechte opvoeding? Hmm raar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 00:02
Verwijderd
waarom overkomt mij dit nou niet?

nee precies me zoekt de zwakke uit!

het is gewoon aanpassen aan de maatschapij niet in iederegemeente gebeurt dit hoor .. grote steden ok .. maar dat was al langer bekend

alleen feit is dat mensen uit een dorpje gaan shoppen in een grote stad .. dat het dan gelijk opvalt dat het gedrag er anders is dan in hun omgeving ,wat als snel wordt opgevat als ..bedreigend ,schelderig,agressief.

hoe je geboren wordt en waar je geboren wordt bepaald het gedrag en het leef klimaat voor jou .
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 00:03
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Ligt dat gewoon aan mijn uitstraling datik zoiets uitstraal van:
"Hallo Ik ben een bitch, Wie ben jij? Ik heb het liefst ruzie"
Of dat gewoon de gemiddelde mens veel agressiever wordt/lijkt te gedragen??

Loop ik door de stad met wat vriendinnen
Wat te lachen
Wat te buurten
Begint er een (buitenlands) meisje tegen me aan te lullen
"JAAAA GODVERDOMME STOMME TERING HOER!"
"Ehhh?"
"Jaaaaa GVD hou je kop dicht"
"Waar heb je het in GODSNAAM over?"
"Jaaaaah dat ik van jou terug naar me eigen land moet en dat jij mij zo DOM aan kijkt en dat je me voortdurend discrimineerd met die blik van je!"
"Oke meis"
"JAAAAA gvd moet je een klap voor je kop ofzo??"
"F*ck you"
Daaaag
Einde gesprek
Sanne loopt rustig weg
Komt ze nog tierend achter me aan

En goh
Al was dit nou de eerste keer dat zoiets voorkomt
Maar zit ik op een bankje. Op het station te wachten op mijn bus.
Komen er 2 (sorry) GIGANTISCHE snollen langs lopen. Ik kijk ze aan. "JAAAAA GVD Waarom kijk je zo??"
En dan lopen ze door. Zijn ze stukje verder. Komen ze opeens terug gesprint: 'SCHOLD JIJ MIJ UIT VOOR HOER?! KUTWIJF!" Blablabla..

Oke
Bekend? Of ligt het aan mij
Wat is dit voor sh*t? Waarom is iedereen zo agressief
En vooral de meiden
Die hoeken elkaar hartstikke kapot alsof het niets is!

Verklaring?
het lijk wel of je uit een grot komt ofzo ..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 00:04
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:

het is gewoon aanpassen aan de maatschapij niet in iederegemeente gebeurt dit hoor .. grote steden ok .. maar dat was al langer bekend

alleen feit is dat mensen uit een dorpje gaan shoppen in een grote stad .. dat het dan gelijk opvalt dat het gedrag er anders is dan in hun omgeving ,wat als snel wordt opgevat als ..bedreigend ,schelderig,agressief.

hoe je geboren wordt en waar je geboren wordt bepaald het gedrag en het leef klimaat voor jou .
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 00:20
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Kijk eens naar je topictitel.

!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 00:26
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Kiet schreef:

!
wat is ermee?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 01:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Blaaaaaaat, wie zegt dat dat per definitie waar is? Door slecht onderwijs een slechte opvoeding? Hmm raar.
Bewijs maar dat het niet waar is.
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 02:22
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:
Dat achterlijk gedrag heb je in vrij kleine dorpjes ook nog wel, alleen zijn het dan niet 'de buitenlanders', maar bijv. de woonwagenbewoners (de kampers) of de boeren-die-teveel-gezopen-hebben...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 03:18
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Kiet schreef:
idd, agressie roept weer andere agressie op...
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Opvoeding, opleiding, (eventueel) mensen die zich in een vreemd, ander land niet thuis voelen, etc...
Oud 03-08-2002, 07:32
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:

het lijk wel of je uit een grot komt ofzo ..
Waar slaat dat nou weer op?
Het maakt helemaal niets uit waar ik vandaan kom.
Waarom mag iedereen zichzelf zijn,
Met kleding, met gedrag, met taal?
En waarom moet ik dan per se door de stad lopen zonder een woordje te zeggen, neeee IK moet me aanpassen aan de rest van de stad en die 2 meidjes die kunnen roepen wat ze willen als het HUN niet aanstaat?!

Wat een bullshit!

*Ik heb het over het feit dat wij gewoon lachend over straat liepen*
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 07:34
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:

Net of 2 meidjes tegen jou beginnen te zeiken? Ze dagen me uit, ze willen me naaien, ze doen het expres zodat IK dadelijk degene ben die fout is.

Dat ik het niet gewend ben,
Is het dan NORMAAL?!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 08:36
Verwijderd
ja logisch dat de meeste partijen deze verkiezingen als thema "veiligheid" hadden.
maar het zijn echt niet alleen de dorpsmensen die komen "shoppen" hoor, ook gewoon mensen uit je eigen buurt.
ik was bv. een keer met m'n broer aan het voetballen, ik kijk ff het veld op, komt er meteen een gast op me af: "Waarom scheld je me uit kankerlijer,he wat moet je?"
maar dat ligt natuurlijk ook uit welke buurt je komt....
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Bewijs maar dat het niet waar is.
Sterkte!
En bewijs jij het omgekeerde maar.

Stel nou Pa en Ma Sjaak hebben allebei geen opleiding gehad, dus helemaal geen school. Zij krijgen een kind, dat kind wordt volgens jou per definitie slecht opgevoed. Althans als ik het goed begrijp...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 11:05
Shock
Shock is offline
Waarom doen mensen al zo moeilijk als ze bepaalde dingen denken..... Ik bedoel.. als je niemand wat doet en je wordt zo behandeld, dan klopt er toch iets niet? Als je nou echt iemand uitgescholden zou hebben, tuurlijk, dan is een reactie (tot in beperkte mate) wel normaal, maar als ze zonder aanleiding dat soort dingen van je gaan denken is er met jou niks mis hoor
Oud 03-08-2002, 11:40
Piccola
Piccola is offline
Ik werd een paar maanden geleden ineens van mijn fiets afgetrapt, omdat ik "donker" ben. Ik ben amper donker, maar goed.. Die 2 dachten er anders over, want ze vonden het ook nog nodig om vieze zwarte en blabla te roepen toen ze hard wegfietsten. Dit waren trouwens ook 2 meiden...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:32
Dminor
Dminor is offline
Het valt me wel op dat het altijd de verschillende volkeren zijn die botsen. En als die dan in één land gaan wonen... tja.
Oud 03-08-2002, 13:28
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Het valt me wel op dat het altijd de verschillende volkeren zijn die botsen. En als die dan in één land gaan wonen... tja.
Maar daar mag je niks van zeggen, want dan ben je een vuile racist en belemmer je het integratieproces.
Oud 03-08-2002, 13:34
Rhinus
Rhinus is offline
Moet eens voor de lol een week een buitenlander zijn, dan begrijp je 't al stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 15:02
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
kheb het ook zo vaak gehad..

ik liep een keer door me school heen en er komt een turks meisje naar me toe lopen

"blaf eens een keer voor me"ik zo rot op, ik heb hier geen zin in (vaker probs mee gehad)

en wat moet je nou man! schold je me uit voor vieze turk ? HE??

hup hele bult turken achter je aan...

en wat deed ik? lopen door de gang. nee mensen zelfs DAT mag niet meer.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 15:04
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Maar daar mag je niks van zeggen, want dan ben je een vuile racist en belemmer je het integratieproces.
Idd... verrot land is dit toch.
Oud 03-08-2002, 15:14
Monica
Monica is offline
Ik had het laatst nog, het was een mooie dag en ik zat aan het water te kletsen en van het zonnetje te genieten.
Komen er twee Marokkaanse jongens (geef ze een jaar of 12), of ik mn "kankerbek" dicht wilde houden en of ik in het water gegooid wilde worden. Of "de domme brillioot" naast me hetzelfde wilde doen. Nee? Moet je fiets dan in het water?
Ze zijn uiteindelijk zelf weggegaan, maar ik snap er gewoon niet veel van, dat je zoiets doet.. Ik heb me er barweinig van aangetrokken en zelden wat gezegd, want het schiet toch niet veel op. En met terugschelden kom je al helemaal niet ver..
Oud 03-08-2002, 15:15
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik was een keer aan het skateboarden en ging toen ff uitrusten en op een bankje zitten. Niks aan de hand komen er 2 kleine Turken of Marokkanen aan, ik weet niet precies, proberen ze me skateboard te jatten WTF! Wat moeten zij nou met mijn skateboard???! Maar ik was 5 koppen groter dus ze renden snel weg

Ik was met een paar vrienden van me in de stad en gingen toen ff op een bankje zitten. Komen er een paar Marokkaanse jochies achter ons zitten. En 3X raden wat er was gebeurd? Mobieltje van een vriend uit zijn jas gejat

Ohja.....Mijn fiets zet ik normaal altijd voor mijn deur, maar ik zet hem nooit op slot, omdat hij bijna helemaal verrot is enzo Ik kijk uit het raam en zie dat er een Marokkaan met een vriend van hem (ook Marokkaan) een stuk verder weg voor m'n deur staat. Ik kijk 5 minuten later weer uit het raam en mijn fiets was dus weg. En ik weet 100% zeker dat zij het waren.
Fiets weg is eigenlijk geen probleem, want ik kan makkelijk aan nieuwe fietsen komen (gratis)

Zo weet ik er nog een paar maar ik heb geen zin om te typen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 15:17
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
oh ik weet er zoveel, maar laat maar zitten, want dan ben ik ms.racist
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 15:22
REIE
REIE is offline
Ik was laatst in de metro, staan er 2 "Noord Afrikaanse" jongens op 2 meter van me. De een kijkt naar buiten, naar een neger op het station, en die ander gelijk "Pas regarder, salle fils de pute!"
(Niet kijken, hoerenzoon!) Echt triest, die ander keek enkel door het raampje naar een ander. Ik vatte het niet en ging weer met me gsm spelen (heel verstandig in de metro)

REIE
Oud 03-08-2002, 15:26
DarkRaven
DarkRaven is offline
Mjah, je hoeft niet perse racist te zijn

Ik heb genoeg vrienden die Turks of Marokkaans zijn en die zijn gewoon normaal. Sommige zijn gewoon rustiger en aardiger dan Nederlandse vrienden van me Ik ken ook een paar Turken maar vooral Marokkanen die echt aggressief zijn. Vooral hier in Rotterdam. Ze lopen vaak in groepjes enzo. Er zijn genoeg normale Turken en Marokkanen, alleen zien jullie ze waarschijnlijk niet zo vaak. Als ik overigens met een Turkse of Marokkaanse vrienden ergens ben heb ik nooit maar dan ook echt nooit last van andere Turken/Marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 15:35
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
siNix schreef:

Ik was een keer met een maat van me in de stad (Rotterdam) En hij komt dus uit een of andere boerendorp dat vlak bij Rotterdam ligt. En als hij een groepje Turken/Marokkanen zit wordt hij nogal snel bang enzo. Tja...als je snel bang wordt als je in de stad bent lijkt het me logisch dat ze je dan gaan pakken. Ze pakken altijd de zwakkere
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:32
BBEM
BBEM is offline
als iemand agressief begint te worden dan kan ie de volle laag terug verwachten van mij reken maar dat de meesten het niet gewend zijn dat de ander een nog veel grotere bek opzet.
Oud 03-08-2002, 18:58
RekZ
RekZ is offline
jaja geef de buitelanders maar weer de schuld
Oud 03-08-2002, 19:36
Verwijderd
bij mij is t alleen met grote bek gebleven, en ik gaf lief als ik ben een grote bek terug, en toen gingen ze spontaan weg ok misschien was ik ietsje hard tegen ze maar dan moeten ze normaal doen, toch?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 19:36
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
RekZ schreef:
jaja geef de buitelanders maar weer de schuld
mja kan je wel zeggen, maar het is 9 van de 10 keer wel zo, dat zij beginnen.
Maar je mag nix terugzeggen want dan ben je n racist . Mja zij zijn dan dus ook racisten als ze je uitschelden
Oud 03-08-2002, 19:43
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
mja kan je wel zeggen, maar het is 9 van de 10 keer wel zo, dat zij beginnen.
Maar je mag nix terugzeggen want dan ben je n racist . Mja zij zijn dan dus ook racisten als ze je uitschelden
dat vind ik een beetje overdreven 9 van de 10 keer er zijn namelijk ook genoeg"nederlanders"die dat doen vooral in di dorpen dussuh... en sinds wanneer ben je een racist als je iemand uitscheld ja als je nou kankerturk zegt ja dan ben je racistisch bezig of als hun kankerkaas roepen dat is ook racistisch maar bijv kuthoer,mongool is niet racisistisch
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:38
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:

dat vind ik een beetje overdreven 9 van de 10 keer er zijn namelijk ook genoeg"nederlanders"die dat doen vooral in di dorpen dussuh... en sinds wanneer ben je een racist als je iemand uitscheld ja als je nou kankerturk zegt ja dan ben je racistisch bezig of als hun kankerkaas roepen dat is ook racistisch maar bijv kuthoer,mongool is niet racisistisch
ja ok 9 van de 10 is wat overdreven , en je word al snel voor racist uitgemaakt als je al ook maar iets in de richting van eikel zegt (wat natuurlijk ook niet iedereen doet )
Oud 03-08-2002, 21:33
Verwijderd
T komt op mij over dat 9 van de 10 mensen het ondertussen normaal zijn gaan vinden!! Komop man!
Het is toch niet normaal dat als je mensen aankijkt (waarschijnlijk omdat je gewoon duf voor je uit zit te staren) ze je gelijk een grote bek geven?
en ja ik kom uit een dorp.. maar tis toch niet normaal????!!!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 10:35
tacidvs
tacidvs is offline
Wat mij opvalt, ook al kom ik amper in de grote stad (die grote stad komt wel naar mij toe), is dat sommige 'allochtonen' rascisme aangrijpen om iemand te naaien. Het kan zijn dat ze weten dat 'autochtonen' heel erg weinig tegen de aanklacht 'discrimineren' kunnen doen, terwijl het een behoorlijk serieuze zaak is. Je kan dan hooguit zeggen dat je niets gezegd heb, maar dat zeggen echte rascisten ook. Ook opereren dat soort brutale mensen altijd in groepjes, wat dreigend over kan komen. Dat laatste geld overigens voor alle agressieve mensen die ik ken. Altijd met een behoorlijke overmacht opereren, drank en drugs, gewoon geen stijl. Ik heb ook maar een beperkt blikveld op dit soort situaties, het enige wat ik kan doen is mijn meninkje geven, een oplossing heb ik niet.

NB: 'Allochtonen' zijn vaak net zo Nederlands als wie dan ook, behalve dan dat ze een donkere huid hebben.
Oud 04-08-2002, 10:41
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Moet eens voor de lol een week een buitenlander zijn, dan begrijp je 't al stukken beter.
Ook waar, sommige mensen kunnen volstrekt respectloos zijn. Gewoon kleine dingen, als negeren wat 'buitenlanders' zeggen, eerst naar 'Nederlanders' luisteren. Dat is erg frustrerend. Of gewoon aanspreken, net vanuit het idee dat ze beter zijn, belangrijker. Ik weet het niet, moet er eigenlijk nog eens over na gaan denken, maar er zijn zoveel leukere dingen te doen.
Oud 04-08-2002, 14:40
Zlatan tha man
Citaat:
tacidvs schreef:

NB: 'Allochtonen' zijn vaak net zo Nederlands als wie dan ook, behalve dan dat ze een donkere huid hebben.
Dus waar zou het dan aan moeten liggen? zit het in de genen? Ik denk dat het dus echt wel een cultuur verschil is ook al praten ze nog zo nederlands je weet namelijk helemaal niet hoe het in de huiskamer aan toe gaat?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 15:35
tacidvs
tacidvs is offline
En stop die rolleyes in je kont, hmm? Waarom zou iemand met een andere cultuur dan de jouwe geen Nederlander kunnen zijn? Of ben jij dé Nederlander, naar wie alle zielen gericht zijn en alle stemmen spreken?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 15:41
Denise84
Denise84 is offline
lijkt mij gewoon onzekerheid die zich omzet in zware arrogantie. En als je dan zo'n aso type bent dan begin je iedereen uit te schelden
Oud 04-08-2002, 16:15
Zlatan tha man
Citaat:
tacidvs schreef:
En stop die rolleyes in je kont, hmm? Waarom zou iemand met een andere cultuur dan de jouwe geen Nederlander kunnen zijn? Of ben jij dé Nederlander, naar wie alle zielen gericht zijn en alle stemmen spreken?
Ja dan kan je wel nederlander zijn maar dan hoef je geen nederlandse opvoeding te hebben gehad. Een Turk die hier is geboren is ook nederlander maar dan hoeft die niet meteen helemaal nederlands te zijn. Dan bedoel ik nederlands gedragen. Maar waar ligt het volgens jou dan aan dat het vaker allochtonen zijn? Als ze net zo nederlands zijn dan de "echte nederlanders"?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:24
tacidvs
tacidvs is offline
Ik heb niets gezegd over cultuur, alleen opgemerkt dat het wel degelijk allemaal Nederlanders zijn. Allemaal... veel. Ze voelen zich, terecht, een minderheid, een groep tegen de witten. Ze kunnen alleen de opoffering opbrengen pacifistisch er tegenin te gaan. Maar door er geweldadig tegenin te gaan bevestigen ze hun groepsidentiteit. Wat is de oplossing?
Oud 04-08-2002, 19:28
LittleLucille
LittleLucille is offline
wat ik me afvraag is waar het einde is...
''de mensen'' gaan steeds verder...
nu is het nog met uitschelden... mensen bang maken...
maar waar is het einde... waar houd het op...??
Reageren

Regels voor berichten