Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 09:53
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Voorbeeld :

Je hebt al tijdje een leuke vriend. Hij is in alles geweldig. Je zou heel graag met hem trouwen. De telefoon gaat en hij is dat: en hij vraagt of je met hem wil trouwen?

Je had dit natuurlijk altijd anders gezien. Maar je wilt heel graag. Ook al is het aanzoek niet perfect.

Neem jij genoegen hiermee ? Of ben jij het persoon dat afknapt ?

Voorbeeld :

Je hebt eindelijk een leuk meisje ontmoet. Ze is aardig en doet aardig tegen jou. Ze is ook mooi, eigenlijk is ze bijna perfect. Bijna ja.

Jij wilde altijd een meisje met gevoel voor humor. Maar dat is totaal NIET van toepassing op haar.

Neem jij genoegen met haar ? Of ga jij je zodanig ergeren dat je de relatie uiteindelijk breekt ?

Kortom :

Zoek je naar het perfecte ? Of ben jij iemand die sommige idealen gewoon kan laten hangen; en maar genoegen neemt met iets minder ?
Oud 16-10-2002, 10:08
Verwijderd
Niemand is perfect. Het lijkt me dan ook een beetje dwaas om daar naar te streven.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 10:13
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:
Niemand is perfect. Het lijkt me dan ook een beetje dwaas om daar naar te streven.
zucht

je vind jezelf wel weer erg slim nu he ?

Sommige MENSEN hebben dromen. Zoals bijvoorbeeld bij hun huwelijk, bij de ontmaagding, bij de eerste zoen.

Als je heel graag wil neuken en je bent nog maagd, en je krijgt de kans, maar het is niet met een 'prinsje' en niet met kaarsjes en liefde, maar het is ergens achterin een stal ? Maar je bent geil, en je wilt.

Wat doe je dan ?
Oud 16-10-2002, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
je vind jezelf wel weer erg slim nu he ?
Neuh. In het land der blinden is de eenoog koning.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 11:06
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:
Neuh. In het land der blinden is de eenoog koning.
Wat je wilt, vriend.

Maar geef antwoord op de vragen, of hou gewoon je vervelende mond.
Oud 16-10-2002, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Maar geef antwoord op de vragen, of hou gewoon je vervelende mond.
Ik gaf in feite al antwoord op de vragen. Het idealiseren van een situatie is equivalent aan vragen om teleurstelling, dus ben ik ook content met minder.

Daarnaast heeft mijn mond weinig te maken met mijn reacties hier. Of reageer jij altijd met open mond op het forum?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 11:10
Paperz
Paperz is offline
Ik weet nou eenmaal dat niemand zo perfect is als mij dus ik leg me er bij neer dat 't niet allemaal is zoals ik wil
Oud 16-10-2002, 11:19
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
******** schreef:
Het streven naar is niet dwaas, want op die manier krijg je steeds betere situaties/dingen/whatever. Hou alleen wel in het oog dat je perfectie nooit zult bereiken
Oud 16-10-2002, 11:51
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:
Ik gaf in feite al antwoord op de vragen. Het idealiseren van een situatie is equivalent aan vragen om teleurstelling, dus ben ik ook content met minder.

Ik vind niet dat je echt reageert.

Je roept alleen maar dat niemand perfect is? Daar gaat het toch niet over?

Ik zou bijvoorbeeld spontaan gaan huilen als iemand vraagt of ik met hem wil trouwen over de telefoon. Dat is toch een teleurstelling? Het mag wel romantisch toch?

Zulke dingen moeten perfect gaan vind ik. En dat heeft geen fuck te maken met dwaasheid omdat ik dat idealiseer.
Oud 16-10-2002, 11:53
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:

Daarnaast heeft mijn mond weinig te maken met mijn reacties hier. Of reageer jij altijd met open mond op het forum?
Je bent gewoon vervelend.
Oud 16-10-2002, 11:53
Bikinie-meisje
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
En niet te vergeten: irritant. Enorm irritant.
Oud 16-10-2002, 11:54
Bikinie-meisje
Citaat:
Paperz schreef:
Ik weet nou eenmaal dat niemand zo perfect is als mij dus ik leg me er bij neer dat 't niet allemaal is zoals ik wil
Ik zal me er nooit bij neerleggen. Ik ga voor perfectie. En alles zal gaan zoals ik wil.
Oud 16-10-2002, 11:57
Bikinie-meisje
Citaat:
martijn1985 schreef:
Het streven naar is niet dwaas, want op die manier krijg je steeds betere situaties/dingen/whatever. Hou alleen wel in het oog dat je perfectie nooit zult bereiken
Inderdaad.

Iedereen streeft in de richting van perfectie, als het ware.

Wie gaat nou voor imperfectie? Niemand toch. Behalve ******** dan :/
Oud 16-10-2002, 12:00
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Ik blijf zoeken tot ik er bij neer val! Ik ben nogal perfectionistisch..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:25
Gonzo
Gonzo is offline
Hm. Moeilijke.

Ik neem eigenlijk af en toe inderdaad genoegen met "iets mindere perfectie". Gewoon uit gebrek aan beter.

Maar ik doe net als iedereen streven naar perfectie. Alleen is er bij ieder verschillend mens een afwijkende vorm van perfectie. Wat ik bedoel is, smaken verschillen.
Oud 16-10-2002, 12:32
Verwijderd
je zoekt gewoon naar iemand die voor jouperfect genoeg is, maar dat betekent niet automatisch dat die persoon sowieso perfect is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:34
Gonzo
Gonzo is offline
Prefectie is een illusie?
Oud 16-10-2002, 12:43
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:
het is "als ik"... daar gaat je perfectie

en om op je vraag antwoord te geven.. hmm het hangt er allemaal een beetje vanaf, op sommige gebieden neem ik met minder dan (voor mij) perfect geen genoegen. maar op andere punten wil ik best met minder genoegen nemen, helemaal als het gaat om dingen binnen een relatie..
ik denk namelijk dat je nooit helemaal een perfecte partner zult vinden.. ik in ieder geval niet, ik kan altijd wel dingen vinden die ik niet perfect zal vinden. maar ik ben daar opzich niet moeilijk in, ik zal nooit hogere eisen aan iemand stellen als waar ik zelf aan zou kunnen voldoen.
Oud 16-10-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
Excusez moi: verwachten dan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:50
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:
het is "als ik"... daar gaat je perfectie

Hehe... maar dan neem jij aan dat correct Nederlands voor mij een perfect iets is... misschien is mijn variant wel perfect en correct Nederlands te min voor mij
Oud 16-10-2002, 12:51
Li
Li is offline
Ja, mijn vriend is verre van perfect
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Je roept alleen maar dat niemand perfect is? Daar gaat het toch niet over?
In het oorspronkelijke bericht beschrijf je voornamelijk mensen. Vandaar mijn reactie.

Daarnaast is niets perfect.

Citaat:
Ik zou bijvoorbeeld spontaan gaan huilen als iemand vraagt of ik met hem wil trouwen over de telefoon. Dat is toch een teleurstelling? Het mag wel romantisch toch?
Maar natuurlijk

Citaat:
Zulke dingen moeten perfect gaan vind ik. En dat heeft geen fuck te maken met dwaasheid omdat ik dat idealiseer.
Maar wat is perfectie? Neem nou bijvoorbeeld die huwelijksaanzoek. Wat is voor jou de ideale? En voor hem? De kans is erg groot dat zijn voorstelling ervan niet aan jouw verwachtingen voldoet, wanneer jij alleen genoegen neemt met het perfecte.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Je gaat offtopic
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:58
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Ik zal me er nooit bij neerleggen. Ik ga voor perfectie. En alles zal gaan zoals ik wil.
Quest for Perfection VIII

Je zegt dat alles zal gaan zoals jij wilt... als jij iets regelt, iets wilt dan kan je dat idd tot in de puntjes zo regelen dat 't perfect is...
Mocht er onverhoopt iets misgaan kan je iets of iemand de schuld geven...

Maar het streven naar perfectionisme in een persoon... dat is onmogelijk... Een perfect iemand is die doet wat je wil, is hoe je wil, kan wat je wil zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen... en er zal altijd wel iets zijn wat niet helemaal overeenkomt...
Oud 16-10-2002, 13:04
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Je zegt dat alles zal gaan zoals jij wilt... als jij iets regelt, iets wilt dan kan je dat idd tot in de puntjes zo regelen dat 't perfect is...

Maar het streven naar perfectionisme in een persoon... dat is onmogelijk... Een perfect iemand is die doet wat je wil, is hoe je wil, kan wat je wil zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen... en er zal altijd wel iets zijn wat niet helemaal overeenkomt...
Amen.
Oud 16-10-2002, 13:10
R
R is offline
Ik moet wel genoegen nemen met minder als perfect.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:15
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
En niet te vergeten: irritant. Enorm irritant.
jij bent gewoon dom en kunt geen kritiek accepteren.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:42
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:

Maar wat is perfectie? Neem nou bijvoorbeeld die huwelijksaanzoek. Wat is voor jou de ideale? En voor hem? De kans is erg groot dat zijn voorstelling ervan niet aan jouw verwachtingen voldoet, wanneer jij alleen genoegen neemt met het perfecte.
Zoiets is gebaseerd op liefde, dus is juist heel snel perfect ?

Maar over de telefoon is kut gewoon

Ik kan ook nooit goede voorbeelden bedenken
Oud 16-10-2002, 13:48
Bikinie-meisje
Citaat:
Paperz schreef:

Niemand streeft naar perfectie in een persoon; maar in perfectie in de band of acceptatie tussen hem en die persoon.
Oud 16-10-2002, 13:49
Bikinie-meisje
Citaat:
GRRR schreef:
jij bent gewoon dom en kunt geen kritiek accepteren.
klopt
Oud 16-10-2002, 13:49
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Voorbeeld :

Je hebt al tijdje een leuke vriend. Hij is in alles geweldig. Je zou heel graag met hem trouwen. De telefoon gaat en hij is dat: en hij vraagt of je met hem wil trouwen?

Je had dit natuurlijk altijd anders gezien. Maar je wilt heel graag. Ook al is het aanzoek niet perfect.

Neem jij genoegen hiermee ? Of ben jij het persoon dat afknapt ?
Ik hou van hem, ik wil heel graag met hem trouwen. Dus ik zeg absoluut ja! Maar het is inderdaad wel een teleurstelling, van zoiets had ik wel iets meer verwacht.

Hoewel deze manier best lief kan zijn denk ik. Stel hij zit thuis en is ergens mee bezig. Hij denkt aan je, weet hoeveel hij van je houdt en ineens heeft ie het gewoon: met haar moet en zal ik de rest van mijn leven doorbrengen. Hij is zo blij en opgewonden dat ie het meteen wil zeggen, dus het eerste wat ie doet is de telefoon grijpen en jou ten huwelijk vragen.

*speelt een hele soap in hoofd af*

Mjah, sorry, slaat nergens op! En toch zou ik het best grappig vinden!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:53
Bikinie-meisje
Citaat:
Piccola schreef:
Ik hou van hem, ik wil heel graag met hem trouwen. Dus ik zeg absoluut ja! Maar het is inderdaad wel een teleurstelling, van zoiets had ik wel iets meer verwacht.

Hoewel deze manier best lief kan zijn denk ik. Stel hij zit thuis en is ergens mee bezig. Hij denkt aan je, weet hoeveel hij van je houdt en ineens heeft ie het gewoon: met haar moet en zal ik de rest van mijn leven doorbrengen. Hij is zo blij en opgewonden dat ie het meteen wil zeggen, dus het eerste wat ie doet is de telefoon grijpen en jou ten huwelijk vragen.

*speelt een hele soap in hoofd af*

Mjah, sorry, slaat nergens op! En toch zou ik het best grappig vinden!
Mja daar had ik ook nog aan gedacht Dan is het wel lief

Ik ben wat dit betreft gewoon zo'n Charlotte (Sex and The City); het moet allemaal fijn ouderwets en romantisch.
Oud 16-10-2002, 14:07
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik neem zeker genoegen met minder dan perfect, 't zou niet goed zijn als ik alles perfect zou willen!! Niemand of niets is perfect, het kan altijd beter, mooier, meer of wat dan ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 14:11
Demeter
Demeter is offline
Ja ik neem genoegen met minder dan MR. Perfect.. Als ik op hem moet wachten dan kan dat nog heeeel lang duren..
Oud 16-10-2002, 14:25
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
Milk schreef:
je zoekt gewoon naar iemand die voor jouperfect genoeg is, maar dat betekent niet automatisch dat die persoon sowieso perfect is.
Precies! en met minder neem ik dan geen genoegen
Oud 16-10-2002, 14:35
Verwijderd
Ach ja, om maar even op je voorbeeld te antwoorden:
Als ik van mijn vriend zou houden, en ik wil echt met hem trouwen, zou ik wel genoegen nemen met een huwelijksaanzoek via de telefoon. Het is natuurlijk niet superromantisch, maar wanneer je zoveel van elkaar houdt maakt dan niet zo enrom veel uit. Je kan hem dan wel dumpen, maar dan ben je degene van wie je houdt kwijt, alleen omdat hij je niet tijdens een etentje bij kaarslicht op zijn knieen met een bos rozen en een enorme diamanten ring te huwelijk heeft gevraagd

Verder denk ik dat je soms wel genoegen moet nemen met elkaars vervelende karaktertrekjes. Ik denk niet dat je iemand kan vinden die aan al jouw beelden van "perfect" voldoet. Zelf ben je natuurlijk ook niet perfect. Wanneer iedereen naar het perfecte zou streven, zou waarschijnlijk bijna iedereen vrijgezel blijven...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:01
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Niemand streeft naar perfectie in een persoon; maar in perfectie in de band of acceptatie tussen hem en die persoon.
Als 't daar niet om gaat, geef je een slecht voorbeeld :/
Oud 16-10-2002, 16:22
Paulaah
Paulaah is offline
Nou.. sommige dingen zijn belangrijker als andere dingen..
Als ik iemand met bruin haar zoek, en hij heeft blond haar.. Tja das jammer en dus niet perfect.. Maar bijvoorbeeld humor is veel belangrijker.. Dus./.. het ligt eraan
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:47
Verwijderd
Je moet gewoon op de belangrijke punten bij elkaar passen... Als hij helemaal geen humor zou hebben, is het gauw gedaan. Wat heb je aan iemand waarmee je niet kan lachen?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:50
Talon
Talon is offline
ik zou sommige dingen wel laten schieten ja..
en als ik iemand toch al zo leuk vind, dan zie ik meestal de minder leuke dingen toch niet...
Oud 16-10-2002, 17:15
Denise84
Denise84 is offline
ik wil veel perfect, maar neem ook wel genoege met minder
Oud 17-10-2002, 14:35
DrFreeman
DrFreeman is offline
neuken achterin een stal lijkt me wel wat
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
DrFreeman schreef:
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:21
Verwijderd
'k zou graag een perfect iemand willen. maar ik neem genoegen hiermee.. waarom zou ik verder zoeken als ik het nu goed heb?

ik zou stiekum ook van een romantisch iets dromen.. maarja zo issie niet. dus neem ik daar genoegen mee
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 17:18
Sade
Sade is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Inderdaad.

Iedereen streeft in de richting van perfectie, als het ware.

Wie gaat nou voor imperfectie? Niemand toch. Behalve ******** dan :/
Ben jij perfect dan
Oud 17-10-2002, 17:23
moenbase
moenbase is offline
Verliefd worden op mij is al een uniek gebeuren. Het hangt van het persoon af of ik het zou doen. Zij hoeft geen supermodel meisje te zijn. 'k ben gauw tevreden als het alleen al heel goed *klikt*.

[Waarom staat dit ook alweer niet op L&R?]
Oud 17-10-2002, 17:25
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
Is dat een vorm van streven naar de 'perfecte' relatie voor jou?
Oud 17-10-2002, 17:26
Quiana
Quiana is offline
Als ik echt van mn vriend hou,
en al met m wilde trouwen en hij zou me over de
telefoon ten huwelijk vragen..
Mja, ik zou teleurgesteld zijn,
heel erg teleurgesteld..
Kweenie, k zou het toch wel over willen doen dan
Mja, dat kan dus niet.
Nou ja.. als ik toch al met m zou willen trouwen,
zou ik ook genoegen hiermee nemen denk ik..
Oud 17-10-2002, 17:32
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Niemand is perfect...tenzij je God bent, en zélfs 'Hij' maakt 'fouten'. Hm.
Oud 17-10-2002, 17:32
the exploding boy
the exploding boy is offline
Hmm ik kan wel zeggen van "ja" maar stiekem toch niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten