Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 20:34
SaskiaElise
SaskiaElise is offline
hey,
wij hebben op school een groot probleem.
namelijk de rotzooi na de pauzes. dus als jij nou op een school
zit waar het bijna altijd schoon is en waar de concierge niet elke keer de grote rotzooi moet opruimen, wil je me dan ff mailen en
een paar ideetjes geven. thnx alvast.

saskia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 20:52
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Bij ons staan er van die alles-overheersende-ik-heb-nog-zeer-weinig-zin-in-eten-kotsbakken op elke tafel. En owee als je ze op de grond zet, dan komen er a la minuut twee concierges op je af gerend
Ze denken dat et helpt, tsja misschien doet et dat ook, maar ik vind et wel onsmakelijk als je zit te eten. Snap sowieso niet waarom mensen hun rotzooi niet gewoon in de afvalbak gooien, alsof dat zo'n moeite is
Oud 09-10-2002, 20:53
Firebolt
Firebolt is offline
denk na!
het is de school maar! wij pleuren ook alles in de plantenbak 8ter ons
Oud 09-10-2002, 20:53
PardonMe
PardonMe is offline
Bij ons hebben we elke week een "klas van de week"
Elke dag moeten ongeveer 5 mensen uit die klas de rommel opruimen na de pauze.. (concierges helpen overigens wel mee)
Als je op een beetje grote school zit, hoef je dat maar 1 keer per jaar te doen..
En misschien dat men dan gewoon ook ff zijn eigen rommel op gaat ruimen, want anders zadel je je vrienden/klasgenoten mee op, dat stimuleert misschien ook wel een beetje..

Bij ons lopen sommige concierges ook wel eens de tafels langs met een vuilnisbak, kan je alles van de tafel zo die bak in schuiven en hoef je er zelf niet eens voor te lopen!!
(goed de concierges moeten dan wel ff werken, maar als ze het zo doen scheelt het ze na de pauzes weer een hoop werk)

Maar goed, bij ons werkt het systeem van "klas van de week" heel goed!
Op de monitoren (of mededelingenbord) wordt dan aangegeven welke klas er de week aan de beurt is en welke leerlingen moeten komen.. En het is ook zo gebeurt.. je mist hoogstens 10 minuutjes van je les.. nouja, 1 keer per week maakt dat ook weer niet uit..
Oud 09-10-2002, 21:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Bij ons op de middelbare school werden elke dag 2 andere brugklassers genomen om de kantine schoon te maken
...
Hehehe... de bruggers mochten het vuile werk opknappen. Kon wel, want we hadden in het jaar toen ik brugger was wel ongeveer 250 nieuwe bruggers dus dat kon wel.

BTW: ik was dat jaar nooit aan de beurt gekomen
Oud 10-10-2002, 16:42
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Damn, kan je zelf niks verzinnen dan

ach ja niet iedereen is intelligent he
Oud 10-10-2002, 17:08
GRRR
GRRR is offline
iedereen moet nablijven als de kantine nog smerig is
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:08
BBEM
BBEM is offline
daar hebben wij gelukkig schoonmakers voor bij ons op school... ja die mensen moeten toch ook werken
Oud 11-10-2002, 12:43
Blubje
Blubje is offline
- veeeeel prullenbakken
- kleine emmertjes op tafel
- concierges
- kantine moeders

genoeg keus dus...mja bij ons ruimt iedereen zn troep wel redelijk zelf op...
Oud 11-10-2002, 12:48
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
denk na!
het is de school maar! wij pleuren ook alles in de plantenbak 8ter ons
Jullie stoer! Ligt 'm denk ik aan de leeftijd
Oud 11-10-2002, 18:55
Verwijderd
bij ons op school is het ook een groete zooi, maja
ik weet ook niet wat ze kunnen doen bij jullie op school, maar ik denk dat de leerlingen zelf gewoon de moeite moeten nemen om iets in de prullenbakken te gooien
ik heb daar ook meestal geen zin in, maar ik stop t dan gewoon in mijn tas of jaszak ofso, die ik dan wel weer een keer leeg
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:06
Paulaah
Paulaah is offline
Wij hebben net een nieuwe school, dus ze zijn er wel zuinig op. ..

"vroeger" was het altid wel een zooi na de pauzes, tegenwoordig komen ze op het einde van de pauze met een microfoon, "jongens, ruimen jullie de rotzooi op??" En je wordt erop gewezen als je het niet doet..
Sindsdien is het wel schoon
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:23
Talon
Talon is offline
ga van school af..
Oud 12-10-2002, 18:08
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
SaskiaElise schreef:
hey,
wij hebben op school een groot probleem.
namelijk de rotzooi na de pauzes. dus als jij nou op een school
zit waar het bijna altijd schoon is en waar de concierge niet elke keer de grote rotzooi moet opruimen, wil je me dan ff mailen en
een paar ideetjes geven. thnx alvast.

saskia
gewoon de leerlingen op jou school opvoed cursus geven dat ze hun rommel fatsoendelijk weggooien in de prullenbakken inplaats van op de grond.. dan heb je ook geen zooi naar de pauzes
Oud 12-10-2002, 19:41
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Bij ons staan er van die alles-overheersende-ik-heb-nog-zeer-weinig-zin-in-eten-kotsbakken op elke tafel. En owee als je ze op de grond zet, dan komen er a la minuut twee concierges op je af gerend
Ze denken dat et helpt, tsja misschien doet et dat ook, maar ik vind et wel onsmakelijk als je zit te eten. Snap sowieso niet waarom mensen hun rotzooi niet gewoon in de afvalbak gooien, alsof dat zo'n moeite is
Ja, bij mij op school staan er ook van die bakken op elke tafel. Ik kan daar dus niet tegen, ik zet die dan op de grond. Maar dan komt er dus snel een congierge aangerend die hem terug zet....

Maar op zich is het wel handig, mensen lopen vaak niet naar een prullenbak omdat dat 'te ver' is, en nu hoef je alleen maar je arm te strekken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten