Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Maar met auto'tjes en blokken samen spelen is juist heel leuk, omdat je van de blokken een baan voor de auto's kunt maken ed.
![]() ![]() Wat is 'klein'? (Hoe oud zijn de kinderen waar je het over hebt?) Lijkt me geen onbelangrijk gegeven. ![]() Wat een lerares vertelde over opruimen: in het begin van het schooljaar hield ze een keer of 6 per maand 'opruimmiddag'. De kinderen mochten dan op haar signaal zoveel rommel maken als ze wilden. Daarna kwamen ze in de kring. Dan gaf zij opdracht wie wat op moest ruimen en op haar signaal moesten ze dan op gaan ruimen tot ze zei dat ze moesten stoppen. Op deze manier ervaarden ze dat als ze heel veel rotzooi maakten, ze dat niet in een korte tijd op konden ruimen. De volgende keer (en ook in de rest van het schooljaar) maakten ze dan minder rotzooi, omdat ze wisten dat ze het wel weer in een bepaalde tijd op moesten ruimen. 'k heb er zelf geen ervaring mee, maar 't scheen heel goed te werken. |
![]() |
|
Nou, op jonge leeftijd kun je dat nog niet duidelijk maken, want dat zullen ze waarschijnlijk aan hun laars lappen. Ligt ook gedeeltelijk aan hun ontwikkeling, naarmate ze ouder worden zullen ze het meer gaan inzien. Maar je moet wel al op jonge leeftijd zeggen dat ze rotzooi maken (of ze het nou opruimen of niet), want dan komen ze een paar jaar later tot het besef dat je gelijk hebt en als je nix zegt verander je ook nix er aan.
||
Citaat:
oja, dat kind is 8. cartman gaat later met strakke hand regeren over het huishouden ![]() |
![]() |
|
alles een eigen plek geven
leuke opbergkistjes/kastjes aanschaffen opruimen moet aantrekkelijk zijn als voor bedtijd alles is opgeruimd, krijgt ie een snoepje/mag hij nog langer opblijven, etc ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Na 20.000 keer waarschuwen en dan nog niet luisteren, of dat je (eigen) kind blijft jengelen, dan mag je het een tik geven. Opvoedkundig tikje, hè? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 |