Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 20:30
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Ik had laatst een gesprek met mijn vriend over samenwonen, en ik vroeg hem waar hij zou willen wonen. Bleek dus dat ie gewoon in z'n eigen woonplaats wil blijven wonen, zelfs nog het huis van z'n ouders zou willen overnemen...Reden: hij wil z'n familie niet missen, z'n vrienden niet (ok, kan ik begrijpen) en...zijn favo kroeg.
Nou heb ik dat dus helemaal niet. Ik wil ergens wonen waar ik het mooi vind, niet omdat mijn ouders er wonen of omdat ik er ben opgegroeid. Ik wil wat van de wereld weten door er in te wonen, en niet zijdelings mee staan kijken...
En hoe zit dat met jullie, blijven jullie liever in jullie eigen woonplaats of willen jullie wel in een totaal andere plaats/land wonen?
Oud 22-08-2002, 20:44
SpiritX
SpiritX is offline
Ik zou juist dolgraag naar een andere stad gaan... Kan niet wachten tot ik ga studeren
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 21:29
nieuwbe
nieuwbe is offline
Nee, ik zit niet vast geplakt aan mijn woonplaats of 'dingen' in / valkbij mijn woonplaats. Kan eigenlijk niet wachten tot ik eindelijk ergens anders woon! Heb het na 10 jaar hier wel gezien!

Wel zit ik natuurlijk vast geroest in bepaalde gewoontes en denkbeelden. Alhoewel die ook zo nu en dan veranderen, sommige gewoontes blijven de rest van mijn leven bij me. Maar dat heeft iedereen.
Oud 22-08-2002, 21:59
Shock
Shock is offline
ik zou wel in de buurt willen blijven, maar niet in Sliedrecht zelf... heb het een beetje gehad (met de mensjes) hierzo
Oud 22-08-2002, 22:01
Yolcu
Yolcu is offline
Ben in m'n leven al 3 keer verhuisd, ben het dus gewend om me niet teveel te hechten aan de omgeving. Als ik dat nodig zou vinden, zou ik over een week kunnen emigreren naar Thailand, (okeej dat zou ik niet zo snel doen, maar als voorbeeld..) de omgeving waar ik woon, het huis waarin ik woon of de stad waar ik woon zal ik niet zo snel missen. Vrienden en familie natuurlijk wel, maar daar hou je dan contact mee

Nee, ben dus niet zo vastgeroest.
Oud 22-08-2002, 22:52
heavinly
heavinly is offline
Ik zie er heel erg tegen op om over 2 jaar uit huis te moeten, omdat ik het thuis zo 'makkelijk' heb, lekker rustig enzo. Toch zal ik op kamers moeten (ik woon in een klein k*tdorp). Aan de andere kant wil ik ab-so-luut niet hier blijven wonen. De plaats is niets aan, heb hier weinig vrienden en diegenen die hier wonen gaan ook weg. Ik wil naar Engeland denk ik, denk ik heel sterk.
Ik ben dus niet vastgeroest als ik kijk naar de toekomst, ik wil hier zeker graag weg, alleen weet ik niet wanneer.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 01:25
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik woon in het mooiste gebied van Nederland. :/
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 01:38
Tampert
Tampert is offline
waar ik woon kan me geen ene reet schelen, als het maar in een stad is waar ik nog contact kan onderhouden met vrienden enzo...

Als alles maar te fietsen is en je gewoon afspraken kunt maken met mensen...
Oud 23-08-2002, 02:03
maar
maar is offline
Ik heb op verschillende plaatsen in Nederland gewoond, dus het is niet zo dat ik ontzettend gehecht ben aan een bepaald plekje.. Studeren ga ik gewoon in de stad die mij het meest aanspreekt alles bij elkaar genomen, en daarna zien we wel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 07:58
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik wil overal naartoe..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 09:03
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Ik kan overal naar toe als ik wil, maar ik zal iedereen wel missen.......
Oud 23-08-2002, 09:08
the tourist
the tourist is offline
Ik wil het liefst aan de andere kant van Nederland of in het buitenland wonen. Daar lijkt het me gewoon leuker dan hier. Dan ben ik wel een eind weg van familie enzo, maarja.......
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 09:19
damaetas
damaetas is offline
eerst een paarjaar in het buitenland werken en da nterug naar belgië denkik, k vind dit wel een stoer land. hoeft niet perse dicht bij mn ouders/vrienden zijn
Oud 23-08-2002, 09:20
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik ben nog nooit verhuisd dus ik weet niet of ik echt zo aan m'n woonplaats hang of niet. Logisch dat je je familie/vrienden niet wil missen maar dan hoef je niet per se op 1km afstand te wonen. Je kan ook best 10 km verder gaan wonen, hoeft niets te zeggen, hangt van jezelf af. Zolang ik me er maar thuis voel, is het goed.

maar ik denk dat ik altijd een 'warm' gevoel zal krijgen als ik terugkom op de plaats waar ik ben opgegroeid. Ik woon er nu ten slotte al 16 jaar dus... belangrijk deel van m'n leven.
Oud 23-08-2002, 11:52
Kleine A*
Kleine A* is offline
Berenbos de topste!
Oud 23-08-2002, 11:53
Aurora
Aurora is offline
Whaaa ik kom echt niet meer naar Zeeland gewoon!! Als ik niet in Spanje ga wonen, ga ik wel naar Utrecht ofzow
Oud 23-08-2002, 16:14
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ga volgend jaar in groningen studeren, maar ik heb het geluk dat (het grootste deel van) mijn vrienden daar ook heen gaan. Maar op zich zou ik hier niet echt per sé weg willen, tis nog niet zo gek hier...
Oud 23-08-2002, 16:25
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:
Berenbos de topste!
idd
Oud 23-08-2002, 16:29
xsten
xsten is offline
Citaat:
Unique schreef:
Ben in m'n leven al 3 keer verhuisd, ben het dus gewend om me niet teveel te hechten aan de omgeving. Als ik dat nodig zou vinden, zou ik over een week kunnen emigreren naar Thailand, (okeej dat zou ik niet zo snel doen, maar als voorbeeld..) de omgeving waar ik woon, het huis waarin ik woon of de stad waar ik woon zal ik niet zo snel missen. Vrienden en familie natuurlijk wel, maar daar hou je dan contact mee

Nee, ben dus niet zo vastgeroest.
Ja 3 keer in 17 jaar is inderdaad wel het grote werk.........

Maar goed, ik ben totaal niet gebonden aan mn eigen woonplaats. Ik kan niet wachten tot ik een kamer heb en als ik (ooit) ga samenwonen wil ik ook liever een eindje hier vandaan gaan wonen.

(ben overigens zo'n 7 keer verhuisd (terug verhuizen niet meegerekend) en heb niet het idee dat ik me daardoor meer of minder hecht aan plaatsen........)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 17:05
smilegirl
smilegirl is offline
ben al erug vaak verhuist......woon nu in zo'n klein gat waar het saai is en de mensen BLER zijn ja op me vrienden na maar zoveel zijn het er niet....
en me familie woont zo'n beetje over heel nederland verspreid...
misschien dat ik weer trug zou gaan naar me geboorte plaats of naar een stad...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 20:51
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik zou hier het liefst wel een beetje in de buurt blijven jah Hier weet ik wat ik heb, en verder lijkt het alsof aan alle plaatsen wel nadelen zitten. Bovendien lijkt deze hoek van het land voor mij de enige regio waar de mensen normaal praten
Oud 23-08-2002, 21:00
simple creed
simple creed is offline
Ik vind het heerlijk bij ons op de boerderij... heerlijk die ruimte om me heen. Heb nu ook echt goede vrienden hier. Voel me helemaal toppie... maar er is hier haast niets te doen. Dat is heel erg minder.

Ik kijk dan zeker ook uit naar de tijd dat ik op kamers ga. Ik ga naar arnhem of nijmegen waarschijnlijk. Ik blijf iig in het oosten van het land.... Dat zit wel weer in mij vastgeroest. Ik hecht gewoon aan het lekker nuchtere leven dat ze in het oosten lijden
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:25
euro
euro is offline
Ben niet zo super gehecht aan deze plaats.., ik zou best wel later ergens anders willen gaan wonen ! Alleen zou ik de mensen/m'n vrienden hier missen! De plaats/het huis opzich niet
Oud 23-08-2002, 23:19
Verwijderd
Ik zou liever naar mijn oude woonplaats terug gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 00:52
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ik heb een paar maanden geleden de beslissing genomen om naar de USA te verhuizen, en ziedaar: 3 maanden later zat ik er! Terwijl iedereen in mijn omgeving zei (op een paar goede vrienden na): jaja ik moet nog zien of je gaat...dus gewoon schijt hebben aan iedereen!
Oud 24-08-2002, 08:44
WolterB
WolterB is offline
ik zou niet hier willen blijven woenen de rest van mn leven, is nét te klein, waar ik opzich niet echt veel op tegen heb, en je zit ver weg als je eens x iets leuks wilt gaan doen met reistijd.
vinnik allemaal helemaal niet erg, maar btje verandering in t leven is helemaal zo gek nog niet, allees is t nadeel wel dat als je gaat verhuizen je je vrienden minder vaak ziet, gaan als ik ga studeren ook bijna allemaal naar andere plek toe, gelukkig is er dan nog altijd het OV, dus dat zou opzich niet echt een megagroot probleem moeten zijn.
Oud 24-08-2002, 10:23
snoopy
snoopy is offline
nou ja, ik vind mijn stad wel leuk! maar dan nog kan ik 15 km. verderop wonen.. Ik wil absoluut niet blijven wonen waar ik nu woon (wel een leuk huis, ook wel leuke wijk, maar geen leuke buurt... (lekker duidelijk!)), maar graag wel hier in deze stad of omgeving...
Oud 24-08-2002, 12:22
Psychopath
Psychopath is offline
ooooooooooh kon ik maar bij moeder weg!

Zegt dat genoeg?
Oud 24-08-2002, 13:20
Gonzo
Gonzo is offline
Ja, ik ben enorm gehecht aan mijn omgeving en vooral aan mijn kameraden.

Maar desondanks wil ik wel iets van de wereld gaan zien en zal ik hopelijk uiteindelijk weer terecht komen op mijn oude nest.
Oud 24-08-2002, 14:25
Verwijderd
ik zou wel in mijn mooie stadje willen blijven wonen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:24
Optima
Optima is offline
Ik ga zo ergens anders wonen, zeker te weten blijf ik niet in nederland. Hier voel ik me juist NIET thuis
Oud 24-08-2002, 18:35
Denise84
Denise84 is offline
ik woon nu in een dorp. Later wil ik niet in een dorp wonen, iig niet zo'n dorp als waar ik nu woon. Wel gewoon een beetje rustig, ruim, net buiten de stad.
Niet dat verschrikkelijke dorpse/boerse waar iedereen elkaar kent, dorpsroddels, mensen die over niks tegen je beginnen te praten op z'n plat tilburgs over niks in de supermarkt..
Oud 24-08-2002, 19:15
Verwijderd
ja :/ op dit moment is 1 huis verder al tever
bij alles kan 'k een hoop negatieve dingen verzinnen, komt er op neer dat ik voorlopig hier wil blijven wonen en nergens anders
helaas hebben m'n ouders al wel een aantal jaren interesse voor een ander huis, die ze nog niet hebben gevonden

maar als 'k eenmaal m'n vwo diploma heb, ga 'k wel gewoon kijken wat een leuke universiteit is, leuke stad, dan maakt 't me minder uit als 'k moet verhuizen daarvoor
alhoewel, als 'k naar de hogeschool zo gaan, zou 'k denk ik wel hier in de buurt gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten