Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 17:51
Qamra
Qamra is offline
Ik weet niet of ik dit moet posten, misschien stel ik me gewoon aan

Ik zat vandaag op een verjaardag van me nichtje, ze werd 9. Beetje druk meisje, beetje drammerig, maar wel grappig en lief. Nou zat ze me vanmiddag al haar verjaardagscadeautjes te showen, ook d'r paardrijhandschoentjes.. Zit ze ineens stil naast me en doet ze d'r handschoentjes uit, kijkt me aan en zegt; "San.. Weet je.. Ik doe mezelf soms pijn. Dan ga ik met me nagels over me gezicht.. Zal ik het voordoen?"

Me mond viel mijlenver open en me ogen vielen eruit. Ze is net 9!

Ik zit er best mee en kheb geen idee wat ik ermee moet Ze weet niets van mijn "verleden" dus afkijken kan ze niet gedaan hebben.. Ze was er zelf ook uiterst nuchter onder, maar damn..

Help
Oud 29-03-2003, 17:58
kleinedraak
Uhm jah, geen idee wat je moet doen. Heb je zelf hulp? Zou je er met diegene er zeker eens over moeten praten! En ga anders toch eens naar die ouders toe want op deze leeftijd kan zoiets misschien nog worden opgelost. Maar 1 ding blijf hierbij niet mee rondlopen!! sterkte *knuff* Esther
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:08
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 29-03-2003 @ 18:58:
Heb je zelf hulp?
Offtopic: noop, niet zoveel behoefte aan.. ik ben geen goede prater irl en al helemaal niet als het op mijn gevoelens en gedachten aankomt.. dat is alleen maar janken en dat kan ik ook bij m'n ouders doen.. en die zijn gratis en het gaat nu goed met me hoor

En ik weet niet of ik naar die ouders toe moet.. Misschien heeft ze wel een Tina gelezen ofzo, weet jij veel
Oud 29-03-2003, 18:30
Verwijderd
wel een kut situatie......

ik denk dat het toch het beste is dat je met haar of jou ouders gaat praten....
zodat je nichtje toch hulp krijgt als ze die nodig heeft....
sterkte dr mee!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 19:02
kleine wicca
kleine wicca is offline
Heb je je nichtje al gevraagd waarom ze dat eigenlijk doet? misschien een stomme opmerking, maar kleine kinderen kunnen vaak met weinig woorden precies dat zeggen wat ze bedoelen.
Ik kan me herinneren dat ik ook mezelf pijn dee toen ik die leeftijd had. Maar ik werd me pas veel later bewust van de "ernst" daarvan. Het kan een fase zijn, het kan ook iets zijn dat ze heeft gezien, gehoord, kleine kinderen zijn zeer beïvloedbaar. Maar alset uit drzelf komt heeft ze wel hulp nodig, hoewel je ook daar weer voorzichtig mee moet zijn, hoe meer aandacht erop gevestigd wordt............snapje??

nou sterkte ermee!
Oud 29-03-2003, 19:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 29-03-2003 @ 20:02:
Heb je je nichtje al gevraagd waarom ze dat eigenlijk doet? misschien een stomme opmerking, maar kleine kinderen kunnen vaak met weinig woorden precies dat zeggen wat ze bedoelen.
Hmmja maar niet waar de hele familie bij zit
Oud 29-03-2003, 19:17
amamama
amamama is offline
he ik ken precies je probleem best angst aanjagend misschien heeftje nichtje een te kort aan aandacht en doet ze het daarom(niet slecht bedoelt)IK kan me voor stellen dat je je rot geschrokken bent ik heb een vriendin die het doet en toen ik dat voor het eerst zag schrok ik me kapot....zij heeft nu echt psychiatrische hulp nodig maarja zij is al iets ouder dan jou nichtje dus zij luistert naar niemand die wil helepen....ik denk dat je het beste tegen je oom en tante kan zeggen wat er aan de hand is hoe eerder hoe beter
kuzziiieess amamama
Oud 29-03-2003, 19:19
Fantôme
Fantôme is offline
jeej, ik snap dat je hiermee zit.
kinderen beseffen inderdaad niet wat voor 'ernst' het zeg maar is, ze zien het als iets normaals... maar dat is het niet. Zolang haar dus niet wordt verteld dat het 'niet goed' is, zal ze dat blijven denken. je zou haar inderdaad kunnen vragen waarom ze het doet? Eventueel later aan je tante vertellen (niet als klikspaan, maar toch, dit is niet goed hoor...)
in ieder geval, suc-6 ermee!!!
knuffel en kiss wendy
Oud 30-03-2003, 08:19
Isa
Isa is offline
Begin met vragen waarom ze het doet, voor een kind is het misschien gewoon een goed en intens gevoel ipv een manier om andere pijnen te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 14:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Hmmja maar niet waar de hele familie bij zit
Zie je haar wel vaker, of is het meer een nichtje
wat je alleen met verjaardagen ed ziet?
Als je d'r best vaak ziet, zou 'k wel proberen
om met haar te praten, kijken wat de reden is ed.
En anders, mja, misschien aan je ouders vertellen,
of aan haar ouders?
Dunno, klinkt een beetje lullig eigenlijk,
maar toch, 't lijkt me dat ze er wel mee zit,
anders had ze het ook niet aan je verteld.. ?
Oud 30-03-2003, 15:42
Verwijderd
hmmmz, ja das moeilijk...
ik zou er idd eerst proberen iets meer te weten over te komen en ik denk dat het ook wel goed is als je het haar ouders vertelt... ze is nog 9! dan zijn ouders toch nog vaak de mensen die haar het beste kunnen helpen (denk ik, ik weet niet of ze een goede band heeft met haar ouders).
veel sterkte!
mir

P.S. ik zou je bericht iets aanpassen... automutilatie-topics zijn hier niet toegestaan en je hebt dus anders kans dat ie wordt gesloten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 17:38
Sannetje
Sannetje is offline
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik wel eerst met haar praten voordat je naar haar ouders toegaat
Als er iets fout zit in het gezin en ze komen erachter dat je nichtje gepraat heeft, kan het erger worden (wat het ook is dat er fout zit...)

Probeer dus eerst duidelijkheid te krijgen over het waarom en over hoe de band met haar ouders is.
Oud 30-03-2003, 17:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 30-03-2003 @ 15:53:
Zie je haar wel vaker, of is het meer een nichtje
wat je alleen met verjaardagen ed ziet?
Als je d'r best vaak ziet, zou 'k wel proberen
om met haar te praten, kijken wat de reden is ed.
En anders, mja, misschien aan je ouders vertellen,
of aan haar ouders?
Dunno, klinkt een beetje lullig eigenlijk,
maar toch, 't lijkt me dat ze er wel mee zit,
anders had ze het ook niet aan je verteld.. ?
Kheb een keertje op d'r gepast 'savonds.. Maar dat was omdat ze écht niemand konden vinden..

Maar ja zo erg leek ze er niet mee te zitten.. Ze was heel nuchter en vrolijk...

Citaat:
P.S. ik zou je bericht iets aanpassen... automutilatie-topics zijn hier niet toegestaan en je hebt dus anders kans dat ie wordt gesloten.
Hoe wil je dat ik het aanpas dan, dit is de situatie en ik zit ermee dat ze het heeft gezegd
Oud 30-03-2003, 18:25
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 30-03-2003 @ 18:42:
Hoe wil je dat ik het aanpas dan, dit is de situatie en ik zit ermee dat ze het heeft gezegd
misschien kun je er iets anders aan vast plakken, omdat topic's die 'alleen' over am gaan worden gesloten....
weet het eigenlijk ook niet.....
Oud 30-03-2003, 18:49
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-03-2003 @ 19:25:
misschien kun je er iets anders aan vast plakken, omdat topic's die 'alleen' over am gaan worden gesloten....
Dat staat niet specifiek in de policy.. Maar goed zie het vanzelf wel...

ontopic; ik zal wel een keertje met haar gaan praten..

Suggestisch zijn nog altijd welkom
Oud 30-03-2003, 19:02
Verwijderd
Zal wel fout klinken maar is het niet gewoon een fase?
En als ik jou was zou ik het wel tegen haar ouders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:45
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 30-03-2003 @ 18:42:
Maar ja zo erg leek ze er niet mee te zitten.. Ze was heel nuchter en vrolijk...
Maar ze zal toch wel voelen dat het niet goed is,
anders had ze het niet gezegd.. Denk ik.
Tja, probeer nog eens met haar te praten zou ik
zeggen, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan..
Als je weet dat het erg is, en dat het uit de hand
oid loopt, zou ik iig zeker naar haar/jouw ouders toe gaan.
Lullig, en ook heel moeilijk,
(vooral als je zelf er een verleden mee hebt), maar toch..
Moeilijk.. :\
Citaat:
dreen schreef op 30-03-2003 @ 19:25:
Dit gaat toch ook over hoe ze ermee om moet gaan,
niet alleen over am zelf?
Of mag dat ook niet meer..?
Oud 30-03-2003, 21:01
Marcade
Marcade is offline
Ze is 9?

Gelijk aan de ouders vertellen zodat die actie kunnen ondernemen. Als je 16 bent dan is het anders; maar als je 9 bent, zit je nog redelijk hevig in de ontwikkeling en vorming van jezelf. Als er nu niks aangedaan word, door de ouders of door professionele hulp, zit dat kind de rest van haar leven haarzelf te pijnigen.

Nu ze nog zo jong is, is het minder moeilijk haar te 'corrigeren' en te leren dat het fout is jezelf te pijnigen.

Medelijden of niet; fysieke zelfpijniging is gewoon niet goed. En ze komt er wel overheen dat je haar 'verraden' hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten