Citaat:
Brain-Damage schreef op 03-04-2003 @ 23:28:
Als je het buitenlandse voetbal een klein beetje volgt weet je dat alle spelers op hun vorm worden geselecteerd.
|
nou, volgens mij worden gewoon elke keer dezelfde spelers opgeroepen hoor..
Citaat:
Gister was het een wanprestatie van het complete team, hiervoor kun je niet 1 van de spelers de schuld geven maar ze hadden allemaal schuld.
(En van der Vaart sprong er nou ook niet bepaald uit om zijn goeie spel, hij kan net als de rest veel beter dan hij gisteren liet zien)
|
je zegt het zelf al: een wanprestatie van het hele team. En in 2000-2002 waren er ook al een aantal 'wanprestaties' van het Nederlands elftal.
Dus het lijkt me dan dat er wat vernieuwing plaats kan vinden.
Citaat:
Kluivert, Seedorf, Stam, Makaay en noem maar op draaien allemaal fantastisch in het buitenland. Dat dat er gisteren totaal niet uit kwam kon niemand van te voren voorspellen.
|
precies in het buitenland doen ze het altijd erg goed, maar in het Nederlands elftal zijn ze de laatste jaren gewoon slecht. En om dat laatste team gaat het in dit geval. Een speler kan er 40 inschieten bij zijn club, maar als hij in het Nederlands elftal altijd voor geen meter presteert dan heb je er niks aan.
Citaat:
En als je erop aanstuurd dat Van Persie, Robben en andere talenten opgeroepen zouden moeten worden geef ik je daar ongelijk in. Jong Oranje verloor met al deze talenten in de gelederen kansloos van Jong Tjechie en speelden gelijk tegen Jong Moldavie. Deze spelers zijn totaal nog niet klaar voor 'het grote werk'.
|
Dat ligt ten eerste ook aan de trainer die het niet goed doet. En ten tweede betekent een slecht elftal nog geen 11 slechte spelers. Als Ronaldo nu naar Veendam gaat is hij niet eens een slechte voetballer.
Citaat:
Advocaat en van Haneghem doen het naar mijn mening goed m.b.t. het oproepen van de beste Ned. spelers. Ze hebben het niet voor elkaar gekregen om gister alles goed neer te zetten maar dat kan een keer gebeuren.
|
tja...mij hebben ze nog niet kunnen overtuigen. In de oefenwedstrijden ging het goed, maar uiteindelijk gaat het om de kwalificatiewedstrijden. En daar is het nog een beetje verschillend. Standaard 3-0 thuiswinst op Wit-Rusland. Goede winst op Oostenrijk. Gelijkspelletje thuis tegen Tsjechië was niet geweldig, maar ook niet heel slecht. En tegen Moldavië was het gewoon erg slecht.