Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 08:47
murwari
murwari is offline
Hoe kan je kleine kinderen spelenderwijs leren dat ze meer orde moeten hebben???
Want Zulke kleine mensjes hebben zoveel rommel
Oud 23-03-2003, 09:32
Verwijderd
Niet, dat komt met de jaren wel...Hoop ik...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:36
Shock
Shock is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 23-03-2003 @ 10:32:
Niet, dat komt met de jaren wel...Hoop ik...
ga daar maar niet vanuit, anders moet je hier eens komen kijken
Oud 23-03-2003, 09:49
Tofke_H
Tofke_H is offline
De auto'tjes bijvoorbeeld eerst opruimen, dus terug in de doos op zijn plaats, voordat men de blokken mag nemen.
Oud 23-03-2003, 10:07
marlies
marlies is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 23-03-2003 @ 10:49:
De auto'tjes bijvoorbeeld eerst opruimen, dus terug in de doos op zijn plaats, voordat men de blokken mag nemen.
Ja dat is een goede!
Oud 23-03-2003, 10:20
videoband
videoband is offline
schoppen als ze niet luisteren
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 10:20
Verwijderd
Maar met auto'tjes en blokken samen spelen is juist heel leuk, omdat je van de blokken een baan voor de auto's kunt maken ed. 't is niet lief om kinderen dat te ontnemen.

Wat is 'klein'? (Hoe oud zijn de kinderen waar je het over hebt?) Lijkt me geen onbelangrijk gegeven.

Wat een lerares vertelde over opruimen: in het begin van het schooljaar hield ze een keer of 6 per maand 'opruimmiddag'. De kinderen mochten dan op haar signaal zoveel rommel maken als ze wilden. Daarna kwamen ze in de kring. Dan gaf zij opdracht wie wat op moest ruimen en op haar signaal moesten ze dan op gaan ruimen tot ze zei dat ze moesten stoppen. Op deze manier ervaarden ze dat als ze heel veel rotzooi maakten, ze dat niet in een korte tijd op konden ruimen. De volgende keer (en ook in de rest van het schooljaar) maakten ze dan minder rotzooi, omdat ze wisten dat ze het wel weer in een bepaalde tijd op moesten ruimen. 'k heb er zelf geen ervaring mee, maar 't scheen heel goed te werken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 23:26
Boogie
Boogie is offline
Inderdaad aangeven dat ze iets niet krijgen als ze niet opruimen. Dat ze voordat ze aan iets nieuws beginnen, het oude moeten hebben afgesloten=opgeruimd.
Oud 24-03-2003, 15:29
Denise84
Denise84 is offline
koop een grote kist en maak er een spel van dat ze al hun spullen daarin gooien (leggen ) ?
Oud 24-03-2003, 15:41
Atje85
Atje85 is offline
Chanteren
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nou, op jonge leeftijd kun je dat nog niet duidelijk maken, want dat zullen ze waarschijnlijk aan hun laars lappen. Ligt ook gedeeltelijk aan hun ontwikkeling, naarmate ze ouder worden zullen ze het meer gaan inzien. Maar je moet wel al op jonge leeftijd zeggen dat ze rotzooi maken (of ze het nou opruimen of niet), want dan komen ze een paar jaar later tot het besef dat je gelijk hebt en als je nix zegt verander je ook nix er aan.
Oud 24-03-2003, 15:49
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
murwari schreef op 23-03-2003 @ 09:47:
Hoe kan je kleine kinderen spelenderwijs leren dat ze meer orde moeten hebben???
Want Zulke kleine mensjes hebben zoveel rommel
mmm, veel slaan als ze rotzooi maken!
Oud 24-03-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
gegennazis schreef op 24-03-2003 @ 16:49:
dr zijn hier echt een paar mensen die verschrikkelijk slechte ouders gaan worden. in principe zou je je kind niet moeten slaan, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-03-2003 @ 17:38:
dr zijn hier echt een paar mensen die verschrikkelijk slechte ouders gaan worden. in principe zou je je kind niet moeten slaan, namelijk.
ja, die gedachte heb ik ook wel es vaker gehad
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:19
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-03-2003 @ 17:38:
nee, maar ik denk, bij veel van die hyperactieve mormels die op het podium komen en op de piano gaan meppen waar ik achter zit te spelen, waar blijft de ouder van dit kreng. en dan komt die opdagen en dan krijgt dat kind iets te horen van: na afloop van de dienst mag je op de piano spelen, nu is iemand anders aan het spelen. raaah!!! terwijl ik de neiging heb om dat kind een draai om z'n oren te geven dat ie zich wel 3 keer bedenkt voor ie dat nog een keer doet. maar het is mijn kind niet.
oja, dat kind is 8.

cartman gaat later met strakke hand regeren over het huishouden
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
gegennazis schreef op 24-03-2003 @ 16:49:
het is maar goed dat jij geen kinderen heb
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:27
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
alles een eigen plek geven
leuke opbergkistjes/kastjes aanschaffen

opruimen moet aantrekkelijk zijn
als voor bedtijd alles is opgeruimd, krijgt ie een snoepje/mag hij nog langer opblijven, etc
Oud 24-03-2003, 20:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
******** schreef op 24-03-2003 @ 21:24:
het is maar goed dat jij geen kinderen heb
Ik hoop voor m dat ie dat niet meent
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:15
Verwijderd
gewoon de eigen bende laten opruimen, en ze dan een snoepje geven
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 24-03-2003 @ 21:19:
nee, maar ik denk, bij veel van die hyperactieve mormels die op het podium komen en op de piano gaan meppen waar ik achter zit te spelen, waar blijft de ouder van dit kreng. en dan komt die opdagen en dan krijgt dat kind iets te horen van: na afloop van de dienst mag je op de piano spelen, nu is iemand anders aan het spelen. raaah!!! terwijl ik de neiging heb om dat kind een draai om z'n oren te geven dat ie zich wel 3 keer bedenkt voor ie dat nog een keer doet. maar het is mijn kind niet.
oja, dat kind is 8.
Ik zei toch, in principe.
Na 20.000 keer waarschuwen en dan nog niet luisteren, of dat je (eigen) kind blijft jengelen, dan mag je het een tik geven. Opvoedkundig tikje, hè?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten