Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 21:54
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Modavie-Nederland. Een wedstrijd die Nederland met 2 vingers in de neus wel ff op een 0-5 eindstand zou brengen.
Moldavie, een land met evenveel kwaliteiten als het team van ADO Den Haag, zorgde er wel ff voor dat onze nationale trots t/m 10 minuten voor tijd na een 1-0 achterstand op 1-1 stond.
Dat wij zoveel moeite hebben om zulke landen even op te rollen ligt volgens mij vooral aan de arrogantie die bij het Nederlandse elftal op dit moment ten overvloede aanwezig is. De sterspelers hebben geen zin meer om een duel aan te gaan en verreken het om op tijd over te spelen. Ik wil van jullie weten wat jullie ervan vinden.
Ik denk gewoon dat er geen vaste waarde/gevestigde orde moet zijn. Al jaren worden Kluivert, Davids, Seedorf, Stam en al helemaal Makaay op hun naam geselecteerd. Over jongens als vd Vaart wordt moeilijk gedaan (dé spelverdeler/voetballer met iq) en worden gewisseld als ze goed spelen maar de rest van het team niet. Kluivert of Seedorf wisselen kan niet, ook al hebben ze geen goede pass gegeven (Seedorf: 40X vastgelopen, 20 X gepasst waarvan 2 aangekomen)
Ik zeg: selecteer naar prestatie, kijk eens op de Nederlandse voetbalvelden, en ontwijk die ''grote'' namen.

Def
Oud 03-04-2003, 22:28
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Als je het buitenlandse voetbal een klein beetje volgt weet je dat alle spelers op hun vorm worden geselecteerd.

Gister was het een wanprestatie van het complete team, hiervoor kun je niet 1 van de spelers de schuld geven maar ze hadden allemaal schuld.
(En van der Vaart sprong er nou ook niet bepaald uit om zijn goeie spel, hij kan net als de rest veel beter dan hij gisteren liet zien)

Kluivert, Seedorf, Stam, Makaay en noem maar op draaien allemaal fantastisch in het buitenland. Dat dat er gisteren totaal niet uit kwam kon niemand van te voren voorspellen.

En als je erop aanstuurd dat Van Persie, Robben en andere talenten opgeroepen zouden moeten worden geef ik je daar ongelijk in. Jong Oranje verloor met al deze talenten in de gelederen kansloos van Jong Tjechie en speelden gelijk tegen Jong Moldavie. Deze spelers zijn totaal nog niet klaar voor 'het grote werk'.

Advocaat en van Haneghem doen het naar mijn mening goed m.b.t. het oproepen van de beste Ned. spelers. Ze hebben het niet voor elkaar gekregen om gister alles goed neer te zetten maar dat kan een keer gebeuren.
Oud 03-04-2003, 22:31
Verwijderd
Laat die advocaat nou eens naar v. hanegem luisteren en 4-3-3 spelen... das veel slimmer.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:33
Verwijderd
Ben het wel met je eens. Als Nederland nu niet een beetje gaat oppassen dan missen ze straks ook het EK.
Tot en met het WK 98 deden een aantal spelers van dit team het nog heel goed. Maar daarna is het langzaam slechter geworden. Ik denk omdat ze minder motivatie hebben ofzo, omdat ze al een keer een fantastisch WK hebben gespeeld. En omdat ze wat aan overschatting doen. Op 80% win je niet van Ierland / Moldavië. Je moet gewoon 100% geven elke wedstrijd voor het Nederlands elftal. En dat ontbreekt bij een aantal spelers nog wel eens.

Kluivert vind ik de laatste tijd bijvoorbeeld veel slechter spelen dan hij vroeger nog wel eens deed. (hij kan trouwens ook veel beter gewoon in de spits worden gezet, net als bij Barça, in plaats van achter v. Nistelrooy). En Davids heeft na zijn erg goede WK in 98 ook nooit meer dat niveau gehaald. De laatste tijd is hij weer iets beter aan het worden, maar top is hij nog niet.
Verder maakt de Boer te veel foutjes, Reiziger en Zenden zijn ook niet meer wat ze vroeger waren. En zo zijn er misschien nog wel een paar die niet meer zo goed zijn als vroeger.

Maar om ff op de topic nog te reageren: er moeten inderdaad veranderingen in het Nederlands elftal komen. Met dit team wordt je geen Europees Kampioen. Geen slecht team als je naar de kwaliteiten kijkt, maar inzet en motivatie zijn ook heel belangrijk.
Dus maak v/d Vaart bijvoorbeeld vaste basisspeler. Laat Makaay, ruim topscorer van Spanje, eens spelen in plaats van Kluivert of van Nistelrooij. En geef Robben bijvoorbeeld een kans. Hij is misschien nog niet beter dan Zenden nu, maar hij heeft wel de echte wil om te winnen en meer inzet denk ik. En zo zijn er misschien nog wel wat mensen die een kans maken. Zeker voor dit soort kleinere wedstrijden zoals tegen Moldavië zou je een aantal 'minder bekende' spelers kunnen oproepen. Gewonnen wordt er toch wel. Denk alleen dan met een wat groter verschil.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-04-2003 @ 23:28:
Als je het buitenlandse voetbal een klein beetje volgt weet je dat alle spelers op hun vorm worden geselecteerd.

nou, volgens mij worden gewoon elke keer dezelfde spelers opgeroepen hoor..
Citaat:
Gister was het een wanprestatie van het complete team, hiervoor kun je niet 1 van de spelers de schuld geven maar ze hadden allemaal schuld.
(En van der Vaart sprong er nou ook niet bepaald uit om zijn goeie spel, hij kan net als de rest veel beter dan hij gisteren liet zien)
je zegt het zelf al: een wanprestatie van het hele team. En in 2000-2002 waren er ook al een aantal 'wanprestaties' van het Nederlands elftal.
Dus het lijkt me dan dat er wat vernieuwing plaats kan vinden.
Citaat:
Kluivert, Seedorf, Stam, Makaay en noem maar op draaien allemaal fantastisch in het buitenland. Dat dat er gisteren totaal niet uit kwam kon niemand van te voren voorspellen.
precies in het buitenland doen ze het altijd erg goed, maar in het Nederlands elftal zijn ze de laatste jaren gewoon slecht. En om dat laatste team gaat het in dit geval. Een speler kan er 40 inschieten bij zijn club, maar als hij in het Nederlands elftal altijd voor geen meter presteert dan heb je er niks aan.
Citaat:
En als je erop aanstuurd dat Van Persie, Robben en andere talenten opgeroepen zouden moeten worden geef ik je daar ongelijk in. Jong Oranje verloor met al deze talenten in de gelederen kansloos van Jong Tjechie en speelden gelijk tegen Jong Moldavie. Deze spelers zijn totaal nog niet klaar voor 'het grote werk'.
Dat ligt ten eerste ook aan de trainer die het niet goed doet. En ten tweede betekent een slecht elftal nog geen 11 slechte spelers. Als Ronaldo nu naar Veendam gaat is hij niet eens een slechte voetballer.
Citaat:
Advocaat en van Haneghem doen het naar mijn mening goed m.b.t. het oproepen van de beste Ned. spelers. Ze hebben het niet voor elkaar gekregen om gister alles goed neer te zetten maar dat kan een keer gebeuren.
tja...mij hebben ze nog niet kunnen overtuigen. In de oefenwedstrijden ging het goed, maar uiteindelijk gaat het om de kwalificatiewedstrijden. En daar is het nog een beetje verschillend. Standaard 3-0 thuiswinst op Wit-Rusland. Goede winst op Oostenrijk. Gelijkspelletje thuis tegen Tsjechië was niet geweldig, maar ook niet heel slecht. En tegen Moldavië was het gewoon erg slecht.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:47
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:

Deze spelers spelen idd weekelijk uitstekend in de buitenlandse competitie. Stam & Kluivert ook vaker goed dan slecht in het Ned. elftal. Maar Seedorf en Makaay zeker niet. Seedorf heeft echt (iedere wedstrijd) te veel balverlies. Makaay heeft 20 interlands nodig gehad om tot scoren te komen. Beetje weinig voor een spits Dus verbaast het mij dat ze zo'n spits dan nog selecteren....
Oud 05-04-2003, 10:27
Roberto15
Roberto15 is offline
Ik vraag me ook af waarom het Nederlands elftal zo weinig scoort... als je kijkt naar de selectie: de echte klasse loopt voorin met Van Nistelrooij, Kluivert, Makaay en in mindere mate Hasselbaink stuk voor stuk spitsen die het bij hun club fantastisch doen maar in het NL elftal (de laatste tijd) niet zo veel tot scoren komen. Hoe kan dat?!
Oud 05-04-2003, 21:30
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:

Waar is Overmars dan?
Oud 07-04-2003, 21:32
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Roberto15 schreef op 05-04-2003 @ 11:27:
Ik vraag me ook af waarom het Nederlands elftal zo weinig scoort... als je kijkt naar de selectie: de echte klasse loopt voorin met Van Nistelrooij, Kluivert, Makaay en in mindere mate Hasselbaink stuk voor stuk spitsen die het bij hun club fantastisch doen maar in het NL elftal (de laatste tijd) niet zo veel tot scoren komen. Hoe kan dat?!
Binnen hun eigen (top) club hebben ze vaak teamgenoten die de bal op maat voor ze klaarleggen. Das in het Nederlands elftal wel anders, ze zijn daar slecht op elkaar ingespeeld. Ook lijken de ''grote'' spitsen te weinig inzet en discipline te hebben, dit hebben ze wel binnen hun eigen club. Als er aan beide dingen wat gedaan wordt, zullen er een stuk meer doelpunten gemaakt worden door deze desbtereffende wereldspitsen
Oud 07-04-2003, 22:47
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 05-04-2003 @ 22:30:
Waar is Overmars dan?
Dat is idd een punt wat ik ook niet begrijp... Ze zullen er wel een reden voor hebben om hem niet te slecteren. Ik heb alleen geen idee wat die reden kan zijn...
Oud 07-04-2003, 23:59
PV
PV is offline
ach... weg ermee en jonge mensen die in Nederland spelen een kans geven mochten we t volgende EK niet halen, zou ik het niet eens erg vinden denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten