Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 21:50
Somebody Special
Somebody Special is offline
We zijn vandaag met onze 9 weken oude Beaglepup naar de dierenarts geweest voor een enting en toen die naar haar hartje luisterde kwam hoorde ze een hartruis.
We hebben nu een verwijsbrief voor de universiteit dierengeneeskunde (ziekenhuis dus) in Utrecht waar we zo snel mogelijk een afspaak moeten maken.
Zelf dacht ze misschien aan een gaatje in het hart of kleppen die niet goed afsluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 22:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2003, 16:33
murwari
murwari is offline
Neen, gelukkig niet. Maar sterkte en succes voor jou hé...
Wat gaan ze nu doen? eerst enkele onderzoeken neem ik aan?
Oud 26-03-2003, 17:23
Somebody Special
Citaat:
murwari schreef op 26-03-2003 @ 17:33:
Neen, gelukkig niet. Maar sterkte en succes voor jou hé...
Wat gaan ze nu doen? eerst enkele onderzoeken neem ik aan?
9 april hebben we dus een afspraak in utrecht waar een hartecho gemaakt wordt, dan is het afwachten...

Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 06:44
AlopiA
AlopiA is offline
Onze kat heeft een hartkwaal, hij krijgt nu pilletjes en hij is weer helemaal goed nu! Hij heeft ook een hartscan gehad, en daar was op te zien dat zijn hart opzwol ofzoiets.
Sterkte, met je hond! Ik hoop voor je/jullie dat hij er ook weer bovenop komt!
Oud 27-03-2003, 09:31
Somebody Special
Citaat:
AlopiA schreef op 27-03-2003 @ 07:44:
Onze kat heeft een hartkwaal, hij krijgt nu pilletjes en hij is weer helemaal goed nu! Hij heeft ook een hartscan gehad, en daar was op te zien dat zijn hart opzwol ofzoiets.
Sterkte, met je hond! Ik hoop voor je/jullie dat hij er ook weer bovenop komt!
Het hoeft ook niets ernstigs te zijn, ze is levendig genoeg maar toch ga je je zorgen maken. We hebben haar pas 2 weken..
Oud 27-03-2003, 13:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
onze hond heeft hartruis en is 13 jaar. Nog redelijk fit, maar je merkt dat ie ouder wordt.

Bij 'een aanval' leek alsof hij lucht tekort kreeg en ging 'snuiven' (heel diep ademhalen)... Sinds dat hijn pillen heeft is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 08:36
Somebody Special
We hebben gisteren de dierenarts gesproken die het nestje met 6 weken (nog bij de fokker) heeft geënt en gecontroleerd, hij heeft toen niets gehoord. Wel zijn er nog 2 andere pups uit hetzelfde nest met ook hartruis waarvan 1 al onderzocht is en iets ernstigs heeft.
Afwachten dus..
Oud 28-03-2003, 10:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
Onze hond (maltezer) heeft hartruis, maar er is niets aan gedaan (het was maar een lichte). Het gaat prima met haar, dus voorlopig laten we het zo.
Oud 28-03-2003, 11:05
Somebody Special
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-03-2003 @ 11:23:
Onze hond (maltezer) heeft hartruis, maar er is niets aan gedaan (het was maar een lichte). Het gaat prima met haar, dus voorlopig laten we het zo.
Gelukkig zijn er ook minder ernstige gevallen
Oud 28-03-2003, 11:08
Somebody Special
Ik heb het idee dat het slechter met haar gaat (vandaag). Ze speelt nog wel maar gaat buiten steeds liggen, slaapt meer, heeft diaree, eet wel maar drinkt niet..
Oud 28-03-2003, 14:51
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
somebody special schreef op 28-03-2003 @ 12:08:
Ik heb het idee dat het slechter met haar gaat (vandaag). Ze speelt nog wel maar gaat buiten steeds liggen, slaapt meer, heeft diaree, eet wel maar drinkt niet..
Probeer wat vicht naar binnen te "smokkelen" door haar iets vochtigs te laten eten (bij knaagdieren word watermeloel aangeraden, maar ik heb zo'n idee dat honden dat niet lusten...). Het is wel belangrijk dat je het een beetje ind e gaten houd, als ze aan de diarree is en weigert te drinken kan ze uitdrogen. Als het morgen nog niet over is zou ik effe de dierenarts bellen.
Oud 28-03-2003, 15:43
Somebody Special
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-03-2003 @ 15:51:
Probeer wat vicht naar binnen te "smokkelen" door haar iets vochtigs te laten eten (bij knaagdieren word watermeloel aangeraden, maar ik heb zo'n idee dat honden dat niet lusten...). Het is wel belangrijk dat je het een beetje ind e gaten houd, als ze aan de diarree is en weigert te drinken kan ze uitdrogen. Als het morgen nog niet over is zou ik effe de dierenarts bellen.
Ze drinkt inmiddels weer normaal, vanmorgen heb ik haar water toegedoent met een spuitje (zonder naald, gewoon in haar mond). Ik heb ook een afspraak voor vanavond bij de dierenarts, al lijkt alles weer in orde, gewoon even voor de zekerheid..
Oud 29-03-2003, 13:21
Somebody Special
We zijn gisteravond nog met haar naar de DA geweest en ze is waarschijnlijk ziek door de enting. Ze slaapt nu al 2 dagen bijna de hele tijd..
1 van de andere 2 hondjes wordt op dit moment onderzocht en heeft in ieder geval iets aan zijn organen, het ziet er niet goed uit voor dat beessie..
Reageren

Regels voor berichten