Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 11:07
Verwijderd
En zo ja, hoe?

Op een site stond dat ze in de Volkskrant een dictee publiceren die je dan moet maken en aan de hand daarvan gaan er mensen door ofzo. Maar als er een dictee schriftelijk gepubliceerd wordt, dan kun je hem toch gewoon overschrijven en dus foutloos maken? (dat kan zelfs ik )

Weet iemand of dat van de Volkskrant wel klopt? Of hoe het anders zou moeten en rond welke tijd van het jaar (in de Volkskrant staat dat dictee ergens midden november)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2003, 11:08
beuk
beuk is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En zo ja, hoe?

Op een site stond dat ze in de Volkskrant een dictee publiceren die je dan moet maken en aan de hand daarvan gaan er mensen door ofzo. Maar als er een dictee schriftelijk gepubliceerd wordt, dan kun je hem toch gewoon overschrijven en dus foutloos maken? (dat kan zelfs ik )

Ja, maar dan sta je enorm voor lul in de uitzending als je opeens 70 fout hebt
Oud 04-01-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Ja, maar dan sta je enorm voor lul in de uitzending als je opeens 70 fout hebt
Hmm, tuurlijk. Maar goed, dat was mijn vraag niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:27
Verwijderd
volgens mij heb je eerst regionale voorrondes.. En dan kan je dus niet overschrijven

www.nationaaldictee.nl , staat 't daar niet op
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
volgens mij heb je eerst regionale voorrondes.. En dan kan je dus niet overschrijven
Dan is de vraag natuurlijk automatisch of je je daar dan voor ik kunt schrijven.... En wat op die site staat is dus niet duidelijk, daar staat dat van die Volkskrant op.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:03
Verwijderd
Deelnemen

De groep van zestig mensen die elk jaar in de uitzending deelnemen aan het Dictee wordt als volgt samengesteld:

1. dertig worden geselecteerd uit een voorronde die half november wordt gepubliceerd door de Volkskrant in Nederland en De Standaard in Vlaanderen.

2. de overige dertig plaatsen worden bezet door prominente Nederlanders (20) en Vlamingen (10) uit de wereld van politiek, sport, literatuur, theater en televisie.

http://www.omroep.nl/nps/grootdictee/
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Dan is de vraag natuurlijk automatisch of je je daar dan voor ik kunt schrijven.... En wat op die site staat is dus niet duidelijk, daar staat dat van die Volkskrant op.
dat wist ik dus niet maar nu wel

www.philipfreriks.nl
(groot dictee ---> het 2e artikel van dec. '97)

daarin staat dat de test bestaat uit zinnen waaruit je de fouten uit moet halen. en dat de deelnemers met de minste fouten worden uitgenodigd om naar Den Haag te komen
Dus je kunt het maar beter wel zelf maken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
daarin staat dat de test bestaat uit zinnen waaruit je de fouten uit moet halen. en dat de deelnemers met de minste fouten worden uitgenodigd om naar Den Haag te komen
Dus je kunt het maar beter wel zelf maken.
Zo iets dacht m'n vriend ook al dat het zou zijn, dat had ie iig bedacht als 'optie'. Ik ga hem ook niet maken (kan ik niet eens ), 't is voor m'n oma, die had de afgelopen twee jaar 0 fout en de jaren daarvoor steeds onder de 5. Zelf zal ze er niet zo snel aan mee doen, dus wilden we haar opgeven. Nu ga ik dan maar een Volkskrant kopen en die aan haar geven ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten